Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera P12 Nykäisee

Aloittaja Nissani93, heinäkuu 31, 2016, 23:04:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nissani93

Onkohan joku tyyppivika vaiko tottumuskysymys, keväällä ostin 1,8 p12 primeran. Ajaessa pienemmillä vaihteilla ja kaupunki ajossa kun päästää kaasun pois ja antaa taas kaasua auto nykäisee, tapahtuu siis pienemmillä vaihteilla (1,2,3). Ei taida olla tehon tuomaa voimaa  :D

Desperate child

Mites se muuten käy, tippuuko kierrokset välillä hetkeksi liian alas, "jyristääkö" tai käy raskaasti tyhjäkäyntiä tms. ?

Riippuu tietysti tilanteesta, kyllähän sen varmaan kunnossa olevanakin saa nykimään kun pienemmillä vaihteilla päästää kaasun ja rullaa hetken ja avaa taas uudestaan, mutta mun mielestä P12 primerassa on aika "vaimenettu" se kaasupoljin (eli siis siellähän ei ole mitään vaijeria, anturit seuraa polkimen asentoa ja sähkömoottori kääntää kaasuläppää), kaasun vapauttaessa tiputtaa kierrokset vähän viiveellä ja painettaessa kaasua avaa kaasun sillain "pehmeästi".
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

Nissani93

#2
Muuten kulkee ihan tasaisesti eikä mitää ylimääräsiä valojakaan pala. Välillä tekee sitä kun päästää tyhjäkäynnille, soutaa hetken kierroksia 1000-2000 kierroksen paikkeilla. Tuntuu ettei kaasupoljin ole ns. vaimennettu vaan ottaa kaiken ilon irti heti.

Nissani93

Mitenkäs tuo kaasuläpän asentotunnistin, voisko siinä olal jotaa hämminkiä tai kontaktiogelmaa? Vai mikä on kyseisen tunnistimen tehtävä?

Desperate child

No joo voi siinäkin vikaa olla, mutta se äkkiä laittaa sit vikakoodin jos on arvot pielessä. Se kaasuläppä&kotelo voi olla myös karstottunut mikä saattaa jotain oireita aiheuttaa. Niitä kun menee purkamaan niin sen jälkeen pitäis kai kaasuläppä ja poljin opettaa uudelleen, pystyy ilmeisesti tekee ilman mitää ylimääräisiä laitteita.
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

Nissani93

Kaasuläppä on putsattu jotakin aikoja sitten. Ehkä kyseinen tehopiikki on vaan tottumuskysymys  ;D

Hundu

Olikko apua kaasuläpan opettamisesta? Olisi vielä yksi kysymys jos otat jalan kaasulta meneko bensan kompuuterin näyttö ihan nollan loppun asti  vai jääkö sinne pari viiva. Anteeksi, jos on kirjoitusvirheet en ole suomalainen vaan Virosta.

Shamsa

Voimansiirrossa tai moottorintuennassa pieniä välyksiä luultavasti.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

shamrock

Lainaus käyttäjältä: Hundu - helmikuu 05, 2018, 15:53:11
Olikko apua kaasuläpan opettamisesta? Olisi vielä yksi kysymys jos otat jalan kaasulta meneko bensan kompuuterin näyttö ihan nollan loppun asti  vai jääkö sinne pari viiva. Anteeksi, jos on kirjoitusvirheet en ole suomalainen vaan Virosta.

En tiedä on eroa P11 ja P12 Primerassa, mutta P11 Primeralla, vaikka vetäis pitkää alamäkeä pelkällä moottorijarrulla, ei tietokone ikinä näytä nollaa, vaikka maalaisjärjen mukaan pitäisi. Tuo P11:n tietokonehan ei tosin näytä kuin keskikulutusta, mutta sattuu olemaan nurkilla sen verran pitkä alamäki että on ollut tilaisuus testata tuota, eli nollata ajotietokone ja saada vielä riittävästi ajomatkaa että lukemat palautuu. Aina se silti kulutusta näyttää.

Desperate child

Joo kyllä P12 kulutusmittari näyttää aina jotain 4l/100km kulutusta siinä palkki näytössä. Vaikka taitaa kaikki elektroniset ruiskut katkaista bensan syötön kun mennään moottorijarrulla..
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

datsunpower

Juu ei sitä polttoaineen syöttöä ihan kokonaan katkaista moottorijarrullakaan. Auton käytöksestä tulisi melko ärsyttävää, kulmikasta, äkkipikaista.
Ja kai se CATtikin täytyy pitää lämpimänä.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Desperate child

Tjaa oonko ymmärtäny väärin noista service manuaaleista alkaen jo n12 turbosta tuon lauseen " fuel shut-off is accomplished during decelartion when engine does not require fuel" okei P12 manuaalis puhuttiin polttoaineen määrän vähentämisestä moottorijarrutuksen aikana, mutta olen kyllä vakaasti siinä uskossa elänyt että syöttö katkaistaan kokonaan kun ollaan tietyn kierrosluvun yläpuolella moottorijarrulla.. No eipä ole eka uskomus minkä olen vääräksi kuullut todistettavan..
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

Alppuu

Olisko noin että uusissa autoissa täytyy pitää moottorijarrutuksenkin aikana katti tyytyväisenä..  ???
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

kurttu

Ei se oikein käy, että moottorijarrutuksen aikana moottorille syötetään "vähäsen" bensaa. Sitä joko syötetään se sopiva määrä, tai ei ollenkaan. Jos sitä bensaa syöttää "vähäsen" säälistä, seos on liian laiha eikä syty.  Sittenpähän saa kyllä katti ruokaa, mutta ei se homma näin pelaa.

shamrock

Volvo S40:ssä mulla on tuo hetkellisen kulutuksenkin näyttö, ja kyllä se pitkässä moottorijarrutuksessa menee täysin nollille, eli syöttö katkaistaan, ja siinä uskossa minäkin olen aina ollut että se nimenomaan katkaistaan kokonaan. Lienee tuon mittarin näyttämä ihan valmistajakohtainen juttu, mutta tuskin ruiskun toteutuksessa niin suuria eroja on. Piruuttani olen tuon Primeran kanssa (kun tuota asiaa ihmettelin) kokeillut myös sammuttaa alamäessä, eikä se sen enempää silloinkaan moottorilla jarruta ... vakaasti siis uskon että syöttö katkaistaan.

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: shamrock - helmikuu 07, 2018, 16:05:48
Volvo S40:ssä mulla on tuo hetkellisen kulutuksenkin näyttö, ja kyllä se pitkässä moottorijarrutuksessa menee täysin nollille, eli syöttö katkaistaan, ja siinä uskossa minäkin olen aina ollut että se nimenomaan katkaistaan kokonaan. Lienee tuon mittarin näyttämä ihan valmistajakohtainen juttu, mutta tuskin ruiskun toteutuksessa niin suuria eroja on. Piruuttani olen tuon Primeran kanssa (kun tuota asiaa ihmettelin) kokeillut myös sammuttaa alamäessä, eikä se sen enempää silloinkaan moottorilla jarruta ... vakaasti siis uskon että syöttö katkaistaan.
Voihan siinä kulutusnäytössä pyörittää vaikka jynkkyä moottorijarrutuksen aikana... eli se ei todista yhtään mitään.
Shithikassa menee kulutus näyttö nollille kun auto pysähtyy. Saa kaunisteltua kulutuslukemia aika reilulla kädellä todellisista  ;D
Enkä oikein ymmärrä, että miten moottorijarruksen määrän pitäisi lisääntyä auton sammuttamisella? Kaasuläppä kun on kiinni niin se on kiinni oli virtaa/polttoainetta tai ei.

Consult kiinni Primeraan ja sieltä vahtimaan suuttimien aukioloaikoja. Ne ruiskutusmäärät ovat kyllä aivan älyttömän pieniä.

Enkä sitä sano, etteikö sitä ruiskutusta katkaistaisi ihan kokonaan jossakin merkissä tai jossakin tilanteessa hetkellisesti, mutta muistelen esim. P10 ja P11 Primeroissa sitä joskus seuranneeni, että ihan kokonaan suihkutus ei katkea.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

shamrock

No, tämä nyt on jo vähän off-topic pohdiskelua, mutta kuitenkin. Sehän ei mitään ratkaise, että läppä on kiinni. Onhan siellä tyhjäkäyntipiiri, joten mikään ei estä sitä etteikö auto moottorijarrutuksessa saisi niin ilmaa kuin polttoainettakin. Sammutettuna se ei ainakaan saa polttoainetta, joten ihan uteliaisuuttani kokeilin tuntuuko tuossa mitään eroa. Uteliaisuuden kautta näistä kapistuksista joskus kummasti oppii uusia asioita :)

Volvo näytää muuten pelkkiä viivoja kulutusnäytössä kun auto on pysähtyneenä, tai lähes pysähtyneenä ... se ei silloin kulutusta seuraa eikä kaunistele lukemia ;)

Shamsa

Moottorijarrutus on riippuvainen siitä kaasuläpästä. Moottori joutuu imemään ilmaa kaasuläpän vastustaessa virtausta= moottorin pyörintänopeus hidastuu.
Dieseleissä polttoaineensyöttö katkaistaan kokonaan kaasuläpän puuttumisen takia, dieselmoottorissa moottorijarrutus syntyy lähinnä sisäisistä kitkoista ja puristustahdin lämmittäessä ilmaa muuttuen lämpöhäviöksi. Paitsi kuorma-autoissa jotka varustettu pakokaasujarrulla tai jake-brakella yllämainittujen lisäksi.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: shamrock - helmikuu 07, 2018, 18:28:21
No, tämä nyt on jo vähän off-topic pohdiskelua, mutta kuitenkin. Sehän ei mitään ratkaise, että läppä on kiinni. Onhan siellä tyhjäkäyntipiiri, joten mikään ei estä sitä etteikö auto moottorijarrutuksessa saisi niin ilmaa kuin polttoainettakin. Sammutettuna se ei ainakaan saa polttoainetta, joten ihan uteliaisuuttani kokeilin tuntuuko tuossa mitään eroa. Uteliaisuuden kautta näistä kapistuksista joskus kummasti oppii uusia asioita :)
Niin no, voihan sinne ruutata polttoainetta tietysti vaikka ilmaa ei annettaisi ollenkaan. Kyllä se sylinteriin ja sylinteristä uloskin osautuu.

LainaaVolvo näytää muuten pelkkiä viivoja kulutusnäytössä kun auto on pysähtyneenä, tai lähes pysähtyneenä ... se ei silloin kulutusta seuraa eikä kaunistele lukemia ;)
Jännä logiikka... auto käy ja polttoainetta kuluu jota ei oteta huomioon kulutuksen laskennassa, mutta ei kuitenkaan mielestäsi kaunistele lukemia  ::)





Shamsa on oikeilla jäljillä.




Mutta eiköhän tämä riitä minun osalta aiheesta.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

shamrock

#19
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - helmikuu 07, 2018, 21:32:05
Lainaus käyttäjältä: shamrock - helmikuu 07, 2018, 18:28:21
LainaaVolvo näytää muuten pelkkiä viivoja kulutusnäytössä kun auto on pysähtyneenä, tai lähes pysähtyneenä ... se ei silloin kulutusta seuraa eikä kaunistele lukemia ;)
Jännä logiikka... auto käy ja polttoainetta kuluu jota ei oteta huomioon kulutuksen laskennassa, mutta ei kuitenkaan mielestäsi kaunistele lukemia  ::)

Shamsa on oikeilla jäljillä.

Mutta eiköhän tämä riitä minun osalta aiheesta.

No voi huoh ... se ei näytä paikallaan hetkellisen kulutuksen lukemaa, kas kun sen yksikkö on l/100km. Eihän sellaista laskennallista lukemaa voi näyttää, jota ei ole olemassakaan kun toinen suureista puuttuu. Tuo nyt vaan oli vertaus siihen, jos Sitikka näyttää nollaa tuossa. Kukaan ei kai väittänyt että tyhjäkäynnillä paikallaan keskikulutuksen lukema ei muutu, tai ajotietokoneen ilmoittamat jäljellä olevat kilometrit. Ymmärrettävästi en ole niin pitkään paikallaan jauhanut, että keskikulutuksen muuttumisen olisin pässyt näkemään, mutta jäljellä oleva ajomatka lyhenee kyllä auton ollessa paikallaan, eli kyllä tietokone koko ajan huomioi kulutuksen.

Kysyjä ihmetteli alunperin, onko normaalia että kulutuslukemaa näkyy koko ajan. Kyllä moottorijarrutuksen logiikka on tuttua, 25 vuotta on näiden kanssa tullut pelattua. Kysymys ja asian pohdinta on sinänsä ihan aiheellista, että ei se syötön katkaisi välttämättä toimi, vaikka niin olisi suunniteltukin. Kaasuläpän asentoanturin/rajakytkimien toiminta vaikuttaa, joissakin autoissa nopeustiedon puuttuminen (ecun pitää tietää liikkuuko auto vai ei) vaikuttaa ja tuokin voi autosta riippuen tulla nopeusmittarilta, tai vakka ABS-järjestlemästä. Joissakin on jopa ihan oma anturi. Onhan niitä mahdollisuuksia lukemattomia, miksi se moottorijarrutus välttämättä ei toimi.

Alppuu

Ei tämä nyt ihan tällä vielä selvinnyt. :)





When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

datsunpower

#21
Lainaus käyttäjältä: shamrock - helmikuu 07, 2018, 22:23:52
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - helmikuu 07, 2018, 21:32:05
Lainaus käyttäjältä: shamrock - helmikuu 07, 2018, 18:28:21
LainaaVolvo näytää muuten pelkkiä viivoja kulutusnäytössä kun auto on pysähtyneenä, tai lähes pysähtyneenä ... se ei silloin kulutusta seuraa eikä kaunistele lukemia ;)
Jännä logiikka... auto käy ja polttoainetta kuluu jota ei oteta huomioon kulutuksen laskennassa, mutta ei kuitenkaan mielestäsi kaunistele lukemia  ::)

Shamsa on oikeilla jäljillä.

Mutta eiköhän tämä riitä minun osalta aiheesta.
No voi huoh ... se ei näytä paikallaan hetkellisen kulutuksen lukemaa, kas kun sen yksikkö on l/100km. Eihän sellaista laskennallista lukemaa voi näyttää, jota ei ole olemassakaan kun toinen suureista puuttuu. Tuo nyt vaan oli vertaus siihen, jos Sitikka näyttää nollaa tuossa. Kukaan ei kai väittänyt että tyhjäkäynnillä paikallaan keskikulutuksen lukema ei muutu, tai ajotietokoneen ilmoittamat jäljellä olevat kilometrit. Ymmärrettävästi en ole niin pitkään paikallaan jauhanut, että keskikulutuksen muuttumisen olisin pässyt näkemään, mutta jäljellä oleva ajomatka lyhenee kyllä auton ollessa paikallaan, eli kyllä tietokone koko ajan huomioi kulutuksen.

Kysyjä ihmetteli alunperin, onko normaalia että kulutuslukemaa näkyy koko ajan. Kyllä moottorijarrutuksen logiikka on tuttua, 25 vuotta on näiden kanssa tullut pelattua. Kysymys ja asian pohdinta on sinänsä ihan aiheellista, että ei se syötön katkaisi välttämättä toimi, vaikka niin olisi suunniteltukin. Kaasuläpän asentoanturin/rajakytkimien toiminta vaikuttaa, joissakin autoissa nopeustiedon puuttuminen (ecun pitää tietää liikkuuko auto vai ei) vaikuttaa ja tuokin voi autosta riippuen tulla nopeusmittarilta, tai vakka ABS-järjestlemästä. Joissakin on jopa ihan oma anturi. Onhan niitä mahdollisuuksia lukemattomia, miksi se moottorijarrutus välttämättä ei toimi.
No sen verran vielä kommentoin että, tarkoitin enemmänkin keskikulutus lukemia. Toisaalta pelkkä viiva hetkellisessäkin kulutuksessa on imartelevampi kuin +100l/100km paikallaan seistessä. l/100km ei tarvitse tietoa ajoneuvon liikkeestä, eli nopeutta laskukaavaansa koska kyse ei ole ajallisesta kulutuksesta millään tavalla. Vaikka autolla ajettaisiin vain metri ja käytettäisiin tyhjäkäynnillä kuukausi, siitä voidaan laskea kulutus l/100km.

Ja ei todellakaan kaikissa autoissa huomioida keskikulutukseen sitä jos auto on paikoillaan moottorin käydessä.
Jäljellä olevat kilometrit ne kyllä näyttävät "oikein", mutta sekään ei pakota laskemaan paikallaan oloa keskikulutukseen.
Mutta ainakin P11 ja P12 sen laskevat. Helppo testata huomioiko ajotietokone sen vaiko ei, nollaat paikoillasi ollessa ajotietokoneen keskikulutuslaskennan ja jätät auton käymään vaikka 5min ajaksi ennen kuin lähdet ajamaan. Keskikulutus lukema lähtee laskemaan kymmenistä litroista alaspäin pikkuhiljaa. Ajat vaika 5km, pysähdyt ja jätät auton tyhjäkäynnille niin ei mene kovinkaan kauan kun keskikulutus alkaa taas nousta vaikka auto ei ole liikkunut senttiäkään. Näin siis Nissaneissa.

Ja vaikka hetkellisen kulutuksen lukema menisi nollille, vaikkapa 0,0l/100km, niin sekään ei tarkoita syötön täydellistä katkaisua, entä jos polttoainetta kuitenkin syötettään vaikkapa 0,04l/100km sillä hetkellä? 0,0l/100km lukemahan on silloin täysin oikein ilmoitettu.





Tämä jäi aiemmin huomaamatta...
Lainaus käyttäjältä: kurttu - helmikuu 07, 2018, 15:50:24
Ei se oikein käy, että moottorijarrutuksen aikana moottorille syötetään "vähäsen" bensaa. Sitä joko syötetään se sopiva määrä, tai ei ollenkaan. Jos sitä bensaa syöttää "vähäsen" säälistä, seos on liian laiha eikä syty.  Sittenpähän saa kyllä katti ruokaa, mutta ei se homma näin pelaa.
Onko selitystä, että mistäs se sen seoksen laihalle pistävän ylimääräisen ilman sitten saa moottorijarrutuksen aikana kun kaasuläppä on kiinni?
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Shamsa

Eihän se laihalla välttämättä käy kun ilmaa tulee koneeseen saman verran tai lähes samanverran kuin tyhjäkäynnillä.. ei se kaasuläppä aivan tiivis ole. Datsunpower sanoikin jo että ruiskutettavat määrät ovat erittäin pieniä, tuskin merkittävästi vaikuttavat moottorijarrutuksen voimakkuuteen.

Sitten vielä huomioon tulisi ottaa että Suomessa ajetaan autoilla huomattavan pitkään, siellä suuttimet saattaa jo tiputella ohi, se seos on ennemmin liian rikas kuin laiha sen kiinniolevan kaasuläpän vuoksi.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

kurttu

No okei. Moottorijarrutuksessa moottorille annetaan bensaa sen verran mitä se tarvii sen vähäisen ilmamäärän kaveriksi mitä se saa kaasu ylhäällä mentäessä.
Mutta vain pienillä kierroksilla. Korkeammilla kierroksilla syöttö katkaistaan kokonaan. Syötön katkaisukierrokset riippuvat siitä, onko moottori lämmin vai kylmä.

Tämän kaiken huomaa aivan selvästi ainakin P11 1.8 bensa primeralla ajaessa. Hidastan moottorijarrutuksella risteykseen, ja jossain reilussa 1000 kierroksessa tuntuu nykäisy kun moottori alkaa saamaan syöttöä ja moottorijarrutus vähenee.

Kylmällä koneella moottorijarrutuksessa moottori saa bensaa alle n 2500rpm. Sen yläpuolella syöttö katkaistaan.

shamrock

En jaksa nyt lainailla, mutta otan esimerkiksi Open Astran josta mulla oli mittarin vaijeri poikki. Tämän ecu otti nopeustiedon mittaristosta.

Moottorijarrutuksella auto ei tiennyt liikkuvansa, vaan luuli käyvänsä tyhjäkäyntiä, joten se veti tyhjäkäyntisäädintä parhaasa mukaan kiinni, kun kierrokset oli liian korkealla. Toisaalta, sitten heti kun painoi kytkintä, auto sammui. Koska tyhjäkäyntisäädin oli täysin kiinni, eikä ehtinyt enää avautua tarpeeksi.

Tuosta voi vetää sen päätelmän, että ensinnäkin kuten jo edellä mainittiin, läppähän ei ole koskaan täysin tiivis ja kone saa sen kautta ilmaa. Toiseksi, tyhjäkäynnin säädintä täytyy pitää hieman auki moottorijarrutuksellakin, jotta se ehtii reagoida ja pitää koneen käynnissä kun moottorijarrutus päättyy. Lisäksi tietysti vanhan auton kohdalla mahdolliset viat, kuten imuilmavuodot jne.

Katin tyytyväisenä pitämiseksi se ei välttämättä soppaa sinne tarvitse, jos siellä mitään palamatonta on vielä jäljellä ja se saa ylimääräistä happea, siitähän se vaan tykkää. Opeleissahan on esim lisäilmapumppu syöttämässä kylmällä moottorilla ilmaa pakosarjaan, jotta katin lämmöt saadaan lisähapella nopeammin ylös.

datsunpower

Hyvä on.. mutuilijat voititte.
Kai se tuo reaaliaikaisessa yhteydessä moottorinohjaukseen oleva ohjelmisto kaikkine karttoineen, taulukoineen ja parametreineen sitten on sitten väärässä.

;D
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Totenkopf

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - helmikuu 08, 2018, 14:34:18
Hyvä on.. mutuilijat voititte.
Kai se tuo reaaliaikaisessa yhteydessä moottorinohjaukseen oleva ohjelmisto kaikkine karttoineen, taulukoineen ja parametreineen sitten on sitten väärässä.

;D

Amen  ;D
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

kurttu

Mikään ei anna yhtä suurta varmuutta kuin täydellinen tietämättömyys  ;D

mies51

Vai tarkoitatko vain, että moottori heilahtaa, kun painat kaasua moottorijarrutuksen jälkeen? Silloin moottorin tukikumit ovat vanhat, murentuneet tai revenneet. Moottori-vaihteistopaketin heilahtaessa heilahtaa myös vaihdekeppi. Tukikumejakin voi saada Motonetistä tai ulkolaisista verkkokaupoista. Ulkolaisista ostettaessa oltava tarkkana, että ostaa oikean automallin oikean kumin. Paketti on tuettu yleensä ainakin kolmella tyynyllä. Asentaminen voi vaatia nosturille pääsyn ja keinon nostaa  raskasta pakettia.

Shamsa

Etuvetoisessa sitä kepin heilumista ei tapahdu niin herkästi kuin takavedossa tai oikeassa nelivedossa, niin se on aika huono keino määrittää rikkinäisiä tukikumeja. Etuvetkussa ne nyt muutenkin tahtoo kestää pidempään, koska niitä on enemmän ;D
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08