Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Maxima 3,0 ja E85-muunnos?

Aloittaja Cimi, heinäkuu 19, 2016, 19:07:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vadelli

Lisäkortti purkkiin ja piuhan päähän. Vaatii lisenssi softan, consult 1 piuhan joita saa netistä kyllä ja tietotaitoa ajoneuvon softaamisesta.. Jos on saatavissa edes maximan purkkiin tuota lisäkorttia, epäilen kovasti tuotakin. Consultilla eioo tekemistä tässätilanteessa lainkaan.. Helpoin ja tod näk ainoa keino olis tuo eflexfuel, budjettiratkaisuna. Toki voihan autoon asentaa jonkun aftermarket purkin ja vetää piuhasarja, suuttimet ja pa pumppu uusiksi. Tohon rahaan voit jo melkeen kaavailla varaosa maximan rinnalle jos polttoainepuoli "kärsii"  e85 muunnoksesta.
Nissan Cube Z11 -05 / Nissan Silvia S15 -99 / Ex Nissan Cima Y33 -97 / Ex Nissan Skyline R33 -96 / Ex Nissan Almera N16

Shamsa

A32 maximaan ainakin näytti olevan saatavilla nistunea, tiedä sitten meneekö sama kortti A33:seen.
Datsunpower tietänee asiasta enemmän.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

datsunpower

Eipä ole A33:n ECU valitettavasti tuettujen listalla... olisin kyllä sitä vaihtoehtoa ehdottanut heti alkuun, mutta kun ECU:ssa ei ole edes paikkaa lisäkortille.

Samaa mieltä Vadellin kanssa..
Tuo eflexfuel tai vastaava on sinänsä (valitettavasti) tosiaan se helpoin vaihtoehto. Ei tuo nyt mikään halpa ratkaisu ole ohjelmointiin (missä firmassa niitä nyt sitten tekevätkään tuohon) verrrattuna ja sytytys jää nykäisemättä, mutta ainakin sillä pääsee kokeilemaan.
Ei taida ko. moottorissa enää pystyä edes kammenkulma-anturilla kääntämään perusennakkoa ja sitä kautta koko kartalle ennakkoa lisää?


Liian uusi auto rakenteluun. Kaikki järjestelmät alkavat olla jonkin valvonnan alla ja kiinni toisissaan.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Vadelli

Ei pysty kääntämällä ennakkoja muuttamaan. Menee suoraan kampuralta eculle signaali kuten myös nokan anturilta, boksi hoitaa lopun tarpeellisten tietojen mukaan..
Nissan Cube Z11 -05 / Nissan Silvia S15 -99 / Ex Nissan Cima Y33 -97 / Ex Nissan Skyline R33 -96 / Ex Nissan Almera N16

Cimi

Jos E85-muunnos sopii heittämällä A33:een, niin ECU:n ohjelmointi on silloin mielestäni täysin realistinen vaihtoehto. Nyt vain mietin, saisiko CONSULT-2 :n laitteet halvemmalla kuin 369 euroa? Softat on jo ladattu, mutta tarttis ilmeisesti VCI-päätteen ja siihen ohjelmointikortin, jos nyt ymmärsin oikein. Sopisikohan CONSULT-3 tuohon Maxiaan?

Vadelli

Kyllä, mutta et pääse ECU:a ohjelmoimaan ilman lisäkorttia joka koituu ongelmaksi tässä kohtaa. Consult 2:sta et saa mistään, etenkään halvemmalla kuin tuo hinta. Consult 2 on kuitenkin merkkitesteri + vaatii lisenssit toimiakseen.. Consult 3sella pääset kyllä sisään purkkiin, minkään sortin polttoainemuutoksia et sillä kyllä tee..
Nissan Cube Z11 -05 / Nissan Silvia S15 -99 / Ex Nissan Cima Y33 -97 / Ex Nissan Skyline R33 -96 / Ex Nissan Almera N16

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Cimi - heinäkuu 31, 2016, 18:07:05
Jos E85-muunnos sopii heittämällä A33:een, niin ECU:n ohjelmointi on silloin mielestäni täysin realistinen vaihtoehto. Nyt vain mietin, saisiko CONSULT-2 :n laitteet halvemmalla kuin 369 euroa? Softat on jo ladattu, mutta tarttis ilmeisesti VCI-päätteen ja siihen ohjelmointikortin, jos nyt ymmärsin oikein. Sopisikohan CONSULT-3 tuohon Maxiaan?

Voisitko suomentaa? En ymmärrä miten eflexfuel(?) ja ECU:n ohjelmointi liittyvät toisiinsa? Vai mitä tarkoitit muunnoksella?



Kiina Consulteilla ei tosiaan pääse karttoihin käsiksi, eikä esim. ajonestoon.
Alkuperäinen maksaa tuhansia + tosiaan lisenssit ja muut tingeltangelit.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Cimi

#37
Jaa, suomentamaan suomea suomeksi. Vaihtoehtona on muuttaa bensakartat suoraan ennemmin kuin asentaa muunnossarja. Jos muunnossarja ei vaadi pa-osien vaihtoa, niin ohjelmointi on myös vaihtoehto. Vielä vaikeuksia ymmärtää?

Lähden etsimään J2534-1 protokollan laitteita. Tähänkin on jo softa valmiina (NERS), mutta laitteet puuttuu. Ebaystä halvimman saisi noin 150 eurolla.

datsunpower

Onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä..

Minun osaltani over and out.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Vadelli

#39
Ei pääse alkuperäisellä consultillakaan ensmäistäkään polttoainekarttaa muuttamaan.. Käyttötunteja 2,3 ja 3+ on jonkun verran itselläkin takana... Kerroppa miten onnistui kun saat valmiiksi. Siihen asti kuitti.
Nissan Cube Z11 -05 / Nissan Silvia S15 -99 / Ex Nissan Cima Y33 -97 / Ex Nissan Skyline R33 -96 / Ex Nissan Almera N16

Alppuu

Joko aloittajan laite kulkee RE85 biopolttoaineella? :)

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4