Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

nissan primera p11 jarrut

Aloittaja N-I-S-M-O, heinäkuu 16, 2016, 20:34:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

N-I-S-M-O

Vasenmmanpuolen eturenkaasta eli kuskin puolelta nousi savua eilennä. Olisko jarrupala jumissa? Sitte sellanen kun ajossa kuuluu sellasta jännää rohinaa koneenpuolelta, pienessä vauhissa kuuluu.selvästi. olisko kytkin tai joku muu? Sitte välillä ei tuuletin pelaa, joutuu kolauttaa koelautaa niin sitte pelaa. Olisko uuden moottorin osto?

eepo

Jarrusatula siellä jumittaa. Uus puhaltimen moottori tai vaihtaa hiilet sinne vanhaan jos ne on kulunu loppuun.

shamrock

Tarkemmin sanoen ne liukutapit taitaa jumittaa. Tosin siitä voi olla seuranut se että on kuluttanut vain toista palaa, ja syönyt levynkin toispuoleisesti, joten varaudu niidenkin vaihtoon. Tappien vaihto ei onneks kummoinen homma ole jos suostuvat vielä irtoamaan suosiolla.

N-I-S-M-O

Ei toi levy kyllä pahannäköinen ollut, pientä kulumaa oli. Voi olla että lähtee putsaamalla puhtaaksi. Sitte tota pitääkö uudet jarrupalat olla sillä missä tulee asennusarja mukana vai riittääkö pelkät palat? Olisko muuten kellää myynnissä käytettyä toimivaa tuuletin moottoria, uusi maksaa 75€? Mistä kohtaa toi moottori löytyy?

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: shamrock - heinäkuu 16, 2016, 21:44:05
Tarkemmin sanoen ne liukutapit taitaa jumittaa. Tosin siitä voi olla seuranut se että on kuluttanut vain toista palaa, ja syönyt levynkin toispuoleisesti, joten varaudu niidenkin vaihtoon. Tappien vaihto ei onneks kummoinen homma ole jos suostuvat vielä irtoamaan suosiolla.

Voi mäntäkin jumittaa, mutta tapit nyt ainakin.

Jos nyt samanlaiset kun Almerassa, ne tappien kumit on ehjät, ei tarvii vaihtaa, kuten ei itse tappejakaan.

Huolellinen putsaus ja tarvittaessa kevyt hionta tapeille, jos hapettuneet..

oliko se nyt silikoni rasvaa riittävästi ja takaisin nippuun. Palat siinä samalla tarkistaa (vaihtaa) etteivät yhtään jumita.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

shamrock

Mulla oli Primerassa ostaessa yksi tapeista sen verran jumissa ettei paikallaan toivoakaan saada irti. Itse luulin ensin että jarruissa on ilmaa, mutta tilanne oli se että satula taipui aina jarruttaessa, kun vain toinen tappi luisti ja siksi polkimen liike oli pitkä. Ilmeisesti tuo tappi oli hieman taipunutkin tuon takia ja siksi entistä pahemmin jumissa. Jokatapauksessa, lähti irti vasta kun nappasin satulan irti, tapista kiinni ruuvipenkkiin ja satulasta pyöritellen pikkuhiljaa irti.

Se tappipaketti on sen verran edullinen, että kannattaa se siihen valmiiksi ottaa kun jarruja alkaa aukomaan. Sitä on ikävämpää lähteä hakemaan sitten kun purkaminen on jo aloitettu.