Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

nissan almera n15 täryttää ajon aikana rattia

Aloittaja nissanmän, tammikuu 19, 2019, 18:21:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nissanmän

mikähä vikana kun nissan n15 mallin auto täryttää ajossa hieman rattia? auto vuosimallia 1999 ja 1.4 bensakone

Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Nugetti

Voi johtua monestakin asiasta. Pari kysymystä tulee ihan ensimmäisenä mieleen:

Missä vauhdissa?
Tekeekö kesä- ja talvirenkailla samaa?

Vaari 68

pyörät tarkistaisin ensimmäisenä, jos ei ole lumesta johtuva tärinä, niin renkaassa voi olla kudosvauriokin.

nissanmän

en tiiä ku vasta hommasin tuon allun,että tekeekö kesäkumeillaki samaa..mutta ajettu vaan 190 tuhatta tuolla,niin ei mitää isompaa luulis olevan menny vielä. voiko esim. vetoakseli tehdä tärinää? kattelin vasenta puolta niin vetoakselista hieman pukannu rasvaa pihalle,tosin ihan vähän vaan.

nissanmän


mies51

Kokeile parkkiksella hiljaisessa vauhdissa ratti oikealle ja vasemmalle täysin käännettynä, onko nykivää tai naksetta ulommissa vetonivelissä.

cedricfan

Kiero vanne
Renkaassa kudosvaurio
Tasapainotus pielessä
Sisempi vetonivel

Noista mikä vaan, melkein pitäisi käyttää pyörät irti tasapainotuskoneessa tai toiset pyörät alla niin voisi sulkea kolme ekaa pois.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

nissanmän

veikkaan että sisempi vetonivel ois menossa,kun tänään alkoi raksuttamaan vase puoli kääntäessä..onkoha pahaki homma vaihtaa tuo?

Vaari 68

https://www.youtube.com/watch?v=Ym3Gchj5yzA  tuossapa on videon pätkä toimenpiteestä.Käytännös ei ihan noin simppelisti onnistu.

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: nissanmän - tammikuu 20, 2019, 17:52:13
veikkaan että sisempi vetonivel ois menossa,kun tänään alkoi raksuttamaan vase puoli kääntäessä..onkoha pahaki homma vaihtaa tuo?
Sisemmät ei tee tuota käännöksissä ääntämistä. Tuo on ulomman vetonivelen vaiva.

Ei kovin paha homma. Jonkin verran vaatii vekslaamista että saa nivelen pään ulos pyörännavasta. (EDIT: Jos siis ei halua vaihtaa/täyttää vaihteistoöljyjä samalla. Laatikosta tulee öljyä ulos jos ottaa vetarin sisäpään irti.)

Mulla alkoi ääntämään N15 Almerasta kuskin puolen ulompi vetonivel jossain 240tkm kohdilla. Saman puolen sisempi nivel alkoi oireilemaan 300tkm kohdilla, mutta auto meni paaliin muista syistä ennenkuin sille mitään kerkesin tekemään.

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: Vaari 68 - tammikuu 20, 2019, 19:18:55
https://www.youtube.com/watch?v=Ym3Gchj5yzA  tuossapa on videon pätkä toimenpiteestä.Käytännös ei ihan noin simppelisti onnistu.

Huono ohje.

Jarrusatula roikkuu jarruletkun varassa... :-\
Sitä alatukivartta ei tarvitse irrottaa, vetari tulee läpi muutenkin.

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Vaari 68

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - tammikuu 20, 2019, 20:14:24
Lainaus käyttäjältä: Vaari 68 - tammikuu 20, 2019, 19:18:55
https://www.youtube.com/watch?v=Ym3Gchj5yzA  tuossapa on videon pätkä toimenpiteestä.Käytännös ei ihan noin simppelisti onnistu.

Huono ohje.

Jarrusatula roikkuu jarruletkun varassa... :-\
Sitä alatukivartta ei tarvitse irrottaa, vetari tulee läpi muutenkin.
Nää on näitä, samaa katoin että satulan kanssa oli pientä puljaamista.Ei ollut narua saatavilla.  ;D

mies51

Vaikeamman, alapallonivelen voi jättää irroittamatta:
Pyörä maassa irroitetaan vetarinpään mutteri. Pyörä pois. Raidetangonpään mutteria avataan mutteri pultinpään tasolle. Jos ei ole ulosvetäjää, kopaistaan mutteriin isolla vasaralla, että lähtee kartiolta. Mutteri pois ja raidetangonpää irti. Iskarin alapään 2 pulttia irti. Sitten pystyy saamaan vetarin ulkopään pois navasta. Pesuvati alle, öljyä tulee vaihteistosta, irrotat vetarin isolla meisselillä vetonivelen ja vaihteiston välistä vääntämällä.