Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

RVS lisäaine

Aloittaja kassuliini, marraskuu 08, 2013, 19:18:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Shamsa

Kyllähän tuo aine jotakin tekee, kun se jonkin verran sai hiljennettyä bemarin M40-moottoria :D
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Totenkopf

#31
Unohtui mainita yhden mittauksen tulokset, jonka suoritin maaliskuussa kun käsittelyä oli jatkunut noin 2500km.

1. 13,75kg/cm2, nousua lähtötilanteesta 1kg/cm2 ja 8,4%
2. 13,7kg/cm2, nousua lähtötilanteesta 1,1kg/cm2 ja 8,7%
3. 13,9kg/cm2, nousua lähtötilanteesta 1kg/cm2 ja 8,4%
4. 13,9kg/cm2, nousua lähtötilanteesta 0,9kg/cm2 ja 6,9%

Nyt on vaihdettu vaihdettu öljyt ensimmäistä kertaa käsitettelyn jälkeen. Samalla mittailin paineet. Vieressä lähtötilanne vertailun vuoksi. Näiden välillä on kulunut aikaa 3 kuukautta ja kilometrejä noin 8500.

1. 13,6kg/cm2 (12,75kg/cm2) +0,85kg/cm2
2. 13,6kg/cm2 (12,6kg/cm2) +1kg/cm2
3. 13,7kg/cm2 (12,9kg/cm2) +0,8kg/cm2
4. 13,65kg/cm2 (13kg/cm2) +0,65kg/cm2

Paineet ovat laskeneet ja tasoittuneet hieman huippuarvoistaan. Täytyy kuitenkin muistaa, että mittaukseen vaikuttaa ratkaisevasti vallitseva ilmanpaine. Viimeisimmässä mittauksessa vallitsi matalapaine, noin 1005mbar. Aiempana mainitsemani muutokset moottorin käytöksessä ovat säilyneet. Ajoin vähän reilu 700km lenkin jolla sain keskikulutukseksi 6,6l/100km. Moottoritietä ja maantietä, sekä jonkinverran kaupunkiajoa. En ajanut millään muotoa rauhallisesti, ainakaan omasta mielestäni. Maantieajollehan Primeran ohjekirja määrää keskikulutukseksi 6,1l/100km. Varmasti hissuttelemalla pääseekin lähelle tuota lukemaa. En odottanut juuri minkäänlaisia tuloksia koko kokeelta, joten voin kertoa olevani tyytyväinen, koska mitään ei särkynytkään. Öljynvaihdon yhteydessä ei tullut mitään normaalista poikkeavaa pihalle, eikä suodatinkaan sisältänyt yllätyksiä.

Kesän mittaan olisi tarkoitus kokeilla voimansiirrolle samaa ruljanssia.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

Alppuu

Minkäslainen mittari olisi hyvä näihin mittauksiin?

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Totenkopf

Itsellä on käytössä motonetin digitaalinen malli, maksaa 79€. Olen välillä käyttänyt referenssinä analogista mittaria, samoissa arvoissa mennään. Mikäli oikein pilkkua viilataan, pitäisi mittariin olla adapteri, jossa olisi 19mm pitkä m14x1,25 kierre. Nyttehnän palotila käytännössä kasvaa, koska mittauspää ei ole sytytystulpan tasalla kannessa. Suosittelen kiertämään kaukaa ainakin bilteman mittarin, jossa sekä letku, että painettava putki vaihtoehtoina. Letkun puristusliitos on väljä jo tehtaalta tullessa. Meinasi olla vitsit vähissä kun koko keksintö alkoikin pyöriä tyhjää tulpanreijässä...
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: Totenkopf - toukokuu 23, 2016, 17:09:29
Suosittelen kiertämään kaukaa ainakin bilteman mittarin, jossa sekä letku, että painettava putki vaihtoehtoina. Letkun puristusliitos on väljä jo tehtaalta tullessa.
Meinasi olla vitsit vähissä kun koko keksintö alkoikin pyöriä tyhjää tulpanreijässä...

Mikä tuossa painettavassa putkessa? on ideana?

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

ILVES-Joe

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - toukokuu 24, 2016, 21:35:07
Mikä tuossa painettavassa putkessa? on ideana?

Putki painetaan tulpanreikään ja sitten  mitataan puristuspaine, ellei ole "startin kauko-ohjainta" on hankala yksin mitata.

Vai mitä tarkoitat kysymykselläsi?
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: ILVES-Joe - toukokuu 24, 2016, 22:22:48
Lainaus käyttäjältä: Alppuu - toukokuu 24, 2016, 21:35:07
Mikä tuossa painettavassa putkessa? on ideana?

Putki painetaan tulpanreikään ja sitten  mitataan puristuspaine, ellei ole "startin kauko-ohjainta" on hankala yksin mitata.

Vai mitä tarkoitat kysymykselläsi?

No tuota taisin tarkoittaa.. Tiivistyykö tuo muka oikeasti tulpanreikään, kenelläkään kokemuksia?  Totenkopf?




When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

cedricfan

Kyllä kartiokumi tiivistyy, mutta ei tosiaan ole helppo tapa, ja lisäksi se kumi huononee ajan myötä. Esim kuuma tulpanreikä ei ole kumille hyväksi...
Mutta kumi sopii kaikkiin tulpanreikiin, kierteen koosta ja pituudesta riippumatta.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Alppuu

Mites tuo Motonetin http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830788/Puristuspainemittari-digitaalinen mittari?

Siinä on tuollaset kumiputket?, miten sellaset saa kierrettyä kiinni/avattua kunnolla? ??? 

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Totenkopf

#39
Lainaus käyttäjältä: Alppuu - toukokuu 25, 2016, 22:54:30
Mites tuo Motonetin http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830788/Puristuspainemittari-digitaalinen mittari?

Siinä on tuollaset kumiputket?, miten sellaset saa kierrettyä kiinni/avattua kunnolla? ???

Itselläni on juurikin tuo. Jouduin hakemaan takuuseen uuden kun meinasi letku räjähtää silmille. Tuossa on kumiletkut joiden pässä on messinkiset liittimet. Kierretään tulpanreikään ja o-renkaan PITÄISI tiivistää sitten koko paketti. Olen ajatellut hankkia jostakin oikean tarkoitukseen sopivan adapterin joka on tarkoitettu juurikin pitkäkierteiselle tulpalle doch- moottoreihin. Nuissa letkuissa on kierrettä noin 1cm. Näinollen palotilan koko kasvaa ja mittaustulos vääristyy. Ei paljoa, mutta kuitenkin. Sama asia kun puristussuhdetta laskisi.

edit: palotilan tilavuus kasvaa 1,377cm3 kun käytetään tuommoista adapteria, eli staattinen puristussuhde onkin esim. 10:1 moottorissa sitten enää vain noin 9,7:1. Tai sitten ei, saatoin laskea väärinkin. Mutta vaikutusta on jokatapauksessa.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Totenkopf - toukokuu 26, 2016, 19:22:03
Lainaus käyttäjältä: Alppuu - toukokuu 25, 2016, 22:54:30
Mites tuo Motonetin http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830788/Puristuspainemittari-digitaalinen mittari?

Siinä on tuollaset kumiputket?, miten sellaset saa kierrettyä kiinni/avattua kunnolla? ???

Itselläni on juurikin tuo. Jouduin hakemaan takuuseen uuden kun meinasi letku räjähtää silmille. Tuossa on kumiletkut joiden pässä on messinkiset liittimet. Kierretään tulpanreikään ja o-renkaan PITÄISI tiivistää sitten koko paketti. Olen ajatellut hankkia jostakin oikean tarkoitukseen sopivan adapterin joka on tarkoitettu juurikin pitkäkierteiselle tulpalle doch- moottoreihin. Nuissa letkuissa on kierrettä noin 1cm. Näinollen palotilan koko kasvaa ja mittaustulos vääristyy. Ei paljoa, mutta kuitenkin. Sama asia kun puristussuhdetta laskisi.

edit: palotilan tilavuus kasvaa 1,377cm3 kun käytetään tuommoista adapteria, eli staattinen puristussuhde onkin esim. 10:1 moottorissa sitten enää vain noin 9,7:1. Tai sitten ei, saatoin laskea väärinkin. Mutta vaikutusta on jokatapauksessa.
Onko letku/putki sitten umpikumia? Vai millä meinasit sen lisä tilavuuden kompensoida pois?

Joskus ei välttämättä kannata tarttua ihan kaikkiin muuttujiin.. tuloksethan ovat täysin vertailukelpoisia silloin kun mittalaite/standardi pysyy samana.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Antsah

Itsellä tuli tämä testattua Bemarin m54 2.5l koneeseen joku 3-4v sitten. Mulla e39 naputteli yksi nostaja ja en kyllä kehdannut siihen alkaa mitään kansiremppaa tekemään. Ostin kokeeksi tuota RVS ja aluksi vaikutti ettei sillä ole tuohon mitään vaikutusta, mutta ihme ja kumma jonkun 2000km ajon jälkeen tuo yhden nostajan naputus lämpimänä katosi kokonaan.  Yllätyin kyllä, että tuo oikeati auttoi.

Mitään bensan kulutuksia yms ei tuo kyllä pienentänyt.

Totenkopf

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - toukokuu 26, 2016, 20:10:38
Lainaus käyttäjältä: Totenkopf - toukokuu 26, 2016, 19:22:03
Lainaus käyttäjältä: Alppuu - toukokuu 25, 2016, 22:54:30
Mites tuo Motonetin http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830788/Puristuspainemittari-digitaalinen mittari?

Siinä on tuollaset kumiputket?, miten sellaset saa kierrettyä kiinni/avattua kunnolla? ???

Itselläni on juurikin tuo. Jouduin hakemaan takuuseen uuden kun meinasi letku räjähtää silmille. Tuossa on kumiletkut joiden pässä on messinkiset liittimet. Kierretään tulpanreikään ja o-renkaan PITÄISI tiivistää sitten koko paketti. Olen ajatellut hankkia jostakin oikean tarkoitukseen sopivan adapterin joka on tarkoitettu juurikin pitkäkierteiselle tulpalle doch- moottoreihin. Nuissa letkuissa on kierrettä noin 1cm. Näinollen palotilan koko kasvaa ja mittaustulos vääristyy. Ei paljoa, mutta kuitenkin. Sama asia kun puristussuhdetta laskisi.

edit: palotilan tilavuus kasvaa 1,377cm3 kun käytetään tuommoista adapteria, eli staattinen puristussuhde onkin esim. 10:1 moottorissa sitten enää vain noin 9,7:1. Tai sitten ei, saatoin laskea väärinkin. Mutta vaikutusta on jokatapauksessa.
Onko letku/putki sitten umpikumia? Vai millä meinasit sen lisä tilavuuden kompensoida pois?

Joskus ei välttämättä kannata tarttua ihan kaikkiin muuttujiin.. tuloksethan ovat täysin vertailukelpoisia silloin kun mittalaite/standardi pysyy samana.

Juurikin semmosella adapterilla mikä menee yhtä syvälle kanteen ku siihen tarkotettu sytytystulppakin. Mikäli olet yhtään perehtynyt aiheeseen, niin tiedät miksi niissä mittareiden letkuissa/putkissa pitää olla takaiskuventtiili.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

Shamsa

Kun sitä konetta pyörittää vähän aikaa niin ilma pakkaantuu sinne letkuun/putkeen, silloin se putki ei periaatteessa tuota lisätilavuutta koska se putki on samassa paineessa kuin maksimipuristuspaine. Eli paine-eroa ei ole, joten se ilma ei sinne pääse.

Mutta, datsunpower sanoikin jo että sillä ei ole mitään merkitystä yltääkö se putki vaikka öljypohjaan asti, kunhan käytät samaa mittaustapaa kun vertailet tuloksia.

Jos häiritsee niin tee vanhasta sytytystulpasta adapteri, menee 100% varmasti oikealle syvyydelle  ;)
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

datsunpower

#44
Lainaus käyttäjältä: Totenkopf - toukokuu 27, 2016, 17:30:38
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - toukokuu 26, 2016, 20:10:38
Lainaus käyttäjältä: Totenkopf - toukokuu 26, 2016, 19:22:03
Lainaus käyttäjältä: Alppuu - toukokuu 25, 2016, 22:54:30
Mites tuo Motonetin http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830788/Puristuspainemittari-digitaalinen mittari?

Siinä on tuollaset kumiputket?, miten sellaset saa kierrettyä kiinni/avattua kunnolla? ???

Itselläni on juurikin tuo. Jouduin hakemaan takuuseen uuden kun meinasi letku räjähtää silmille. Tuossa on kumiletkut joiden pässä on messinkiset liittimet. Kierretään tulpanreikään ja o-renkaan PITÄISI tiivistää sitten koko paketti. Olen ajatellut hankkia jostakin oikean tarkoitukseen sopivan adapterin joka on tarkoitettu juurikin pitkäkierteiselle tulpalle doch- moottoreihin. Nuissa letkuissa on kierrettä noin 1cm. Näinollen palotilan koko kasvaa ja mittaustulos vääristyy. Ei paljoa, mutta kuitenkin. Sama asia kun puristussuhdetta laskisi.

edit: palotilan tilavuus kasvaa 1,377cm3 kun käytetään tuommoista adapteria, eli staattinen puristussuhde onkin esim. 10:1 moottorissa sitten enää vain noin 9,7:1. Tai sitten ei, saatoin laskea väärinkin. Mutta vaikutusta on jokatapauksessa.
Onko letku/putki sitten umpikumia? Vai millä meinasit sen lisä tilavuuden kompensoida pois?

Joskus ei välttämättä kannata tarttua ihan kaikkiin muuttujiin.. tuloksethan ovat täysin vertailukelpoisia silloin kun mittalaite/standardi pysyy samana.

Juurikin semmosella adapterilla mikä menee yhtä syvälle kanteen ku siihen tarkotettu sytytystulppakin. Mikäli olet yhtään perehtynyt aiheeseen, niin tiedät miksi niissä mittareiden letkuissa/putkissa pitää olla takaiskuventtiili.
No se on kyllä totta, että takaiskuhan siinä kyllä on.
Aiheeseen perehtyneenä varmasti tiedät myös sen millainen merkitys on esim. moottorin pyorintänopeudella puristuspaine mittauksissa..

Ja sitten tämmöinen pikku pähkinä...
SR20DE staattinen puristussuhde 10:1 => puristuspaine: n.11-13bar (ohjearvo)
Vertailuksi vaikkapa SR20Di/e staattinen puristussuhde 9,5:1 => puristuspaine: n.10-13bar (ohjearvo)
Ja vielä E16S jossa staattinen puristussuhde 9,6:1 => puristuspaine: n.11-13bar (ohjearvo)

Ja seuraavaksi joku alkaa raivota, että nuo ohjearvot ovat väärin... voi olla, mutta tuohon haarukkaan ne suurinpiirtein sattuvat katsoipa mistä tietolähteestä tahansa.



Jonkun viisaan lausahdus:
"Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä."




Ja ei ole tarkoitus millään muotoa lytätä tuota työtä minkä olet tehnyt mittaillessai RVS:n vaikutusta. Mielenkiintoiset tulokset ja tosiaan kerrankin ihan jotain mitattua, eikä vain mitään "mustatuntuusiltäettä".
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Totenkopf

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - toukokuu 28, 2016, 10:28:33
Lainaus käyttäjältä: Totenkopf - toukokuu 27, 2016, 17:30:38
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - toukokuu 26, 2016, 20:10:38
Lainaus käyttäjältä: Totenkopf - toukokuu 26, 2016, 19:22:03
Lainaus käyttäjältä: Alppuu - toukokuu 25, 2016, 22:54:30
Mites tuo Motonetin http://www.motonet.fi/fi/tuote/3830788/Puristuspainemittari-digitaalinen mittari?

Siinä on tuollaset kumiputket?, miten sellaset saa kierrettyä kiinni/avattua kunnolla? ???

Itselläni on juurikin tuo. Jouduin hakemaan takuuseen uuden kun meinasi letku räjähtää silmille. Tuossa on kumiletkut joiden pässä on messinkiset liittimet. Kierretään tulpanreikään ja o-renkaan PITÄISI tiivistää sitten koko paketti. Olen ajatellut hankkia jostakin oikean tarkoitukseen sopivan adapterin joka on tarkoitettu juurikin pitkäkierteiselle tulpalle doch- moottoreihin. Nuissa letkuissa on kierrettä noin 1cm. Näinollen palotilan koko kasvaa ja mittaustulos vääristyy. Ei paljoa, mutta kuitenkin. Sama asia kun puristussuhdetta laskisi.

edit: palotilan tilavuus kasvaa 1,377cm3 kun käytetään tuommoista adapteria, eli staattinen puristussuhde onkin esim. 10:1 moottorissa sitten enää vain noin 9,7:1. Tai sitten ei, saatoin laskea väärinkin. Mutta vaikutusta on jokatapauksessa.
Onko letku/putki sitten umpikumia? Vai millä meinasit sen lisä tilavuuden kompensoida pois?

Joskus ei välttämättä kannata tarttua ihan kaikkiin muuttujiin.. tuloksethan ovat täysin vertailukelpoisia silloin kun mittalaite/standardi pysyy samana.

Juurikin semmosella adapterilla mikä menee yhtä syvälle kanteen ku siihen tarkotettu sytytystulppakin. Mikäli olet yhtään perehtynyt aiheeseen, niin tiedät miksi niissä mittareiden letkuissa/putkissa pitää olla takaiskuventtiili.
No se on kyllä totta, että takaiskuhan siinä kyllä on.
Aiheeseen perehtyneenä varmasti tiedät myös sen millainen merkitys on esim. moottorin pyorintänopeudella puristuspaine mittauksissa..

Ja sitten tämmöinen pikku pähkinä...
SR20DE staattinen puristussuhde 10:1 => puristuspaine: n.11-13bar (ohjearvo)
Vertailuksi vaikkapa SR20Di/e staattinen puristussuhde 9,5:1 => puristuspaine: n.10-13bar (ohjearvo)
Ja vielä E16S jossa staattinen puristussuhde 9,6:1 => puristuspaine: n.11-13bar (ohjearvo)

Ja seuraavaksi joku alkaa raivota, että nuo ohjearvot ovat väärin... voi olla, mutta tuohon haarukkaan ne suurinpiirtein sattuvat katsoipa mistä tietolähteestä tahansa.



Jonkun viisaan lausahdus:
"Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä."




Ja ei ole tarkoitus millään muotoa lytätä tuota työtä minkä olet tehnyt mittaillessai RVS:n vaikutusta. Mielenkiintoiset tulokset ja tosiaan kerrankin ihan jotain mitattua, eikä vain mitään "mustatuntuusiltäettä".

Tiedän kyllä pyörintänopeuden vaikutuksen ja muutkin mittaustulokseen vaikuttavat tekijät osaten ottaa ne huomioon.

En raivoa, mutta virheellisen tiedon välittymisen ehkäisemiseksi kirjoitan kuitenkin seuraavan.

Suoraan FSM:stä poimittuna (p11 ja p10):

10:1 @300rpm
-Minimi 10,78bar, 11kg/cm2, 156psi
-Vakio 12,75bar, 13kg/cm2, 185psi
-Maksimi ero 0,98bar, 1kg/cm2, 14psi

9,5:1 @300rpm
-Minimi 10,3bar, 10,5kg/cm2, 149psi
-Vakio 12,26bar, 12,5kg/cm2, 178psi
-Maksimi ero 0,98bar, 1kg/cm2, 14psi

Suosittelen lataamaan kyseiset opukset, sisältävät käytännössä kaiken tarvittavan tiedon kyseisistä autoista.

E- sarjan moottoreista minulla ei ole tietoa.

Kun kyseessä on selkeät ohjearvot, niin ei ole olemassa turhaa tarkkuutta. Se joko sattuu siihen haarukkaan tai ei. Tarkkuuden puute on mielestäni välinpitämättömyyttä. Mitä tuohon lausahdukseen tulee, niin kuulin vastaavaa erään vähemmän pätevät kirvesmiehen suusta aikoinaan.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

datsunpower

Molempiin korimalleihin on puolenkymmentä eri FSM:ää..




Mutta joo, minunpuolesta ihan miten vaan  ;D
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - toukokuu 28, 2016, 16:25:56
Molempiin korimalleihin on puolenkymmentä eri FSM:ää..

FSM? Koitin googlata ja vastaukseksi tuli: Flying Spaghetti Monster..  :o

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Totenkopf

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - toukokuu 28, 2016, 16:25:56
Molempiin korimalleihin on puolenkymmentä eri FSM:ää..




Mutta joo, minunpuolesta ihan miten vaan  ;D

Itselläni on vuoden 1998 P11 korille ja vuoden 1995 P10 korille. Olkoot vaikka tuhat eri painosta, fysiikan lait eivät kuitenkaan muutu. Minä turvaudun noihin, tee itse miten lystäät.

Alppuu, FSM = Factory Service Manual.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

Shamsa

Avasin B12 coupen FSM:n, staattinen puristussuhde 10:1. Normaali puristuspaine 14bar(199PSI). Alaraja 12bar(171PSI)..
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Alppuu

No nyt tuli mittailtua Bilteman mittarilla.. se putki kumituppelolla on aivan perceestä, jäi joka kerta sinne tulpansyvennykseen..
Liimaus ei auttanut tai sähkömiehen teipillä kiristäminen.. Sain kuitenkin joka kerta ongittua sen pois sieltä. :)
Ei tällä nyt ihan huvikseen tee mieli mittailla.

Testattava oli N15 Almera, GA14DE ja 295000km ajettu.
Moottori puolilämmin, ei polttanut sormia.

Jakopää --> 14,0kg - 13,7kg - 13,8kg - 13,7kg <-- Virranjakaja

Ohjearvot:
Compression pressure kPa (bar, kg/cm2, psi)/rpm:
Standard – 1.324 (13.24, 13.5, 192)/350
Minimum – 1.128 (11.28, 11.5, 164)/350

Sen verran hyvät tulokset, että en vielä ala RVS käsittelyä tekemään. :)

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4