Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

2,2 dci almera tino

Aloittaja rautasydän, huhtikuu 17, 2016, 21:05:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rautasydän

Nyt muutama päivä ajeltu ja pari kysymystä olisi esittää. Peruutuskamera ei näytä kuvaa, missä se kamera sijaitsee, kun en ole löytänyt linssiä mistään? Se näyttää jotain epämääräistä mutta ei siis kuvaa. Kulutus tuntuisi olevan jossain 7,5 ja yli keskikulutus siis. Ajotietokone näyttää 6,2 mutta se ei kyllä korreloi mitenkään todelliseen kulutukseen. Samaan aikaan tankin mittari taas on yltiö negatiivinen ja näyttää, kuin silmissä laskisi neula ja sitten tankilla sinne ei mene paljon mitään. Ja se cd on edelleen siellä mankassa jumissa..
Peruutuskameraan liittyen vielä, että jarruvalot ja pakkivalot toimii normaalisti, eli siellä ei liene vikaa. Tarkistaisin tuon kameran liittimen, jos vain löytäisin sen kameran, että tietäis mistä kohtaa alkaa verhoiluja purkamaan. KVG:n avulla ei tuota lokaatiota löytynyt.

Desperate child

http://nissan4u.com/parts/almera_tino/el_v10m/2003_5/type_15/body_electrical/audio_visual_telephone_and_speaker/illustration_3/

Mikäli tuota kuvaa oikein tulkitsee niin peräkontin ovessa on peruutuskamera..? Primerassa ainakin on rekisterikilven yläpuolella, olisko tuossakin samassa paikassa?
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: rautasydän - huhtikuu 17, 2016, 21:05:13
Nyt muutama päivä ajeltu ja pari kysymystä olisi esittää. Peruutuskamera ei näytä kuvaa, missä se kamera sijaitsee, kun en ole löytänyt linssiä mistään? Se näyttää jotain epämääräistä mutta ei siis kuvaa. Kulutus tuntuisi olevan jossain 7,5 ja yli keskikulutus siis. Ajotietokone näyttää 6,2 mutta se ei kyllä korreloi mitenkään todelliseen kulutukseen. Samaan aikaan tankin mittari taas on yltiö negatiivinen ja näyttää, kuin silmissä laskisi neula ja sitten tankilla sinne ei mene paljon mitään. Ja se cd on edelleen siellä mankassa jumissa..
Peruutuskameraan liittyen vielä, että jarruvalot ja pakkivalot toimii normaalisti, eli siellä ei liene vikaa. Tarkistaisin tuon kameran liittimen, jos vain löytäisin sen kameran, että tietäis mistä kohtaa alkaa verhoiluja purkamaan. KVG:n avulla ei tuota lokaatiota löytynyt.

Minulla tekee Primera iha samaa.. syytä en kyllä ole keksinyt.
Viimeksi tankille mennessä neula oli niin nollissa, että ihan hirvitti, ajotietokone sanoi, että muutaman kymmenen kilometriä elinaikaa jäljellä, mutta PA-merkkivalo ei palanut.
Noh, tankatessa 60 litran tankkiin meni sitten vajaat 40 litraa kun oikein herkutteli  :P

Syksyllä putsasin tankkiyksiköstä sen polttoaineen pinnantaso anturinkin, mutta ei ollut vaikutusta.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Whee

#3
-

rautasydän

Millaisia ne teidän todelliset kulutukset sitten on?

rautasydän

Löyty se kamera sieltä rekkarin vierestä, näytti niin rekisterivalolta, etten aluksi tunnistanut. Saattoi toki vaikuttaa sekin tunnistamiseen, että se on täynnä kvartsihiekkaa :o Täytyy puhdistella joku kerta.

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: rautasydän - huhtikuu 18, 2016, 07:14:43
Millaisia ne teidän todelliset kulutukset sitten on?
Todellisia olen tankatessa laskeskellut 5,4 - 11 litraa / 100km. Ajotietokone näyttää nyt ~30tkm keskikulutukseksi 6,4l.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

rautasydän

Joo resetoin omasta sen ajotietokoneen niin nyt näyttää abt 7 litraa, ei sekään todellinen ole mutta sentään lähempänä. Omituinen juttu tuossa autossa. Kolmosella kiihdyttäessä teki pariin otteeseen semmosen jutun, että 3500 kierroksessa tuntu, kuin ois menny rajotin päälle. Ei siis kiertänyt enempää. Muilla vaihteilla kiertää normisti punarajaan. Illalla teki saman, löysäsin kaasun ja uudelleen jenkaa ja otti kierrokset loppuun ja tämän jälkeen, kun kokeilin pari kertaa niin toimi normisti. oisko karstaan liittyvää, kun edellinen kuski ollut nainen ja ajotietokoneen kulutksen mukaan on menty aika sukkasillaan autolla.

rautasydän

Täyskaasu kiihdytyksessä tekee edelleen välillä stoppia kolmosvaihteella. Tasaisella polkimen painamisella ei vaikka aluksi teki silloinkin. On kyllä omituinen oire, kun vaan ja ainoastaan kolmosella tuota tekee. Mitään ideoita asiasta? Missä obd-pistoke näissä? Ei kyllä vikavalo pala mutta, kun on tuo lukija niin vois kurkata kuitenkin.

rautasydän

Polttoainesuodatin tai fuel consumption sensor siellä lienee alkaa oleen entiset.

datsunpower

Nyt on ihan uusia osia.. mikähän tämä "fuel consumption sensor" on?
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Shamsa

Mittaa polttoaineen virtausta, varmaankin paluuvirtausta ja laskee siitä käytetyn polttoaineen määrän
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

datsunpower

#12
Tiedän kyllä mikä ko. anturin tehtävä on, mutta näinköhän tuota on ko. autossa ollenkaan...

Ihme jos tässä on joku paluuvirtaus anturi kun sitä ei ole P12 Primerassa eikä N16 Almerassa vaikka moottori on sama. Googlekaan ei tunnu tuntevan näiden mallien kohdalla sitä, eikä edes FSM. (tosin juurikin Almera Tinon manuaalia en omista)




Jos tuo "Fuel Consumption Sensor" vika on päätelty siitä, että ajotietokone näyttää mitä näyttää niin väärin päätelty.. ECU laskee oletetun polttoaineen kulutuksen mm. ilmamassamittarin arvoista.
Josta tulikin mieleen, että rautasydän, puhdista ilmamassamittarin langat tarkoitukseen soveltuvalla aineella. Todennäköisesti se kolmosella "kuoleminen" häviää sillä.
Näissä koneissa MAF:lla on oikeastaan vain kaksi tehtävää. Toinen on tuo polttoaineen kulutuksen "tarkkailu" ja toinen on väännön/tehon rajoittaminen.
Molemmat lasketaan MAF:n lukemista.
Jos MAF:n langat ovat likaiset -> ECU luulee, että moottoriin menee vähemmän ilmaa kuin todellisuudessa menee -> ECU rajoittaa polttoaineen syöttöä valmistajan asettamiin arvoihin ilmamassan mukaan.  Lisäksi soppaa voi sotkea vielä se, että ECU luultavasti vertailee ahtopaineanturin lukemia MAF:n lukemiin ja vetää taas omat johtopäätöksensä niistä.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

rautasydän

No en päätellyt tokikaan tuosta ajotietokoneen näyttämästä mitään. Googlella brittisivuilta löydettyä tietoa, oireet passaa juurikin tuohon ja kuvahaulla löytyy tuo anturin sijainti, sekä palikkaa myyvät putkat. Joten...

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: rautasydän - huhtikuu 27, 2016, 18:48:14
No en päätellyt tokikaan tuosta ajotietokoneen näyttämästä mitään. Googlella brittisivuilta löydettyä tietoa, oireet passaa juurikin tuohon ja kuvahaulla löytyy tuo anturin sijainti, sekä palikkaa myyvät putkat. Joten...
Voitko laittaa linkkejä kun en kyllä itse onnistu kyseistä sensoria löytämään edes erillisessä kuvassa  :o
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

rautasydän

#!@#¤% kirjoitusvirhe helevetti! Tuossa se mitä tarkoitin, sorryt:(

http://www.datsuns.co.uk/?p=1457

ja alla oirekuvausta, joka sopii omaan tapaukseeni

Symptoms
Loss of power, erratic idle (more so when cold) boost spikes (loss of total power during overtake), excessive smoke out the back under hard accelration etc.
If you contact Nissan and say the above they will probably say you need a new diesel pump but that's not really true.
What you do need it a new suction control valve, AKA fuel pressure regulator in the diesel pump.


datsunpower

#16
Muuten hyvä, mutta tuo osa ei ole tosiaankaan nähnytkään Fuel Consumption Sensoria... Tuo on SCV, Suction Control Valve.
Annostelee pumpulle tulevaa polttoainetta, eli on eräänlainen venttiili, ei anturi.


Noh näitä sattuu  :)



Putsaa MAF, vaiha PA-suodatin ja kaada tankkiin joku laadukas diesel polttoainejärjestelmän puhdistus aine.
Korjautuu jos korjautuu, mutta ei ainakaan pahenna tilannetta.
Sitten jos ei muu auta niin tuo SCV vaihtoon.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

rautasydän

Tuskin teen hetkeen mitään muuta, kuin ajan. Toimii normiajossa täydellisesti ja vain harvoin kovemmassakaan kiihdytyksessä tuota nykäystä tulee. Parin viikon päästä jos suodattimen, öljyt jne perusjutut vaihtelis, kun alkaa lomanpätkä.

Whee

#18
-

rautasydän

Onko carburetor cleaner spray käypä aine tuohon hommaan? Muistelen, että herkkiä lankoja siellä..

Jylppy

Lainaus käyttäjältä: rautasydän - huhtikuu 29, 2016, 08:21:39
Onko carburetor cleaner spray käypä aine tuohon hommaan? Muistelen, että herkkiä lankoja siellä..

Tuolla mieluummin:

http://www.motonet.fi/fi/tuote/606082/crc-air-sensor-clean-200ml#
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Whee

#21
-

rautasydän

Muutama päivä sitten kaivelin maffin esiin. Oli tosi nokiset langat. Carb cleanerilla suihkin ja 80% metanolilla vielä, kun oli kuivahtanut. Nyt toiminut ilman kiihdytys hyytymisiä siitä asti. Muutenkin kulkupuoli kevyempää jo alakierroksilta ja käynti pehmeämmän kuuloista. Carb cleaner siis toimi ainakin minulla. Kiitos vinkistä maffin putsaamiseen:)

Whee

#23
-

rautasydän

Suodatinkoppa oli aika täynnä hiekkaa, kuten koko konehuone ennen pesua. Vaihtoon menee heti huomenna, koska lienee pienhiukkasten täysin tukkima. Hakkasin toki siitä pahimmat tomut irti ja imuroin irtohiekat kopasta, kun ei ollut uutta sillähetkellä saatavilla. Missä lie aavikolla ajettu tuolla..?

almeraukko

mitäpä jos katsoisit peileistä tai ovesta kun peruutat..ei kameroita siihen tarvi  ;D

Desperate child

Lainaus käyttäjältä: almeraukko - toukokuu 05, 2016, 15:20:02
mitäpä jos katsoisit peileistä tai ovesta kun peruutat..ei kameroita siihen tarvi  ;D
On muuten kätevä vehje toi peruutuskamera, ei näistä 2000luvun sukkuloista näe mihinkään suuntaan kunnolla, peruutuskameralla näkee just sen pimeän kohdan mikä jää ylhäällä olevan ja matalan takaikkunan alle. Mitä ei näe peileistäkään jos suoraa peruuttaa.. Alkaa noita kameroita olemaan raskaassakin kalustossa tänä päivänä. Sunnyssa sitä ei ikinä kokenut tarvitsevansa, mutta Primerassa jos on kameran linssi kurassa eikä näe mitä suoraan takana on niin alkaa heti Vtuttamaan.. Primerassa tarvis eteenpäinkin sen kameran kun se keula häviää johonkin sinne alas  ;D
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

rautasydän

Kyllä varmaan, kun olis vaan aikaa purkaa se sieltä irti ja puhdistaa se kvartsihiekka pois niin näkis, että toimiiko vai ei. Nyt se on hauska, kun pimeässä peruuttaa niin kuvaruudulla näkyy ikään kuin rakeinen ihmishahmo, vähän niinku the ring elokuvan kaivotyttö:) Puolison mielestä pelottavaa..hahaa:)

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Desperate child - toukokuu 06, 2016, 00:45:22
Lainaus käyttäjältä: almeraukko - toukokuu 05, 2016, 15:20:02
mitäpä jos katsoisit peileistä tai ovesta kun peruutat..ei kameroita siihen tarvi  ;D
On muuten kätevä vehje toi peruutuskamera, ei näistä 2000luvun sukkuloista näe mihinkään suuntaan kunnolla, peruutuskameralla näkee just sen pimeän kohdan mikä jää ylhäällä olevan ja matalan takaikkunan alle. Mitä ei näe peileistäkään jos suoraa peruuttaa.. Alkaa noita kameroita olemaan raskaassakin kalustossa tänä päivänä. Sunnyssa sitä ei ikinä kokenut tarvitsevansa, mutta Primerassa jos on kameran linssi kurassa eikä näe mitä suoraan takana on niin alkaa heti Vtuttamaan.. Primerassa tarvis eteenpäinkin sen kameran kun se keula häviää johonkin sinne alas  ;D

Itsekään en kyllä vaihtaisi tutkaan tuota kameraa mistään hinnasta.

Kärrin aisaan peruuttaessa varsinkin saa vierestä seuraajilta vaikka minkälaisia ilmeitä ja pakkoliikkeitä  ;D
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Desperate child

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - toukokuu 06, 2016, 19:36:38
Lainaus käyttäjältä: Desperate child - toukokuu 06, 2016, 00:45:22
Lainaus käyttäjältä: almeraukko - toukokuu 05, 2016, 15:20:02
mitäpä jos katsoisit peileistä tai ovesta kun peruutat..ei kameroita siihen tarvi  ;D
On muuten kätevä vehje toi peruutuskamera, ei näistä 2000luvun sukkuloista näe mihinkään suuntaan kunnolla, peruutuskameralla näkee just sen pimeän kohdan mikä jää ylhäällä olevan ja matalan takaikkunan alle. Mitä ei näe peileistäkään jos suoraa peruuttaa.. Alkaa noita kameroita olemaan raskaassakin kalustossa tänä päivänä. Sunnyssa sitä ei ikinä kokenut tarvitsevansa, mutta Primerassa jos on kameran linssi kurassa eikä näe mitä suoraan takana on niin alkaa heti Vtuttamaan.. Primerassa tarvis eteenpäinkin sen kameran kun se keula häviää johonkin sinne alas  ;D

Itsekään en kyllä vaihtaisi tutkaan tuota kameraa mistään hinnasta.

Kärrin aisaan peruuttaessa varsinkin saa vierestä seuraajilta vaikka minkälaisia ilmeitä ja pakkoliikkeitä  ;D

Niinpä ;D tutkaa olen yleensä pitänyt rasittavana, huutelee ihan omiaan ja tulee koko ajan sellanen fiilis että joku huutaa korvaan " hullu älä nyt enää peruuta, törmätään " :D mutta niinhän se taitaa olla näissä 2010 lukulaisissa että kamerat löytyy jo vähän heikommin varustelluistakin.. (ja sit ihan karvalakkeihin on laitettu ne tutkat..)
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81