Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Ilmastointi p12

Aloittaja joni84, huhtikuu 11, 2016, 15:09:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Shamsa

Ilmastointihan toimii parhaiten kun lämpötilaero höyrystimen ja jäähdytettävän ilman välillä on iso, siksi en sitä sisäkiertoa pitäisi kokoajan päällä.
Kuumempi ilma höyrystää kylmäaineen paremmin, saa paremman jäähdytystehon.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

espi

Kyllä omassa primerassa ainakin ilmastoinnin tuotto on riittävä, reilu vuosi sitten täytetty tosin oli se sitä ennenkin riittävä. Pitää vaan olla kärsivällinen ja jaksaa hetken odottaa, tuo farkun kabiini on sen verran suuri, ettei se parissa minuutissa jäähdy. Työmatka noin 25 minuuttia, tälläkin viikolla joka päivä saanut puolessa välissä tiputtaa manuaalisesti puhallustehon 2:lle, ettei tule kylmä...  Joo, normi neljänmaissa töistä pois ja kaupunkissani mitattu tällä viikolla maamme korkeimmat lukemat...

Itse en kierrätä sisäilmaa ollenkaan, voi olla automaattisesti tekee sitä hetken ja lähden liikkeelle ikkunat auki ilmastointi täysillä.

Oishan se luxsusta, jos ois ilmastoidut penkit :)

PS. Mites noilla facelift malleilla, niissähän automaatti-ilmastointi antaa 16 asteista, kun tämä vanhemman asteikon minimi on 18 astetta.

Desperate child

Joo no itellä on sen 7 minuutin työmatka, niin on se näillä 25 asteen lämpötiloilla kai tiputtanu jo puhaltimen nopeutta ku kotio pääsee, mutta kyllä siitä silti ääntä lähtee ja mielestäni jostain almerasta tulee kylmempää... (tosin almeran ilmastointi oli ensimmäinen mitä ikinä pääsin testailee, nii tottahan se tuntuu kylmemmältä ku tottunu siihen että sieltä tulee sitä 25 asteista ulkoilmaa :D
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

datsunpower

#33
Lainaus käyttäjältä: espi - kesäkuu 03, 2016, 20:59:31
Kyllä omassa primerassa ainakin ilmastoinnin tuotto on riittävä, reilu vuosi sitten täytetty tosin oli se sitä ennenkin riittävä. Pitää vaan olla kärsivällinen ja jaksaa hetken odottaa, tuo farkun kabiini on sen verran suuri, ettei se parissa minuutissa jäähdy. Työmatka noin 25 minuuttia, tälläkin viikolla joka päivä saanut puolessa välissä tiputtaa manuaalisesti puhallustehon 2:lle, ettei tule kylmä...  Joo, normi neljänmaissa töistä pois ja kaupunkissani mitattu tällä viikolla maamme korkeimmat lukemat...

Itse en kierrätä sisäilmaa ollenkaan, voi olla automaattisesti tekee sitä hetken ja lähden liikkeelle ikkunat auki ilmastointi täysillä.

Oishan se luxsusta, jos ois ilmastoidut penkit :)

PS. Mites noilla facelift malleilla, niissähän automaatti-ilmastointi antaa 16 asteista, kun tämä vanhemman asteikon minimi on 18 astetta.

Seuraa kysymys:

Jos autossasi on automaatti-ilmastointi niin miksi pyydät siltä pienintä mahdollista lämpötilaa ja "valitat" sitten kylmästä?

Tai tämän suuntaisen käsityksen ainakin sain kirjoituksestasi...




Automaatti-ilmastointihan on nimensämukaisesti automaatti-ilmastointi. Asetat sisäilman lämpötilapyynnin sopivaksi (se minimi, eli 16 tai 18 EI ole puhallettavan ilman lämpötila pyynti) ja painat vielä A/C:n päälle ja nautit suht tasalaatuisesta lämpötilasta tarvitsematta kajota mihinkään puhallustehoihin.
Mitä suurempi pyydetyn lämpötilan ja sen hetkisen lämpötilan ero on => sitä enemmän automaatti-ilmastointi antaa kylmää. Lähestyttäessä pyydettyä arvoa, ilmastoinnin kennon läpi tulevaa kylmää/kuivaa ilmaa ruvetaan lämmittämään lämmityslaitteen kennolla lämpötilapyyntiin sopivaksi.




EDIT: Ja ainakin omassa P12 farkussa tuntuu riittävän ilmastoinnista tehot ihan hyvin vaikka sitä sisätilaahan tuollaisessa sukkulassa on.
Eikä viimeisimmästä ilmastointi huollon ajankohdasta ole mitään tietoa..
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

espi

#34
En sanonut missään kohtaa että pidän sitä automaattisäädintä pienimmässä arvossaan, vaan oli pelkkä huomio että vanhemmissa ja facelift malleissa erit...

Täällä ollut tällä viikolla +28 joka päivä eiliseen asti:)

jip59

Siis...
Automaatti-ilmastoinilla varustetutuissa malleissa EI ole mitään väliä sillä onko pyydetty sisälämpötila 21 tai 16 astetta jos vallitseva lämpötila on noita lukemia korkeampi. Jäähdytys alkaa toimimaan joka tapauksessa maksimiteholla kun tunnistettu lämpötila on asetettua (säädettyä/toivottua) suurempi.

Siis jäähdytys toimii täydellä teholla siihen saakka että säädetty lämpötila saavutetaan. Eikä "varmuuden vuoksi" minimiin säädetty lämpötila jäähdytä yhtään sen nopeammin.
Exät: B10 -67, B10 -69, B110 -70, B110 -72, KLB110 -73, K11 -96, Nykyiset: K10 -89, K10 -87, K10 -93, K11 -97 "Ratamicra", N16 -03

espi

Lainaus käyttäjältä: jip59 - kesäkuu 04, 2016, 22:58:34
Siis...
Automaatti-ilmastoinilla varustetutuissa malleissa EI ole mitään väliä sillä onko pyydetty sisälämpötila 21 tai 16 astetta jos vallitseva lämpötila on noita lukemia korkeampi. Jäähdytys alkaa toimimaan joka tapauksessa maksimiteholla kun tunnistettu lämpötila on asetettua (säädettyä/toivottua) suurempi.

Siis jäähdytys toimii täydellä teholla siihen saakka että säädetty lämpötila saavutetaan. Eikä "varmuuden vuoksi" minimiin säädetty lämpötila jäähdytä yhtään sen nopeammin.

Eiköhän kaikki tiedä mitä se automaatti-ilmastointi tarkoittaa!

Tosin täydellä teholla se ei toimi säädettyyn/toivottuun lämpötilaan asti, vaan portaallisesti tiputtaa puhallusta kun sitä lähestytään, näin ainakin omassa primerassa.