Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

X-trail 2,2Dci viheltää kiihdyttäessä

Aloittaja juha.k, huhtikuu 11, 2016, 11:29:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juha.k

Vm2005 x-trail alkoi viheltämään kiihdyttäessä :o ?
Tuolla 3000rpm kuulostaa jo melko pahalle.. Tehot tuntuisivat olevan ennallaan, öljyä on eikä savuta.
Turboko?

Shamsa

Sullon ikkuna auki.. ;D
Turbo se siellä varmaankin vetelee viimeisiään
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

juha.k

Laitanko seisontaan kunnes saan huoltoon ajan vai kärsiikö muutaman päivän ajaa ????

Whee

#3
-

Jylppy

"Parhaimmassa" tapauksessa falskaa turbon ja pakosarjan välistä, eli kiinnitys löystynyt ja/tai tiiviste mennyt. Voi toki olla että vuotaa jostain muualtakin ahtopuolelta, mutta tuo paikka kuitenkin on todennäköisin.

Onko konehuoneessa tehty viime aikoina jotain, vai alkoiko vaan yhtäkkiä vislaamaan?
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

juha.k

Pari tuhatta kilometriä sitten kävi kansiremontissa.

Shamsa

Vihelsikö se heti rempan jälkeen vai vasta nyt pari tuhatta kilsaa myöhemmin?
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

juha.k


Jylppy

Heh, mulla vaihdettiin viime kesänä juurikin 2.2 dCi primeraan kannentiiviste, kun alkoi vuotamaan jäähdytysnesteitä ulos. Muutama sata kilsaa myöhemmin alkoi kuulua vihellystä - ensin ihan hetkisen kylmänä ja lopuksi jo pidemmän aikaa aina kun auton käynnisti, oli sitten kuuma tai kylmä. Vihellys kuitenkin loppui kun ajeli vähän aikaa.

Syynä oli juurikin turbon ja pakosarjan välinen liitos, yksi mutteri oli jo irronnut ja kaksi löysällä. Outoa tässä oli vielä se, ettei ko. liitosta oltu edes avattu kansiremontin yhteydessä - mutta ilmeisesti oli sen verran päässyt liikkumaan, että hiljalleen alkoi mutterit avautua. Suosittelen lämpimästi tsekkaamaan tuon vaihtoehdon ensimmäisenä.

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

juha.k

Heh, sehän on sattunut! Aloitetaan tuosta!

Jylppy

Ja sitten se ikävämpi fakta, näistä 2.2 koneista on mennyt melko paljon turboja, eli ei sekään ole poissuljettu vaihtoehto..
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

juha.k

Menee turbo vaihtoon..
Mistä lie löytäisin edullisesti uuden?

Shamsa

Edullisiahan turbot ei ikinä uutena ole :D
Kysäise vaikka turbotukulta finturbolta tms.
Tai sitten Virosta
http://m.nettivaraosa.com/auton-varaosat/2202830
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Raami

Lainaan vähän aihetta kun tuli itsellekin hommattua xtrail 2,2 dci.
Pienenä projektina ostin kun piti moottori rempata mutta nyt noin 3tkm ajettua on alkanut turbo vinkumaan lievästi ja öljyähän on ahtoputkistosa ja coolerisa jo jonkin verran. Tilasin jo uuden turbon keskiosan minkä vaihdan vanhoihin pesiin.
Onko näistä mitään syytä löytynyt miksi tuppaavat syömään turboja ihmeen paljon? Onko vikaa ollut noissa ahtopaineen säätöventtiileissä eli ottaako ahdin liikaa kierroksia/ahtaa liikaa vai mikä mättää?
Itseltä oon ajatellut että tyhjennän katin samalla kun remppaan ahtimen..

Jylppy

Jonkun verran on pakopuolella ilmennyt tämmöstä:

turbo_05, on Flickr

Tuokin oli kuulemma alle 100tkm ajetusta irrotettu. Syytä tuohon ei oikein tiedetty, joko siivet huonoa materiaalia tai karstan/tms. kappale vienyt mennessään. EGR:n kanssahan näissä on ollut ongelmaa, liekkö osuutta asiaan.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Raami

Joo no sittepä tuon näkee kun vaihtaa että mitä on syöny. Tuon aiemman remontin aikana kokeilin että ois vielä ihan ok ahdin mutta toki oli öljyä jo sillon coolerissa. Autolla oli ajettu 200tkm silloin. välystä ei juurikaan tuntunut mutta nyt tuntui jo kun kokeilin imuputkesta.
Kuinka puhtaasti tällaisen pitäis vetää tuonne noin 4000rpm asti? Tuntunut ettei millään jaksais vetää kunnolla noille kierroksille asti ja siksi olen epäillyt ettei "juuttuva"siipinen ois jumissa.  ;D
Katin poistosta tai siis tyhjentämisestä tuskin näissä ongelmaa tulee. Pääsee vaan kone helpommalla pian.  :P

Alppuu

Katti ja EGR ei ole pitemmän päälle hyväksi moottorille, ne ovat hyväksi ympäristölle.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Shamsa

Eipä sillä katilla paljoa haittaa tee moottorille.
Se tukkoinen kattikin johtuu ihan kuljettajasta itsestään tai öljynsyönnistä.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Raami

Joo ei varmaankaan paljon haittaa tee jos on kunnossa mutta pitää nyt katsoa kunto kun purkaa pois. Eipä tuosta tyhjentämisestä haittaakaan ole.
Yrittänyt lueskella ulkomaan foorumeita että onko mitään tietoa tai syytä että miksi tässä mallissa on ihmeen paljon turbovikoja ollut.

datsunpower

#19
Jälkikäytön puute ainakin tappaa turbon kuin turbon hyvinkin nopeasti. Jo muutaman sekunninkin jälkikäytölläkin on merkitystä, koska turbon kierrokset kerkeävät laskea alemmas ennen moottorin sammuttamista/öljynpaineen katoamista.


KATin suolistamisella saa Nissaniin työkoneen tuntua, eli dieselin käryn. Muuta hyötyä siitä ei oikein ole.



EDIT: kirjoitusvirhe
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.