Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan sunny vm:90

Aloittaja AAT51, kesäkuu 10, 2016, 13:42:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AAT51

Tere
ostin tuossa parikuukautta sitten tuommoisen sunnyn ilmeisesti ollut aikaisemmin tässä kerhossa kun on rekisterikilven alla muovi jossa lukee tämä mesta Rek: GAF-494 siinä autossa on vain ihme vika ainakun kääntää vasemmalle niin se sammuu ellei paina kaasua eli todella huono ajaa liikenneympyrään taikka muuten vaan kääntyä vasemmalle kun pitää ajaa lujaa että se ei sammu autohan on automaatti olisin todella kiitollinen jos saisin jotain fiksuja ratkaisua aisiaan siihen juuri vaihdettu uudet tulpat ja piuhat mutta ongelma ei kadonnut enkä keksi nyt mitään muutakaan vai voiko bensapumpun kalvo olla rikki
saa vastailla tänne taikka soitta mulle suoraan puh: 045-1706474 Arto

AkiH

Jollakulla muullakin oli juuri samanlaista ongelmaa automaattivaihteisen coupé-Sunnynsa kanssa, siinä tosin oli vanhempi E-moottori. Kokeiltiin sitä pähkäillä, mutta lopullista ratkaisua siihen ei mielestäni keksitty. Jospa tällä kertaa olisimme viisaampia.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

almeraukko

hei, onko sinun sunnysi kaasuttimella vai ruiskulla?? saatan kuule tietää mikä autossasi olisi vikana :) :)

AAT51

#3
1,6 litranen kaasari
ja juuri vaihdettu uusia bensaletkuja ja suodatin samoin ilmanputsari ja tulpat sekä piuhat jakajankantta eikä pyöriää ei ole vielä vaihdettu kun ei kaupasta löytynyt hyllystä niitä ja nyttemmin auto on alkanut lähtee todella huonosti käyntiin joutuu leikkii kaasupolkimen kanssa että saa auton käyntii

maukka899

Oisko menny kaasarin ja imusarjanvälinen kumi?
Datsun Nissan sunny 2kpl 1.7 Diesel ja 1.3 bensa
Datsun Finn Datsun 510
Datsun 120y Nissan bluebird  Nissan Micra Nissan Almera Nissan Primera Datsun Pickup

almeraukko

onkos moottorin lämpötilan tunnistin vaihdettu millon viimeksi?? jos kyseessä sähkökaasari niin tuo mitä ilmeisemmin vikana

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: almeraukko - kesäkuu 15, 2016, 12:14:26
onkos moottorin lämpötilan tunnistin vaihdettu millon viimeksi?? jos kyseessä sähkökaasari niin tuo mitä ilmeisemmin vikana
Kyseinen korimalli onneksi säästyi niiltä hirvityksiltä... ei ole sähkökaasaria.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

toni1976

Erikoisia oireita, kun ei kestä vasemmalle kääntyä ;D
Melkeinpä lähtisin vikaa hakemaan polttoainepuolelta. Ei tuo suoraan sanottuna sähkövialta kuullosta. Jos auton käyntiinsaaminenkin vaatii kaasupolkimen kanssa kikkailua... Kaasari?
Tämä nyt on tällaista mutuilua, mutta sieltä lähtisin vyyhtiä purkamaan.
Nissan Qashqai+2 2.0 4WD CVT
Datsun 100A -75

AkiH

Onko noissa automaateissa muuten bensapumpussa eroa manuaalivaihteisiin sijoituksen suhteen eli onko automaateissa pumppu tankissa tai jotain? Sammuuko muuten riippumatta tankin täyttöasteesta?
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

C 110 ratsuni

Tarkenna miten se sammuu,heti kääntyessä,paikallaanollessa,eri vauhdeissa,kääntääkö vähän vai enemmän.Kaasarissa on kohokammio,jos pensanpinta on oikea ei se sammu kovinkaan pian mikäli pensansaanti loppuu pumpusta.Turhaa tähän on arvailla jotta pakoputken kannakelaakeri on löysällä.
primera 2,0 sport -00

AAT51

elikä on ihan sama onko vauhtia 5km vaiko 15km jollei paina kaasua samanaikaisesti kun kääntyy sinne vasemmalle niin auto sammuu ja kyseessähän on automaatti versio ja kattelin sen verran konehuoneeseen että sielä näyttäisi olevan mekaaninen bensapumppu koneen yläosassa ja tänään kun lähdin liikenteeseen niin kylmänä rundit on vain alle 500 eli meinaa sammuu paikallaakin hetken kun annoin auton käydä niin rundit nousi siihen noin 1100 mihin ne on säädettykin koska onhan kyseessä automaatti elikä pitääkö tässä alkaa kaasaria purkaa ja ihmettelee mitä se on syönyt vai vaihtaa tuo bensapumppu eka ja katella parantuuko homma sillä

AkiH

Entäs tällainen villi kortti, vaikuttaako tankin täyttöaste asiaan millään lailla vai tekeekö se tuota yhtä herkästi riippumatta siitä onko tankki täysi tai vajaa?
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

OH2KV

Moottorin johtosarjan vika voi myös aiheuttaa oireita. Johtosarja liikahtaa tai koko moottori keskipakovoiman seurauksena, ja kun esim jälkikäyntisolenoidilta katoaa jännite, ei moottori kaasua painamatta käy.
Helppo testata kytkemällä akun plussasta hyppyjohdin väliaikaisesti tyhjäkäyntisolenodille.

Eli moottorin tuenta tarkistukseen, johtosarjat samoin. Viime aikoina tullut tutkittua todella paljon johdinvikoja, ei tosin ajoneuvoista, mutta muuten.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

AAT51

on ihan sama onko bensaa varttitankki tai onko se täys niin oiret ovat samat

Desperate child

Koska tykkään mutuilusta niin laitan vielä pari juttua mikä tuli mieleen: Ainakin jossain automaatti sunnyis on sähkönen bensapumppu, en tiedä syytä, mutta onko tuohon mahdollisesti vaihdettu jotain osia ristiin manuaali --> automaatti?

Mulla manuaali sunnytkin (B11, E15koneella ja N13 GA16 koneella) teki semmoisia isoja nykäsyjä kun sopivasti tuli vaikka liikenneympyrään, mutta ei ikinä sammunut (tottakai manuaalissa pitää koneen erilailla vauhdissa kun kytkin ylhäällä), mutta tuntui siltä että hetkeen ei saa kunnolla bensaa. Kuitenkin bensanpinta oli kaasarin ikkunassa ihan oikealla korkeudella, joten liekö vähän ominaisuus ollut (tai sit muistan ihan väärin ja vika olikin vaan toisessa noista..) tuohon kun lisää sen että perussäädöt olis kaasarissa pielessä niin kai se aika helposti sammuttaa sit koneenkin.. Mutta tosiaan jos se vaatii käynnistykseen kaasulla kikkailua niin kyllähän siellä varmaankin kaasarissa vikaa on.
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

AAT51

JEE ! ! !
Ongelma korjaantui kun vaihdoin kaikki alipaine-letkut nyt lähtee kerta laakista käyntii eikä enää sammuile vaikka kääntyisi mihin vaan =)
elikä tämän viestiketjun voi poistaa
kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille ei muuta kuin hyvät loppu kesät kaikille ja tietenkin autoilun merkeissä

AkiH

Ei tätä poistaa kannata, koska joku muu voi lyötää hakemalla ratkaisun samanlaiseen ongelmaansa. Hienoa, että vika poistui.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83