Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Kokemuksia Primera P12.sta

Aloittaja Nassen, maaliskuu 20, 2016, 22:20:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Whee - huhtikuu 02, 2016, 19:14:28
Olisko rellun koneessa jotain pelättävää? Relluhan tekee pääasiassa hihnakoneita ja mun mielestä ne on ongelmattomampia kuin nämä uudemmmat nissanin ketjut. Toki nykyään saa Nissan-Renault yhteistyönä toteutettuja ahdettuja ketjukoneita, jotka on mainioita nekin.

Hyvänä esimerkkinä nimenomaan P12 korissa käytetty 1.9dCi   ::)   muuta vikaahan siinä ei ole kuin se, että niistä katkeaa se jakohihna  ;D
Tuttava piirissäkin eräs tapaus jossa merkki vaihtui kahden 1.9dCi:n "sammumiseen" lyhyen ajan sisällä. Vaihtokone ei muistaakseni kestänyt kuin alle vuoden. Kone ja vaihtotyö oli otettu merkkiliikkeen kautta.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

joni84

Nyt huomannut sellaisen ominaisuuden, kun auton starttaa kylmänä kierrokset laskevat aika alas ,ja pomppaa takaisin normaaleihin. mistähän tämä johtunee ??

Optimus Primera

Tuli 1.6 P12 laitettua (Y) Vielä ei ole löytynyt mitään vikaa :)
Kannattaisiko tähän vaihdelaatikon öljyt vaihtaa, ei ole ilmeisesti kertaakaan vaihdettu vaikka mittarissa jo yli 200 000? Onko tässä P12 mallissa sama kuin P11, että vetoakseli napsahtaa poikki jossain vaiheessa? Tai jotain muuta vastaavaa yllätystä luvassa?

chery

Jos laatikko toimii hyvin niin kannattais vaihtaa. 1.6 P12 Primeran heikoin lenkki on juurikin laatikko. Niitä on paljon hajonnut ja ehjiä ei tahdo löytyä.

Vetarit ei tietääkseni katkeile P12 korisissa. Toki sen varmaan poikki/rikki saa niinkuin kaiken muunkin jos haluaa.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Nissani93

Itse ostin 2016 huhtikuun alussa p12 2006 1.8 hatchbackin, osto hetkellä oli ajettu 205tkm. Sen jälkeen on kilometrejä tullu alle 10tonnin, (nyt aloin itekin ihmetellä että tuleepas vähän kilsoja kesässä  :D). Mutta täytyy tässä kohtaa hieman kehua kun ei oo vikoja ilmenny. Kerran kävi pajalla, putsasivat kaasuläpän ja säätivät tyhjäkäynnin. Niin ja puhaltimen esivastuksen joutui vaihtamaan. Öljyäkään ei syö, ainakaan vielä. Mikäli on tähän foorumiin uskominen niin kyllä se öljy vielä alkaa maistua, voivotellaan sitä sitten. Mutta ei nyt ainakaan vielä ole pahaa sanottavaa.. Aikaisemmin ollut 2kpl n15 almeroja ja samassa taloudessa p11 primera. Tuo p11 oli aivan surkea auto, perus airbag valon palamista eikä bensamittari toiminu, ja tuntui että aina sai jotakin niveliä olla vaihtamassa.. Sekä p11 jarrut... varmaan olisivat toiminu paremmin jos ois joskus herkistelty.. Mutta ei tästä p12 mallista ole pahaa sanaa vielä. Jos jotain voisi olla toisin suunniteltu niin radion/ilmastoinnin nappulat vois olla hieman erillään toisistaan. Ugh, olen puhunut.

Tero-75

Lainaus käyttäjältä: Nissani93 - marraskuu 26, 2016, 10:47:12
Itse ostin 2016 huhtikuun alussa p12 2006 1.8 hatchbackin, osto hetkellä oli ajettu 205tkm. Sen jälkeen on kilometrejä tullu alle 10tonnin, (nyt aloin itekin ihmetellä että tuleepas vähän kilsoja kesässä  :D). Mutta täytyy tässä kohtaa hieman kehua kun ei oo vikoja ilmenny. Kerran kävi pajalla, putsasivat kaasuläpän ja säätivät tyhjäkäynnin. Niin ja puhaltimen esivastuksen joutui vaihtamaan. Öljyäkään ei syö, ainakaan vielä. Mikäli on tähän foorumiin uskominen niin kyllä se öljy vielä alkaa maistua, voivotellaan sitä sitten. Mutta ei nyt ainakaan vielä ole pahaa sanottavaa.. Aikaisemmin ollut 2kpl n15 almeroja ja samassa taloudessa p11 primera. Tuo p11 oli aivan surkea auto, perus airbag valon palamista eikä bensamittari toiminu, ja tuntui että aina sai jotakin niveliä olla vaihtamassa.. Sekä p11 jarrut... varmaan olisivat toiminu paremmin jos ois joskus herkistelty.. Mutta ei tästä p12 mallista ole pahaa sanaa vielä. Jos jotain voisi olla toisin suunniteltu niin radion/ilmastoinnin nappulat vois olla hieman erillään toisistaan. Ugh, olen puhunut.
Jos ei noilla kilometreillä vielä öljyä syö niin tuskin alkaakaan sitä syömään, ellei sitten jossain vaiheessa vanhuuttaan alka paikat vuotamaan.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

shamrock

Lainaus käyttäjältä: Optimus Primera - marraskuu 21, 2016, 15:51:07
Tuli 1.6 P12 laitettua (Y) Vielä ei ole löytynyt mitään vikaa :)
Kannattaisiko tähän vaihdelaatikon öljyt vaihtaa, ei ole ilmeisesti kertaakaan vaihdettu vaikka mittarissa jo yli 200 000? Onko tässä P12 mallissa sama kuin P11, että vetoakseli napsahtaa poikki jossain vaiheessa? Tai jotain muuta vastaavaa yllätystä luvassa?

Ilmeisesti tuo vetariongelma alkoi korjaantua jo P11 aikana. Omasta napsahti poikki, ja varaosa-autosta kun vaihtelin käytetyt tilalle, niissä ei ollut niitä limppuja enää. Eikä ollut koskaan ollutkaan, koska Nissanin oma varaosakooditarra oli tasan sen limpun kohdalla :)

Ja joku tuossa ehti jo moittia P11:ta ... no, mulla on tuossa 400000 km ajettu peli jolla itse ajelen 40000km/v. Alun murheiden jälkeen, jotka johtui edellisten omistajien laiminlyönneistä (=jarrujen liukutapit täysin jumissa, toinen takaiskari irti ja kumi paskana, edestä olka-akselit paskana jne) tuo on ollut melkoisen napakka ja huoleton peli. Nyt kun kaikki on alussa herkistelty, korjattu ja voideltu, ainakin tää eka 40 tonnia on mennyt aika kivuttomasti. Varma startti kelissä kuin kelissä eikä ees isoruokainen. alle seiskan menee mun ajossa vaikka peloteltiinkin kulutuksella kun tuo ostin.

rimeralla

Hämmennänpäs myös tätä vanhaa ketjua:

Ostin Primera P12 farkun vm 2003 1.8 koneella, ajettu vajaat 256tkm.
Tosiaan penkki on todella huono, mutta tilaa on hyvin pitkälle kuskille.

Nyt reilun viikon ajaneena, syttyi tietysti moottorin vikavalo, sitä jo kerran katsottiin, joko lambda-anturi tai katti olisi vikaantunut. Lamdba-anturi tuohon on juuri vaihdettu. Huomenna katsomme uudestaan.
Onko tämä normalia näillä kilometreillä?

Ajettavuus on nyt kohtuullinen, tosin entinen sitikkani oli tässäkin parempi, mutta tämä ei ole oleellista, ajan itse todella vähän.

Auto toiminee minun työmatka.ajossa varmasti ihan hyvin, kunhan saadaan selvitettyä mikä tuon vikavalon oikein sytyttää.
Oikeasti vähän kyllästyttää nämä "nykyautot" kun aina jotakin hämminkiä....
Ihan vielä ei kaduta ostos...

Vanteet pitäisi jostakin löytää, että saisi joskus kesärenkaatkin alle.
日産プリメーラ 2003 1.8l

mcgangsta

Lainaus käyttäjältä: rimeralla - helmikuu 16, 2017, 20:20:16
Hämmennänpäs myös tätä vanhaa ketjua:

Ostin Primera P12 farkun vm 2003 1.8 koneella, ajettu vajaat 256tkm.
Tosiaan penkki on todella huono, mutta tilaa on hyvin pitkälle kuskille.

Nyt reilun viikon ajaneena, syttyi tietysti moottorin vikavalo, sitä jo kerran katsottiin, joko lambda-anturi tai katti olisi vikaantunut. Lamdba-anturi tuohon on juuri vaihdettu. Huomenna katsomme uudestaan.
Onko tämä normalia näillä kilometreillä?

Ajettavuus on nyt kohtuullinen, tosin entinen sitikkani oli tässäkin parempi, mutta tämä ei ole oleellista, ajan itse todella vähän.

Auto toiminee minun työmatka.ajossa varmasti ihan hyvin, kunhan saadaan selvitettyä mikä tuon vikavalon oikein sytyttää.
Oikeasti vähän kyllästyttää nämä "nykyautot" kun aina jotakin hämminkiä....
Ihan vielä ei kaduta ostos...

Vanteet pitäisi jostakin löytää, että saisi joskus kesärenkaatkin alle.

Ootko tarkistellu öljyn tasoa? Näissä 1.8:ssa on semmosta onkelmaa aika paljon. Jos ei ole syönyt, niin olet onnekas ja voi hyvinkin olla katti tukossa.

Mikä lambdoista vaihdettiin? Oliko tarvike vai bosch? :) Niissäkin on eroja nimittäin...
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

rimeralla

Myyjä ainakin väitti, että 7000km öljynvaihtovälillä ei vienyt öljyä (kuka tietää totuuden)?
Anturi joka  vaihdettiin, on konehuoneessa olisko pakosarjan päällä siinä heti pystyssä...merkistä ei ole mitään havaintoa, josko se näkyisi vaikka helpolla?
Onko nuo tarvikelambdat kovinkin huonoja? Hitsi jos on katti tukossa, sekin taitaa maksaa maltaita...
Auto oli ainakin huollettu 230000k asti merkkiliikkeessä, ja muutenkin ihan siisti eik testissä kuulunut mitään kolinoita ym...mutta mutta....kuka näistä tietää...??
日産プリメーラ 2003 1.8l

mcgangsta

Jollakin täällä ainakin oli ongelma tarvikelambdan kanssa ja boschilla toimi nätisti... mene ja tiedä sitten...

Itsekin olen kerran tuon saman lambdan vaihtanut ja se piti ainakin irrottaa jos halusi nähdä... Eikä taida saada irti ilman lambda hylsyä (alle kympin motonetissä).

Katin hintaan en osaa sanoa mitään, mutta halvemmalla pääsee jos itse pystyy vaihtamaan.

Mulla oli kanssa joskus 2003 P12:ssa sytytyspuola (yksi neljästä) rikki. En kyllä muista paloiko vai vilkkuiko se vikavalo, mutta ajaminen - etenkin kiihdytys oli aikamoista taistelua.
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

rimeralla

Jep


Huomenna olisi tarkoitus lukasta se vikakoodi uusiksi ja miettiä mikä  tuota vaivaa.
Mulla on ehkä se vanha anturi vielä jemmassa, pitää katsoa mikä se oli.
Moottori kyllä käy nätisti, vetoa löytyy eli sinällään ei mitään vakavaa(?).

Onneksi on kavereita jotka suostuvat korjaamaan mun vanhoja ropposia, muuten ei tulisi mitään...

Hämmästelen kuitenkin,että mm. molemmat penkilämmittimet toimivat, yleensä tämänikäisessä autossa ne on jo hajonneet.
Onhan näillä ajettu lähemmäksi 400tkm, sellaisia on jopa myynnissä, mutta tietenkin minun tuurilla auto alkaa heti hajoamaan :(

日産プリメーラ 2003 1.8l

petua

Moi.

Tässä muutamia käyttäjäkokemuksiani Primerasta.
Elokuussa 2016, ostin -05 hatchbackin 1.8 hintaan 2500€ kilsoja mittarissa 210000km.
Nissaneista ei aikaisemmin ollut kokemuksia, jos siihen ei lueta ekaa autoa Datsun 100-A:ta

Ilmeisesti olen löytänyt hyvissä käsissä olleen yksilön, koska ongelmia ei juurikaan ole ollut.
Ilmenneet viat:
Katsastuksessa kuskinpuoleinen alapallo vaihtoon.
160€ töineen sisältäen aurauskulmien säädön.
-Polttoainetta ajotietokoneen mukaan 8.2L. satasella enimmäkseen pientä kauppa/työmatkaajoa.
-öljynkulutus tässä tapauksessa mitä olen 1.8 koneissa saanut ymmärtää todella maltillista.
6500km. Ja lisäys (Rasteroitu osuus tikussa 0.5l)?
-Päivänajovalorele  tuntuu kuskinpuolella toimia miten sattuu. (tinattava kun ilmat sallii)

Posia
-Hinta/laatusuhde kohdillaan. tällä hinnalla en löydä samoilla varustetasolla olevaa merkkiä. esim. vakkari, auto-ilmastointi
-Pelleiltään ikäsekseen tosi hyvä.

-Ja kiitokset teille Clubilaiset antamistanne vinkeistä siitä ISOKÄSI!

t. petua


Voit-niss

Tuli sitten ostettua Nissan primera 1,6 farkku vuosimallia 2005, mittarissa 276000km, kun perhe kasvoi tarvitaan tilaa paljon. Maksoin huimat 500€, pyyntiä oli enemmän. Tehtiin juuri perheen kanssa reissu sukulaisiin, matkaa tuli mittariin vajaa 400km, ja auto pelasi hyvin. Onhan noita autoja erimerkkisiä, vuosien varrella ollut, uudempia ja vanhempia. Mutta kyllä huomaa, kun ostaa sellaiselta auton joka ei osaa itse huoltaa yhtään, että tekemistä riittää. Kyseisestä ajopelista piti heti irroittaa nokkapellin lukitsin ja puhdistaa kunnolla, kun ei mennyt enää kunnolla kiinni( paskaa niin paljon) ja omistaja ihmetteli miksi ei mene kiinni ?? Onneksi on lämmin talli jossa voi huoltaa ja pitää autoa, ja vuokrakin on huimat 38€/kk, sähköt samassa :) Ei mitään pahaa sanottavaa nissanista, menee kun halvalla saa :)

Lupus Lupus

Ikivanha ketju, mutta huvitutti vallattomasti nämä parjaukset paskasta kulkineesta.

Oma P12 1.6koneella ostettu 8-vuotta sitten. SIlloin mittarissa 120 000, nyt 340 000km.

Vaihdettu/korjattu koiranluita pariinkin otteeseen, takapyörän laakeri, etuvasemmalta tukivarsi, raidetangon päät, etujarrulevyt ja palat. Muutoin vaihdettu öljyt 15000km välein ja laatikkoonkin vaihdatin varoiksi 300000km kohdalla. Pakoputkesta meni toki liitoskohta, mutta koko putkistoa ei tokikaan sen takia tarvinnut uusia, vaan väliin riitti laitettavaksi liitosholkki ja tiiviste....ja taas kulki. Jotenkin tuntuu, ettei tuo laite ajamalla rikki mene, jos ei tolkuttomia aleta vaatimaan :)

Mikään kateutta herättävä pihakoriste ei auto ole, mutta varmasti kuljettaa paikasta toiseen ja öljynvaihtovälin aikana ei pinta pahemmin ole putoillut. Enpä muista minkään autoni olleen näinkin varma toimimaan. Kertaakaan ei ole edes välille jättänyt.

jarihki

#45
Mulla pelkästään hyviä kokemuksia Primerasta (P12 2005, 1,8), kun 80 000 km omaa ajoa takana. Kun vaan muistaa huoltaa kärryä eikä välitä ihme äänistä, joita tulee esimerkiksi jarruista. Kun ostin auton, sillä oli ajettu about 44 000 km. Asennutin siihen heti vakkarin, joka toiminut ja toimii upeasti. Perushuoltoon kuuluu öljynvaihto suodattimineen, ilmansuodattimen ja raitisilmasuodattimen vaihto (15 000 km) + tulpat 30 000 km:n välein.

Nyt mittarissa 124 000 km. Jarrut on rempattu tässä välissä, lisäksi yksi koiranluu vaihdettu. Öljyä syö tosi paljon, vaikka autoon tehty mäntäremppa maahantuojan toimesta vuonna 2007. Siis papereiden mukaan.

Päivitin auton etanoliautoksi kuukausi sitten. Joku asiantuntija varoitti, että öljynkulutus saattaa lisääntyä. En voinut olla lohkaisematta, että sitä en kyllä välttämättä edes huomaisi, koska noin litra menee tuhannella kilsalla. Aina takakontissa 4 litran pönikkä öljyä. Silti olen tyytyväinen.

Löysin tällaisen vanhan uutisen vuodelta 2004. En tiennytkään, että Tekna ESP 2.0 CVT-M6:n vakionopeudensäätimessä on etäisyystutka. Edistyksellistä.

https://www.is.fi/autot/art-2000000065220.html

Peta

Itsellä ollut P12 1.6  noin 10 vuotta ja mitään isompaa remonttia ei ole ollut kuin noita jarrulevyjä ja nivelten vaihtoa ja kaasuläpän olen pariin kertaan putsannut, mutta moottori ja vaihteisto pelaa moitteetta. Moottoriin vaihdan öljyt 10000 tuhannen välein ja vaihteistoon 60000 välein. Erittäin tyytyväinen olen ollut tuohon, nykyisin kakkosautona mutta silti se halvempi ja varmempi matkan taittaja. Kilometrejä kertynyt n. 370000km.

Shamsa

Lainaus käyttäjältä: Peta - huhtikuu 20, 2019, 09:38:24
Itsellä ollut P12 1.6  noin 10 vuotta ja mitään isompaa remonttia ei ole ollut kuin noita jarrulevyjä ja nivelten vaihtoa ja kaasuläpän olen pariin kertaan putsannut, mutta moottori ja vaihteisto pelaa moitteetta. Moottoriin vaihdan öljyt 10000 tuhannen välein ja vaihteistoon 60000 välein. Erittäin tyytyväinen olen ollut tuohon, nykyisin kakkosautona mutta silti se halvempi ja varmempi matkan taittaja. Kilometrejä kertynyt n. 370000km.

Ei suoraan primeraan liity, mutta kyllä ne autot kunnossa pysyy kunhan muistaa säännöllisesti huoltaa. Eikä jurraa menemään sillä isoimmalla vaihteella taajamassa.
Mullakin tuossa eri merkkisessä vaikka ja mitä "tyyppivikoja" moottorin osalta, mutta hyvin pelaa vielä juurikin myös 370tkm ajettuna.
Ennaltaehkäisevä huolto on avainasemassa.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Desperate child

Kyllä minäkin loppuviimein tyytyväinen olen tuohon ' 03 2,0 Travelleriin olen ollut. Nimittäin kyllä oli '89 sunnyyn hitsattu jo enemmän paikkoja ja ihan yhtälailla vaihdettu palloniveltä ym. vuonna 2006 kuin Primeraan vuonna 2019  ;) ja sunnyssa oli silloin 2006 175tkm ja primerassa nyt 260tkm.. Sunny oli tietysti paljon tyylikkäämpi auto, siitähän ei mihinkään pääse
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

mertsi1

2.0 p12, vuosimalli 2004. lähtiessä öljytankkaus, noin 1500km ajoa ja takaisin tullessa ei tikku kastunut. kilometrejä mittarissa 215000. takareidet ihan paskana reissun jälkeen, kuskin penkki ihan onneton. muuten kyllä pelas hyvin, kulutus 7,5 luokkaa ajotietokoneen mukaan.

vertailun vuoksi 1.8 toyotan bensamoottori vuosituhannen vaihteesta: kilometrejä ajettu noin 550 tuhatta ja öljynkulutus luokkaa 1 litra / 3000 kilometriä. kyseessä ei siis todellakaan vvt-i moottori.

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: mertsi1 - huhtikuu 24, 2019, 00:38:39
2.0 p12, vuosimalli 2004. lähtiessä öljytankkaus, noin 1500km ajoa ja takaisin tullessa ei tikku kastunut. kilometrejä mittarissa 215000. takareidet ihan paskana reissun jälkeen, kuskin penkki ihan onneton. muuten kyllä pelas hyvin, kulutus 7,5 luokkaa ajotietokoneen mukaan.

vertailun vuoksi 1.8 toyotan bensamoottori vuosituhannen vaihteesta: kilometrejä ajettu noin 550 tuhatta ja öljynkulutus luokkaa 1 litra / 3000 kilometriä. kyseessä ei siis todellakaan vvt-i moottori.

7A-FE

https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_A_engine

Hyviä moottoreita nämä.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

mertsi1

kyseessä nimenomaan tuo 7A-FE. myös ikkunat ja ovet pysyy kiinni ympäri vuoden...

if25840

mulla on nissan primera 1,6 v.2008 vagon aj.200000,kun kylmänä käynnistää niin kuuluu moottorista ruma metallinen ääni mutta ei kuumana ja käynnistyksen jälkeen auto toimii hyvin en tiedä voisiko olla hihnan kiristin

mertsi1

Lainaus käyttäjältä: if25840 - marraskuu 05, 2020, 09:21:28
mulla on nissan primera 1,6 v.2008 vagon aj.200000,kun kylmänä käynnistää niin kuuluu moottorista ruma metallinen ääni mutta ei kuumana ja käynnistyksen jälkeen auto toimii hyvin en tiedä voisiko olla hihnan kiristin

Tuskin ainakaan HIHNANkiristin. Ketju taitaa olla vaihtokunnossa noilla kilometreillä.