Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Kokemuksia Primera P12.sta

Aloittaja Nassen, maaliskuu 20, 2016, 22:20:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nassen

(Auto: Primera 2.0 Tekna Traveller -03) Sori vaan Nissan fanit mut pakko avautua tännekin ja purkaa pettymystään ko. autosta. Aika tarkalleen vuoden / 15 tkm kokemus on nyt tuosta nisukasta ja joka päivä olen katunut ostostani! Tai sanotaan, että ainakin aina kun ajan sillä. Olenkin antanut auton rakkaan vaimoni käyttöön, mitä ei kylläkään voi pitää rakkauden tekona. Ajan itse nykyään mieluummin hänen 26v vanhalla Toyota Kaarina II:lla.

Ihan ensimmäiseksi petyin tietysti ajo-ominaisuuksiin. Koeajolla huomasin, ettei ole mikään ajajan auto tämä. Kytkin on harvinaisen konstikas (kaikki jotka on ajaneet, sanoo samaa). Alusta on melko kova ja sitä vaikutelmaa korostaa kolahtelu ja sisustusten natina ja napsahtelu. Toisen auton tarve oli akuutti ja 100km päähän olin kaverini kanssa menny kaupoille, niin näiden seikkojen painaessa tein huonon päätöksen ja ostin auton. Auto oli kyllä ja on edelleen melko siisti ja varustelu on ok tasoa. Enkä kiellä etteikö (harha-) käsitykseni Nissanin laadusta olisi myös ollut myötävaikuttamassa ostopäätökseen.

Kuljettajana olessani tuskailen aina huonoa penkkiä. Ristiseläntuki tuntuu painavan alaselkää vaikka se olisi kokonaan pois käännetty. Apukuskin oven lukitus reistailee. Ovi avautuu usein vain sisäpuolelta. Talvella ovet eivät välttämättä pysy kiinni ollenkaan. Ovat alttiita jäätymiselle. Rasvasin kyllä mitä ilman oven purkamista pystyin. Ei vaikutusta. "Mielenkiintoista" ajella kun molemmat vassemmanpuolen ovet ei mene kiinni. Aikani takaovea paukuteltuani se lopulta meni kiinni. Kuskin ovea pidin kahvasta kiinni ajaessa. Kaikenkukkuraksi ovien "jarrut / topparit" tai miksi niitä kutsutaankin, ovat käytännössä olemattomat. Toisin sanoen ovet ovat aivan "hervottomat". P-paikalla oltava tarkkana ettei tuuli iske ovea viereiseen autoon.

Takakontti ei aukea ulkopuolelta jos auto on käynnissä. Typerä ominaisuus joka on kai varkaita varten tehty. Jarrut pitää ihmeellistä jurinaa, ei siis tavallista vinkumista. Nykyisin myös käännöksissä esim. liikenneympyrässä kuuluu jostain ulinaa. Airbagin merkkivalo vilkkuu nykyään myös. Ilmastoinnin, radion ym. hallintalaitteet ovat olleet susia jo syntyessään=> liian hankalia käyttää. Ja luulin, ettei 2 litranen kone syö öljyä ja niin vakuutteli tämä Kesälahtelainen "herrasmies" myös.
No, hän onnistui kusemaan silmään. Öljyä maistuu reilu litra tuhannelle. Olen vaihtanut myös öljylaatua / merkkiä, ei vaikutusta. Jos esim siirrät autoa kylmänä hiukan eli käynnistät ja heti kohta sammutat, niin ei meinaa lähteä enää seuraavalla kerralla käyntiin.

Kyllä täytyy todeta, että paljon parjattu pösö, mikä oli edellinen autoni (406), oli sentään erittäin mukava, hiljainen ja laatuvaikutelmaltaan parempi. Ok, ei ole nisukka viel tielle jättänyt mut kyllä on minun mielestä kokonaisuutena ärsyttävä vekotin ja japanilainen luotettavuus loistaa poissaolollaan.

Shamsa

Käytettyä autoa ostaessa kannattaakin pitää mielessä että käytetty on aina käytetty eikä siltä voi vaatia samantasoista kyytiä kuin uudelta autolta, merkistä riippumatta.

Voisin itsekin tähän purkautua siitä kun ostin -88 Sunny GTi:n ja siitä levis kytkin, moottori ja että virtalukko alkaa olemaan jo väljä. Ja että ikkunan tiivisteet pitää suhinaa maantiellä. Mutta melko turhaa, autojen vanhetessa näitä ominaisuuksia kun vaan sattuu tulemaan
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

uffa

Takaluukun ominaisuus ja ilmastoinnin/radio säätimien yhdistys on myös itseänikin harmittanut. Mutta takaluukun saa auki kuskin oven napista
auton ollessa käynnissä. Vilkkusummerit sai pois kun laittoi peräkärryyn ledivalot.

Mutta ajo-ominaisuuksista olen eri mieltä. Verrattuna edelliseen autooni 520 bemariin, ei suurempia eroja ole ollut
muuta kuin etuvetoisuus. Nissan oli jopa tilavampi kuskin paikalla näinkin pitkälle (192cm) kaverille
1.6 kone nyt joskus voi tuntua nuhaiselta mutta tiesin mitä ostin. Öljyä ei ole kulunut kyllä tuohon tahtiin.

Hinta-laatusuhde on mielestäni kyllä ihan huippua. 2003 on itselläkin.

Jäätyneet ovet-no se on vähän kaikissa autoissa sama asia. Yhtäkään autoa ei ole ollut joissa ovet ei olisi jäätyneet talvella. (laskurissa menee jo yli 40 autoa)
Se vaan on siitä kiinni miten siihen asennoituu ja eliminoi nuo ongelmat.

Whee

#3
-

finski

Itsellä kanssa P12 1.8 nuhapumppu.
Ostin auton 2007 vuonna ja ei mitään isompaa ole mennyt rikki rikkoontuen.
Jakopään ketju nyt piti vaihtaa, mutta sekin kulutus tavaraa, toki joillakin se on kestänyt sen 300 000km, mulla 216 000.
Konerempan toki voisin laskea isoksi viaksi, mutta kun maahantuoja sen korjauksen maksoi, niin ei se tuntunut missään ;D
Kyllähän se olisi ottanut kupoliin jos sen olisi itse maksanut, 4-pyttyhän näissä taitaa olla soikea mallista riippumatta, vaikka tämä 1.8 koneinen on se kaikkein pahin öljyn imijä, tuon 4-pytyn takia juurikin kun se vaihdelaatikko tuohon moottorin lohkoon liian tiukkaan tehtaalla asennetaan.
Ajo-ominaisuudet on liukkaalla kelillä kyllä mielestäni myös aika aneemiset, johtuen tuosta yksi akselisesta perästä, hiukan tunnoton, mutta kesällä taas pikitiellä ei valitettavaa.
Aion kyllä tämän auton pitää niin kauan kuin se vain toimii, vttu myydessä tuosta ei paljoa saisi ja itse maksoin 12K kun tuon ostin, joten käytän loppuun asti.

Ovet on todellakin auton kuin auton ongelma talvella, erityisesti tälläisinä talvina kun ensin on 10 astetta lämmintä ja vettä tulee, sitten on viikko 30 astetta pakkasta, sit taas 10 astetta lämmintä ja sit taas pakkasta.
Ei taida olla autoakaan keksitty joka tuollaisen kelin jäliltä olisi ovien osalta ilman mitään onglemaa.

Eihän tämä mikään unelmien auto ole, mutta suhteellisen edullinen vekotin ollut kaiken kaikkiaan.

Nissan ei minulle mikään pakkomielle ole, vaikka jo kolmas nissanin tämä minulle on.

Elektroonikko

Kahdeksan käyttövuoden jälkeen minun kyllä täytyy sanoa että ehkä olet saanut käsiisi jonkun maanantaikappaleen, jonka eka omistaja on sitten vielä lisää pilannut. Omassa  Primerassa ei ole ollut vaikeuksia kuin lasinnostimen kanssa. Oudoin vika joka minulle on kävellyt vastaan Primerassani oli noottoritiellä vilkun käyttö oikealle, joka sai moottorin kierrosluvut muuttumaan lievästi vilkun tahdissa. Vika löytyi takavalojen maadoituksesta, joka vaikutti lambdan signaaliin. 

Nassen

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - maaliskuu 20, 2016, 22:41:53
Käytettyä autoa ostaessa kannattaakin pitää mielessä että käytetty on aina käytetty eikä siltä voi vaatia samantasoista kyytiä kuin uudelta autolta, merkistä riippumatta.
Shamsa: Tämän toki ymmärrän ja aina olen autoni käytettynä ostanut. Vertaankin vain nyt tätä pulkkaa edellisiin kulkineisiini. Kokemusta on mitsusta, parista mersusta, volvosta, audista ja pösöstä. Näistä pösö oli ylivoimaisesti mukavin ja nautinnollisin ajaa. P12 häviää ajo-ominaisuuksissa noille kaikille samoin kuin viimeistelyn laadussa. Mutta tämä toki vain minun kokemus.

Lainaus käyttäjältä: uffa - maaliskuu 21, 2016, 06:58:31
Takaluukun ominaisuus ja ilmastoinnin/radio säätimien yhdistys on myös itseänikin harmittanut. Mutta takaluukun saa auki kuskin oven napista
auton ollessa käynnissä. Vilkkusummerit sai pois kun laittoi peräkärryyn ledivalot.

Jäätyneet ovet-no se on vähän kaikissa autoissa sama asia. Yhtäkään autoa ei ole ollut joissa ovet ei olisi jäätyneet talvella. (laskurissa menee jo yli 40 autoa)
Se vaan on siitä kiinni miten siihen asennoituu ja eliminoi nuo ongelmat.

uffa: Saa toki auki ovesta kun painat nappia pari sekunttia. Olisi se monesti silti kätevää saada auki myös ulkopuolelta, vaikka auto käynnissä olisikin. Joo, tuo vilkkusummeri on kans ärsyttävä ja turha ominaisuus.

Jäätyneisiin oviin pätee kans sama: eli vertaan vuodesta -92 alkaen ajamiini autoihin. Toki tiivisteet jäätyy aina jos ei silikoonia käytä tms. Mutta ei minulla ikinä ole ollut sellaista autoa, jossa oven mekanismi jäätyy niin, että ne saa auki, muttei enää kiinni!!! Ja noista ovi ongelmista olen kuullut muiltakin, eikä ne liity edes jäätymiseen.
Ok, myönnän, että minulle on ehkä tullut jo lievä asennoitumisongelma tämän pulkan kanssa. Se vaan kertoo siitä miten pettynyt olen kokonaisuuteen. En oikeesti keksi tähän hätään mitään kehuttavaa tuosta "autosta". Peruutuskamera on ihan jees. Paitsi sekin paskaantuu kovin helposti ja kaikenmaailman infot tulee kuvan päälle peruuttaessa ja joudut ne napista poistamaan erikseen mieli nähdä peruustuskuvaa. Eli huonosti suunniteltu sekin...

Lainaus käyttäjältä: Whee - maaliskuu 21, 2016, 07:09:09
Jarrut jurisee ja liikenneympyrässä käännyttäessä ulisee. Tuohan on helppo homma ratkaista kun huoltaa auton. Jarruja pitää muutenkin huoltaa parin vuoden välein että ne toimii kunnolla. Ja ei ole mikään yllätys, että pyöränlaakeri tai vetoakseli saattaa olla 13 vuotta vanhassa autossa parhaat päivänsä nähnyt. Niistä selviää rahalla.

Jos vaimon kanssa ajatte samalla autolla niin varmaan sitä kuskinpenkkiä tulee liikuteltua. Kannattaa tarkistaa sieltä penkin alta ne liittimet. Usein tuo airbagin valo johtuu löystyneestä liitoksesta.

Whee: Joka nurkassa on pari vuotta vanhat levyt/palat. Eli melkein uudenveroiset. Joka kerta kun vaihdan renkaat, eli 2 x vuodessa, tsekkaan jarrut ja muut releet mitä sieltä näkyy. Vetoakselit on minun kokemuksen mukaan alkaneet "rutista" käännöksissä kun ovat sököt. Ja laakerit on maantienopeuksissa "jurnuttaneet". Kokemusta ei ole siitä, että auto alkaa pitämään noin huolestuttavan kovaa jurinaa jarruttaessa ja ulinaa käännöksissä. Korjaamollehan se on vietävä...
Ei ole yllätys ei. Yllätys on se, että 220tkm ajetun Nissanin omistajana minusta tuntuu nyt siltä, että olen ostanut 24 vuotisen autoilukokemukseni ylivoimaisesti paskimman auton!!! Olin nimittäin vuosi sitten auto-ostoksillani satsaamassa laatuun ja luotettavuuteen...
Vaimon kanssa meillä on samat säädöt. Penkin alle on tsekattu.


datsunpower

Penkin kyhmyrä kuuluu vakiovarusteisiin.

Samoin kaikki alustaan liittyvät ihanuudet jotka saadaan kun laitetaan 1500-1600kg autoon alusta joka on suunniteltu 1100kg autoon.


Nimimerkillä: puolimiljoonaa ajettua P10:ä ikävä.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Nassen

Joo, itsekin joskus vähän p10:ä ajelleena oli mielikuva, että Primerahan oli ihan ok ajolleen. Täällä meillä on runsaasti hidastetöyssyjä. Joka töyssyssä tulee pösöä ikävä. Mutsin -00 Avensiksen alustaan tuntuis olevan otettu mallia pösöstä. Sen verran mukavalta sekin tuntuu.

Vellu

#9
Lainaus käyttäjältä: Nassen - maaliskuu 20, 2016, 22:20:57
kokonaisuutena ärsyttävä vekotin ja japanilainen luotettavuus loistaa poissaolollaan.
Loistaa siksi kun nämä valmistetaan Briteissä.. :-[  Eihän sieltä ole ikinä hyviä autoja tullut.
日産セドリックターボディーゼルインタークーラー290馬力、トルク530ニュートンメートル

Totenkopf

Itse en ole pitänyt p12:sta ikinä edes primerana, rellu mikä rellu. Tässä nähdään mitä saadaan aikaan kun päästetään ranskalaiset asialle.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Totenkopf - huhtikuu 01, 2016, 15:33:41
Itse en ole pitänyt p12:sta ikinä edes primerana, rellu mikä rellu. Tässä nähdään mitä saadaan aikaan kun päästetään ranskalaiset asialle.
Muuten hyvä, mutta ko. auto on alusta loppuun (paitsi 1.9dci) Nissanin käsialaa. Renault alkoi sotkemaan asioita enemmän P12 jälkeen.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

joni84

Aineki ensimmäiset p12 primerat on japseja

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - huhtikuu 01, 2016, 18:30:54
Renault–Nissan Alliance
Voit vängätä tapasi mukaan miten paljon tahansa, mutta P12 korimalli on Nissanin omaa suunnittelua.
Allianssi renöön kanssa kyllä alkoi aiemmin, mutta se ei tarkoita sitä, että renault olisi ollut osallisena autojen suunnittelussa heti alussa.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Jylppy

Lainaus käyttäjältä: joni84 - huhtikuu 01, 2016, 18:55:28
Aineki ensimmäiset p12 primerat on japseja

Mihinkäs tämä väittämä perustuu?
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - huhtikuu 01, 2016, 20:05:45
Lainaus käyttäjältä: Alppuu - huhtikuu 01, 2016, 18:30:54
Renault–Nissan Alliance
Voit vängätä tapasi mukaan miten paljon tahansa, mutta P12 korimalli on Nissanin omaa suunnittelua.
Allianssi renöön kanssa kyllä alkoi aiemmin, mutta se ei tarkoita sitä, että renault olisi ollut osallisena autojen suunnittelussa heti alussa.

Kerropa missä kohtaa minä vänkään jotain. :)

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - huhtikuu 01, 2016, 20:20:26
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - huhtikuu 01, 2016, 20:05:45
Lainaus käyttäjältä: Alppuu - huhtikuu 01, 2016, 18:30:54
Renault–Nissan Alliance
Voit vängätä tapasi mukaan miten paljon tahansa, mutta P12 korimalli on Nissanin omaa suunnittelua.
Allianssi renöön kanssa kyllä alkoi aiemmin, mutta se ei tarkoita sitä, että renault olisi ollut osallisena autojen suunnittelussa heti alussa.

Kerropa missä kohtaa minä vänkään jotain. :)
Siinä tapauksessa pyydän anteeksi kommenttiani.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Alppuu

Ei ongelmaa, laitoin vaan linkin, jos jotain asia sattuisi kiinnostamaan.

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Alppuu

#19
Lainaus käyttäjältä: Jylppy - huhtikuu 01, 2016, 20:11:06
Lainaus käyttäjältä: joni84 - huhtikuu 01, 2016, 18:55:28
Aineki ensimmäiset p12 primerat on japseja

Mihinkäs tämä väittämä perustuu?

Tiedä en, mutta
LainaaPrimeraa valmistetaan myös Japanissa, jossa valmistuu autot Aasian markkinoille.
Siellä valikoimaan kuuluu ainoastaan sedan- ja farmari-malli. Aasiassa moottorivaihtoehdot eroavat eurooppalaisista.

2.0    R4 DOHC 16V    QR20DE NEO         1998 cm3    110 kW (147 hv) @ 6000 r/min    200 Nm @ 4000 r/min    Japani
2.0    R4 DOHC 16V    SR20VE NEO VVL    1998 cm3    150 kW (204 hv) @ 7200 r/min    206 Nm @ 5200 r/min    Japani
2.5    R4 DOHC 16V    QR25DE                2488 cm3    121 kW (162 hv) @ 6000 r/min    233 Nm @ 4000 r/min    Japani
2.5    R4 DOHC 16V    QR25DD NEO Di     2488 cm3    125 kW (170 hv) @ 5600 r/min    245 Nm @ 4000 r/min    Japani


- Autowiki
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

joni84

Ainekin mun valmiste numerosta selviää että ihan ehka japanilainen sekä moottorin lohkossa Nissan merkki

Heinämies

Lainaus käyttäjältä: Nassen - maaliskuu 29, 2016, 23:57:46
Vertaankin vain nyt tätä pulkkaa edellisiin kulkineisiini. Kokemusta on mitsusta, parista mersusta, volvosta, audista ja pösöstä. Näistä pösö oli ylivoimaisesti mukavin ja nautinnollisin ajaa. P12 häviää ajo-ominaisuuksissa noille kaikille samoin kuin viimeistelyn laadussa. Mutta tämä toki vain minun kokemus.

Miulla ei ole kokemusta P12 Pirumerrasta, mutta itselläni oli P10 kolmisen vuotta sitten ja olin ihan tyytyväinen. Olin paljon sitä hitsaillut, täälläkin yksi sun toinen viesti aiheesta kirjoitettu. Sitten ruoste veti voiton ja vaihdoin tuon paikallisessa jobbariliikkeessä 850 farkkuvolvoon, vuosimallia 1996.

Täytyy sanoa että aivan mahtava ajomukavuus!!!! Päihittää mennen tullen meidän Micran, joka tietty on pikkuauto mutta kuitenkin helvetin paljon uudempi. Samoin appiukon 2005 -vuotinen Corolla jää ajomukavuudessa kauas jälkeen, miun mielestä ;)

Tuo nyt jo 20-vuotias Volvo on "äänetön" verrattuna niin moniin paljon uudempiin, vakaampi ja kaikin puolin parempi kulkija. Kaikki herkut, kuten vakionopeussäädin, löytyvät. Muutamaa pintakukkasta kummempaa ruostetta ei ole. Katsastuksen hylsyt on tullut etupään nivelistä jotka menee noin painavassa autossa nopeammin vaihtokuntoon kuin kevyemmässä. Vanha 5-sylinterinen 2,4-litrainen bensakone saattaa siipasta öljyä sen litran per 1000 km. Puoltoista tonnia maksoin tuosta loppuvuonna 2013.
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

StanLaurel

Lainaus käyttäjältä: joni84 - huhtikuu 01, 2016, 22:05:27
Ainekin mun valmiste numerosta selviää että ihan ehka japanilainen sekä moottorin lohkossa Nissan merkki

Onks tää joku aprilli pila vai...  ;D
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Desperate child

P12 Primera on vähä ristiriitanen auto, varmasti olisi maineeltaan parempi, jos ei olis niitä öljynsyönti ongelmia ollut 1,8 koneessa (ja eikös niitä ollut myös Almerassa) ja jakaahan sen ulkonäkökin paljon mielipiteitä.. Nyt vasta viime vuosien aikana alkanut kuulla tarinoita hajoavista vaihdelaatikoista ja venyvistä jakoketjuista, onhan ne vikoja joita ei ennen Nissanissa ollut yhtä paljoa, mutta ei mitenkään poikkeuksellisia juttuja, paitsi ku osuu omalle kohdalle..

Omalla P12 2.0 Travellerilla oon ajanut nyt 45tkm, heti ekana talvena joutui kuljettajan ovesta lasinnostimen uusimaan, mutta se oli jo ostaessa tiedossa että se on aika loppuun kulunut, seuraavana kesänä hajosi kampiakselin asentotunnistin ja sitä korjatessa tai välittömästi sen jälkeen yksi sytytyspuola. Valoautomatiikan boksiin joutui yhden releen vaihtamaan, kun ei päiväajovaloista toinen pelannut, molemmat alapallot joutu vaihtamaan ja takajarrusatulan vaihdoin viime kesänä, vaikka sen olisi saanut varmasti vielä katsastettua, mutta kun joutui jatkuvasti herkistelemään niin omia hermoja säästäen päätin uusia sen.. Ja olihan se niin huonoksi jo mennytkin kun sitä aluksi koitin kunnostaa että oli hyvä päätös. Moottoriöljyä ei tarvi huoltovälillä lisäillä, ohjaustehostin sen sijaan vähän vuotaa. Tähän yksilöön on kyllä ruoste vähän tarttunut, ollut vissiin alkujaan aika huonolla pidolla, kun muutenkin on täynnä pieniä kolhuja ja naarmuja, yleisesti P12 Primera ei ole niin paha ruostumaan ku vaikkapa Almera, nämä siis kuultuja kokemuksia.

Jos nyt listaa omia ajatuksia mitä tuon kanssa on tullut,niin
plussaa on varustelu, ajo-ominaisuudet maantiellä, sisätilat
miinusta on möhkö olemus( hankala arvioida auton ulkomittoja, paino tuntuu suorituskyvyssä ja kulutuksessa ja on vähän kömpelö kylillä pyöritellessä), hillitön arvon aleneminen (sekin voi johtua siitä että on tottumiskysymys, ei ennen ole ollut liikkeestä ostettua alle 10v autoa, jonka arvosta häviää puolet 3 vuodessa..), tavaratila on farmarissa uhrattu virtaviivaiselle muotoilulle --> ei ole löydetty sopivaa kuljetushäkkiä koiralle, koska loppuu korkeus tavaratilasta kesken.. ja tietty se pelko siitä että jotain kallista remonttia on odotettavissa, kun jatkuvasti netistä saa lukea kuinka huono auto P12 Primera on  :-\
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

AkiH

Lainaus käyttäjältä: joni84 - huhtikuu 01, 2016, 22:05:27
Ainekin mun valmiste numerosta selviää että ihan ehka japanilainen
Kurkistapa uudelleen. Jos se alkaa S-kirjaimella, niin silloin se on lähtenyt maailmalle muiden kaltaistensa tapaan Briteistä.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

cedricfan

Hommahan Englannin Sunderlandissa alkoi jo 80-luvun lopulla, ja Bluebird-T72 mallin kanssa harjoitellessa, ja todellakin pahasti ontuen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Motor_Manufacturing_UK
Käytännössä kaikki Euroopan Primerat ekan polven W10-farkkuja lukuun ottamatta on brittejä.
Allianssia P12-Primerassa ei vielä näy muuta kuin 1,9-litraisessa dieselissä, se on rellua.
Ensimmäinen malli, jossa yhteistyö näkyy tekniikassa jo selkeästi on sitten Note.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

joni84

Eli p12 primera on ihka nissani

Jylppy

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - huhtikuu 01, 2016, 21:12:10
Tiedä en, mutta

Niin, siis aasian markkinoille on tehty japanissa P12 primeraa, mutta ei suomen tai ylipäätään euroopan markkinoille - mihin tässä nyt mun käsittääkseni viitattiin alunperin.

Jos joni84:n P12 primera on japanissa valmistettu, niin se ei sitten ole virallisen maahantuojan kautta suomeen saapunut. Tämä selviää helposti runkonmerosta katsomalla onko ensimmäinen kirjain S vai J.

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

joni84

#28
No ei mulla ainekaa mikää rellun kone tossa oo .Ni sille sama kumpi se o . ja sitten Nissanin oma 6lovinen loota.

Whee

#29
-