Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

almera käynnistyy nyt hyvin huonosti,mitähä vikaa??

Aloittaja almeraukko, helmikuu 18, 2016, 11:46:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

almeraukko

Hei,mulla siis on almera 1997 vuosimallin,ja 1.8 bensakoneella oleva..nyt tänä aamuna kun käynnistin autoa niin kauan aikaa saa pyörittää startilla konetta ennenkuin käynnistyy,eikä pysy kunnolla käynnissäkään kone kun on startannut. neljä keraa käynnistin auton ennenkuin alkoi käynnistymään normaalisti ja pysympäänkin käynnissä..mikähä vika tälläinen voisi olla? tähän ast toiminut luotettavasti ja aina lähteny käyntiin tosi hyvinkin. :)

almeraukko


finski

Ajatko paljon lyhyttä ajoa, vai pitempiä stinttejä?

Yokohama


almeraukko

pitempää ja lyhyttä matkaa,molempia..Ja hei,tankki on täynnä bensaa,että luulis nyt bensan riittävän :D eikö kenelläkään ole vastaavaa vikaa ollut allussa koskaan?

finski

Onko paskeet tulpat?
Laadukkaat tulpat voisi auttaa, tai sitten ei jos vika on jossain muualla.

almeraukko

uudet ngk tulpat on laitettu,samalla kun vaihdoin bensansuodattimen jne..joskus sammu kun lyhesti starttasi,eli ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä ollenkaan,teki aikasemmin sellaistakin tuo auto..tosin satunnaisesti.

Yokohama


almeraukko

saa tulla katsomaan paikan päälle tuota vikaa autossa,niin näätte omin silmin ;) on tämäki foorumi,apuja kysyy niin ei tiietä yhtään mittään ;D

140ypower

Lainaus käyttäjältä: almeraukko - helmikuu 18, 2016, 18:03:05
saa tulla katsomaan paikan päälle tuota vikaa autossa,niin näätte omin silmin ;) on tämäki foorumi,apuja kysyy niin ei tiietä yhtään mittään ;D

Niinpä, joutuu itsekkin miettimään ja tarkastelemaan jotain  ;D

Mites kylmäkäyntiventtiili? Lämpötila-anturi?
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

almeraukko

sain sen käyntiin ja jopa käymäänkin tyhjäkäyntiä kun pumppasin kaasupoljinta samalla kun starttasin,muuten ei ois ikinä lähteny käyntiin..tuo kaasupolkeminen auttoi käynnistykseen..ja tässähän on kai automaattiryyppy,mutta mahtaisko liittyä siihen tuollainen vika? ???

almeraukko

Aikaisemmin on lähteny käyntiin ilman kaasun pumppaamistakin tuo auto :)

Datsuuna








Näissä 90-luvun Almeroissa vikakoodit pystyy lukemaan itsekkin. Virta-avaimesta ensin sytytysvirta päälle sitten yhdistä sisätilan sulakerasiassa olevan diagnostikka liittimen (14 napainen) ylärivin 6. ja 7. napa vasemmalta oikeallepäin luettuna sopivalla johdonpätkällä hetkeksi. Kun irroitat johdon sydeemi alkaa antaa vikakoodeja jos niitä on. Luvun jälkeen yhdistä navat uudestaan niin sydeemi palaa alkutilaan takaisin.

Nissan check engine light fault codes

11 Crank Angle Sensor/Camshaft Position Sensor.
12 Air Flow Meter/Mass Air Flow Sensor.
13 Engine Coolant Temperature Sensor.
14 Vehicle Speed Sensor.
21 Ignition Signal.
22 Fuel Pump.
23 Idle Switch.
24 Throttle Valve Switch.
25 Idle Speed Control Valve.
28 Cooling Fan Circuit.
31 ECM.
32 EGR Function.
33 Heated Oxygen Sensor.
34 Knock Sensor.
35 Exhaust Gas Temperature Sensor.
36 EGR Control-Back Pressure Transducer.
37 Knock Sensor.
38 Right hand bank Closed Loop (B2).
41 Intake Air Temperature Sensor.
42 Fuel Temperature Sensor.
43 Throttle Position Sensor.
44 ECCS Normal Operation.
45 Injector Leak.
47 Crankshaft Position Sensor.
51 Injector Circuit.
53 Oxygen Sensor.
54 A/T Control.
55 No Malfunction.
63 No. 6 Cylinder Misfire.
64 No. 5 Cylinder Misfire.
65 No. 4 Cylinder Misfire.
66 No. 3 Cylinder Misfire.
67 No. 2 Cylinder Misfire.
68 No. 1 Cylinder Misfire.
71 Random Misfire.
72 TWC Function right hand bank.
73 TWC Function right hand bank.
76 Fuel Injection System Function right hand bank.
77 Rear Heated Oxygen Sensor Circuit.
82 Crankshaft Position Sensor.
84 A/T Diagnosis Communication Line.
85 VTC Solenoid Valve Circuit.
86 Fuel Injection System Function right hand bank.
87 Canister Control Solenoid Valve Circuit.
91 Front Heated Oxygen Sensor Heater Circuit right hand bank.
94 TCC Solenoid Valve.
95 Crankshaft Position Sensor.
98 Engine Coolant Temperature Sensor.
101 Front Heated Oxygen Sensor Heater Circuit right hand bank.
103 Park/Neutral Position Switch Circuit.
105 EGR and EGR Canister Control Solenoid Valve Circuit.
108 Canister Purge Control Valve Circuit

Koodit antaa siis mittariston moottorin varoitusvalo vilkkumalla. Ensin tulee kymmenet ja sitten ykköset. Esim. 2 pitkää ja 4 lyhyttä välähdystä = koodi 24 eli throttle valve switch. Koodi 55 tarkoittaa kaikki OK.


 

 
 
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

metsädatsun

Lainaus käyttäjältä: almeraukko - helmikuu 19, 2016, 09:04:19
sain sen käyntiin ja jopa käymäänkin tyhjäkäyntiä kun pumppasin kaasupoljinta samalla kun starttasin,muuten ei ois ikinä lähteny käyntiin..tuo kaasupolkeminen auttoi käynnistykseen..ja tässähän on kai automaattiryyppy,mutta mahtaisko liittyä siihen tuollainen vika? ???
oletko kokeillut startti pilottia?

almeraukko

mihinkäs sitä pilottia pitäis suihkuttaa sitten?? en ole kokeillut vielä tuota. liittyy jotenkin kaasun pumppamiseen tuo että lähteekö käyntiin vaiko ei

Shamsa

Kaasun painaminen käynnistäessä ei vaikuta autoissa joissa on elektronin polttoaineenruiskutus. Se ei tee muuta kuin aukaisee kaasuläppää.
Samanlaista automaattiryyppyä kuin kaasarivehkeissä ei autossasi ole, siellä on vain tyhjäkäyntimoottori ja kylmäkäyntiventtiili joko erikseen tai samassa paketissa.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

almeraukko

Onkohan kaasuläpässä sitten jotain vikaa?? ::) pitää kai koittaa vaihtaa koko läppä systeemi tuohon

Datsuuna

Katso nyt kuitenkin onko vikakoodeja vai ei ... toimenpide ei vie kun pari minuuttia ja kertoo paljon ;)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

mies51

Katsoitko virranjakajan kannen ja pyörijän, ettei ole hapettunutta töhnää? Mittasitko sytytysjohtimet yksitellen, ettei ole vastusta yli 20 kilo-ohmia per johdin?

mies51

Sunny N14 v.92 1.4 eli eletronisesti ohjattu kaasutin lähtee käyntiin 1-2 sekunnissa siten, että: Ennen starttausta polkaisee kerran-pari kaasua. Sitten kytkinpoljin pohjaan, jalka pois kaasulta ja starttaus. Tuolla polkaisulla menee ryyppy päälle.
Jos painaa kaasua startatessa, ei lähde helpolla käyntiin. Vaikka on priimakunnossa ja vetää kuin uusi auto.
Todennäköisesti tuo kaasun pumppaus melkeinpä huonontaa tilannetta, kun auton sytytys on huonossa kunnossa. Bensaa saa enemmän kuin sytytystä.

Shamsa

Ja tämä on relevanttia miten?
Tuo almera on elektronisella polttoaineensuihkutuksella, ei kaasarilla :D

Anyway, sen ryypyn on tarkoitus helpottaa käyntiinlähtemistä. Jos ei meinaa ryyppy päällä startata niin vika on jossakin muualla kuin sytytyksessä jos auto käynnistyttyään käy kuitenkin hyvin.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08