Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan King Cab D22 1999 mittaristo sekoilee

Aloittaja muusitalo, helmikuu 17, 2016, 11:56:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

muusitalo

Kysyinkin toisella foorumilla, mutta ei ole vielä tullut vastausta asian tiimoilta. Auto: Nissan King Cab D22 1999

Mittariin rupesi noin 280000km kohdalla välillä ilmestymään outoa oireilua ja nyt se on pysyvää.
Ei kellään olisi tästä mitään tietoa? Omaani olen laittamassa myyntiin ja tarvii korjata pahimpia vikoja ja tämä kuuluu niihin itsellä. Mittaristossa lukee vain 9999999, ei toimi vauhti,kierros, löpö, lämpö jne.

Tuollaisen löysin:
Lainaa"Sen mittarin sielunelämään vaikutti joku rele, ex-firmassa oli moinen ja siinä välillä temppuili se mittari joka aina korjautui jonkun relekannan putsailulla. Muuta elktroniikkaa ei ole ja kestävän oloinen kapine oikein käytettynä (ei jurrata pikkukierroksilla), ja ennen kaikkea pirun paljon parempi ajaa kuin sammakkokoriset."
Sitten tuollaisen ohjeen: http://4x4partsforum.com/showflat.php?Cat=0&Number=602001&page=1&fpart=all&vc=1
Olen vähän jo availlut kojelautaa ja juotokset kävin läpi kolvilla lisäillen tinaa vähän tarpeen mukaan. Ei auttanut ainakaan tuo, mutta mitään en kolvaillut irti tai uusinut. Sama 9999999 mittaristossa. Missä tuollainen rele mahtaa sijaita?


Entä tietääkö joku mikä tuollainen metallinen klöntti mikä tippui jostain ratin alta jo aikoja sitten hieman kumia ja vaahtomuovia siinä kiinni. Eivät tieneet Nissan huollossakaan mistä irtosi tuo viimeisen kuvan osa.






XantheFIN

#1
Anteeksi vanhaan vastaamista mutta koska törmäsin tähän heti googlen kautta niin halusin korjata asioita.

Kyseessä ei ole mikään rele vaan ensinnäkin jännitepiikin aiheuttama sekoomus mittariston mennessä iän myötä tullutta rasitusta.

Nimimerkki kokemuksella.
P.S. Typerästi suunniteltu mittaristo.
*Kotisivut*  [i]"To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"[/i]
850 -97 farmari, 2.4 10V [i][B]{850 OBD-II Android app kehittäjä}

lava-auto

Se irronnut möntti on ilmeisesti joku turvatyynyn liittyvä "anturi". Mulla varisi kans irti, kumit haprastu. En tiedä toimiiko turvatyyny enää jos rysäyttää kolarin.