Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Mini Webasto kampanja ja toimivuus Notessa

Aloittaja Note2014, tammikuu 09, 2016, 12:29:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Note2014

Täytyy kysyä tietävämmiltä kuinka Webasto tai Eberi toimii yhteen 2014 mallin bensa Noten automaatti-ilmastoinnin kanssa ?

Kokemusta on manuaalisesti ohjatuista joissa asetetaan ilmansuuntaussäätimet haluttuun asentoon, lämpö täysille ja puhallin vaikkapa nopeudelle 2.
Ongelmia tuli automaatti-ilmastoidun auton kanssa jossa ainoastaan tehdasasennetut lämmittimet toimivat automaattisesti ja jälkiasennettujen kanssa ainoastaan puhallinnopeus saadaan säädettyä erillisen releen tms.kanssa muistaakseni 30% teholla mutta muuten ei toimikaan automaattisesti.
Ei siis osaa säätää suuntauksia eikä lämpöä vaan ennen auton sammuttamista pitää asettaa manuaalitila eli suunnata ilmantulo haluttuun suuntaan kuten jalkatilaan,sen jälkeen säätää lämmönasetus täysille,odottaa että säädöt (luukut) ovat ok ja sammuttaa auto.

Ellei muistanut kääntää manuaaliasenolle ja luukkuja auki, kone kyllä lämpeni ja puhallin puhaltaa mutta luukut olivat automaatin jäljiltä kuinka sattuivat eikä lämmintä tullut kabiiniin.

Nyt arveluttaa kuinka Notessa enkä löytänyt tietoa, merkkiliikkeet ovat viimeinen paikka useallakin merkillä saada oikeaa tietoa koska teettävät muilla, jostain saattaa toki löytyäkin tietoa mutta onko kellään kokemuksia ?

Eli toimiiko täysin automaattisesti ohjaten sekä ilmamäärää että lämpötilaa, kiitos jos jollain on kokemusta ja tietoa.

Noteisti

Hei,

ei ole kokemusta juuri Noten ilmastoinnin toiminnasta webaston kanssa, mutta harvoin toimii uusien autojen kanssa automaatti-ilmastoinnin ohjaus enää nykyään jälkiasenteisilla webastoilla/ebereillä. Puhaltimen nopeus pitää asettaa tietylle tasolle asennuksen yhteydessä ja jos sitä haluaa muuttaa, niin huollossa joutuu käymään ohjelmoimassa laitteen. Todennäköisesti toimii joko silleen, että alkaa puhaltaa lämmintä sisälle liian nopeasti ja kone ei ehdi lämmitä kunnolla. Toinen vaihtoehto on, että sisätilat ei lämpiä ollenkaan. Voi myös toimia ihan ok, mutta tehdasasenteiset toimii kyllä paljon paremmin, käsittääkseni keskustelevat ilmastoinnin kanssa CAN-väylän kautta.

Cedricisti

Eikö näissä ole enää HVAC yksikön takana pinniä, johon tuodaan lämmittimeltä heräte jolloin HVAC menee lisälämmitinmoodiin ja ellei, niin valmistaako kukaan can-väylämuunninta jolla tuon voisi tehdä?

Sit kuulin huhuja toistaalta, että Euro6 normin henkilöautoissa polttoainekäyttöisellä lisälämmittimellä saa lämmittää vain ohjaamoa eikä moottoria laisinkaan.