Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

-89 Sunny röpöttää eikä starttaa

Aloittaja Randomii666, tammikuu 09, 2016, 03:14:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Randomii666

Elikkäs ostin pari päivää sitten tietoisena vioista 1.6L 89 Sunnyn, ongelmana on röpötys ja pätkiminen ajossa, tehon puute ja se, että startti ei pyöri, vaan pyörähtää ehkä puoli kierrosta.
Myyjä neuvoi ja näytti kuinka tuo lähtee käyntiin.
Virranjakaja on käännettävä keskiasentoon ja startattava, auto lähtee käyntiin, mutta ei ota ollenkaan kierroksia. Sitten kun virranjakajan kääntää ihan ala-asentoon, muuttuu käynti normaaliksi, yllättävän tasaiseksi ja ottaa melkein normaalisti kieroksia. Kiertää vapaalla melkein punarajalle asti, mutta vähän ennen (ehkä noin 5000-5500) alkaa lyömään hirveät lieskat putkesta. Ajossa ei jaksa kiertää, eikä kiihdy kuin tasasella ja alamäessä. Nykii ja paukkuu joka vaihteella. Pelkkä neljäänkymppiin pääseminen tuottaa vaikeuksia.
Nyt kun iski yli -20 asteen pakkaset, ei lähde edes kikkailemalla käyntiin.
Mikähän mahtaa olla vialla?
Puolan vaihdoin, kun työnsi öljyt pihalle, mutta en päässyt ajamaan kun ei lähtenyt käyntiin.
Akku on myyjän mukaan vaihdettu n. viikko sitten, eikä siinä ole syy, ei lähde edes apuvirralla vaikka ollut lämmityksessä. Startin koputtelukaan ei auta.

Toinen pikkuvika on sitten lämpö- ja bensamittarissa, molemmat pimeinä. Onkohan nämä saman sulakkeen takana, kun en tuolla pimeessä nähnyt katsoa onko sulakkeet ehjät enkä jaksanut/kerennyt irroitella.

Viikonlopun ajan tarkoitus purkaa virranjakajaa, ja tarkistaa alipaineletkut, mutta olisi mukava jos näin alustavasti saisi jotain osviittaa mistä tutkia. :)

OH2KV

Bensa/lämpömittarin toimimattomuuteen on yleisin syy regulaattori, pieni metallinen kikkare mittariston takapuolella. Käyntiongelmat viittaavat vuotavaan virranjakajan alipainesäätimeen/alipaineletkuihin.

Tossa aluksi.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Shamsa

Orkkis jännitteensäätäjän tilalle käy jänniteregulaattori TO220 1.5A 8V, löytyy partcolta numerolla 7808. Se pitää vaan ite kolvailla piuhoihin kiinni ja se tulee ehdottomasti kiinnittää pieneen jäähdytyssiiliin.

Huohotusletkut kannattaa myös tarkistaa jos pukkas öljyt pihalle pakkasella.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Mies

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - tammikuu 09, 2016, 14:56:38
Orkkis jännitteensäätäjän tilalle käy jänniteregulaattori TO220 1.5A 8V, löytyy partcolta numerolla 7808. Se pitää vaan ite kolvailla piuhoihin kiinni ja se tulee ehdottomasti kiinnittää pieneen jäähdytyssiiliin.

Huohotusletkut kannattaa myös tarkistaa jos pukkas öljyt pihalle pakkasella.

Puolan öljyjen pihalle työntäminen ei moottorin huohotukseen liity  ;)
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

cedricfan

Ja jos puola lykkää öljyt pihalle vauhdilla, niin joko kuoret on menneet puhki tai sitten se kuumenee aihan tolkuttomasti = sytkäpuolella jossain isoa vikaa
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Shamsa

Lainaus käyttäjältä: Cherrymies - tammikuu 09, 2016, 16:11:23
Lainaus käyttäjältä: Shamsa - tammikuu 09, 2016, 14:56:38
Orkkis jännitteensäätäjän tilalle käy jänniteregulaattori TO220 1.5A 8V, löytyy partcolta numerolla 7808. Se pitää vaan ite kolvailla piuhoihin kiinni ja se tulee ehdottomasti kiinnittää pieneen jäähdytyssiiliin.

Huohotusletkut kannattaa myös tarkistaa jos pukkas öljyt pihalle pakkasella.

Puolan öljyjen pihalle työntäminen ei moottorin huohotukseen liity  ;)

Sori, lukuvirhe :D
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Randomii666

Lainaus käyttäjältä: cedricfan - tammikuu 09, 2016, 17:21:33
Ja jos puola lykkää öljyt pihalle vauhdilla, niin joko kuoret on menneet puhki tai sitten se kuumenee aihan tolkuttomasti = sytkäpuolella jossain isoa vikaa

Ei tullu vauhdilla, vaan pikkuhiljaa tiputti.
Nyt puolan vaihdon ja virranjakajan aivan maksimiin kääntämisen jälkeen ottaa paremmin kierroksia ja jopa kulkee melkein hyvin!
Virranjakaja on vaan jossain vaiheessa patentoitu, leikattu rälläkällä kiinnityskohta auki että saa käännettyä pidemmälle. Startti ei vieläkään pelaa kunnolla, liekkö siinä vikaa myös.


OH2KV

Jos asut jossakin järkevän matkan päässä Kirkkonummelta, täällä on ajoituslamput sytytykselle ja pakokaasuanalysaattori.Ja kaikeea muutakin romua. Niillä jo saa käsityksen siitä, mikä potilasta vaivaa. Numero on alla.
Esso.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Tero-75

Villi ajatus mutta mahtaako tulpan johdot olla oikeilla paikoillaan virranjakajan kannessa?
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

C 110 ratsuni

Sama asia kävi mielessä,lempaa jakajankannessa johtoja yhdenpykälän.Miten on siten jakopää,onko hypännyt yhden hampaan.
primera 2,0 sport -00

StanLaurel

Tai jako hampaan tai pari pielessä, sen takia jakajaakin jouduttu patentoimaan että saa ajoituksen edes jotenkin kohdilleen.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Randomii666

Voisin nuo tulpanjohdot tarkistaa. Valitettavasti asun Jyväskylässä. Olis ollu tuo ajotuslamppu nyt tarpeen  :P

Randomii666

Mutta eikös tuo kone pätkis ja röpöttäis enemmän tyhjäkäynnillä jos jako pielessä? Ainoostaan kaasua antaessa oireilee.

AkiH

Onkos tämä E-koneella vai GA-moottorilla?

Minun Sunnyssani oli joskus jako hampaalla väärässä, eikä se silloin jaksanut mennä yhtään kovempaa muuten kuin kääntämällä jakajan aivan ääriasentoonsa.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

shamrock

Jako pielessä, siltähän nuo oireet tasan kuulostaa. Joskus tuuppasin Volvon melko syvälle hankeen, lunta jakohihnan alle ja hyppäs hampaan verran. Käyntiin lähti tuskallisesti ja vastaan potkien, tehot hukassa ja kulutus infernaalinen. Ja just tuo virranjakajan patentointi, kuten aiemminkin sanottu, sopis just tuon ongelman kompensointiin. Jakaja on saatu noin suht koht synkkaan kampuran kanssa, kun nokan ajoitus on pielessä.

Randomii666

Lainaus käyttäjältä: AkiH - tammikuu 10, 2016, 10:56:07
Onkos tämä E-koneella vai GA-moottorilla?

Minun Sunnyssani oli joskus jako hampaalla väärässä, eikä se silloin jaksanut mennä yhtään kovempaa muuten kuin kääntämällä jakajan aivan ääriasentoonsa.

GA16S (12v) ilmeisesti.

Shamsa

-89 rekisteröidyt on aina faceliftejä ja GA16S koneella.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

AkiH

88-vuotisia on tietääkseni rekisteröity ylivuotisina (ainakin) vielä seuraavankin vuoden puolella, siksi tarkentava kysymys.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

chery

Laitetaan nyt vielä kuva selvennykseksi.

E-sarjan kone



GA-sarjalainen





Itse en ole koskaan nähny -89 rekisteröityä Sunnyä E-koneella mutta sehän ei tarkoita etteikö niitä olisi.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Randomii666

#19
Kyllä se GA16 sarjalainen on.

Edit: Ja kuulema tähän oli n. 50tkm sit vaihdettu kone enkä tienny mikä siinä kuuluis olla. Näköjään sama vaihdettu.

C 110 ratsuni

Saahan tuon ajotuslampun kaupasta kun hakee,eikä maksa paljoa edes.Jakopään tarkistus ei pitäis olla liian aikaavievä operaatio kun ei maksakaan mitään.
primera 2,0 sport -00

AkiH

Hyppääkö ketjukoneisesta jako kuinka helposti? Hihnan kohdalla moka voisi tapahtua helpommin vaihdon yhteydessä, mutta noita ketjuja ei taida monikaan vaihdella. Voiko liiaksi venynyt jakoketju tehdä tuollaisia oireita?

Lainaus käyttäjältä: chery - tammikuu 10, 2016, 18:50:00
Itse en ole koskaan nähny -89 rekisteröityä Sunnyä E-koneella mutta sehän ei tarkoita etteikö niitä olisi.

Pientä OT:ta, mutta menköön mielenkiintoisena sivujuonteena. Nettiautossa ei ollut tällä hetkellä myynnissä yhtään vuonna 1989 rekisteröityä prefacelift-Sunnya, mutta myydyistä kaivelin muutaman:

1, 2, 3, 4, 5 ja 6.

Osa rekisteröity aivan alkuvuodesta ja osa hieman myöhemmin. Pari noista on niitä loppupään jäähdyttelyerikoismalleja eli Silver-Sunnyja, hopeanvärisellä alaosalla, ohjaustehostimella ja kokopeittävillä kapseleilla lisättyjä LX-varusteisia. Taisivat varsinaisesti tulla myyntiin vuoden 1988 puolella, mutta nähtävästi niitä on riittänyt vuodenvaihteen ylikin.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

matti43

Onkos tuo 2:nen ja 5:nen sama auto, kun on sama rekisterinumero, mutta erilaiset lisävalot???
Ei kai se ketju hyppele hampaiden yli. Mutta virranjakajan kansi saattaa hyppyyttää kipunaa
vähän vaikka minne. Voi olla halki tai kulunut. Ja tulpanjohdot voi olla väärissä reijissä. Jakajan
kannessa on 1-pytyn merkki, sen mukaan voi laittaa toisetkin oikeisiin reikiin.
Matti ruotsista.

chery

Joo näkyyhän noita olevan ylivuotisina. No se nyt ei ainakaan Nissanin kohdalla ollut yllätys :)
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04