Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Cedric Y30 öljynpainevalo

Aloittaja y30Kimmo, tammikuu 07, 2016, 09:59:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

y30Kimmo

Öljynpainevalo palaa pitkään moottorin ollessa kylmä.
Näillä pakkasilla palaa paljon pidempään ja myöskin vilkkuu kun moottori alkaa lämmetä.
Lämpimilläkin keleillä palaa ehkä noin 7-8 sekuntia.

Öljyt vaihdettu säännöllisesti, paineanturi vaihdettu, öljypumppukin vaihdettu.
Edellisen öljynsuodattimen vaihdon yhteydessä huomasin että suodatin oli vain puolillaan öljyä, pitäisi olla täysi.

Räjäytyskuvien mukaan öljynsuodattimen jalassa on 2kpl venttiilejä.
Toinen ilmeisesti varoventtiili ja toinen paineventtiili. Mihinkä ja miten nämä vaikuttaa jos on vikaa?

Öljypumpussakin on venttiili, pientä naarmua oli männässä pituussuuntaan, mutta en usko että tästä johtuva nyt.

Lämpimällä koneella öljyvalo sammuu nopeasti, ja näytti olevan öljyssä liikettä kun öljykorkin alta tarkasteli.

Mittarin mukaan autolla ajettu 715 tuhatta.

Ehdotuksia?

Alppuu

#1
Kai siellä nyt täyssynteettiset pyörii? Näillä pakkasilla mineraalit ei suostu tulemaan edes purkista ulos.
Kai se varminta olisi mitata ne todelliset paineet, miten se sitten käyneekään.

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

y30Kimmo

On synteettiset ja hyvät öljyt muutenkin.

Tarkastin juuri, venttiilikoneistoon ei näytä menevän öljyä tällä pakkasella.

Kertokaa että miten nuo venttiilit vaikuttaa öljynsuodattimen jalassa?

Ongelma ollut oikeastaan keväästä lähtien, mutta nyt ei näköjään uskalla autoa edes käynnistää ennenkun nousee lämpötila.

Mies

Suosittelisin vaikka vain väliaikaisesti pistämään öljynpainemittarin kiinni jotta varmistuu että onko siellä millaiset öljynpaineet koneessa. 
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

y30Kimmo

Eikö tuo liene turhaa kun selvä vika jossakin on.
Alan kallistua öljypohjan sisäpuolelle. Pakkasen jäykistämät öljyt ei kertakaikkiaan vaan jaksa mennä läpi. Joko siivilä tukossa, vaikkakin on aina ollut öljyt hyvin vaihdettu. Taikka imuputki vaurioitunut. Öljypohjassa on iso lommo, joka tosin on siinä ollut jo ainakin 15 vuotta.

Näyttää vaan öljypohjan irrotus hankalalta, kun on palkkia ja tukitankoa edessä.


Edellisen öljypumpun rattaan väliin mahtui 0.25mm luiska, tuskin sekään vielä risa, vaikka vähän naarmuinen olikin.
Nyt siellä ainakin on toimiva. Sileäpintainen ja 0.05mm luiska ainut joka sopi väliin.

Mies

No jos kerta olet varma että öljynpaineet alhaiset, niin turha se mittari silloin on. Mutta ei se öljynpainevalo välttämättä totuutta kerro, mittarista näkee kaiken.

Öljynpainemittari on muutenkin hyvä lisätä, usein öljynpainevalo varoittaa liian myöhään vaikka olisikin kunnossa.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

y30Kimmo

Tämä asia ratkesi kesällä.

Öljypohjan lommo oli syypää. Lommo oli kiinni imuputkessa.

Nyt on venttiilikopan alla ihan erilainen loiske ja sammuu valo kohtalaisessa pakkasessakin parissa sekunnissa.

Onneksi ei kerinnyt tulemaan vauriota.


Nozzz

yhessä y30 oli sama vika. olisimpa huomannut topiikin silloin kun laitoit tämän. mutta nyt kun kone on käynyt jonkun aikaa ilman öljyjä niin riipase kone pois ja vaihda uudet laakerit alakertaan ennenkuin tulee sama homma uudestaan. laakerit löytyy ebaystä. suomesta niitä ei helpolla löydä. ja nuilla kilometreillä laakereista varmasti paistaa kupari jos ei ole ennen vaihdettu.

y30Kimmo

#8
Jäljistä päätellen olin ensimmäinen joka öljypohjan irrotti.

Tämä auto tuskin on enään liikennekäytössä 5 vuoden päästä, ja ajokilometrejä tulee nykyisin aika vähän.
Nämä laakerit saa nyt toistaiseksi kelvata.


Tekeekö muuten niillä ebayn laakereilla mitään? Missä maassa valmistettu?

En yleensä uskalla tälläsiä tärkeitä osia ostaa tarvikkeena, ellei sitten alkuperäisiä ole enään saatavilla.
Veikkaan että laakereita saa kaikissa mitoissa myös alkuperäisenä.


Sama koskee jakoketjua kiristimineen.
En voisi edes kuvitella laittavani kiinassa valmistettuja osia tuonne pyörimään.

Nozzz

alakuperäsiä laakereita ei saa. hyvää tarvike laatua ovat mitä silmiin sattunu ebayssä.
saattaa käydä vain kalliiksi jos öljynpaine loppuu kuluneiden laakereiden takia.