Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

suosituksia museotarkastukseen?

Aloittaja metsädatsun, joulukuu 23, 2015, 14:01:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

metsädatsun

missäpäin suomea ois järkevät museotarkastajat? kokemuksia museotarkastuksista? auto on b11 1.5 sgl 1985

cedricfan

Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

metsädatsun


C 110 ratsuni

Paikalliselta katsastuskonttorilta saa tietoa ja lähimmältä mr harrastaja tallilta.Netistäkin löytyy tietoa kunhan vaivaa iteensä hieman.
primera 2,0 sport -00

metsädatsun

minä huomasin että koillis savon ja kuopion tarkastajat tympeästi suhtautuvat b11:seen

AkiH

Mitä syytä heillä on Sunnya vieroa? Laitahan kuvia, näitä on aina kiva nähdä hyväkuntoisina. :)
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

metsädatsun

kun se oli heidän mielestään kovin tavallinen auto aikoinaan ja edullinen

metsädatsun

Lainaus käyttäjältä: AkiH - joulukuu 23, 2015, 21:41:31
Mitä syytä heillä on Sunnya vieroa? Laitahan kuvia, näitä on aina kiva nähdä hyväkuntoisina. :)
en tiedä uskaltaako kuvaa laittaa kun toista vastaavaa ei löydy täältä päin

AkiH

#8
Lainaus käyttäjältä: metsädatsun - joulukuu 23, 2015, 22:21:16
kun se oli heidän mielestään kovin tavallinen auto aikoinaan ja edullinen
Noilla perusteilla moni muukin auto olisi jäänyt aikojen saatossa museorekisteröimättä, Kupliakin on tainnut aikoinaan olla liikkeellä vaikka kuinka.

Omistani olen aikalailla estottomasti laittanut kuvia aina ulkomaan keskustelupalstoja myöten, eikä kukaan ole vielä käynyt hakemassa noita Sunnyjani parempaan talteen. Jokainen toki oman harkintansa mukaan.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Tero-75

Kerhossa toimii kolme museoautojen tarkastajaa joista yksi pääkaupunkiseudulla, toinen  hieman pohjoisempana ja kolmas pohjanmaalla. Eikä heistä varmasti yksikään suhtaudu nuivasti Sunnyysi :)
Museotarkastuksen hinta ulkopuolisille on 100€ ja kerholaisille 50€ (liittyminen ja jäsenyys 25€ ;) ).

Jos tarkastaja tulee varta vasten katsomaan autoasi joudut lisäksi maksamaan kilometrikorvaukset, kerhon  tapahtumien yhteydessä tapahtuvasta tarkastuksesta ei joudu matkakorvauksia maksamaan.

Neuvoja ja ohjeita taas saa ihan ilmaiseksi.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

metsädatsun

Lainaus käyttäjältä: Tero-75 - joulukuu 23, 2015, 23:30:44
Kerhossa toimii kolme museoautojen tarkastajaa joista yksi pääkaupunkiseudulla, toinen  hieman pohjoisempana ja kolmas pohjanmaalla. Eikä heistä varmasti yksikään suhtaudu nuivasti Sunnyysi :)
Museotarkastuksen hinta ulkopuolisille on 100€ ja kerholaisille 50€ (liittyminen ja jäsenyys 25€ ;) ).

Jos tarkastaja tulee varta vasten katsomaan autoasi joudut lisäksi maksamaan kilometrikorvaukset, kerhon  tapahtumien yhteydessä tapahtuvasta tarkastuksesta ei joudu matkakorvauksia maksamaan.

Neuvoja ja ohjeita taas saa ihan ilmaiseksi.
kiitoksia vihjeestä. oisko sinulla yhteystietoja lähimmästä kerhon tarkastajasta. kuopio

Alppuu

Kannattais varmaan laittaa jäsenhakemus vetämään. :)

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

ILVES-Joe

#12
Suoritamme siis tarkastuksia myös kerhon ulkopuolisille mutta kuten hinnasta huomaat niin siinä on eroa jäsenien hintaan.

Niinkuin Tero edellä kirjoitti niin tarkastuksen kannattaa sovittaa jonkin tapahtuman yhteyteen missä tarkastajat ovat muutenkin paikalla.
Kahden tarkastajan aikataulun sovittaminen ja heidän matka/kulukorvaukset vaativat järjestelyä.

Kun tarkastuksen aika tulee niin ota yhteyttä suoraan tarkastajiin vähintään kuukausi (mieluummin kaksi) ennen ajankohtaa.

Tarkastusta ja auton alkuperäisyyden toteamista (esim. lisävarusteet, verhoilu, värivaihtoehdot, listoitus jne.) helpottaa autosta olevat esitteet, varaosakirjat yms. materiaali jonka hankkiminen on auton omistajan tehtävä.
Kerhon tarkastajilla on kohtuullinen tietämys kerhon merkeistä ja meillä saattaa olla materiaalia kyseiseen autoon jos omistajalla ei ole ollut mahdollisuutta hankkia. Varsinkin erikoisvarusteiden suhteen kannattaa olla omat "todisteet"

E: Tero kirjoitti, en minä. ;) -Aki-
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Tero-75

Tarkoitin että niitä ohjeita ja neuvoja saa tämän forumin kautta ilmaiseksi ;) Täällä niitä neuvoja jakavat varsinaisten tarkastajien lisäksi joukko harrastajia.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

pekko

Lainaus käyttäjältä: metsädatsun - joulukuu 23, 2015, 22:21:16
kun se oli heidän mielestään kovin tavallinen auto aikoinaan ja edullinen

Museoajoneuvotarkastajien toimenkuvaan  ei kuulu arvostella onko museoitava auto "tavallinen ja  edullinen".

Oman mielipiteen yksityishenkilönä  toki voi jokainen kertoa, mutta ei se  saa  vaikuttaa tarkistukseen.

metsädatsun

Lainaus käyttäjältä: ILVES-Joe - joulukuu 24, 2015, 00:18:25
Suoritamme siis tarkastuksia myös kerhon ulkopuolisille mutta kuten hinnasta huomaat niin siinä on eroa jäsenien hintaan.

Niinkuin Aki edellä kirjoitti niin tarkastuksen kannattaa sovittaa jonkin tapahtuman yhteyteen missä tarkastajat ovat muutenkin paikalla.
Kahden tarkastajan aikataulun sovittaminen ja heidän matka/kulukorvaukset vaativat järjestelyä.

Kun tarkastuksen aika tulee niin ota yhteyttä suoraan tarkastajiin vähintään kuukausi (mieluummin kaksi) ennen ajankohtaa.

Tarkastusta ja auton alkuperäisyyden toteamista (esim. lisävarusteet, verhoilu, värivaihtoehdot, listoitus jne.) helpottaa autosta olevat esitteet, varaosakirjat yms. materiaali jonka hankkiminen on auton omistajan tehtävä.
Kerhon tarkastajilla on kohtuullinen tietämys kerhon merkeistä ja meillä saattaa olla materiaalia kyseiseen autoon jos omistajalla ei ole ollut mahdollisuutta hankkia. Varsinkin erikoisvarusteiden suhteen kannattaa olla omat "todisteet"
laitoin viestiä

metsädatsun

#16
Lainaus käyttäjältä: pekko - joulukuu 24, 2015, 10:59:01
Lainaus käyttäjältä: metsädatsun - joulukuu 23, 2015, 22:21:16
kun se oli heidän mielestään kovin tavallinen auto aikoinaan ja edullinen

Museoajoneuvotarkastajien toimenkuvaan  ei kuulu arvostella onko museoitava auto "tavallinen ja  edullinen".

Oman mielipiteen yksityishenkilönä  toki voi jokainen kertoa, mutta ei se  saa  vaikuttaa tarkistukseen.

AkiH

Jos jostain esitemateriaalista tulee Sunnyn osalta tarvetta tarkastuksen kanssa, niin jonkinlaisia skannauksia on mahdollista saada minultakin. Jotain on tarttunut maailman varsitaipaleelta mukaan. Samoilla seutuvilla muutenkin liikutaan, jos Kuopiosta olet.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

C 110 ratsuni

Huomioitava pointti on useat valokuvat tänne,jos on korjattavaa niin ei tarvitse kahtakertaa homma rueta tekemään,tosin kuvista ei näy kaikki,ihmis silmä näkee tarkemmin paikanpäällä.On nyt vain niin että joidenkin ihmisten mielestä ruoste,lommot,reijät,eriväriset osat,revittysisusta ja onhan näitä selityksiä kuultu ja nähty,on heidän mielestä museokelpoinen.Sen takia olisi hyvä nähdä autoa ensin kuvitettuna.En tällä tarkoita sinun autoa vaan näin yleisesti.
primera 2,0 sport -00

metsädatsun

kannattaako museorekisteriin edes laittaa? liian pikku tarkkaa

C 110 ratsuni

Lainaus käyttäjältä: metsädatsun - joulukuu 28, 2015, 21:23:56
kannattaako museorekisteriin edes laittaa? liian pikku tarkkaa

Eikä ole,asennekysymys.Tarkastuksessa ei pureta autoa,joten ei kaikki piilossaolevat osat tarvi olla niin justiin maalattuja kunhan ovat alkuperäisen kaltaisia.Tarkuushan kuuluu museointiin.Pientä patinaa saa olla kunhan ruoste ja eriväriset pintaosat ovat kunossa.Kyllä kannataa mikäli autolla ei aja kun harvemmin vuodessa,noin 35€vakuutus vuodessa,kahdenvuodenvälein katsastus,vanhemilla neljänvuoden välein,vapaa käyttömaksusta,useaan tapahtumaan pääsee ilman pääsylipun ostoa,ei tarvi ilmoitella  väliaikaisia käytöstäpoistoja ja ottoja,auton arvo nousee.
primera 2,0 sport -00