Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Auton myyntihinnan arviointi

Aloittaja jonitsi, joulukuu 18, 2015, 17:35:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jonitsi

Noniin, eli omistan kesäautona vuoden -92 Micra k10 1.2lx viimeisintä tuotantosarjaa, ajettu noin 70tkm. Auto on 97% alkuperäinen, vain moderni rammari lisätty jälkikäteen. 100% RUOSTEETON ja kaikki huollot tehty ajallaan. Harvinainen 4 ovinen. Aina mennyt katsastuksesta läpi suoraan kehujen kera. Konetila täysin kuiva. Kaksilla lähes uusilla rengassarjoilla. Paljonko tälläisillä harvinaisuuksilla on arvoa? Tämä taitaa olla suomen paraskuntoinen Micra K10. Tilan puutteen takia suunnitelmissa myydä ensi keväänä katsastuksen jälkeen. Arvostan rehellisiä vastauksia. Jostain syystä en saa kuvaa lisättyä. Yritän muuta kautta.

Auton kuva profiilikuvana!!

Vastaavia ei ole myynnissä missään, joten vertailuarvon hakeminen todella vaikeaa. Olenko täysin hakoteillä kun mielessä pyörii summa 1-2k euroa?

Auton historiasta: Auton ostanu eläkeläismies uutena, kättänyt autoa pääasiassa kaupassa käydessä. Säilytetty aina talvisin kuivassa, puolikylmässä tallissa. Auto kulkeutui minulle muutaman välikäden kautta, jotka eivät autoa edes käyttäneet itse.  ;D
Opel Kadett E 1.6i '89, Renault Megane 1.6e '97, Nissan Micra K10 1.2s '92, Nissan Sunny N13 1.6s '89, Renault Megane 2 ph2 1.4i '06

OH2KV

Laita Nettiautoon myyntiin, laita hinnaksi joku sinulle kelpaava summa, Toki voit 2donaa laittaa hinnaksi, mutta ostaako kukaan?
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

jonitsi

#2
Juu hintahan muodostuu kysynnästä ja tarjonnasta. Ei vaan ole itsellä mitään hajua kärryn arvosta, Kun vastaavia ei ole. Sen tiedän, että ei ole mikään tonnin pommi.  ::)

Juurikin tuota hintahaarukkaa haluaisin selvittää. Älyttömyyksiä ei voi pyytää, mutta ei sitä liian halvallakaan halua myydä. Odotellaan kevääseen ja leiman jälkeen pistän ilmoituksen sekä käyn Autokeskuksesta kyselemässä.
Opel Kadett E 1.6i '89, Renault Megane 1.6e '97, Nissan Micra K10 1.2s '92, Nissan Sunny N13 1.6s '89, Renault Megane 2 ph2 1.4i '06

Alppuu

Meet kysymään https://www.autokeskus.fi/ ?
Ei ne maksa siitä mitään. Saattavat ottaa vaihdossa, mutta sen jälkeen se päätyy takapihalle.
Ehkä myyvät jonkun köntän mukana jobbarille?

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

pekko

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - joulukuu 18, 2015, 22:06:21
Meet kysymään https://www.autokeskus.fi/ ?
Ei ne maksa siitä mitään. Saattavat ottaa vaihdossa, mutta sen jälkeen se päätyy takapihalle.
Ehkä myyvät jonkun köntän mukana jobbarille?

Mitä järkeä on/olisi  "mennä kysymään" autokeskukselta ,kun kirjoittaja itsekin jo vastaa " ei ne  maksa siitä mitään".

Mitä esim. autokeskus tekisi pian 24 vuotta  vanhalla pikkuautolla, olkoonkin sitten vähän ajettu?
Ei mitään, siihenkin kirjoittaja vastaa itse yllä.

Mies

#5
Totuushan on että tuollaisella micralla ei tällähetkellä ole muuta arvoa kuin käyttöarvo.  Kymmenen vuoden odotus niin asia on jo toinen.

Jos löydät jonkun micra-harrastajan niin tuhat euroa on lienee kattosumma minkä siitä voi saada, jos auto oikeasti hyvä.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

A.S

Turha edes villeimmissä unissaankaan kuvitella että kukaan maksais K10 Mircasta 2000€uroa, tuskin edes tonnia, vaikka olis kakstuhatta kilomertiä ajettu...

Kuten Cherrymies jo tosa edellä toteskin, tonnin voi nippa nappa sada, jos jaksa pitkään myydä.

"Sen tiedän, ettei ole mikään tonnin pommi" Juu, ei nää mitään tonnin/tonnien arvosia olekkaan. Ennemminkin satasien pommeja. Ei nää niin arvokkaita oo.. :D
Kalusto ei sovi listaan, turhan paljon kuitenkin...

Alppuu

Ajat sen latoon, varastoon tms. ja palaat asiaan sen 10 vuoden kuluttua.  ;D
Mutta jos suojan virkaa toimitaa kuusi tms. niin kannattaa myydä päivän hintaan.

Jos vähän yleistää, niin missä iässä perus Nissanien arvo alkaa nousta?

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

140ypower

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - joulukuu 19, 2015, 18:10:23
Ajat sen latoon, varastoon tms. ja palaat asiaan sen 10 vuoden kuluttua.  ;D
Mutta jos suojan virkaa toimitaa kuusi tms. niin kannattaa myydä päivän hintaan.

Jos vähän yleistää, niin missä iässä perus Nissanien arvo alkaa nousta?

Siinä vaiheessa kun huomataan että liki kaikki paalissa eikä mistään löydy  ;D
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

Shamsa

Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

jonitsi

Kyllä, käyn KYSELEMÄSSÄ. Osaavat varmasti kertoa jotakin faktaa autosta. Missään kohtaa en ole sanonut että myisin auton heille. Riittävällä hinnalla kyllä. Tiedän että micrallani ei varsinaista vaihtoarvoa ole mitään, mutta juurikin haluavalle keräilijälle tuo on kuin tehty. Toivotaan että tuon joku ensi keväänä pelastaa... joutuu muuten sään armoille mätänemään. Käyttelin tänään lämpimäksi ja laitoin kosteudenkerääjän jalkatilaan. Kenenkään kommentista ei tähän asti ole ollut mitään apua.  :P Lähinnä erittäin negatiivinen sävy.
Opel Kadett E 1.6i '89, Renault Megane 1.6e '97, Nissan Micra K10 1.2s '92, Nissan Sunny N13 1.6s '89, Renault Megane 2 ph2 1.4i '06

140ypower

Realistinen sävy ennemmin. Olihan tuossa omasta mielestä muutama pätevä vastaus.
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

JJM

Lainaus käyttäjältä: jonitsi - joulukuu 19, 2015, 19:26:26
Kyllä, käyn KYSELEMÄSSÄ. Osaavat varmasti kertoa jotakin faktaa autosta. Missään kohtaa en ole sanonut että myisin auton heille. Riittävällä hinnalla kyllä. Tiedän että micrallani ei varsinaista vaihtoarvoa ole mitään, mutta juurikin haluavalle keräilijälle tuo on kuin tehty. Toivotaan että tuon joku ensi keväänä pelastaa... joutuu muuten sään armoille mätänemään. Käyttelin tänään lämpimäksi ja laitoin kosteudenkerääjän jalkatilaan. Kenenkään kommentista ei tähän asti ole ollut mitään apua.  :P Lähinnä erittäin negatiivinen sävy.

Mitä faktoja odotat heidän kertovan? Ja jos ei aio kuitenkaan heille sitä myydä, tuloksena on vain ajanhukka, molemmilta osapuolilta. Minusta tässä ketjussa tuli aika hyvin selville että autoliikettä ei vanhat nissanit kiinnosta; niillä ei heidän leipää tehdä. Ainoa realistinen myyntikanava on tori, nettiauto tai harrastajien palstat. Ja tonni on katto minkä voi saada.

"kenenkään kommenteista ei ole ollut apua" -> kysyit realistista hintaa ja siihen on porukka vastannut jo?  :)


jonitsi

Niimpä kai  ::) Eiköhän tuo jollekin kelpaa sopivaan hintaan kun sen aika tulee.
Opel Kadett E 1.6i '89, Renault Megane 1.6e '97, Nissan Micra K10 1.2s '92, Nissan Sunny N13 1.6s '89, Renault Megane 2 ph2 1.4i '06

NikookiN

Jos uudempi koppanen olisi niin ostasin heti, ja kyllä ostaja maksaa siitä rahaakin. Sen verran voisin sanoa että itse en tonnilla möisi pois.
Nissan Primera 2.0 GT -98, VW Transporter T4 2.4d -02 (pitkä)
Toyota Carina II 1.6 -92 (entinen)
Nissan Primera 1.6 -92 (entinen)

mies51

Hinnan saanti tuon ikäisestä on täysin sattumanvaraista, oli sitten ajettu vaikka kuinka vähän. Liikkeet ei sitä ainakaan ota. Mulle Autokeskus tarjosi v.2002 Almerasta 2 tonnia vaihdossa uuteen. Mutta sanoivat, että ilman vaihtoautoa saisin tonnin alennusta. Siis tonnin auto, jossa on ABS ja turvatyynyt ja kaikki kunnossa. Siis uuteen vaihtamalla en olisi saavuttanut mitään.

valpas

Lainaus käyttäjältä: jonitsi - joulukuu 19, 2015, 19:26:26
Kyllä, käyn KYSELEMÄSSÄ. Osaavat varmasti kertoa jotakin faktaa autosta. Missään kohtaa en ole sanonut että myisin auton heille. Riittävällä hinnalla kyllä. Tiedän että micrallani ei varsinaista vaihtoarvoa ole mitään, mutta juurikin haluavalle keräilijälle tuo on kuin tehty. Toivotaan että tuon joku ensi keväänä pelastaa... joutuu muuten sään armoille mätänemään. Käyttelin tänään lämpimäksi ja laitoin kosteudenkerääjän jalkatilaan. Kenenkään kommentista ei tähän asti ole ollut mitään apua.  :P Lähinnä erittäin negatiivinen sävy.
Tuommonen tuntemus varmaan helposti syntyy, valitettavasti.......
Hyvin olet huolehtinut, kun olet käytellyt, ja laittanut sen maantiesuolalaatikon sinne sisälle.
Pikkusen kannattaa ikkuna laittaa lisäksi rakoselleen (ainakin näin syksyllä), jotta lämmin, vettä sisältävä ilma pääsee vaihtumaan kylmään, ja kuivaan. Jos oikeen huolehtii, niin pitäisi sisälämppäri laittaa aina päälle (tai käyttää lämpöseks), kun lämpötila muuttuu reilusti......   :).  Varoo, ettei jyrsijät pääse sisälle.
Kannattaahan se pestä, vahata, ja imuroida sisältä.
Onhan tuo semmonen, joka ei joka päivä vastaan ole tullut.
Hankit vaan faktatietoa autostasi, ja laitat ilmoituksen sellaiselle kanavalle, josta autoja myydään (yllättävän hyvin esim Tori.fi:ssä käy kauppa). Kun nykyisin on hyvät hakutoiminnot netissä. Aikaa saattaa mennä, mutta sitähän tulee koko ajan lisää......
Nyt on Datsunissani porukalla rahat vähissä enempi, kuin ennen (kuten muillakin). Eli maksavat ostajat on nyt vähissä. Voi mennä vuosia, ennen kuin helpottuu.......

jonitsi

Pesin, vahasin ja laitoin peitteet päälle talliin ajon jälkeen syksyllä. Kumimatot otin pois lattioilta. Käytän autoissani vain Autoglymin tuotteita.  :P
Opel Kadett E 1.6i '89, Renault Megane 1.6e '97, Nissan Micra K10 1.2s '92, Nissan Sunny N13 1.6s '89, Renault Megane 2 ph2 1.4i '06

Shamsa

autoglym ei ole hinta-laatusuhteeltaan kovinkaan hyvä vaha.. ;D
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Whee

#19
-

Shamsa

Peitteitä en itse käyttäisi talvisäilytyksessä, varsinkaan jos pihalla säilyttää.
Peitteet vaan jättää kosteuden muhimaan sen ja maalipinnan väliin.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Markus.

Mä lähtisin pyytelemään tosi hyvin säilyneestä yksilöstä varmaankin jotain 1700e luokkaa. Perustellen sillä, että jos moista etsiskelisin, niin voisin vallan hyvin semmoisen summan maksellakin. Joutessani perustelen senkin. Satasen romuläjän saattaminen hyvin säilyneen tasolle maksaa enemmän kuin erotus, 1600e, ja teettää älyttömästi töitä, eikä lopputulos käytännössä ikinä silti vastaa sitä hyvää originaalia.

Toki on niinkin, että parhaimmillaan huippuhyväkuntoisen, mutta hyljeksityn, esim. ysärikiesin, saa ihan pilahinnalla, kun ei ne oikein monellekaan kelpaa.

Joten hyvän hinnan saaminen ei niin kovin jännittävästä pikkuautosta edellyttää sen oikean ostajan löytymistä, joka jostain (käsittämättömästä :) ) syystä haluaa juuri tietynlaisen umpitavallisen kiesin, joka ei ole vielä klassikon statusta lähelläkään.



Cedricisti

Lainaus käyttäjältä: jonitsi - joulukuu 19, 2015, 19:26:26
Toivotaan että tuon joku ensi keväänä pelastaa... joutuu muuten sään armoille mätänemään.
Kenenkään kommentista ei tähän asti ole ollut mitään apua.  :P Lähinnä erittäin negatiivinen sävy.

On varmasti negatiivinen sävy, jos ei saa haluamaansa vastausta.
Tonni kaksi pitäisi saada, mutta ei edes itse arvosta autoa niin paljoa, ettei veisi sitä ulos mätänemään.

Oikea hinta on se, jonka joku suostuu maksamaan.

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: Cedricisti - joulukuu 21, 2015, 17:26:08
Lainaus käyttäjältä: jonitsi - joulukuu 19, 2015, 19:26:26
Toivotaan että tuon joku ensi keväänä pelastaa... joutuu muuten sään armoille mätänemään.
Kenenkään kommentista ei tähän asti ole ollut mitään apua.  :P Lähinnä erittäin negatiivinen sävy.

On varmasti negatiivinen sävy, jos ei saa haluamaansa vastausta.
Tonni kaksi pitäisi saada, mutta ei edes itse arvosta autoa niin paljoa, ettei veisi sitä ulos mätänemään.

Oikea hinta on se, jonka joku suostuu maksamaan.

Jos pihalla säilytät, hanki jonkinlainen kevyt katos tms. 
Talveksi tuollasta joutunee vahvistamaan tai muistaa pudotella lumia.
Ja tuuletuksen takia kannattaa ehkä esim. pääty jättää auki.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

jonitsi

Ei ole ulkona vaan tallissa, niinkuin AINA pidetty talvisin. Selittää siis tuon harvinaisen 100% ruosteettoman kunnon. Itsekkään en ole autolla talvisin ajanut. Viimekesänä oli liikenteessä 3 kuukautta. Siksi suunnitelmissa myynti, koska itsellä viimeinen talvi pitää autoa kuivassa tallissa.  :(
Opel Kadett E 1.6i '89, Renault Megane 1.6e '97, Nissan Micra K10 1.2s '92, Nissan Sunny N13 1.6s '89, Renault Megane 2 ph2 1.4i '06

Alppuu

#25
No kuitenkin sitten kun tallia ei ole..  :P
Tai tarjoa forumilaisille sopuhintaa täällä tai täällä...

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

jonitsi

Ilman muuta laitan foorumille ilmoituksen! Tavoittaa intohimoisimmat ostajat parhaiten. Pidemmittä puheitta palataan myynnin osalta asiaan noin 4kk kuluttua, kun lumesta ja suolasta ei ole enään pelkoa. Teen perus huollot ennen leimaamista. Ei ole mitään isompaa kun öljy ja suodattimet. Käyn vielä alipaineletkut läpi. Jakohihna ja vesipumppu vaihdettiin 2 vuotta sitten 59tkm kohdalla. Öljy on Nissanin OE tavaraa.
Opel Kadett E 1.6i '89, Renault Megane 1.6e '97, Nissan Micra K10 1.2s '92, Nissan Sunny N13 1.6s '89, Renault Megane 2 ph2 1.4i '06

Datsuuna

#27
Auton kannalta paras suoja on pelkkä katos joka suojaa auringolta ja sateelta, mutta jossa auto pääsee tuulettumaan hyvin eikä kondenssivettäkään muodostu merkittävästi lämpötilan muutostosten ollessa pieniä toisin kuin ajettaessa auto pakkasesta lämpimään talliin jolloin "kotelot itkee ilmasta vedet sisäänsä". Tiedän tapauksen tosielämästä kun monta autoa "mätäni" lämpimässä tallissa säilyttämisen vuoksi kun autoja käytettiin joka päivä.
http://www.schoeck.fi/fi/ilman-kosteus
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

multsi

Vuosi-pari sitten huutokaupat.com sivustolla oli myytänä samanlainen, mutta kolmiovinen, jolla oli ajettu 4tkm. Auto oli siis aivan pakasta vedetty ja jäänyt jostain syystä ajamatta. Muistelen, että lopullinen huutohinta oli kolmisen tonnia.

Hinnasta hyviä näkemyksiä ylhäällä. Kaveri joka on uusia autoja myyvässä liikkeessä töissä kertoi, että sinne tarjotaan aina välillä näitä ns. papan/mummon helmiä. Uusien autojen liikkeille noilla ei ole kuitenkaan arvoa, vaan päätyvät nipussa jobbarille tai sitten joku työntekijä tms. ostaa helmen välistä pois. Kuulemma tapana on muotoilla uudesta autosta saatava alennus sen helmen hintaan, joka esitellään sitten asiakkaalle "kyllä tää on niin siisti ja hieno yksilö, että saat siitä 2000€" hyvitystä.  Sitten jää rengassetit ja muut alennukset  saamatta.

Ei se auto muutaman kuukauden ulkosäilytyksestä miksikään mene. Vaha pintaan ja vähän käyttöä välillä.

valpas

#29
Lainaus käyttäjältä: Datsuuna - joulukuu 21, 2015, 22:35:01
Auton kannalta paras suoja on pelkkä katos joka suojaa auringolta ja sateelta, mutta jossa auto pääsee tuulettumaan hyvin eikä kondenssivettäkään muodostu merkittävästi lämpötilan muutostosten ollessa pieniä toisin kuin ajettaessa auto pakkasesta lämpimään talliin jolloin "kotelot itkee ilmasta vedet sisäänsä". Tiedän tapauksen tosielämästä kun monta autoa "mätäni" lämpimässä tallissa säilyttämisen vuoksi kun autoja käytettiin joka päivä.
http://www.schoeck.fi/fi/ilman-kosteus
Olet Datsuuna löytänyt parhaan näkemäni, ja kansantajuisen jutun ilman suhteelliseen kosteuteen, ja "ilmassa pysyvään vesimäärään" (se on se nykyisin helpommin ymmärrettävä termi) liittyen. Monellakaan ei riitä kiinnostus asiaan, mutta tietämättömänä kumminkin pelotellaan kaiken laisilla seurauksilla......
Jos tuon ajatuksella lukee, lukemansa ymmärtää, niin voi pystyä pikku hiljaa sitä soveltamaankin eri tilanteisiin.
Menee vähän ohi aiheen, mutta tasalämpöistyys olisi se säilytyksen a, ja o. (niin ne Mobiliassakin pitävät). Toinen vakio pitäisi olla se tasainen suhteellinen kosteus (lähinnä puuosia varten). Ulkosäilytyksessä pitäisi katkaista yhteys avaruuteen, niin lämpö ei sinne niin helposti karkais (siihen perustuu se, miksi katoksessa ei ikkunat huurru autoista). Ulkosäilytyksessä vaan ei pysty lämpötilaa, ja suhteellista kosteutta vakioimaan, siksi se ei ole hyvä säilytykseen.
Sitten on vielä se kapillaari-ilmiö, joka tekee sen, että jopa rasvan läpi pääsee kosteus kulkeutumaan hyvinkin pieneen rakoseen (esim vierintälaakerin rullen kosketuskohdan viereen) siksi kannattaa laakereita vähän pyöräytellä, että tulis useampia syöpymiä, eikä yhtä isoa.  ;) Niin, ja pistehitsisaumat, ilman Re-ainetta.......
Jos et itse pysty/halua autoasi pitää, niin sitkeästi vain eri yhteyksissä autoasi kauppailemaan ajan kanssa. Jossain vaiheessa kiinnostunut löytyy. Yksikin riittää.