Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Tehot häviää 2008 vuoden X-trailista

Aloittaja Xtrailaaja, marraskuu 09, 2015, 14:48:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Xtrailaaja

Auto on 2008 vuoden, 2,0l diesel traili... Erittäin satunnaisesti kesken ajon on tehot hävinnyt, auto ei kiihdy ja tuntuu että on aivan tukossa... Joka kerta vika kumminkin poistunut sattumalla auto.

Auttakee!!! :-[

janimy

Onko turbodiesel? Ekana tarkistaisin ahtoputket vuotojen varalta. Mahtaisko olla muuttuvasiipinen turbo? Voi olla sellaista vikaa, että vetää yhtäkkiä siivet auki ja ahdot nousee liian nopeasti ja tietokone katkasee tehot pois (ja palautuu just tollai, sammuttamalla virrat). Muistaakseni joissakin mersuissa on esiintynyt tuollaista. En oo expertti, joten joku korjaa, jos olen ihan väärässä, mutta eipä tänne kukaan ole mitään vastaillut.

treamake


Mies

K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Shamsa

RD28:ssa on MAF anturi.
Pitäähän se diisselinki tietää paljon ilmaa menee moottorille ;)

Kone on M9R ja siinä on MAP-anturi. Rellun kone alunperin.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Xtrailaaja

Sori ku kesti. Joo on turbodiesel kyseessä, mitään vikakoodia vehje ei tee. Turbo on käsittääkseni muuttuvasiipinen. Nyt on taas varmaan pari viikkoa kun viimeksi tehny sen, auto kumminkin ajossa päivittäin... Mikäs se tämä maf anturi on? Kone on tosiaan M9R.

Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Shamsa

Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

janimy

#8
Aivan. Selittäisi varmaan jos tuo anturi on rikki. Tuo saattaa olla hyvin samalainen kuin se "mun" mersu tapaus.

Siinä tuli aina vikatila päälle, kun antoi kenkää ja turbo heitti yhtäkkiä "kaikki kehiin" ja tietokone sai tulkitsi sen jotakuinkin että ahdot nousi liian nopeasti ja veti vikatilan päälle suojatoimena. Virrat pois ja takas päälle, toimi taas kunnes antoi "liikaa" tossua. Tuo ei ollut siis mun oma mersu ja tietääkseni vika saatiin korjattua (helvetin monen veho-keikan jälkeen), mutta en koskaan saanut tietoa, millä se korjaantui. MAP anturin toimimattomuus kuulostaa kyllä hyvältä tuohon vikakuvaukseen.

Niin se piti myös sanoman, että mersu ei kans jättänyt vikakoodia muistiin (mikä on helvetin outoa), vaan se hävisi aina, kun käytti virrat pois. Vika vissiin löydettiin vasta sitten kun ko. auto veti vikatilaan ja sen kanssa nilkutettiin sinne veholle, eikä sammutettu lainkaan -> testeri kiinni -> löytyi vikakoodi.

Shamsa

Tai hukkaportti jumissa= ahtaa liikaa= vikatila.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Luke

Minulla oli wolkkarissa samankaltaista ongelmaa. Vikakoodi liian suuri ahtopaine. Tuo tuli aina sattunnaisesti kun polki kunnolla. Loppuajasta käynnistyksen jälkeen ei kunnolla ahtopaineita ja sai pumppailla kaasua, jotta turbo heräsi henkiin. Muutenkin vinkui todella selvästi. Turbo oli ajettu enemmän tai vähemmän loppuun ja portin siivet jumitti. Lopulta turbo vaihtoon ja ei ole ollut ongelmia sen jälkeen.

komulatu1

Laitoin YV:tä asiasta keskustelun aloittajalle, josko vian syy saataisiin myös tänne ketjuun. Saman tyylinen vika myös täällä päällä, tosin mulla nakkaa P2263 vikakoodia, joka viittaa ahdin vikaan. Kilsojan mittarissa 177 tkm, joten ei tuo vielä mahottomia ahtimelle pitäis olla. Onko näissä noita turboja menny?

Samperi

Vuoden 2007 t31 2.0 dci teki muutaman kerran samaa eli kiihdyttäessä laittoi vikasietotilaan. Mittarissa oli 251 tkm, kun turbo alkoi ikävästi vinkua ja meni vaihtoon.


datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Samperi - joulukuu 22, 2017, 18:47:30
Vuoden 2007 t31 2.0 dci teki muutaman kerran samaa eli kiihdyttäessä laittoi vikasietotilaan. Mittarissa oli 251 tkm, kun turbo alkoi ikävästi vinkua ja meni vaihtoon.
Oliko VNT:n siivikot jumissa?
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

laattamaa

Mr muscle käsittelyä voi kokeilla jos siivet jumissa, helpoin tapa selvittää tämä on kokeilla liikuttaa vnt säätö tankoa joka menee alipainekellolle, pitäisi liikkua kevyesti n.20mm. Voi olla myös alipaineletku haprastunut joka menee alipainekellolle.

komulatu1

Tuo vikatila ainakin allekirjoittaneella tulee vasta, kun koneen ajaa kuumaksi (usein yli 100km). Jossain keskustelussa oli esillä, että siipien jumiutuminen alkaa juurikin kuumana ja hiukkaspolton ollessa käynnissä, jolloin pakolämmöt kohoaa normaalia korkeammaksi.

Täytyy alkaa joulun jälkeen todella tämän kimppuun, eilen meni jo vika niin pahasti että kärryn kanssa liikkuessa oli matkanteko eilen melkein tyssätä kokonaan. Muutama pikkutien mäki tuli kihnutettua ykkösellä alta kahtakymppiä... meinas olla joulumieli kaukana...

Toki voi vika olla vielä muuallakin kuin ahtimessa. Magneettiventtiilin jo vaihdoin, anturi vielä vaihtamatta.