P12 nissan primera 1,6litraa, vm 2002 ottaa kierroksia, kaasuttaa "itsekseen"

Aloittaja Jori, lokakuu 15, 2015, 13:19:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jori

Miksiköhän ihan omia aikojaan ottaa kierroksia ihan maantieajossa? Näkymätön mies kaasuttaa puolestani...

Vaihdelaatikko, bensasuodatin, ilmansuodatin, jakoketju ?

Vastikään vaihdettu katalysaattori, lambda-1 anturi ja pakoputken keskiosa.

Juuri meni läpi katsastuksesta, takajarrulevyt piti vaihtaa, liian oli kuluneet.

Toinenkin asia tietäjälle: Mikä tämän jousen virallinen nimi on, laitetaan putken sisään:  http://aijaa.com/kWHb4D

Shamsa

Millä tavalla kaasuttaa itsekseen..?

Ja helpottaisi jos tietäisi että mistä tuo jousi on..
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Whee

#2
-

Jori

Autossa ikään kuin imu menee päälle. Ei tarvi painaa kaasua ja kierrokset nousee,

Kidanavaaja avaa saman asian kuin mysteerijousi.
Tarvin geokätköilyssä kun putkeen laitan kätkön, joka helposti putkeen piiloon ja ulos.

Alppuu

Voisko joku kaasupolkimen/kaasuläpän tms. asentoanturi temppuilla?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Shamsa

Kaasuvaijeri jumittaa tai sitten sulla tyhjäkäynninohjaus temppuilee.

Alppuu: kaasuläpänasentotunnistimen vika ei aiheuta kaasun jumittumista tai tuollaista itsestään kiihdyttelyä, se saa aikaan vain satunnaista nykimistä siirryttäessä tyhjäkäynniltä pois ja ecu ei välttämättä tunnista että kaasua ei paineta--> helvetin rikas seos tyhjäkäynnillä kun moottori käy 800rpm ja ecu syöttää bensaa niinkuin autolla ajettaisiin.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Desperate child

Kai näissäkin on jo sähkömoottorilla kääntyvä kaasuläppä? Mun muistikuvan mukaan QG koneissa oli kaasuvaijeri 2000-2001 tai 2002, mutta ainakin 2003 eteenpäin ovat ilman vaijeria, voisin kuvitella että kaikki P12 on sähkösellä kaasupolkimella: polkimella anturit (vai onko potentiometri virallinen nimi en tiiä) ja pieni sähkömoottori kääntää polkimen asennon perusteella kaasuläppää.. Ne kyllä pitäis kahdella eri anturilla varmistettu, eli vaikka toinen hajoo niin toinen toimii.. Kiihdyttääkö se ihan tosissaan vaikka olis kaasu kokonaan ylhäällä? Kuulostaa aika hurjalta.. Oliko vakionopeuden säädintä?
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

Shamsa

Kaasuvaijeri löytyy ainakin QG16DE:stä.
QG18DE:ssä taitaa olla jo sähköinen kaasuläppä.
Polkimessa on asentotunnistin, eli juurikin potentiometri ja kaasuläppäkotelossa on servomoottori, ei sitä ole varmennettu kahdella anturilla. Hajoaa jos hajoaa ;D
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - lokakuu 16, 2015, 04:15:33
Kaasuvaijeri löytyy ainakin QG16DE:stä.
QG18DE:ssä taitaa olla jo sähköinen kaasuläppä.
Polkimessa on asentotunnistin, eli juurikin potentiometri ja kaasuläppäkotelossa on servomoottori, ei sitä ole varmennettu kahdella anturilla. Hajoaa jos hajoaa ;D

P12 korissa kyllä hävisi kaasuvaijeri QG16DE:stäkin.. QG:ssä, QR:ssä ja jopa YD:ssä on asentotunnistimessa kaksi potikkaa.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Shamsa

Toinen on tyhjäkäyntikatkaisin ja toinen on sitten luultavasti se servo joka sisältää myöskin potentiometrin ja lähettää inputtia eculle.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - lokakuu 16, 2015, 07:03:01
Toinen on tyhjäkäyntikatkaisin ja toinen on sitten luultavasti se servo joka sisältää myöskin potentiometrin ja lähettää inputtia eculle.
Tyhjäkäyntikärkiä ei kyllä ole kaasuläpällä.. Tyhjäkäyntitieto saadaan suoraan potikalta.
Kaasupolkimella on ne kaksi potikkaa.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Shamsa

Niin kaasupolkimella on sitten joku on/off katkaisin potentiometrin lisäksi..?
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Jori

Polkaisin kaasupoljinta kolme kertaa oikein kunnolla, moottori karjui.

Omituinen kaasuttelu oli poissa 50km.

Vaan muutaman tunnin pysähdyksen jälkeen taas palasi vaan lievempänä. Olisko siis kaasuvaijerissa vika. Lievänä enää siis.

Jousen virallinen nimi yhä arvoitus.


JJM

Voisiko perinteinen ongelma takavalojen maadoitus aiheuttaa tämän? Lähes sähkövika kuin sähkövika p12 kopassa niin kannattaa siitä aloittaa.

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: JJM - lokakuu 17, 2015, 09:57:56
Voisiko perinteinen ongelma takavalojen maadoitus aiheuttaa tämän? Lähes sähkövika kuin sähkövika p12 kopassa niin kannattaa siitä aloittaa.
Voisi hyvinkin.. itse putsaisin myös konehuoneen KAIKKI maadoitukset samalla. Vaihteiston ja rungon välisen maadoituksen murtuminen on ainakin ihan tyyppivika.
Minun käyttis farkussa oli kylmällä autolla tehot paremmin tallessa kuin lämpimällä autolla -> kävin kaikki maadoitukset läpi ja nyt vetää samalla raivolla satoi tai paistoi.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Jori

Tuntuu, että 4-vaihteella on tuskaisinta kulku. Ylämäessä huomaa.

Vaan ompa tallessa takavalojen maadoituksen ohje. Kokeilempa sitä. Siis tätä:

   https://drive.google.com/file/d/0BwmdMuSDuTKId29SS3lidWR6RTA/view?usp=sharing


Jori

Arveli korjaamolla jotta pakoputki jotenkin tukossa vaan parin päivän päästä korjaamolle tutkimukseen.


treamake

polkimen anturi. x-traileja kutsuttiin huoltoon ton vian takia kun kaasutteli itekseen.

Jori

Pakoputken takapönttö vaihdettu ja paremmin kulkee.
Samalla vaihdettiin ilmansuodatin.
Akun navat putsasin.

Asiantuntija suositteli tekemään takavalon maadoituksen.
Maadoitinkin:
  http://aijaa.com/rVDvoM
vaan heitti kaikki vilkut toimimasta kun sulake kärähti.

Pitää tehdä maadoitus uudestaan vaan käsitellä johtoa ja liitoksia taitavammin.

Rengasliittimella johto kiilata takavalolevyn alle ja toisen pään rengasliitin pultin alle runkoon,
vähän hiomapaerilla ensin hioa rungosta maalia.

Nyt kun on taas sulakkeita voipi kokeilla.

Vaan ehkä auttaa jo sekin kun takavalon sähköliittimeen ruikkasin crc:tä.

Vaan ensi viikonloppuna uusi maadoitusyritys!

Shamsa

Liittimiin ei nyt yleensäkään kannata suihkia mitään öljypitoista, öljy ei johda sähköä mitenkään hyvin.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Jori

Kyllä nyt loppui itsekseen kaasuttelu ja yhtäkkinen kierrosten nouseminen.

Vaan ei niin kiihdy auto niin tomerasti kuin ennen.

Jospa laitan takavalon maadoituksen kunnolla.
Ja harjailen sytytystulpat.
Vaihdan öljyt ja öljynsuodattimen.

Alppuu

Tulpat kannatta vaihtaa ajallaan, eikä niissä pitäisi olla juuri mitään harjattavaa tai jossain on vikaa.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Jori

Onko 2002 nissan P12 tulppinen vaihtamisessa jotain erikoista ?
Tai jotain tulpanvaihtoniksiä, kasteluletkun pätkää käyttää tms ?

Alppuu

Tulppa-avaimen magneettipää, niin nousevat sieltä poteroistaan?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Shamsa

Tai oikea tulppa-avain missä on kumisupiste mihin tulpan pää tarttuu kiinni.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Tero-75

Painaa tulpanhatun kiinni tulppaan ja nostaa sillä tulpan ylös.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Whee

#26
-

Shamsa

Lainaus käyttäjältä: Whee - marraskuu 07, 2015, 17:11:23
Lainaus käyttäjältä: Shamsa - marraskuu 07, 2015, 13:10:25
Tai oikea tulppa-avain missä on kumisupiste mihin tulpan pää tarttuu kiinni.
Mulla kerran oli sellanen tulppa-avain jossa oli se kumi. Ikinä en ole kironnut tulppien vaihtoa niin paljon kuin sen avaimen kanssa. Vanhan tulpan sai kyllä nostettua pois pesästä, jos kumi sattui pitämään. Suurin ongelma oli tulpan kiristyksessä kun se kumirinkula jäi aina tulppaan kiinni. Nykyään vaihdot hoituu magneettiavaimella ja elämä hymyilee. Toinen mikä on kätevä niin sellainen taipuisa magneettipäinen noukkija, millä saa napattua tulpan ylös ja tarvittaessa laskettua ja tavallisella räikällä sitten kiristys.

Ja tästä syystä liimasin sen kumin paikalleen...
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Jori


Shamsa

Loctite 5366, sattui olemaan ainoa liima mitä löytyi omasta hyllystä.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08