Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Maxima QX 3000V6 nykii ja kierrokset seilaa???

Aloittaja Cronos, syyskuu 09, 2015, 17:03:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Cronos

Moro...lueskelin vanhoja textejä muttei ihan vastaavaa löytynyt, eli toi otsikon nykii on aika lievä ilmaisu...vaan moottori käy tyhjäkäyntiä aivan normaalisti ja kierroksetkin saa nousemaan hitaasti nostamalla, mutta ne seilaa tasasen tarkkaan rytkyttäen koko koria ja jos kaasua painaa nopeammin niin moottori sammuu, ajaen pääsee 20-30metriä rytkyttäen ja sitten hyytyy, vika ilmeni viime yön aikana, koskaan ei aiemmin vastaavaa.

Noi ilmamassamittari/kaasuläpän asennontunnistin/ tyhjäkäyntimoottorit tulis ekaksi mieleen, mutta voiko noita testata millään muulla kuin korjaamon laittella ja voiko mahdollisia vikakoodeja lukea autosta omatoimisesti ja kaikki muutkin ideat korjaantumiseen kelpaa???

Whee

#1
-

Cronos

Tiedä sitten voiko tuo jako noin vain ketjukoneessa hypätä? vaiva tuli siis yön yli seisoessa...ainakaan jakoketjusta ei ole koskaan eikä nytkään mitään rohinoita kuulunut.

Puolavaivaa mulla tossa ollut aiemmin, ne käyttäytyy eri tavalla, tämä käy siis tyhjäkäyntiä täysin normaalista ja sammuu kaasua painettaessa, hitaasti kierroksia nostaen saa nousemaan, mutta kone alkaa prikulleen tasatahtiin ns. rynkyttämään sillai että koko kori heiluu:)

Whee

#3
-

Cronos

Ihan tasaseen se mittari pysyy tyhjäkäynnillä ja siinä ei mitään merkkejäkään moottorin ravistuksesta eli ihan tasaseen käy, voihan se tietty olla toi ketjukin, on vaan toi rytkyttäminen todella omituista ja sellasella tasaisella sykäyksellä kuin moottori tukehtuis ja sitten nostais taas kierroksia...saako tuolta ilman ulkopuolista laitetta noita vikakoodeja ulos? tai onko mahdollista lukea laitteella vian osotetta, ei viittis tota jakopäätäkään alkaa purkaa ennenkuin tietäis vian olevan siellä

Shamsa

milloin oot viimeksi vaihtanut bensansuodattimen?
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Cronos

No se täytyy myöntää ettei ole tullu vaihettua, auto on mulla ollu puoli vuotta...täytynee näitä ruveta tästä setvimään...jotenkin toi käyntihäiriö on niin tasainen että vaikuttais jonkinmoiselta anturi/muu sähkölaite ongelmalta.

Cronos

tossa nyt aamun viilellä löin käyntiin, normaalisti lähti--->kerran haki seilaamalla tyhjäkäynnin kohilleen(bmw tyyliin kun ilmamassamittari on viallinen), samainen rytkytys alkaa kylmällä koneella hieman miedompana kierrosten ylittäessä 2000rpm ja kone sammuu heti jos painaa kaasua nopeammin, vaikuttais kyllä anturi tai imupuolen sähkölaite prbl,,,eiks tosiaan kellään vastaavaa?...täytyy näitä mainittuja alkaa ajan puitteissa käymään läpi

Cronos

kun kierrokset tiputtaa tyhjäkäynnille niin muutaman kerran seilaa ennekuin löytää oikean kierroksen, bemareissa ainakin toi oli ilmamassamittarin prbl...

Cronos

Noniin seuraavaa tehty, ilmamassamittarin piuhan irrotukseen moottori reagoi ja muutaman irrotuskerran jälkeen auto rupes toimimaan enään hieman ravistaen kierroksilla, tyhjäkäynti taas heikkeni moottoria ravistavaksi, kaikki 6 puolaa testattu ja kaikki vaikutti moottorin käyntiin---->bensansuodatin irti ja uutta kun ei pihassa ollut niin liotin ja putsasin vanhan, ilmamassamittari ym. vermeet ympärillä ja ilmansuodatin kunnossa päällisin puolin, kaasuläppä ja imuputken ympäristö sen kohdalta oli limasessa mustassa paskassa jotka putsasin bensalla ja rätillä--->vehkeet nippuun ja auto käyntiin kaikki toimi kuten ennenkin paitsi tyhjäkäynti tippunu 650-->500 ja pienesti röpöttää, mutta kierroksia ottaa ja tehot ennallaan ja toivottavasti pysyykin:)

Shamsa

Joku vika siellä vielä on ::)
Käytäppä moottori käynnissä tyhjäkäyntimoottorin piuhaa irti... 500rpm on luultavasti perustyhjäkäyntiarvo ja kun liität tyhjäkäyntimoottorin paikalleen se nostaa kierroksia 50-100rpm. Näin siis sillonkun se toimii.. Jos ei tapahdu mitään kun irrotat liittimen ja laitat sen takaisin niin se tyhjäkäyntimoottori on rikki/tyhjäkäyntiyksikkö on karstainen ja kaipaa puhdistelua.

Näissä on näemmä samanlainen tyhjäkäyntiyksikkö kuin mun gti:ssä ;D
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Cronos

joo elikäs tossa vissiin tyhjäkäyntimoottori on tuo kaasuläppäkotelon jälkeen imusarjassa oleva 2lla patruunalla varustettu hökötys johon tulee 3 piuhanippua?..no isoimman liittimen irrottaminen vaikuttaa tyhjäkäyntiin alentavasti n 5s. viiveellä, samoin piuhan kiinnilaittaminen reagoi viiveellä, eilen autoa kuuntelin tyhjäkäynnillä kylmästä koneesta kuumaksi asti ja tuo tyhjäkäynti siis menikin tyyliin 15s 650rpm ja 15s 450-500rpm ja samaa seilaa kokoajan tasaseen, myöskin tiputtaa vastaavanlaisesti rikastusjärjestelmän ollessa kylmällä koneella kierrokset vaan tietty korkeemmalla.

eilen sitten kaupunkiajoa ja moottoritie ajoa ja alhaisilla kierroksilla tasaiseen ajettaessa hyvin pientä epätasaisuutta ajossa, tuntuu siis kuin välillä ajais vastatuuleen, +120km/h menee ihan tasaseen ja kiihdytystehot tallella ja ajotietokone kertois ihan normaaleja lukemia.

Cronos

Bensansuodatin vielä vaihtui varmuuden vuoksi uuteen ja kaikki alipaine letkut joihin pääsi käsiksi käyty läpi = ei löydy imuvuotoa--->sama homma jatkuu edelleen 15s käy hyvin 15s röpöttää hieman alle 500rpm joka sitten tuntunee esim. tasaseen moottoritiellä ajellessa kuin ajaisi vastatuuleen 15s = olkoon tommonen kun ei menoa haittaa:)

Shamsa

Se on sitten jokin muu vika kuin tyhjäkäyntipiiri, jos motarilla tiputtaa satunnaisesti tehoja tuolla tavalla.. Tyhjäkäyntiä ohjaavat härpäkkeet kun ei kyt yllättäen vaikuta isommilla kierroksilla. Voisko olla kaasuläpän asentotunnistin sitten? Senhän voi myös itse tarkistaa mittaamalla yleismittarilla, jos et ole jo tarkistanut.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Shamsa

Vaikka olisi, niin siellä on silti se asentotunnistin ja sen seurana on servomoottori mikä aukoo kaasuläppää.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Cronos

Vaijerilla tulee kaasuläppäkotelolle, sisällä sitten perusläppä ja akselin toisessa päässä tuo tunnistinyksikkö...kuinka se mitataan?

Ja nyt sitten kuitenkin yllättäen muija jäi tielle sen kanssa jälleen kerran tänään pätki ja hyyty tien poskeen, himaan pääsi sitten pienellä vaihteella ja kovilla kierroksilla tällä kertaa....tsekkasin auton äsken ja tosiaan nyt tyhjäkäynti röpöttää siellä 400rpm ja tasasta nykimistä ja röpötystä joka kierrosalueella, nykien pystyy ajamaan kuitenkin...loppuu ideat ja aika tän kanssa

jos en maininnut niin puolat kävin läpi ja jokainen vaikutti käyntiin ku piuhan nyppäs pois...mulla aiemmin oli yhden puolan kanssa on-off ongelmaa joka korjaantu puolan vaihtamalla.

140ypower

Itsellä alkaa tulla bensapumppu mieleen...
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

Cronos

Sama itelllä ollu mielessä..mutta ainakin virrat kytkee päälle, normaali surina kuuluu hetken ja sitten lakkaa kun paineet saa aikaiseksi...viittaisi toimivuuteen, muttei koskaan varma voi olla

140ypower

Lainaus käyttäjältä: Cronos - syyskuu 20, 2015, 20:42:32
Sama itelllä ollu mielessä..mutta ainakin virrat kytkee päälle, normaali surina kuuluu hetken ja sitten lakkaa kun paineet saa aikaiseksi...viittaisi toimivuuteen, muttei koskaan varma voi olla
Voi olla sen verran kulunut ettei jaksa tuottaa jatkuvasti riittäviä määriä.
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

Cronos

herätän ketjua vielä...maximalla ajeltu nyt pari viikkoa, eikä ole ehtinyt käyntiasiaan perehtyä kun auto on liikkunu kuitenkin, pakokaasutesterissä tsekattiin että, pieni viittaus olisi ilmavuotoon jota ei sitten mistään löydy vaikka brakecleanerilla joka paikka ruiskuteltu, tulpat liian vaaleat ja auto edelleen käy tyhkäyntiä em. tavalla ja välillä todella huonosti 300rpm, kierroksia ottaa kuitenkin normisti, välillä nykii vähän ja välillä ei.

voiko tuosta siis ottaa millään tavalla vikakoodeja ulos jos saisi jotain viitettä korjaukseen?, vai onko se sitten ainoa tapa tilata pumppu ja kokeilla osa kerrallaan, mielessä oli myös bensapaineensäädin voisiko hän olla viallinen ja voiko sitä testa millään, taikka sitten järkevää ja halpaa tapaa mitata bensapainetta?

Shamsa

Ainoa järkevä tapa mitata bensanpaine on bensatukin päästä, paluulinjasta. Painemittarilla.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

140ypower

Vai menolinjasta? Paluulinjassa ei kuulu painetta ollakaan.
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

Shamsa

#24
Mie ainaki oon ollu siinä käsityksessä että paluulinjassakin olisi paine ;D mihin se paine siinä bensakiskossa katoaa kun pumppu pumppaa kokoajan lisää tavaraa sinne kiskolle :o

Ja paineensäädin kun yleensä on suuttimien jälkeen kierrossa, paluupuolella niin silloinhan siellä on sama paine kuin tulopuolella, jos ei aleta laskemaan letkujen koosta johtuvaa painehäviötä.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Cronos

No nyt tämä laitos palasi suunnilleen siihen alkuperäiseen oireeseensa--->tyhjäkäynti käykin taas hyvin kylläkin siellä 900rpm, mutta kaasua saakin painaa todella varovaisesti tai kone joko sammuu tai rupee rytkyttämään kellon tarkkaa rytkytystä, ei siis sillai kuten aikoinaan kaasarivehkeet nyki ja pätki bensapulassa, eli jouduin töihin autolla ajamaan varovasti pintakaasulla isompaa vaihdetta lyöden alle 1500rpm auto kulki ihan hyvin, kaasua kun painoi niin kone käyttäytyi kuin olisi kaasun nostanu pois, eli jarrutti moottorilla ja hiljasessa vauhdissa sammui, käyntiin lähtee kuin mitään ei olis vikana, jotenkin alkaa tuntumaan olisko kaasuläpän tunnistin kuitenkin ?...on vaan toi aika vähän kortilla vaihtaa joka osaa ja autosähkäri nosteli vaan hanskoja pystyyn:)

Cronos

niin ja annoin lämpimän koneen kaasulla rytkyttää pihassa n. 20 sekunttia, kierrokset saa nousemaan pikkasen yli 2000, ja kauhea katalysaattorin paskankäry auton ympärillä

Cronos

Keskellä jakopäänkoppaa ilmeisesti nokka-akselin asennontunnistin?...anturi johon tulee 2 johtoa, kaiken järjen mukaan moottorin toiminnan pitäisi reagoida piuhan irrottamiseen?...tämä masiina ei reagoi...oispa tuo nyt noin helpolla korjattu:)

Cronos

päivitystä taas-->nokan asentotunnistin siis ei reagoi ainakaan paikallaan millään tavalla, uudenkin hinta vaan suomessa 185euroa:)...ebaysta jenkeistä tilaamalla uusi sitten 33eur rahteineen ja laitoin aamulla tilaukseen--->ruokkiksella tossa sitten nappasin tyhjäkäynnillä kaasuläpänasentotunnistimen 3 -napaisen liittimen irti, sittenhän kone rupes sekoilemaan kunnolla, sitten auto sammui ja mittasin vastusmittarilla keskimmäisestä navasta reunaan tasaiseen laskevan vastuksen ja toiseen reunaan tasaisesti noudevan vastuksen samalla tietty vähän tuli nastoja paineltua--->piuha kiinni ja auto käyntiin---->toimii normaalisti ja tän parin kk muuttuvien käyntisekoilujen kaikki oireet poissa...hyvä niin ja toivottavasti pysyy poissa