Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nokka-akselin sensori ja merkkivalo

Aloittaja finski, elokuu 13, 2015, 18:44:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

finski

Eihän se startannut, kuten jo vähän uumoilikin.
Tällänen video sattui silmään kun youtubea selaili.
Aivan sama kone kuin primerassa, tietokone antaa dataa että auto on -40F pakkasessa, vaikka ollaan kaliforniassa ;D
https://www.youtube.com/watch?v=zKaljbd3vPY
Mulla se ei tosin tuota koodia anna.

finski

Ketju, checd, ei minusta väljää, MUTTA kun en ole espertialos expert, niin katsokaa tämä laadukas video ja sanokaa oma verdict.

Tuossa kuva missä 2003 vm shitissä ecu sijaitsee.
Eli hansikas lö lökerö out ja siellä takana tulipellissä on kortti kiinni.



ECU in the handy.



Ja se video, sopivan musan soidessa ;D
https://www.youtube.com/watch?v=z_0e9y2x4-o&feature=youtu.be

Whee

#62
-

finski

Kele kun en jaksanu sitä sivuposkea enää irroittaa kun alko lunta satamaan ja vaatteet oli jo muutenni kosteat.
Huomenna ois tarkoitus ECU viedä tarkistettavaksi.

Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Whee

#65
-

finski

Jos olisi ollut taskulamppu, niin sen kiristimen olisi nähnyt, tai jos olisi ottanut kameralla salaman kera kuvan, mutta ei sitä silloin tajunnut, laiskuutta tai tyhmyyttä ;D

No jos vika on ecussa, niin huomenna sen tietää, toivottavasti olisi korjattavissa oleva vika jos se on se vika siellä.
Tämä firma on joka hoitaa homman, kuulemani mukaan tuo kaveri on aika velho.
http://www.in-tek.fi/fi/autoelektroniikka.html

Alppuu

Oli näköjään videotakin.. no, kohta selviää ECUn kunto.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

finski

Otin MAF:inkin irti samalla, se metallinen verkko on ainakin ihan mustan paskeen pintyttämä, mutta lankojen kunnosta ei vielä osaa sanoa kun ei ole siihen sopivaa  kärkeä jolla sen mutikan ruuvit saisi auki, töissä huomenna katsoa se auki.
Voiko sen ilmamassamittarin säikeet puhistaa muuten bräkcleanillä, vai onko ostettava tämä purkki?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/606082/crc-air-sensor-clean-200ml

Tero-75

Osta tuota CRC:tä vain, se on siihen tarkoitettu. Lankoihin ei sitten saa koskea millään esineellä, pelkkää aineen suihkutusta!
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

finski

Kiitoksia Tero, näin muistin sen jostain lukeneeni.
Uusi MAF maksaisi sen 200€, niin ei viiti tuossa puhdistusaineessa pihistellä ja pilata kallista osaa sen takia :)

espi

#71
Lainaus käyttäjältä: finski - maaliskuu 07, 2016, 08:08:21
Kiitoksia Tero, näin muistin sen jostain lukeneeni.
Uusi MAF maksaisi sen 200€, niin ei viiti tuossa puhdistusaineessa pihistellä ja pilata kallista osaa sen takia :)

Itse laitoin kuukausi sitten uuden maffin, eikä se maksanut edes 40€ toimitettuna briteistä kotiovelle, tuli alle viikossa. Sai pois omasta primerasta jatkuvan pienen nykimisen vedon ollessa päällä, vanha putsattu ei vaikutusta ja 250tkm ajettu.
Tämän tilasin:
http://www.ebay.co.uk/itm/MASS-AIR-FLOW-METER-FITS-NISSAN-PRIMERA-ALMERA-TINO-1-5-1-8-PETROL-00-06-NEW-/171100064098?hash=item27d65bc962:g:1i4AAOSwQItUJoUl

finski

CRC:n purkin ostin ja reilusti suhuuttelin ainetta, tiedä siitä että muuttuiko se yhtään puhtaammaksi, mutta onpahan tuokin tehty.
Mitä kaikkea oiretta tuo MAF voi tehä jos siinä on vikaa?

Sen verta sain väliaikatietoja ECU:sta, että siellä on sekaisin se yksikkö joka ottaa nokka-akselin ja kampiakselin sensorin tiedot, huomenna selviää että saako sen korjattua, toivon että saisi niin tuo auto näkisi vielä hyvinkin useita kilometerejä :)

Alppuu


Kerro sitten mikä siinä ECussa oli vikana.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

finski

Joo, ei vieläkään vika selvinnyt.
Mitään vikakoodia ei näyttänyt tietokone, mutta ei se käyntiin lähtenyt, ecussa se vika edelleen on.
Erikoinen homma oli se, että kun nokka-akselin sensorin johon otti irti, niin auto lähti käyntiin :o
Mutta paikallaan ollessa ei luvannut edes, paikallaan on ne uudet alkuperäistä vastaavat sensorit.

Tuli mieleen sellainen, että mitä on mahtanut tarkoittaa tämä.
http://www.autotie.fi/tyyppivika/Nissan/Primera
Takaisinkutsuja

—Kampiakselin ja nokkaakselin käyntinopeustunnistinten häiriö ADAC 2002, 2004

Tuossahan omassa ecussa se vika oli juurikin tuolla alueella, oma on kaikenlisäksi valmistettu tuosta välistä. eli 2003vm.
Mikä lienee ollut tuo käyntinopeustunnistinten häiriö?
Onko se juurikin tuon nokka-akselin päässä se osa joka sille nokka-akselin sensorille syöttää dataa?

Noh, huomenna uusi yritys, pitäkää peukkuja, mulla on jo mennyt "parit" yöunet tuon auton takia, meneekä tänäänkin :-\

finski

Näyttää sittenkin siltä että vika ei olekkaan ECU:ssa, huomenna ratkeaa se juttu.
Mikä helkkari tuon vian sitten voi tehdä, ei voi kuin päätä raapia :-\ :'(.
Kaippa sitä ois alettava tutkimaan noita johtoja sitten, kele kun ei ole kattoa pään päällä ja kelit ei kyllä suosi ulkona räpeltämistä täällä Itä-Suomessa nyt.
Kaippa se kannen koppa otettava vielä irti ja tarkistaa se ketjun kiristin, vttu kun ei sitä silloin taas älynnyt tehä kun se koppa oli jo kertaalleen irti.

finski

#76
Hei skaiffarit, vähän nyt ajatusleikkiä peliin  :D
Voisiko olla vika siinä jakopään ketjussa, että jos se olisi venynyt, niin ei anna oikeita arvoja sensorit paikallaan, mutta kun tupin nupista irroittaa ja käynnistää, niin moottorin saa tulille, mutta sensorit paikallaan ollessa ei.

Voiko olla myös vika sensorin ja ecun välisessä kaapeloinnissa, jos joku johto poikki?

Pitää nyt jokatapauksessa jos ei huomenna saa moottori normaalisti käyntiin, avata se venakoppa ja kattoo sen ketjun kiristimen asento, paljon se työnnin saa olla pihalla jotta se on normaalin rajoissa?

Tämä kuva ei ole omasta autosta, tarkoitus demota tuota kiristimen ulostuloa, että mikä on normaali ja mikä ei.


Motonetistä ehkä saisi tuon ketjupaketin, heikosti saatavilla tuollakin.

Jakopään osat - Jakoketjut, kiristimet ja osat
25-6350
Jakoketjusarja Nissan QG15DE/QG18DE
Sopivuudet:
- 1,8-16V 85kW QG18DE-moott Jakoketjusarja (sis. ketjun, kiristimen, ohjaimet, ketjupyörät (myös VVT-pyörä) ja tiivisteet) (tarkista VVT-pyörän korkeus = 50,65mm)

Hinta :
299,90€

http://www.motonet.fi/fi/varaosat/377/450244/autot/nissan/primera-p12-2002-2008
   
0 Verkkokauppa

Shamsa

Autonvaraosat24:lla näkyy olevan varastossa niitä jakoketjusarjoja.
Hinnat 160€ ylöspäin.
Saksalainen varaosaliike, itse sieltä tilaillut ja osat on kyllä tullu aina perille.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

finski

Miten tärkeä tuo öljyn lämpötilan tunnistin on?
http://www.autonvaraosat24.fi/facet/2180407
Tuli mieleen vain sen takia, että auto toiminut hyvin silloin kun se oli lohkossa, esim tälläsillä nolla keleillä piti olla
jopa 3-4 tuntia ja sitten hurahti tulille, tämä viimeksi kun lähti käyntiin.
Jäähdytysnesteen tunnistin vaihdettu jo.
Tulisi vain mieleen että oisko tuo öljyn lämmön tunnistin kaput, miten kriittinen tuo osa sitten on.

espi

Vaihdettuna P11 koppasessa näyttää tältä, joten siitä vertailupohjaa:

http://aijaa.com/rpEPPM

finski

"Lievä" ero.
Miten paljon tuon ketjun pitää venyä että se vaikuttaa sytykseen jne?

Tuota öljynlämpö tunnistinta ei ainakaan AD varaosalta löytynyt, eikös joka moottorissa ole tuo öljynlämpö tunnistin?

Whee

#81
-

Tero-75

Ketju alkaa olemaan vaihtokunnossa jo kiristimen mäntä on 10-12mm ulkona.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

finski

Näyttää siltä ettei tuo ecu tunnista noita sensoreita, eli homma jatkuu ja siihen on tilattu nyt muutama uusi osa.
Katon kyllä tuon ketjun nyt viikonloppuna, pakko kai tuo sivuposki heivata mäkeen jotta tuon näkisi tuon kiristimen ulkoneman kunnolla.
Noh tähän vaiheeseen kun on päästy, niin turha pakitella.
Kele kun tuota uutta liitintä ei sua tuohon nokan anturiin.
Olisi katkaissut johtoja noin 50mm lyhemmiksi, juottanut siihen vähän uutta johtoa ja uudella liittimellä tuikannut paikalleen, jos se olisi sensorin johoissa se vika, niin uskosin että se on tuossa liittimen huulilla se vika.
No nyt ei auta kuin odotella ecua ja mitä ite voipi tehä, on kahttoo se ketjun kiristin, muuta ei voi sitten tehä tässä vaiheessa.
Kiitoksia kaikille jo avusta ja eiköhän me tuo nismo suaha vielä tulille, kuhan ei ihan oikeesti " tulille tulille " kuitenkaan ;D

finski

Ahum, ei se auta kuin lähteä taas primeran koneesta kannen koppaa irrottamaan, toivotaan jotta sen kiristimen näkisi ilman sivuposken irrottamista, jos se pitää irrottaa niin joutuu uudest tiivisteet (massat) kotelon ja lohkon väliin laittamaan jottei vuoda öljyjä sieltä pihalle, hylomaria olisi vajaa tuubi jos ei ole kuivunut koko tötterö jo.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/602304/Hylomar-blue-tiivistemassa-80g

finski

No nyt se on 100% VARMA  juttu mistä se vika johtuu, kuva kertokoon kaiken.

finski

MISTÄ saisi halvimmillaan tuohon koko ketju hässäkän kaikilla mausteilla?
Eli setin missä ois ketju, rattaat, laahaimet jne?
Täältäkin jos kattoo, niin on olemassa kahtaa settiä.
http://www.autonvaraosat24.fi/nissan/primera-traveller-wp12/16275/13378/jakoketjusarja
Muuttuvalla venttiiliajoituksella.
http://www.autonvaraosat24.fi/herthbuss-jakoparts/7517216
Vtustako mie sen tiiän onko tuo shaiba vakio vaiko tuo malli?

Tämä halpa setti ei sisällä tuota imupuolen nokan ratasta.
http://www.autonvaraosat24.fi/skf/7910337

Eikä tämä japanpartsin paketti.
http://www.autonvaraosat24.fi/japanparts/7072179

Mutta mitä katto noita nokan rattaita niin ne on kyllä hyvässä kondiksessa.
Kammelta tuleva ratas kaiketi se joka saa eniten kyytiä noista kolmesta hammasrattaasta.
Mut jos tollasen setin ostaa, niin kai se on hyvä vaihtaa kaikki osat mitä mukaan tulee.

p12nissanisti

Tohon meidän Priimaan laitettiin Mo(p)tonetin setti sisältää aikalailla kaikki hilut, en tietysti voi vielä kehua kun just pyörähti tonni km uusilla osilla, mutta onpahan ainakin kivijalkatalo niin voi valittaa jos myyvät p..kaa... Ja tähän mennessä kaikki okei :D
Primera -04, Maxima -03,Ex P12 tekna traveller -05, Ex 2xP10 -91, Ex P11 -99 Ex Cherry -85 ja useampi muu... Niin ja Ex. jäärata finn :)Maxima -01 3.0 ja Maxima -05 3.0autom. Niin ja X-Trail -05

Shamsa

Kivijalkaliike löytyy saksan maalta ;D
Mitä itse palautellut ja muutama tuttukin niin homma on toiminut Ihan OK.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Alppuu

Huono lähtökohta jos joutuu palauttelemaan? :)

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4