Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Sunny B12 '89 GA16S ja tyhjäkäynti / käyntiprobleema

Aloittaja ZXY, heinäkuu 31, 2015, 20:59:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

multsi

lainaan ketjua..

Eli mulla n13 1.6 8v:ssa on sellainen vika, että vasemmalle kaartuvassa mutkassa meinaa pintakaasulla joskus sammua. Eli jos tulee risteykseen normaalisti ilman, että joutuu pysähtymään, niin joskus meinaa sammua. Tämä tapahtuu vain vasemmalle käännyttäessä, ja jos kaasua painaa ennakoivasti ronskimmin, niin ei ongelmaa.

Muistelen joskus nähneeni ketjun, missä jollain oli sama vika, mutta en nyt löytänyt sitä mistään. omani on automaatti. Tietääkö joku missä tuon automaattimallin bensapumppu on?

Desperate child

Lainaus käyttäjältä: multsi - helmikuu 17, 2016, 21:20:49
lainaan ketjua..

Eli mulla n13 1.6 8v:ssa on sellainen vika, että vasemmalle kaartuvassa mutkassa meinaa pintakaasulla joskus sammua. Eli jos tulee risteykseen normaalisti ilman, että joutuu pysähtymään, niin joskus meinaa sammua. Tämä tapahtuu vain vasemmalle käännyttäessä, ja jos kaasua painaa ennakoivasti ronskimmin, niin ei ongelmaa.

Muistelen joskus nähneeni ketjun, missä jollain oli sama vika, mutta en nyt löytänyt sitä mistään. omani on automaatti. Tietääkö joku missä tuon automaattimallin bensapumppu on?

Itellä on ainakin kaikki noi kaasari sunnyt ja cherryt tehny semmoisen "miettimisen" tietyssä tilanteessa risteyksessä kääntyessä, oon epäilly että polttoaine pakkautuu kohokammiossa toiseen laitaan ja ei hetkeen saa kunnolla bensaa, mutta en tiiä onko siinä mitään todellista perää. Ominaisuuteena oon ite pitäny (ei siis oo ikinä kunnolla sammunu, mutta semmonen alle sekunnin kestävä nykäsy..) bensapumppu on moottorin takapuolella automaatissakin..

Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

Tero-75

Ensimmäiseksi tulee mieleen tarkistaa onko bensan pinta oikealla tasolla auton käydessä? Eli pelkääjän puolella kaasuttimessa on pieni ikkuna, jonka puolivälissä bensan pinnan pitäisi olla auton käydessä.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

OH2KV

Lainaus käyttäjältä: Tero-75 - helmikuu 18, 2016, 00:23:01
Ensimmäiseksi tulee mieleen tarkistaa onko bensan pinta oikealla tasolla auton käydessä? Eli pelkääjän puolella kaasuttimessa on pieni ikkuna, jonka puolivälissä bensan pinnan pitäisi olla auton käydessä.

Ja tasaisella alustalla.

Ja ei ole pahitteeksi joskus lorauttaa kohokammiota tyhjäksi, jos siinä on tyhjennysproppu. B11 Sunnyssa ainakin on, ja pari mielenkiintoista käyntihäiriötä lähti putsaamalla kohokammioon polttoaineletkuista irronneet kumimurut.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

multsi

kiitos vastauksista.

Bensapinta on siinä tarkistussilmässä tosiaan ehkä aavistuksen alhaalla. Bensapumppu ei ole tuossa kuvan kohdassa. Mulla on ollut myös manuaali ja siinä se pumppu on tosiaan koneen takana, mutta tässä automaatissa ei. Ei kai tuossa mitään sähköistä pumppua tankissa ole?

Desperate child

#65
Jos siihen on joku jälkikäteen laittanut sähköpumpun kun mekaaninen on hajonnut..? poltoaineletkuja seuraamalla luulisi ainakin löytyvän :)

EDIT:
Haha mun olisi pitänyt tutkia tarkemmin, tuossa kuvassa on heti viittaus että sähkönen pumppu tankissa E16S moottori automaatilla.. Joo näköjään automaatis on sähkönen pumppu tankissa, varaosanumeronkin perusteella..

Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

ZXY

Lainaus käyttäjältä: multsi - helmikuu 17, 2016, 21:20:49
lainaan ketjua..

Eli mulla n13 1.6 8v:ssa on sellainen vika, että vasemmalle kaartuvassa mutkassa meinaa pintakaasulla joskus sammua. Eli jos tulee risteykseen normaalisti ilman, että joutuu pysähtymään, niin joskus meinaa sammua. Tämä tapahtuu vain vasemmalle käännyttäessä, ja jos kaasua painaa ennakoivasti ronskimmin, niin ei ongelmaa.

Muistelen joskus nähneeni ketjun, missä jollain oli sama vika, mutta en nyt löytänyt sitä mistään. omani on automaatti. Tietääkö joku missä tuon automaattimallin bensapumppu on?

Mulla itselläkin oli myös samaa vikaa kuin tässä mainittuna.


Mutta mutta, taas asiasta toiseen, laitetaan nyt vanhaan ketjuun kun samasta rottelosta kyse:

Lähteekö tuosta GA16S moottorista kansi miten helpoiten irti?

Lähinnä mietin, että onko pakko ottaa rengas pois ja purkaa sieltä käsin kaikki rojut edestä pois, että saa tuon jakoketjun pois vai otanko vain nokasta sen ison pultin ( ja tietysti sen edessä olevan peitelevyn )  ja sitten ylimmäinen ratas tulee kannen läpi ketjun vielä ollessa paikallaan rattaan päällä?

Muitakin mieleentulevia vinkkejä saa heittää asiasta.
S13 -90
B12 -89
N15 -99
Toyota Soarer -91
BMW 320i Touring -04

ZXY

Vastaan itselleni: Kylläpä näkyy lähtevän ilman koko jakopään purkamista.

Viisitoista minuuttia sitten nostin pois.

Tarkempi tutkailu saa jäädä myöhemmäksi kylläkin.
S13 -90
B12 -89
N15 -99
Toyota Soarer -91
BMW 320i Touring -04