Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan Sunny N13 -87 Päästöt

Aloittaja Ringaling, heinäkuu 30, 2015, 19:58:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mies

K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Ringaling

Lainaus käyttäjältä: Cherrymies - syyskuu 06, 2015, 22:11:18
Hyvä kun tuli lopulta kuntoon  :)

Tarina ei ehkä ole ihan vielä lopussa. :)

Eilen testailtiin OH2KV:n kanssa tuota säätelyä.

Edellisellä kerralla tulpattiin se yksi lyhyt letku alipainepuolelta imusarjaan ja nyt laitettiin tilalle uusi. Todella iso vaikutus sillä pienellä letkun pätkällä.
Pari printtiä otettiin siinä ja tarkkaa kirjanpitoa ei tullut, että mistä välistä nuo päästömittaukset on, mutta perustilanne oli tämä:
Päästöt ennen ja jälkeen letkun laiton:
CO %    2,51        0,20
HC        261          159
CO2      13,6        14,4
O2        0,37        1,48
RPM     810          1010
Lamb.  0,937       1,058

Aika jännäksi meni. Säätöruuvinkin saatiin välillä tippumaan, kun oikein kunnolla säädeltiin. :D
Pimeän tultua jäi sitten säädöt tuolle mallille.
Ei tuo edelleenkään ihan täydellinen ole. CO ei saatu millään nousemaan. Samoin tuo joutokäyntinopeuden kasvu ihmetytti. Öljyn lämmöt myös oli varsin kovat, kun saavuin paikalle, 96 oC.

Varmaankin pitää viimeistään ensikesänä ottaa ja vaihtaa aivan kaikki nuo alipaineletkut, jos siellä vielä on jotain valskausta.
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Shamsa

Nyt se käy melkeen stoikiometrisellä seoksella ;D sillä se tyhjäkäyntikin nousi kun saa lisää happea jostakin syystä. Hitusen rikkaammalle ehkä niin saa mielenrauhan ettei käy vahingossa liian laihalla.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

OH2KV

Radioamatööritermein säätöruuvin tuntuma seokseen oli luokkaa "kuolleen lampaan takakäpälä" Jätettiin sitten tuohon, kun CO ei suostunut nousemaan.  Tuumaustauko oli pakko ottaa, kun maailmanlaajuisesta korjaamohallista alkoi valo loppumaan. Olikos jollakin jäsenellä ihan uutena sitä ilmanputsarin sisälle tulevaa lisäilmaventtiiliä?
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

StanLaurel

Lainaus käyttäjältä: OH2KV - syyskuu 07, 2015, 19:13:32
Olikos jollakin jäsenellä ihan uutena sitä ilmanputsarin sisälle tulevaa lisäilmaventtiiliä?

Noita olisi muutama 16331-01M00 COMPENSATOR IDLE (E15S, E16S, GA16S) jos se on tarkoittamasi 'lisäilmaventtiili'.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Tero-75

Samoin mulla on  niitä pieni laatikollinen...
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76