Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan Sunny N13 -87 Päästöt

Aloittaja Ringaling, heinäkuu 30, 2015, 19:58:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ringaling

Noni. Klemmari löysällä. Yhden kierroksen pyöräytin tippasu loppui.  :D Tuntui myös että paine letkuissa kasvoi. Katsotaan vielä löytyykö muualta lisää vuotoja. Paisuntasäiliössä oleva neste oli vähän möhnäisen olosta, että voisi olla varmaankin paikallaan vaihtaa koko neste, varsinkin jos muita vuotoja ei löydy.
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Alv5sp

#61
Sorry jos menee sivuraiteelle mutta voisiko tuossa olla se alkeellinen "secondary air injection" ??

Omistin joskus mazdan jossa oli tuo systeemi. En koskaan leimannut sitä eli paaliin meni, mutta mietin tuolloin, miten tuo järjestelmä vaikuttaisi pakokaasutestiin.

Sen tunnistaa siitä että ilmanputsarin puhtaalta puolelta lähtee ylimääräisiä letkuja, ja välissä olevien venttiilien/ diagrammojen kautta esim. pakosarjaan.

Se toimii vain tyhjäkäynnillä, jolloin pakosarjaam pääsee ilmaa venttiilien kautta.

Jenkeissä noita luulisi käytetyn, mutta voisiko olla vaikka Ruotsista tuotu, ellei finskimalleissa ole sitä olemassa.


Ja yleiselläkin tasolla olisi mielenkiintoista tietää miten se näkyy pakokaasutestissä.

Nonin ja luin tarkemmin eli jotain vuotoa oli löydetty.... Yleisen tason kysymys jääköön silti :)

Ringaling

Noni, Kävin konttorilla tuon auton kanssa. Ei mitään muutosta päästöissä. Happi edelleen yli 5. Vähän kyllä yllätti ettei mitään muutosta, vaikka tiivisteet pitäisi nyt olla kunnossa pakopuolella.
Leimausaikaa kuun loppuun ja olen huomisen ja ylihuomisen työmatkalla :D

Imupuolelta en tosiaan vuotoa ole löytänyt. Se nyt ei tietysti mikään lopullinen tae ole ettei sellaista ole.

Voiko tuo olla pelkän seossuhteen vaikutusta? Voiko se olla noin pielessä?
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Alppuu

Oletko jo käynyt säädättämässä pakokaasuanalysaattorilla?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Nozzz

tutki pakoputki, jostakin vuotaa.

Desperate child

Sitten taas ihan villi ehdotus, konttorilla liian tehokas pakokaasuimuri  ;D ;D ;D
Hatara muistikuva jossain joskus olleen jollain jotain ongelmaa, että päästöt piti mitata ilman että pakokaasu imuri oli kiinni, muuten tuli niin levottomat arvot. Tai sitten olen nähnyt unta :D
Ja juu on erittäin kaukaa haettu, mutta jos ei veikkaa, ei voi voittaa..
Edelleen henkilökohtane mielipide on että jos vika olis laihalla olevassa seoksessa tai imuvuodossa, niin siellä olis HC:t korkeemmalla..
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Desperate child - elokuu 26, 2015, 23:53:53
Sitten taas ihan villi ehdotus, konttorilla liian tehokas pakokaasuimuri  ;D ;D ;D
Hatara muistikuva jossain joskus olleen jollain jotain ongelmaa, että päästöt piti mitata ilman että pakokaasu imuri oli kiinni, muuten tuli niin levottomat arvot. Tai sitten olen nähnyt unta :D
Ja juu on erittäin kaukaa haettu, mutta jos ei veikkaa, ei voi voittaa..
Edelleen henkilökohtane mielipide on että jos vika olis laihalla olevassa seoksessa tai imuvuodossa, niin siellä olis HC:t korkeemmalla..

Paitsi, että HC on korkeammalla rikkaalla seoksella... nousee tietysti myös sitten toisessa ääripäässä, mutta silloin ollaa jo "melko" laihalla.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Shamsa

Jäännöshappea oli kuitenkin aika paljon, niin veikkaisin edelleen sitä pakovuotoa...
Onko siinä pakoputkessa joustokappaletta tms missä on liitoksia, ei tartte isoa reikää että imasee ulkoilmasta happea putkistoon.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Alppuu

#68
Niin tai jostain on unohtunut tiiviste pakoputken liitoksesta.. Joku tukkimaan auton käydessä pakoputken päätä ja toinen auton alle kuuntelemaan/tunnustelemaan.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Ringaling

Lainaus käyttäjältä: Desperate child - elokuu 26, 2015, 23:53:53
Sitten taas ihan villi ehdotus, konttorilla liian tehokas pakokaasuimuri  ;D ;D ;D
Hatara muistikuva jossain joskus olleen jollain jotain ongelmaa, että päästöt piti mitata ilman että pakokaasu imuri oli kiinni, muuten tuli niin levottomat arvot. Tai sitten olen nähnyt unta :D
Ja juu on erittäin kaukaa haettu, mutta jos ei veikkaa, ei voi voittaa..
Edelleen henkilökohtane mielipide on että jos vika olis laihalla olevassa seoksessa tai imuvuodossa, niin siellä olis HC:t korkeemmalla..
Testattiin sekä ilman imuria että tukkimalla putkea ja aina sama tulos. tukkimalla putkea pikkuisen jopa nousi happi: 5,12 -> 5,36. mikä oli aika jännää.
Painetta putkessa on kyllä tosi hyvin. Katsastusmies ei siitä vuotoa löytänyt.

Oikeastaan tällä aikataululla täytyy nyt kysyä että voiko tuon hapen saada tuosta alas vain säätämällä seosta, että saisin leiman paperiin? Sitten ehtisin paremmin ratkaisemaan oikean ongelman. Nyt tosiaan aika loppumassa.
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Shamsa

Siinä käy niin, että kun yrität saada sitä happea pois sieltä säätämällä niin kaikki muut arvot pompsahtaa luultavasti pilviin.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

micramies

#71
Jos katsastusmieskään ei löytänyt pakoputkistosta vuotoja niin vuoto lienee edelleen sitten imupuolella ennen moottoria tai sitten jonkin venttiilin, ehkä imuventtiilin tiivistepinnat vuotavat mikä ei korjaannu säädöillä vaan venttiilit on hiottava.
Imaiseeko paperia edelleen pakoputken päästä kokeiltuna välillä?
Lienet tarkastanut imupuolen alipaineletkut ja mahdolliset putket sekä klemmareiden/kiinnikkeiden kireyden mutta oletko tarkastanut myös jarrutehostimen alipaineletkun? Siinäkin voi olla vuotoa.
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

Desperate child

#72
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - elokuu 27, 2015, 10:30:01
Lainaus käyttäjältä: Desperate child - elokuu 26, 2015, 23:53:53
Sitten taas ihan villi ehdotus, konttorilla liian tehokas pakokaasuimuri  ;D ;D ;D
Hatara muistikuva jossain joskus olleen jollain jotain ongelmaa, että päästöt piti mitata ilman että pakokaasu imuri oli kiinni, muuten tuli niin levottomat arvot. Tai sitten olen nähnyt unta :D
Ja juu on erittäin kaukaa haettu, mutta jos ei veikkaa, ei voi voittaa..
Edelleen henkilökohtane mielipide on että jos vika olis laihalla olevassa seoksessa tai imuvuodossa, niin siellä olis HC:t korkeemmalla..

Paitsi, että HC on korkeammalla rikkaalla seoksella... nousee tietysti myös sitten toisessa ääripäässä, mutta silloin ollaa jo "melko" laihalla.

Mun näkemyksen mukaan HC nousee aina kun koneessa on jotain ongelmaa, sytytyskatkot, sytkä pielessä, öljy palaa, laiha seos, rikas seos, valskaavat venttiilit, väljä kone jne.. Multivalve sunnya säädeltii aikaana testerin kanssa, koitettiin saada CO:ta mahdollisimman pieneks, mutta heti lähti HC nousee radikaalisti ku meni laihalle, jätettiin sitten sillai missä molemmat arvot mahdollsimman hyvät.. (en nyt muista niitä arvoja, aikaa tästä on 8 vuotta..) itselleni olen tämän ajatusmallin perustellut sillä että aina kun seos on pielessä tai koneessa on muuta ongelmaa, jää pakokaasuihin enemmän palamatonta bensaa, vaikka se kävis laihalla, jää siitä liian vähästäkin bensasta vielä osa palamatta kunnolla.. ja mun mielestä toi oma sunny ei kyllä ollut mitenkään kamalan laihalla ku hc:t lähti nousee, mutta en kyllä muista enää varmaksi :) muutenkin vähän henkimaailman juttuja noi päästöt, tuosta turbocherrystä kun ekan kerran konttorilla mun omistuksessa mitattiin päästöt, niin saatiin ihan ok arvot, ja kun inssi nappas imurin irti, koko halli täyttyi sinisestä savusta... En ikinä olis uskonut että se sillai voi öljyä polttaa ja silti mennä päästöistä läpi.. Mutta oli se HC arvo aika paljon pienempi seuraavana vuonna kun ei pölläyttänyt..

Mutta tää on sillai vähä huono perustella kun en osaa sanoa mikä on se hyvä HC pitoisuus millekin autolle, eikä noita omiakaa pakokaasu mittaus lappuja hirveästi ole jäänyt että vois katella mitä ne arvot on oikeasti ollut...

Ja muuten voihan sitä kokeilla säätää rikkaammalle, voihan se olla että sen saa sillä menee päästöistä läpi. Tai sitten ei saa, ikäväähän siinä on se että tarvis mittarin kanssa kuitenkin koittaa sitä säätämistä, ja sehän maksaa jotain, onnistuu tai ei.. Tai sitten koittaa tuurilla. Mutta kyllä se vika kannattaa selvittää jos meinaa sitä autoa pitää ja itteeni ainakin kiinnostaa tietää että mikä siinä sitten loppujen lopuksi oli.
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

Alppuu

Ei se säätäminen paljoa voi maksaa jos miettii mitä ylipäätänsä auton ylläpito maksaa.
Voihan sitä kysyä eri pajoilta.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

OH2KV

#74
Ei paljoa maksa, kun ajelee Kirkkonummelle, nyt on taas soiva pakokaasuanalysaattori hallussa. Tarkennetaaan: Sunnuntaina viimeistään. Hieman ilmavuotoa vielä yhdessä letkussa. Vasta vaihdon jälkeen kalibrointi. Ja on Datsun-Nissan kaasuttimen säätöruuvarikin tehtynä.
Laita YV, jos nappaa.

Ja numerokin on alla, tänään vähän viihteellä, joten vastaan, jos vastaan.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Desperate child - elokuu 29, 2015, 00:59:05
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - elokuu 27, 2015, 10:30:01
Lainaus käyttäjältä: Desperate child - elokuu 26, 2015, 23:53:53
Sitten taas ihan villi ehdotus, konttorilla liian tehokas pakokaasuimuri  ;D ;D ;D
Hatara muistikuva jossain joskus olleen jollain jotain ongelmaa, että päästöt piti mitata ilman että pakokaasu imuri oli kiinni, muuten tuli niin levottomat arvot. Tai sitten olen nähnyt unta :D
Ja juu on erittäin kaukaa haettu, mutta jos ei veikkaa, ei voi voittaa..
Edelleen henkilökohtane mielipide on että jos vika olis laihalla olevassa seoksessa tai imuvuodossa, niin siellä olis HC:t korkeemmalla..

Paitsi, että HC on korkeammalla rikkaalla seoksella... nousee tietysti myös sitten toisessa ääripäässä, mutta silloin ollaa jo "melko" laihalla.

Mun näkemyksen mukaan HC nousee aina kun koneessa on jotain ongelmaa, sytytyskatkot, sytkä pielessä, öljy palaa, laiha seos, rikas seos, valskaavat venttiilit, väljä kone jne.. Multivalve sunnya säädeltii aikaana testerin kanssa, koitettiin saada CO:ta mahdollisimman pieneks, mutta heti lähti HC nousee radikaalisti ku meni laihalle, jätettiin sitten sillai missä molemmat arvot mahdollsimman hyvät.. (en nyt muista niitä arvoja, aikaa tästä on 8 vuotta..) itselleni olen tämän ajatusmallin perustellut sillä että aina kun seos on pielessä tai koneessa on muuta ongelmaa, jää pakokaasuihin enemmän palamatonta bensaa, vaikka se kävis laihalla, jää siitä liian vähästäkin bensasta vielä osa palamatta kunnolla.. ja mun mielestä toi oma sunny ei kyllä ollut mitenkään kamalan laihalla ku hc:t lähti nousee, mutta en kyllä muista enää varmaksi :) muutenkin vähän henkimaailman juttuja noi päästöt, tuosta turbocherrystä kun ekan kerran konttorilla mun omistuksessa mitattiin päästöt, niin saatiin ihan ok arvot, ja kun inssi nappas imurin irti, koko halli täyttyi sinisestä savusta... En ikinä olis uskonut että se sillai voi öljyä polttaa ja silti mennä päästöistä läpi.. Mutta oli se HC arvo aika paljon pienempi seuraavana vuonna kun ei pölläyttänyt..

Mutta tää on sillai vähä huono perustella kun en osaa sanoa mikä on se hyvä HC pitoisuus millekin autolle, eikä noita omiakaa pakokaasu mittaus lappuja hirveästi ole jäänyt että vois katella mitä ne arvot on oikeasti ollut...

Ja muuten voihan sitä kokeilla säätää rikkaammalle, voihan se olla että sen saa sillä menee päästöistä läpi. Tai sitten ei saa, ikäväähän siinä on se että tarvis mittarin kanssa kuitenkin koittaa sitä säätämistä, ja sehän maksaa jotain, onnistuu tai ei.. Tai sitten koittaa tuurilla. Mutta kyllä se vika kannattaa selvittää jos meinaa sitä autoa pitää ja itteeni ainakin kiinnostaa tietää että mikä siinä sitten loppujen lopuksi oli.
Laihaseos tosiaan palaa huonommin, eli hitaammin.. korkea HC laihalla seoksella voisi johtua myös epätasaisesta seoksesta, pisaroina oleva polttoaine kun palaa aika huonosti homogeeniseen seokseen verrattuna.
Minun vanha P10 GA16DE ei meinannut viimevuonna mennä päästöistä läpi liian korkean HC:n takia. Noh muistin siinä korjaamolla lappuja ottaessa, että olin säätänyt perusennakon 10-ast. sijaan ~18-ast. -> sytkä vakioarvoihin ja leima lappuun.
Voisihan sitä koittaa tässäkin tapauksessa, että myöhästää sytkää enemmän tai vähemmän.. en nyt niin tarkasti ole tätä topiccia lukenut, niin onko tässä ongelma-autossa sytytysennakko tarkastettu/kohdallaan? Entäs alipainesäätimen toiminta?

Ja jos ja kun joku ihmettelee noin korkeaa perusennakkoa, niin syynä oli se, että GA16DE:n ECUa ei pysty lastuttamaan, niin ennakoita oli nostettava "manuaalisesti".. myöhemmin autoon vaihtui SR20De:n ruisku niin sai pitää perusennakot kohdallaan.


Öljynpolton vaikutusta päästöihin en kommentoi muuten kuin, että on kyllä semmoisia savustimia mennyt päästöistä läpi, että en ole asiaa koskaan edes ajatellut mitattavien päästöjen kannalta.
Sen tiedän, että jos seoksen seassa on moottoriöljyä, kone ei kestä niin suuria sytytysennakoita/ahtopaineita (nakutusherkempi) kuin puhtaalla seoksessa pyörivä moottori.



Ja ei niihin päästöasioihin sentään mitään shamaania tarvita... kaikkeen on kyllä looginen selitys olemassa.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Desperate child

LainaaÖljynpolton vaikutusta päästöihin en kommentoi muuten kuin, että on kyllä semmoisia savustimia mennyt päästöistä läpi, että en ole asiaa koskaan edes ajatellut mitattavien päästöjen kannalta.
Sen tiedän, että jos seoksen seassa on moottoriöljyä, kone ei kestä niin suuria sytytysennakoita/ahtopaineita (nakutusherkempi) kuin puhtaalla seoksessa pyörivä moottori.



Ja ei niihin päästöasioihin sentään mitään shamaania tarvita... kaikkeen on kyllä looginen selitys olemassa.

Nii no toi öljyn palaminen vaan on semmoinen silmällä havaittava ongelma, mutta se ei sitten kuitenkaan tunnu päästötestissä vaikuttavan, kun taas jotkut ongelmat mitä ei välttämättä huomaa, vaikuttaa radikaalisti päästöihin... Vai onko se sitten vaan jotain hiukkasia mitä se öljyn sininen savu on, eikä enää mitää hiilivetyjä..
Ja ei tarvi juu shamaania, mutta siinä on ihmettelemistä että mitkä fysiikan lait vaikuttaa ja miten kun jossain autossa putki saa vuotaa niin että pörisee, eikä vaikuta päästöihin, sitten taas joskus pieni putken vuoto nostaa pakokaasujen happipitoisuuden liian suureksi, tai sitten että auto voi pätkiä ja rytää ja kuitenkin päästöt on ihan ok, tai sitten käy nätisti ja niin rikkaalla että menee ajokieltoon päästöistä.. Ja mitäs jos on kone joka käy aivan liian rikkaalla, mutta vastaavasti vuotava putki laimentaa pakokaasuja, niin testeri näyttääkin hyviä arvoja, joskus miettinyt että onko semmoinenkin mahdollista. Mutta menee jo aika sivuraiteille tämä..

Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

OH2KV

Löytyi mahdollinen vika.Nyt on seos paksulla, liiankin paksulla. Kuoli tuo pakokaasuanalysaattori. Toissapäivänä saadusta ja 3 vuotta sitten itseni hylkäämältä laitteelta, mitä voi odottaa? Piti vähän ohitella piirejä, jotta edes mitttasi.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Ringaling

Kiitos kaikille avusta! Korvaamaton yhteisö!
Erityisesti OH2KV ja Cherrymies! Kiitos kun sai käydä näyttämässä tuota.



Sieltä se vaan löytyi vuotava alipaineletku vielä.

Vuoto löytyi huohotinletkusta alipainejärjestelmään vievästä noin 3 cm pitkästä letkusta. Ko. letku on nyt tulpattuna molemmista päistä kun ei sopivaa alipaineletkua ollut siihen hätään.
Tunteeko joku nuita E-moottoreita niin hyvin, että osaisi sanoa mikä rooli kyseisellä letkulla on? Meinaan vaan että kannattaako vaan pitää tulpattuna vai vaihtaa uuteen?

Vähän rikkaalle tuo taisi jäädä, kun yritettiin eka vain seoksella hoitaa homma. Pitää ehkä vähän vielä rullailla takaisin päin.

OH2KV toivottavasti se laite vielä elpyy siitä.
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Shamsa

CO% ja CO2 näyttää olevan vielä piirun verran korkealla.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Ringaling

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - elokuu 31, 2015, 11:48:37
CO% ja CO2 näyttää olevan vielä piirun verran korkealla.

Joo kyllä se vähän rikkaalle jäi. Varmaankin aika huoletta voisi sokkonakin vähän kääntää sitä seosruuvia laihemmalle. Alkoi se OH2KV:n analysaatori kikkaileemaan siinä loppumetreillä niin ei ihan saatu viimeiseen saakka viilattua tuota.

OH2KV meinas että aika kuumana käy kone, mitä voi johtua myöhässä olevasta sytytyksestä. Pitää varmaan termostaattia vähän tutkia vielä ja ehkä sittenkin vielä sytytystä säätää vaikka se oli ohjearvon toleranssissa ( näytti 0o ajoitusvalolla. ohjearvo +2o +- 2 o ).
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: Ringaling - elokuu 31, 2015, 09:15:02

Sieltä se vaan löytyi vuotava alipaineletku vielä.

Vuoto löytyi huohotinletkusta alipainejärjestelmään vievästä noin 3 cm pitkästä letkusta. Ko. letku on nyt tulpattuna molemmista päistä kun ei sopivaa alipaineletkua ollut siihen hätään.
Tunteeko joku nuita E-moottoreita niin hyvin, että osaisi sanoa mikä rooli kyseisellä letkulla on? Meinaan vaan että kannattaako vaan pitää tulpattuna vai vaihtaa uuteen?

Kyllä minä vaihtaisin sen letkun uuteen.. letkua löytyy Motonet yms.

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Shamsa

Myöhäinen sytytys nostaa myös päästöarvoja kun palamatonta/ osittain palavaa seosta pääsee poistumaan sylinteristä ;D ja polttaa pakovenat...
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Ringaling

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - elokuu 31, 2015, 17:01:32

Kyllä minä vaihtaisin sen letkun uuteen.. letkua löytyy Motonet yms.

Jees, mulla on itseasiassa ihan työpöydän laatikossa tota, ei vaa ollu OH2KV:n luona mukana.  :D

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - elokuu 31, 2015, 17:21:18
Myöhäinen sytytys nostaa myös päästöarvoja kun palamatonta/ osittain palavaa seosta pääsee poistumaan sylinteristä ;D ja polttaa pakovenat...

Ehkäpä siis heitä sen pari astetta siihen lisää. Katotaan miten käy. Tuleepahan käyttöä ajoituslampullekin.
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Desperate child

Nyt lensi mun teoria laihalla korkeasta HC pitosuudesta romukoppaan  ;D  ::)  :-[

Hyvä että tuli kuntoon :)
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

Ringaling

Lainaus käyttäjältä: Desperate child - elokuu 31, 2015, 22:48:29
Nyt lensi mun teoria laihalla korkeasta HC pitosuudesta romukoppaan  ;D  ::)  :-[

Hyvä että tuli kuntoon :)

Ei se ihan surkea teoria ollut, sillä ainakin tällaiselle sivulla viitataan ihan samaan:
http://www.crypton.co.za/Tto%20know/Emissions/exhaust%20emissions.html

"High HC, low CO, and high O2 at same time indicates a misfire due to lean or EGR diluted mixture"

Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

OH2KV

Varmaan pääsi tuo ylimääräinen happi hieman pahaan paikkaan, kun tuli sieltä ilmanputsarin sisällä olevasta lisäilmaventtiilistä. Seos laihalla ja mahdollinen vaikutus sytytysennakkoon nostelivat moottorin lämpöjä sen verran, ettei HC pompannut pilviin. Dementikko muisti taas, että olisi letkuakin ollut, ja ehjä venttiilikin...... Tule Lauri uudelle säätökierrokselle, kun saan romut(pakokaasuanalysaattorit) taas laulamaan. Takuutyönä, tietty.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

OH2KV

#88
Tuli tehtyä kielikoe, tiedättehän. 9 Voltin neppariparistolla kieleen. Melkein, puhalsin uloshengitysilmaa pakokaasuanalysaattorin perseeseen, näytti kaikki arvot jotakin, paitsi happiarvoa en enää saanut. Kuoli tuo analysaattori eri suuntaan kuin viimeisessä mittauksessa sunnuntaina, kun saatiin vain happiarvo. Jätän sen huomenna pörisemään tänne, tuntui, että olisi ollut vettä kaasukammiossa.

Ja laiskuuden ansiota tämäkin, tuo kalibrointikaasupullo painaa vähän, ei sikana.

Jos tästä romusta joutuu kammion putsaamaan, ei kannata. Pitäisi olla kynekologi ammatiltaan. Ihan oikeasti.

Näyttää hapetkin taas....Pörisi 20 minsaa.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Ringaling

Lainaus käyttäjältä: OH2KV - syyskuu 02, 2015, 21:11:04
Varmaan pääsi tuo ylimääräinen happi hieman pahaan paikkaan, kun tuli sieltä ilmanputsarin sisällä olevasta lisäilmaventtiilistä. Seos laihalla ja mahdollinen vaikutus sytytysennakkoon nostelivat moottorin lämpöjä sen verran, ettei HC pompannut pilviin. Dementikko muisti taas, että olisi letkuakin ollut, ja ehjä venttiilikin...... Tule Lauri uudelle säätökierrokselle, kun saan romut(pakokaasuanalysaattorit) taas laulamaan. Takuutyönä, tietty.

Voisin tullakin tässä joku päivä. Parempi varmaan laittaa säädöt vielä loppuun asti, vaikka nyt leimaan menikin nätisti. Tarkoitus tuo kärry kuitenkin pitää pitkään. Sovitaan YVnä tarkemmin.
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008