Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan Sunny N13 -87 Päästöt

Aloittaja Ringaling, heinäkuu 30, 2015, 19:58:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ringaling

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - elokuu 12, 2015, 22:04:20
Kuvassa ainakin melko puhtailta näyttävät, liian puhtailta ;D vai onko ne tuossa jo putsattuna?

En ollu putsannut. 14tkm noilla on ajettu...
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Alppuu

#31
Lainaus käyttäjältä: Ringaling - elokuu 12, 2015, 23:30:00
Lainaus käyttäjältä: Shamsa - elokuu 12, 2015, 22:04:20
Kuvassa ainakin melko puhtailta näyttävät, liian puhtailta ;D vai onko ne tuossa jo putsattuna?

En ollu putsannut. 14tkm noilla on ajettu...

Kyllä ne puhtaat saa olla, ei se tee ongelmaa.

Kai ne on oikean arvoiset NGK:t? :)

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: OH2KV - elokuu 12, 2015, 22:57:42
1 barin sisällä nuo puristuspaineet saisivat olla, nyt on hajontaa melkein saman verran kuin pojan entisesstä Micrassa, tais yhessä pytyssä olla 2,5 baria pienempi lukema, ja hapet n 10% Muita suureita en mittauksesta muista, mutta liika happi vääristää lukemia reilusti. Venttilien hiontahommiksi meni. Sillä tuli kuntoon.

Venttiilien kantamisestako se johtui? Välykset mittaamalla tuokin selviäisi.

Tai sitten se joku ohivuotomittaus.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

OH2KV

#33
Ei kantanut, välykset ok. Kolmen venttiiiln seetipinnat rupiset, lähti läppäämällä venttiilit.

Purkaessa olin jo ihan varma, ettei tuosta voi johtua. Mutta johtui kuitenkin. Oli aika pienet ruvet.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Ringaling

Onkos noista venttiilien putsausaineista mitään iloa? Liqui Molyn ja muiden bensan sekaan laitettavat myrkyt.

Vähän sillälailla hankala tilanne alkaa olla, että enää pari viikkoa leimausaikaa. Pitäis vähitellen keksiä millä tuon saa kuntoon.

Vieläkin vähän mietityttää voiko pakoputki vuotaa. Se jotenki sopis vaan tuohon hommaan, kun päästöt on happea lukuunottamatta niin hyvät. Ois kyllä kiva näyttää tuota jolleki, joka on näitä vähän enemmän ihmetellyt.
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Shamsa

On niillä se psykologinen vaikutus.. ;D
Kukaan ei oo vissiin vielä ehdottanut että ajat sen jonnekkin pienelle korjaamolle jolla on päästönmittauslaitteet, ja siinä samalla sitten säätelet asentajan kanssa vaikka sitä kaasaria tms.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Ringaling

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - elokuu 13, 2015, 16:46:10
On niillä se psykologinen vaikutus.. ;D
Kukaan ei oo vissiin vielä ehdottanut että ajat sen jonnekkin pienelle korjaamolle jolla on päästönmittauslaitteet, ja siinä samalla sitten säätelet asentajan kanssa vaikka sitä kaasaria tms.

Viimevuonna vaihdatin vetonivelen suojakumit yhellä pienemmällä pajalla. Perhanan asiallinen paja oli, mutta kaveri vaa sano että hän ei kaasarikoneita hallitse. Ite en ole koskaan säätänyt.

Tässä ku on nyt pari viikkoa jauhanu tästä autosta kaikille vastaantulleille, niin tuosta kaasarin säädöstä yks tyyppi meinas, että pitäis sytytyksen ajoitustarkistaa eka ennen kuin kaasariin koskee. Se ei liene kova homma, ku hankkii vaan sen ajoituslampun.
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Alppuu

#37
Onhan tässä jo vaihtoehtoja tullut:

- venttiilit
- pakoputki
- kaasutin
- sytytyksen ajoitus
- imuvuoto

Ei muuta kun vaihdat toiseen pajaan, jossa hallitsevat myös kaasarit.

Voihan noista katsoa itse venttiilivälykset, sytytyksen ajoituksen ja imuvuodot.
Jos pääsee auton alle, niin näkisi putkenkin vuodot jos toinen peittää sieltä putken päästä.
Lamppu maksaa jotain jos ei ole mahdollisuutta lainata.

Mitä polttoainetta käytät, etanoli voi osaltaan aiheuttaa laihalle menemistä.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Alppuu

Sellanen kikka tuli mieleen, että aja tankki tyhjäksi ja tankkaa pienkonebensaa.
Sitten suoraan katsastukseen. Muistaakseni pienkonebensassa on vähemmän happea kuin tavallisessa,
joten seos saattaa rikastua riittävästi tai sitten ei.

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Shamsa

Nohnoh alppu, eipäs kerrota ihmisille tällaisia huijauskonsteja..
Toimii, ehkä ei. Paljon paremman lopputuloksen saat kun korjaat alkuperäisen vian etkä peitä sitä.

Jos se on sama kaasari kuin E15 koneessa niin kaasarin kyljessä pitäisi olla seosruuvi jos en väärin muista? Luultavasti joku on jo sen "sinetin" siitä poistanut.

Laittaisin kuvan siitä kaasarista, mutta olen töissä.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Alppuu

Nohnoh Shamsa, työajalla...  :D

Vaikka se seosruuvi löytyisikin, ei sitä paree pyöritellä ilman pakokaasuanalysaattoria.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Shamsa

Teen kahvitauoilla mitä haluan 8)

Senpäs takia ehdotinkin että ajaa auton pajalle ja iskee anturin pakoputkeen ;D
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Mies

SSait privaa, ilmottele ja laittele viestiä tms.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Ringaling

Noni,

Cherrymies käytti vähän kokeneempaa korvaa konepellin alla ja sieltähän se löyty heti pakosarjan tiivisteistä vuoto.

En kyllä ois itse sitä löytänyt millään.
Eiköhän ne venttiilit pidä sitten vielä säätää, niin alkaa oleen aika hyvä.

Kotimatkalla oli vissiin vähän löysällä sytytystulppien piuhat ku 2. sylinteristä oli hypänny kokonaan irti ja 1. vähän löysällä. Melkosesti pomppuutti. :D :D

Laitan vielä loppuratkaisun kunhan saan hommat tehtyä ja päästöt mittautettua.
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Ringaling

Ei ollutkaan ihan yhden kerran ongelma tuo sytytystulpan johdon irtoaminen. Voiko tuolle tehdä mitään vain pitääkö se vain vaihtaa? Irtoaa käytännössä heti liikkeelle lähdettäessä. En tiiä miten sain sen paskottua.
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Shamsa

Uusi kerralla kaikki tulpanjohdot, ne ei niin hirrrrveän kalliita nyt kuitenkaan ole. Jos ei mallikohtaista löydy, niin hyllytavarana on ainakin motonetissä tulpanjohtoja.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Ringaling

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - elokuu 18, 2015, 09:02:21
Uusi kerralla kaikki tulpanjohdot, ne ei niin hirrrrveän kalliita nyt kuitenkaan ole. Jos ei mallikohtaista löydy, niin hyllytavarana on ainakin motonetissä tulpanjohtoja.

Näin mä vähän veikkasinkin. Pitää lounaalla käydä hakeen motonetistä. Kattelin että 20e köyhtyy vaan tuosta. Ei paha. Illalla sitten onkin puuhaa, kun säätää venttiilit, vaihtaa pakosarjan tiivisteet ja sitte noi johdot.

Toivottavasti sen jälkeen on kuin uusi :)
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

cedricfan

E moottorissa johdot ei ole niinkään tyyppi ongelma kuin GA, joissa hattu jämähtää kiinni tulppaan ja olisi hyvä käyttää semmoista haarukkaa jolla vedetään irti ihan juuresta. Silti hatun irrottaminen on se millä johdot usein rikotaan.
Mutta tuon ikäisestä kannattaa vaihtaa mallikohtaisena sarjana, saa mitatkin oikein. Johdot ei ole ikuisia.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Shamsa

On semmonen pilkunnussinta fiilis, että sanon nyt että johdot on OIKEASSA KÄYTÖSSÄ ikuisia, siis sähköä johtavat osat. Eristeet ne hajoaa.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Ringaling

#49
Hain tuolta motonetistä JANMOR JP306 johdot. Paketin päässä lukee ei lue Sunnyä ja katoin nettisivuilta niin tuo ei ole suoraan oikea sarja. JANMORin sivujen mukaan oikea sarja on JP322. Kuvien perusteella ero on vain kaapelien pituudessa. Seuraako tästä ongelmaa vai voiko nuo heittää paikalleen?

EDIT: JP306 sarja oli siis se mitä motonetin sivuillaan listattiin autoon sopivaksi.

Linkit:
Mulle myyty: http://www.janmor.eu/eng/katalog.php?p=main&s=1&komplet=pro&szczeg3=ok&id_marki=126m&model=CHERRY&pozycja=7651&pojemnosc=1.0#ccw
Mallin mukainen: http://www.janmor.eu/eng/katalog.php?p=main&s=1&komplet=pro&szczeg3=ok&id_marki=126m&model=SUNNY&pozycja=8721&pojemnosc=1.3#ccw
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Ringaling

#50
Jes nyt on tiivisteet vaihdettu ja venttiilivälykset säädetty.

Vähän tiukkoja oli jotkin välit venttiileissä. ei mitään ihan hälyttävää.

Cherrymieheltä saadut tiivisteet oli selvästi paremman malliset kuin edelliset. Motonetistä poimittu pakoputken tiiviste taas oli vähän heikomman oloinen. Sytytyksen johtoja en vaihtanut vielä. Laitoin nyt momenttiavaimella tulpat paikalleen ja katson auttaako se. Oli siinä 2 sylinterin tulpan kierteisiin tullut öljyä. Veikkaa siitä puristuspainetestistä. Epäilin että jäänyt ehkä löysäksi ja päässyt vuotamaan ja ehkä sen takia puhaltanut tulpan piuhan pois. Voi olla että joki muu syy. Katsotaan vaikuttiko kun ajelen kotia. Näppituntumalla yhtä tiukka kuin muutkin sylinterit.

Yritän loppuviikosta päästä päästömittauksiin johonkin niin sitten näkee miten kävi.

Edit: Kotimatka ohi. Selkeästi tasaisemmin käy. Ei ollut turhaa säätää venuja. Vähän outo imelä tuoksu tuli konepellin alta. Johtuuko uusista tiivisteistä? Epäilen myös että jäähdytin vuotaa. Nestettä oli kadonnut aika paljon. Voiko tuoksu tulla jähdyttimen nesteen höyrystymisestä? Laitan kuvia huomenna..
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Desperate child

Lainaus käyttäjältä: Ringaling - elokuu 18, 2015, 21:04:14
Jes nyt on tiivisteet vaihdettu ja venttiilivälykset säädetty.

Vähän tiukkoja oli jotkin välit venttiileissä. ei mitään ihan hälyttävää.

Cherrymieheltä saadut tiivisteet oli selvästi paremman malliset kuin edelliset. Motonetistä poimittu pakoputken tiiviste taas oli vähän heikomman oloinen. Sytytyksen johtoja en vaihtanut vielä. Laitoin nyt momenttiavaimella tulpat paikalleen ja katson auttaako se. Oli siinä 2 sylinterin tulpan kierteisiin tullut öljyä. Veikkaa siitä puristuspainetestistä. Epäilin että jäänyt ehkä löysäksi ja päässyt vuotamaan ja ehkä sen takia puhaltanut tulpan piuhan pois. Voi olla että joki muu syy. Katsotaan vaikuttiko kun ajelen kotia. Näppituntumalla yhtä tiukka kuin muutkin sylinterit.

Yritän loppuviikosta päästä päästömittauksiin johonkin niin sitten näkee miten kävi.

Edit: Kotimatka ohi. Selkeästi tasaisemmin käy. Ei ollut turhaa säätää venuja. Vähän outo imelä tuoksu tuli konepellin alta. Johtuuko uusista tiivisteistä? Epäilen myös että jäähdytin vuotaa. Nestettä oli kadonnut aika paljon. Voiko tuoksu tulla jähdyttimen nesteen höyrystymisestä? Laitan kuvia huomenna..

Jäähdytysnesteestä tulee just imelä tuoksu... Uudet osatkin varmasti tuoksuu jollekin ja kaikki "asennustöhnät" mitä sitten on johonkin pakoputken kylkee jääny ja käryää.. Uskaltaisin veikata että jos sytytystulppa on löysällä niin sen kyllä kuulee äänestä :) tulpanhattujaki on niin monenlaisia, jotkut pysyy ku tauti ja jotkut ei oikeastaan edes naksahda ku laittaa kii.. ja jotkut tulee sen  sytytystulpan päässä olevan ruuvattavan nipan kanssa ja toiset ilman sitä..
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

Mies

Lainaus käyttäjältä: Ringaling - elokuu 18, 2015, 21:04:14
Jes nyt on tiivisteet vaihdettu ja venttiilivälykset säädetty.

Vähän tiukkoja oli jotkin välit venttiileissä. ei mitään ihan hälyttävää.

Cherrymieheltä saadut tiivisteet oli selvästi paremman malliset kuin edelliset. Motonetistä poimittu pakoputken tiiviste taas oli vähän heikomman oloinen. Sytytyksen johtoja en vaihtanut vielä. Laitoin nyt momenttiavaimella tulpat paikalleen ja katson auttaako se. Oli siinä 2 sylinterin tulpan kierteisiin tullut öljyä. Veikkaa siitä puristuspainetestistä. Epäilin että jäänyt ehkä löysäksi ja päässyt vuotamaan ja ehkä sen takia puhaltanut tulpan piuhan pois. Voi olla että joki muu syy. Katsotaan vaikuttiko kun ajelen kotia. Näppituntumalla yhtä tiukka kuin muutkin sylinterit.

Yritän loppuviikosta päästä päästömittauksiin johonkin niin sitten näkee miten kävi.

Edit: Kotimatka ohi. Selkeästi tasaisemmin käy. Ei ollut turhaa säätää venuja. Vähän outo imelä tuoksu tuli konepellin alta. Johtuuko uusista tiivisteistä? Epäilen myös että jäähdytin vuotaa. Nestettä oli kadonnut aika paljon. Voiko tuoksu tulla jähdyttimen nesteen höyrystymisestä? Laitan kuvia huomenna..


Hyvä sä teit sen, tiesin että pystyt siihen  ;)

Kattelin kanssa että ihankun ois vuotanu jostain jäähynestettä, mun mielestä ylävesiletkun koneen puoleisestä päästä mutta en selvää kohtaa sillon löytäny kun siinä tutkiskelin.  Voi olla ihan vaan klemmari löysällä...
Kannattaa vuotoja katella samalla kun kone käynnissä, varoo vaan ettei flekti purase  ;D
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Ringaling



Tuossa tuo Motonetin tiiviste. Toivottavasti ei pahemmin vuotele. Vasemmassa laidassä näkyy myös vihreää nestettä. Ei tarvi paljoa jännittää mitä se on. Tuskin kaukolämpövettä.  ;D Pitää tuota alkaa sitten seuraavana ihmettelemään huomenna tai perjantaina. Kunhan on taas kotosalla.



Tuossa näkee hyvin millainen vanha ja uusi tiiviste oli. Uusi meni aika selkeästi paremmin moottorin tiivistepintojen mukaan.



Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Mies

Sait vissiin pinnapultitkin pysymään ehjinä?  ;)
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Alppuu

Miksi tuossa uudessa tiivisteessä on tuollanen leveä aukko?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Shamsa

Sitä kutsutaan varmaan materiaalien säästämiseksi..
Varmaan myös sen takia että se istuisi paremmin.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Ringaling

Ajelin tuossa duuniin taas Sunnyllä. Outo tuoksu tulee vieläkin. Mitään selkeästi tippasevaa vuotoa en nähnyt kylmänä enkä lämpimänä. Pitää varmaan vähän putsata sieltä paikkoja ja katsoo sitten mihin ilmestyy jotain uutta.

Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Shamsa

Jos tulee outoa tuoksua ajaessakin, niin annan äänen lämppärin kennolle tai siihen menevälle letkuliitokselle.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Ringaling

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - elokuu 20, 2015, 11:36:37
Jos tulee outoa tuoksua ajaessakin, niin annan äänen lämppärin kennolle tai siihen menevälle letkuliitokselle.

Joo nimen omaan ajaessa. Jostain sen täytyy vuotaa. Kattelen viimeistään huomenna tuota tarkemmin.
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008