Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan Sunny N13 -87 Päästöt

Aloittaja Ringaling, heinäkuu 30, 2015, 19:58:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ringaling

Sunnyssä moottori E13 eli 8 venttiilinen kaasarikone.

Happipäästöt vaivanut useamman vuoden mutta nyt kaksi vuotta tullut hylsy katsastuksessa niiden vuoksi.
Alla hieman sairaskertomusta.
Päästöt: 2015       2014*   2011     2010
CO           0,15        0,08       0,16       0,14             
HC           132         84          58          91
CO2         11,0        9,6         12,07     11,60
O2           5,36        7,78       4,39       5,0
lambda    1,325       -            -            -

*) 2014 arvo ennen kuin pakoputki vaihdettiin ensimmäisestä äänenvaimentimesta eteenpäin. Sen jälkeen oli happi tasan 5,0.

Tänään kun kävin katsastuskonttorilla niin pakoputken tukkiminen ei vaikuttanut O2 tulokseen.

2013 ja 2012 sekä vanhemmat arvot puuttuvat, mutta yleisesti ottaen happi näyttää olleen pitempään korkealla.
Vaihdoin viimekesänä vielä katsastuksen jälkeen virranjakajan alipainejärjestelmän letkut, jotka oli jo ihan silmämääräisestikin haperoituneita. Yritin starttikaasulla löytää muita vuotoja silloin, mutta muita ei löytynyt. Moottorin käynti parani selkeästi tuosta tempusta ja kuvittelin että homma olisi ollut kunnossa, mutta nyt sitten tänään tuli edelleen hylsy hapesta.

Polttoaineen kulutus on oikein kohtuullinen. Sytytystulpat ja ilmasuodatin on vaihettu 2012 (14tkm sitten). Ilmasuodatinta olen vähän tutkinutkin, mutta tulppia en sen kummemmin.

Mitäs ideoita?
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

OH2KV

Venttiili kantaa tai on palanut. Mittaa puristuspaineet joka sylinteristä.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Mies

K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Ringaling

Lainaus käyttäjältä: OH2KV - heinäkuu 30, 2015, 22:23:08
Venttiili kantaa tai on palanut. Mittaa puristuspaineet joka sylinteristä.

Kiitos vastauksesta. Onkos tuo sellainen homma että kannattaa itse alkaa hankkiin vermeitä ja tekemään jos ei tollaista ole koskaan tehnyt?

Voiko tuossa olla vain seossuhde pielessä? Lambda 1,325 kuulostaa aika reilusti laihalta?
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Desperate child

Lainaus käyttäjältä: Ringaling - heinäkuu 31, 2015, 13:48:15
Lainaus käyttäjältä: OH2KV - heinäkuu 30, 2015, 22:23:08
Venttiili kantaa tai on palanut. Mittaa puristuspaineet joka sylinteristä.

Kiitos vastauksesta. Onkos tuo sellainen homma että kannattaa itse alkaa hankkiin vermeitä ja tekemään jos ei tollaista ole koskaan tehnyt?

Voiko tuossa olla vain seossuhde pielessä? Lambda 1,325 kuulostaa aika reilusti laihalta?

Puristuspaineiden mittaus ei ainakaan liian vaikeaa pitäis olla, vai meinasikko kansiremontin tekemistä...?

Joskus säädeltiin tota omaa sunnya (GA16S, kaasarilla siis..) päästötesterin kanssa, jäi vaan mieleen että häkäarvon sai vähäpäästöisen tasolle, mutta HC lähti aika reippaasti nousemaan, ja silloin kävi siis jo liian laihalla.. Tuossa näyttää nuo molemmat arvot todella hyviltä... Liian hyviltä.. Olisko kuitenkin vielä vuotoa putkistossa? Kerääkö se pakoputkeen painetta jos sen tukkii koneen käydessä? Mun mielestä sen HC:n pitäis olla korkeampi jos vika on moottorin puolella..
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

Ringaling

Lainaus käyttäjältä: Desperate child - elokuu 01, 2015, 01:34:31

Puristuspaineiden mittaus ei ainakaan liian vaikeaa pitäis olla, vai meinasikko kansiremontin tekemistä...?

Joskus säädeltiin tota omaa sunnya (GA16S, kaasarilla siis..) päästötesterin kanssa, jäi vaan mieleen että häkäarvon sai vähäpäästöisen tasolle, mutta HC lähti aika reippaasti nousemaan, ja silloin kävi siis jo liian laihalla.. Tuossa näyttää nuo molemmat arvot todella hyviltä... Liian hyviltä.. Olisko kuitenkin vielä vuotoa putkistossa? Kerääkö se pakoputkeen painetta jos sen tukkii koneen käydessä? Mun mielestä sen HC:n pitäis olla korkeampi jos vika on moottorin puolella..

Yritän tänään vähän tutkia tuota pakoputkea. Olisi aika mukava, jos siitä löytyisi vielä vikaa.

Auto ja moottori vasta 104tkm ajettu. Oudolta tuntuisi, että moottorin puolella isompia ongelmia olisi. Ikää tietty löytyy. Kaippa nuo puristuspaineet voisi mitata sitten seuraavaksi. Jos kansiremppaa joutuu tekemään, niin se ei taitaisi meikän taidoilla onnistua.

Jostain luin että vasta 1.10.86 jälkeen rekisteröidyissä autoissa happi voi aiheuttaa hylkääminsen. Tuo on otettu käyttöön helmikuussa -87, että jos tuo tieto pitää paikkansa niin kyllä harmittaa.
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Ringaling

Nonii yritin sitä pakoputkea vähän tutkailla. Kunnolla en päässyt roplailemaan, kun ei ollut mitään pukkeja. Hyvin tuntui painetta riittävän putkessa. Samalla kun kaveri tukki niin yritin itse löytää pihinää jostain, mutta ei löytynyt. Voihan siellä tietty jotain vielä löytyä.

Starttiskaasulla yritin vielä löytää alipaineletkuista imua, mutten saanut moottoria hörähtämään.

Seuraavaksi varmaankin pitää sitten tarkistaa nuo puristuspaineet.

Alkuperäisessä viestissä unohdin sanoa että öljyä moottori ei syö yhtään. En tiedä onko tästä tiedosta mitään iloa niille jotka ovat päätään vaivanneet tällä. :)

Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Mies

Onko venttiilienvälyksiä säädetty milloin viimeksi?
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

micramies

#8
Lainaus käyttäjältä: Cherrymies - heinäkuu 31, 2015, 13:38:55
Tai imusarjan tiiviste vuotaa  ;D

Täältäkin ääni imusarjan tiivisteelle jos kerran alipaineletkut on ehjät ja jos pakoputkikin on tiivis niin jostain kai se saa ylimääräistä ilmaa. Imusarjan tiiviste voi olla hajonnut esim. alapuolelta jonne ei pääse ruiskimaan startpilottia jolla se paljastuisi. Kannattaa kokeilla ruiskia startpilottia sylinterinkannen ja imusarjan väliin mahdollisuuksien mukaan alapuoleltakin jos vaan pystyy, esim. pitkällä pillillä tai jatkoletkulla sinnepäin osoitellen.

Käykö moottori tasaisesti? Arvelen että moottori voisi käydä vähän epätasaisesti jos joku venttiili vuotaa ja sotkisi päästöjä. Mazdassa paloi kerran pakoventtiili ja pakoputken päästä kuului tupsahduksia, tosin silloin oli muutkin päästöarvot aika hurjia  ::)
Lambda-arvo taitaa olla aika reilusti laihan seoksen puolella kun noin paljon yli 1 mikä myös kielisi että ilmavuoto voisi olla ennen moottoria imusarjan puolella jos pakoputki kerran on tiivis. Onko siinä miten paljon kaasuttimen ympärillä putkia ja letkuja? Niissä varmaan riittää vähäksi aikaa tutkimista että ovatko ehjiä. Mazda 323 vm. -90 oli jo melkoinen käärmeenpesä kaasarin ympärillä :P
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

Ringaling

Lainaus käyttäjältä: Cherrymies - elokuu 10, 2015, 19:06:48
Onko venttiilienvälyksiä säädetty milloin viimeksi?

Ei varmaankaan ihan justiinsa. Auto on siis ollut eläkeläisellä ennen minua vuoteen 2013 asti. Valitettavasti hän oli jo muistisairas silloin, kun auto siirtyi minulle, niin aika huonosti periytyi mitään tietoa huoltohistoriasta. Kaveri oli ammatiltaan autonkuljettaja ja pitänyt siitä kyllä huolta niin kauan kuin pystyi.

Onko miten iso homma jos meinaa alkaa itse tekemään?
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Alppuu

#10
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Ringaling

Lainaus käyttäjältä: micramies - elokuu 10, 2015, 20:00:45
Lainaus käyttäjältä: Cherrymies - heinäkuu 31, 2015, 13:38:55
Tai imusarjan tiiviste vuotaa  ;D

Täältäkin ääni imusarjan tiivisteelle jos kerran alipaineletkut on ehjät ja jos pakoputkikin on tiivis niin jostain kai se saa ylimääräistä ilmaa. Imusarjan tiiviste voi olla hajonnut esim. alapuolelta jonne ei pääse ruiskimaan startpilottia jolla se paljastuisi. Kannattaa kokeilla ruiskia startpilottia sylinterinkannen ja imusarjan väliin mahdollisuuksien mukaan alapuoleltakin jos vaan pystyy, esim. pitkällä pillillä tai jatkoletkulla sinnepäin osoitellen.

Käykö moottori tasaisesti? Arvelen että moottori voisi käydä vähän epätasaisesti jos joku venttiili vuotaa ja sotkisi päästöjä. Mazdassa paloi kerran pakoventtiili ja pakoputken päästä kuului tupsahduksia, tosin silloin oli muutkin päästöarvot aika hurjia  ::)
Lambda-arvo taitaa olla aika reilusti laihan seoksen puolella kun noin paljon yli 1 mikä myös kielisi että ilmavuoto voisi olla ennen moottoria imusarjan puolella jos pakoputki kerran on tiivis. Onko siinä miten paljon kaasuttimen ympärillä putkia ja letkuja? Niissä varmaan riittää vähäksi aikaa tutkimista että ovatko ehjiä. Mazda 323 vm. -90 oli jo melkoinen käärmeenpesä kaasarin ympärillä :P

Vaikea ottaa kantaa tuohon moottorin tasaisuuteen, kun ei tiedä miten hyvä se voi olla. :D On siinä siis omat epätasaisuudet.

Kokeilen huomenna vielä jos tuolta imusarjan alta saisi jotain hörinää aikaiseksi. Aika väljä tuo moottoritila onneksi niin saattaa sinne päästäkin tuon vakiopillin kanssa. Letkuja tosin piisaa kyllä.
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Ringaling

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - elokuu 10, 2015, 22:22:41
Lainaus käyttäjältä: Ringaling - elokuu 10, 2015, 21:18:57
Onko miten iso homma jos meinaa alkaa itse tekemään?

Video: Honda Accord Valve Adjustment - EricTheCarGuy
Toinen: Honda K Series Valve Adjustment -EricTheCarGuy

Kiitos linkeistä!
Sen verran monta kertaa sanoo toi Eric että ei oo ihan helppo homma, että jää varmaan itseltä tekemättä. :D Jos ei muu auta, nii jolleki korjaamolle sitten pitää viiä tohon hommaan.
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Shamsa

#13
Korjaamolla hintaa saattaa vaan kertyä lähemmäs tuhannen euroa..

Edit: puhun siis kansiremontista ;D
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Ringaling

Noniin,
Sumuttelin starttikaasua taas joka puolelle, mutta mitään reaktiota ei löytynyt.

Tämä on teille varmaan selvää pässin lihaa, mutta työkaveri näytti sellaisen paperilapputestin, missä pakoputken suulle laitetaan paperia. Ja katsotaan imeekö se välillä. Näyttää siltä että välillä vähän imaisisi. Talouspaperi siis lepatti välillä molempiin suuntiin siitä siinä ihan huulilla kun piti sen kulmaa.

Minulle jäi vähän epäselväksi että mistä se on oire. Kertokaapa te viisaammat diagnoosia.
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Shamsa

Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Alppuu


Ei se välysten säätö pajalla paljoa voi maksaa, mutta helposti tuon tekee itsekin ja sitten

Lainaus käyttäjältä: OH2KV - heinäkuu 30, 2015, 22:23:08
Venttiili kantaa tai on palanut. Mittaa puristuspaineet joka sylinteristä.

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Shamsa

Mulla todistetusti vuoti pakoventtiilit joka pytystä, 1 pytystä niin pahasti että puristukset oli 80psi.
Päästöissä happi 3.7 ja HC arvo huiteli lähellä 400.
häkäarvo oli normaali. Kylmänä kävi kolmella sylinterillä n. 30 sekuntia.

että ei oikein nuo sun oireet viittaa moottorin puolelle.
Joko sulla on väljät pytyt ja se imee huohotusletkujen kautta ilmaa tai pakoputkessa reikä/vuotava laippa tai imusarjan tiiviste, tai sitten joku on mennyt ruuvailemaan kaasutinta.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

micramies

#18
Löysimpäs Mazdan vanhan lapun missä oli päästöarvot kun yksi pakoventtiili (16-venttiilinen) oli palanut:
HC PPM: 1070
CO2: 11,00
CO: 1,65
O2: 6,87

Hylky tuli että napsahti ja korjausmääräys päälle  ;D

Puristuspainemittaus näytti seuraavaa:
1 pytty: 7,8 bar, öljyä pyttyyn niin nousi 8,5 bariin.
Muut pytyt 12,5 baria.

Päästöt remontin jälkeen:
CO%: 1,88
HC PPM: 257
O2: 1,66
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

Mies

#19
Lainaus käyttäjältä: micramies - elokuu 10, 2015, 20:00:45
Lainaus käyttäjältä: Cherrymies - heinäkuu 31, 2015, 13:38:55
Tai imusarjan tiiviste vuotaa  ;D

Täältäkin ääni imusarjan tiivisteelle jos kerran alipaineletkut on ehjät ja jos pakoputkikin on tiivis niin jostain kai se saa ylimääräistä ilmaa. Imusarjan tiiviste voi olla hajonnut esim. alapuolelta jonne ei pääse ruiskimaan startpilottia jolla se paljastuisi. Kannattaa kokeilla ruiskia startpilottia sylinterinkannen ja imusarjan väliin mahdollisuuksien mukaan alapuoleltakin jos vaan pystyy, esim. pitkällä pillillä tai jatkoletkulla sinnepäin osoitellen.

Käykö moottori tasaisesti? Arvelen että moottori voisi käydä vähän epätasaisesti jos joku venttiili vuotaa ja sotkisi päästöjä. Mazdassa paloi kerran pakoventtiili ja pakoputken päästä kuului tupsahduksia, tosin silloin oli muutkin päästöarvot aika hurjia  ::)
Lambda-arvo taitaa olla aika reilusti laihan seoksen puolella kun noin paljon yli 1 mikä myös kielisi että ilmavuoto voisi olla ennen moottoria imusarjan puolella jos pakoputki kerran on tiivis. Onko siinä miten paljon kaasuttimen ympärillä putkia ja letkuja? Niissä varmaan riittää vähäksi aikaa tutkimista että ovatko ehjiä. Mazda 323 vm. -90 oli jo melkoinen käärmeenpesä kaasarin ympärillä :P

Ei siellä montaa alipaineletkua ole.

Ja venttiilien säätö ei ole kummoinen homma, jos työkalut pysyy yhtään kädessä. Rohkeesti vaan tekemään!

Jos se sun synnys liikkuu pihlajanmäen suunnalla joskus niin voin analysoida vikaa ja kuunnella käyntiä.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

140ypower

työkalujakaan tartte kun risti ja talttapää meisselit, 10, 12 ja 14 avain ja välysmitta :)
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

OH2KV

Samaa mieltä, kun oikeasti tarvitsee vain rakotulkin normaalien käsityökalujen lisäksi. Ja nehän on joka henkilöllä? Puristuspainemittarikaan ei kauhea rahareikä ole, kannattaa harkita hankkimista.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/493125/Puristusmittari-letkulla-0-21kg
Tuommoinen itsellä, toki saa lainaksi Kirkkonummelta.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Ringaling

Lainaus käyttäjältä: Cherrymies - elokuu 11, 2015, 22:48:44

Jos se sun synnys liikkuu pihlajanmäen suunnalla joskus niin voin analysoida vikaa ja kuunnella käyntiä.

Voin tulla vaikka tänään näyttään. Leppävaarasta ei ole paha etappi.

Lainaus käyttäjältä: OH2KV - elokuu 11, 2015, 23:02:13
Samaa mieltä, kun oikeasti tarvitsee vain rakotulkin normaalien käsityökalujen lisäksi. Ja nehän on joka henkilöllä? Puristuspainemittarikaan ei kauhea rahareikä ole, kannattaa harkita hankkimista.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/493125/Puristusmittari-letkulla-0-21kg
Tuommoinen itsellä, toki saa lainaksi Kirkkonummelta.

Puristuspainemittarin kävin jo tuolta motonetistä poimimassa. Tänään olisi ehkä vihdoin vähän aikaa mittaillakin jotain.

Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

JapSan

Tuohan käy todella laihalla, jos arvot on tiivisteen vaihdon jälkeen yhä samat niin eikun seosta säätämään rikkaammalle. Viikko sitten leimasin -82 150Y:n, CO oli 0.18, HC parisataa, CO2 jotain 12 tienoilla. Konttorin setä passitti heti säätöhommiin ettei ala venttiilit palamaan. Ymmärtääkseni näissä paljopäästöisissä sopiva CO on 1.5 johon säätämällä yrjönkin CO2 muuttui 14 kantturoille, joka lienee myöskin ihanteellinen, lambda aika tarkkaan 1.0x. Empä vain tullut ottaneeksi muita lukuja ylös, HC ei kuitenkaan ollut päätä huimaava. Happiarvoa en muista ollenkaan ennen eikä jälkeen, tiedä vaikuttaneeko seossuhde siihenkin?
Datsun 150Y B310 -82
Datsun 1500 Pick-Up GNL620 -76

Ringaling

Noniin puristuspaineet mitattu. Toivottavasti jopa oikein.. Eric the Car Guyn opeilla.
Tällaista: 1        2       3        4
Kuiva:    13,3  11,3  12,0  12,4
Märkä:   15,3  13,3  12,6  13,1

Alfamer sanoo että 12,45 bar ois normaali ja 9,81 bar miniimi.

Vähän jännä oli toi että aika hyvä paineet kuivana, mutta vaan osassa nousi. Onhan tossa myös vähän hajontaa 11,3 - 13,3. Mittarin tarkkuudesta en tiiä. On toi motonetin alle 30e vehe.

Nyt sitten Gurut diagnoosia. Mikä on seuraava askel?

Edit: Tulpat oli ihan siistit maitokahvit.
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Alppuu

#25
Lainaus käyttäjältä: Ringaling - elokuu 12, 2015, 17:43:36
Nyt sitten Gurut diagnoosia. Mikä on seuraava askel?

Jos vaikka ne venttiilit.. ja sitten tarvittaessa säätää kaasuttimesta rikkaammalle.




When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Shamsa

nuo erot kyllä tod.näköisesti johtuu pelkästään siitä että 1. pytty on lähimpänä öljypumppua(?) ja saa eniten voitelua.
Tulpat siis ok väriset, hmmm. Oiskohan sittenkin putkessa pieni vuoto välillä pakosarja->pakoputken takaosa? Pienikin reikä meinaan vääristää kaikkia arvoja.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Ringaling

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - elokuu 12, 2015, 19:50:32
nuo erot kyllä tod.näköisesti johtuu pelkästään siitä että 1. pytty on lähimpänä öljypumppua(?) ja saa eniten voitelua.
Tulpat siis ok väriset, hmmm. Oiskohan sittenkin putkessa pieni vuoto välillä pakosarja->pakoputken takaosa? Pienikin reikä meinaan vääristää kaikkia arvoja.



Siinä vielä nuo tulppien päät. Pitää varmaan hankkia jotku pukit että pääsee oikein kunnolla vielä tutkiin pakoputkea.

Tää auton korjaaminen on kyllä just niinkuin kaveri sanoi: "Se voittaa, jolla on kuollessa eniten työkaluja" :D
Nissan Sunny 1.3SLX  1987
Volvo    V70     2.0F      2008

Shamsa

Kuvassa ainakin melko puhtailta näyttävät, liian puhtailta ;D vai onko ne tuossa jo putsattuna?
näitä vikoja on niin paha arvuutella ruudun takaa ;D

Tuossa CA:ssakaan ole ikinä ollut noin puhtaat, entisistä E15 koneisesta B11 sanista ja GA16s koneella olevasta slx coupesta puhumattakaan...
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

OH2KV

1 barin sisällä nuo puristuspaineet saisivat olla, nyt on hajontaa melkein saman verran kuin pojan entisesstä Micrassa, tais yhessä pytyssä olla 2,5 baria pienempi lukema, ja hapet n 10% Muita suureita en mittauksesta muista, mutta liika happi vääristää lukemia reilusti. Venttilien hiontahommiksi meni. Sillä tuli kuntoon.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.