Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan primera p11 slx ---> GT

Aloittaja willeer, heinäkuu 28, 2015, 17:05:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Totenkopf

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - elokuu 05, 2015, 06:24:17
Lainaus käyttäjältä: Totenkopf - elokuu 04, 2015, 17:15:21
Lainaus käyttäjältä: AkiH - elokuu 04, 2015, 10:58:23
Numeron perusteella normaalissa SR20De:ssä ja SR20DE:ssä olisi sama kansi.

http://nissan4u.com/parts/info/110402F200/

Tulivatko rullakeinut missä vaiheessa valmistukseen SR20DE:ssä, oliko venttiilikoneisto samanlainen koko P11 GT -kauden ajan?
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - elokuu 04, 2015, 10:37:23
Kansi on eri koska DEH:ssä tosiaan rullakeinut, en kyllä ymmärrä miksi nokkien pitäisi erota eri keinutyypistä huolimatta.

Koko P11- kauden ajan on käytetty rullakeinuja oli kyseessä sitten SR20DE, SR20DEL tai SR20DEH. Täälläpäin SR20De- nimellä liikkuva moottori liikkuu varaosaluetteloissa nimellä SR20DE ja ensimmäisen "faceliftin" (sivuturvatyynyt, oranssit takavilkut jne.) jälkeen mallimerkinnäksi vaihtui SR20DEL. Itse kansi on näinollen sama edellämainituissa. 2F2 merkintä pitäisi löytyä jakopään puoleisesta päästä.


Sanoin, että nokkien pitäisi olla samat olipa keinut mitkä tahansa (P10 Di vs. P11 DE) niin nyt väännetään pilkkua siitä oliko sama kansi P11 korisissa De:ssä ja DE:ssä  :)


Alkaa muistuttaa erästä jenkkiläisten keskustelua jossa oli sopat kunnolla sekaisin SR:n isojen ja pienten kirjainten kanssa  ;D
Varaosanumero on eri. Jos osa olisi täysin samanlainen, niin se tuskin olisi muuttunut yhtään mihinkään. Tarkista vaikka itse. Nosto ja kesto on P10 egt:ssä ja P11 GT:ssä sama, imu 248*/9,4mm ja pako 240*/9,0mm. Tottakai saa ihan vapaasti minun puolesta yhdistellä miten haluaa, yhteensopivuus tuskin on ihan yhtä kattavaa kuin kotimaisten varaosapuljujen kuvastoissa, missä ainoa yhdistävä tekijä on mallimerkinnän P- kirjain :D
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

AkiH

Lainaus käyttäjältä: AkiH - elokuu 04, 2015, 10:58:23
Numeron perusteella normaalissa SR20De:ssä ja SR20DE:ssä olisi sama kansi.

http://nissan4u.com/parts/info/110402F200/

Tulivatko rullakeinut missä vaiheessa valmistukseen SR20DE:ssä, oliko venttiilikoneisto samanlainen koko P11 GT -kauden ajan?
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - elokuu 04, 2015, 10:37:23
Sanoin, että nokkien pitäisi olla samat olipa keinut mitkä tahansa (P10 Di vs. P11 DE) niin nyt väännetään pilkkua siitä oliko sama kansi P11 korisissa De:ssä ja DE:ssä  :)

Alkaa muistuttaa erästä jenkkiläisten keskustelua jossa oli sopat kunnolla sekaisin SR:n isojen ja pienten kirjainten kanssa  ;D

En minä vääntäminen ja pilkunnussinta mielessäni tuota kansien varaosanumerovertailua tehnyt. :-[ Alun perin kyseltiin normaalin P11:n 2-litraisen ja GT:n moottorin tehoeroa selittäviä tekijöitä ja se mielessäni vastasin, noiden välillä kansi on samalla varaosanumerolla ja sen perusteella ei näyttäisi aiheuttavan tehoeroja. P10:n moottoreita en lähde vertailemaan, kun en niistä mitään tiedä.

SR20-koneiden vertailu osaa olla melkoinen sekametelisoppa erilaisine tehoversioineen, isoine ja pienine kirjaimineen ja L- ja H-päätteineen. Näitä vertaillessa oikeinkirjoitus taitaa olla tavallistakin tärkeämpää, muuten kaikki puhuvat ristiin.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Totenkopf

Perehdyttyäni asiaan hieman enempi, voin varmistaa, että nokat käyvät kyllä päikseen, mutta vaihdosta on hyötyä ainoastaan uudemmasta vanhempaan vaihdettaessa. Nokat eivät ole rullakeinulla varustetussa moottorissa samanlaiset. Syy piilee siinä, että rullakeinussa vastinpinnan säde on huomattavasti pienempi, jolloin nokan täytyy olla eri muotoinen jotta sama aukioloaika saavutetaan. Eli jos joku nyt haluaisi laittaa p10egt:n nokat p11 primeraan, niin ne kyllä kävisivät paikoilleen, mutta tehoa olisi vähempi. Onko riittävä perustelu? Vertailkaa vaikka kuvia kummastakin keinuvivusta, niin luulisi selkenevän.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Totenkopf - elokuu 05, 2015, 07:26:40
...Nosto ja kesto on P10 egt:ssä ja P11 GT:ssä sama, imu 248*/9,4mm ja pako 240*/9,0mm...
Mistähän nämä arvot on repäisty? Lähinnä tuon GT:n osalta..



Lainaus käyttäjältä: Totenkopf - elokuu 05, 2015, 10:37:18
Perehdyttyäni asiaan hieman enempi, voin varmistaa, että nokat käyvät kyllä päikseen, mutta vaihdosta on hyötyä ainoastaan uudemmasta vanhempaan vaihdettaessa. Nokat eivät ole rullakeinulla varustetussa moottorissa samanlaiset. Syy piilee siinä, että rullakeinussa vastinpinnan säde on huomattavasti pienempi, jolloin nokan täytyy olla eri muotoinen jotta sama aukioloaika saavutetaan. Eli jos joku nyt haluaisi laittaa p10egt:n nokat p11 primeraan, niin ne kyllä kävisivät paikoilleen, mutta tehoa olisi vähempi. Onko riittävä perustelu? Vertailkaa vaikka kuvia kummastakin keinuvivusta, niin luulisi selkenevän.
Tämä voi olla kyllä totta.. selviää ihan luonnossa parin viikon sisään kun käytän remontin yhteydessä GT:stä nokat irti. Varastossa onkin sopivasti P10:n Di, De ja ensimmäisen sukupolven DE mallikappaleiksi.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Totenkopf

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - elokuu 05, 2015, 17:28:02
Lainaus käyttäjältä: Totenkopf - elokuu 05, 2015, 07:26:40
...Nosto ja kesto on P10 egt:ssä ja P11 GT:ssä sama, imu 248*/9,4mm ja pako 240*/9,0mm...
Mistähän nämä arvot on repäisty? Lähinnä tuon GT:n osalta..



Lainaus käyttäjältä: Totenkopf - elokuu 05, 2015, 10:37:18
Perehdyttyäni asiaan hieman enempi, voin varmistaa, että nokat käyvät kyllä päikseen, mutta vaihdosta on hyötyä ainoastaan uudemmasta vanhempaan vaihdettaessa. Nokat eivät ole rullakeinulla varustetussa moottorissa samanlaiset. Syy piilee siinä, että rullakeinussa vastinpinnan säde on huomattavasti pienempi, jolloin nokan täytyy olla eri muotoinen jotta sama aukioloaika saavutetaan. Eli jos joku nyt haluaisi laittaa p10egt:n nokat p11 primeraan, niin ne kyllä kävisivät paikoilleen, mutta tehoa olisi vähempi. Onko riittävä perustelu? Vertailkaa vaikka kuvia kummastakin keinuvivusta, niin luulisi selkenevän.
Tämä voi olla kyllä totta.. selviää ihan luonnossa parin viikon sisään kun käytän remontin yhteydessä GT:stä nokat irti. Varastossa onkin sopivasti P10:n Di, De ja ensimmäisen sukupolven DE mallikappaleiksi.

Joskus aikoinaan luin melko mittavan vertailun SR- perheen moottoreista, sieltä jäi päähän nuo luvut. En enää vaan kuollaksenikaan muista mistä. Googlettelemalla voi mahdollisesti löytyä. Kokeilin etsiä kuviakin aiheesta, mutta ei oikein hyviä sattunut silmään. Sittenpähän tuon näet kun pääset pyörittelemään käsissäsi kumpaakin mallia.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

Jylppy

#35
P11 service manuaalista (en tiedä koska painettu) löytyi jotain nokkien tietoja.





[ylläpito on poistanut yli vuoden vanhat liitteet levytilan säästämiseksi]
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Totenkopf

SR20DEH koneelle antoi seuraavat tiedot: Imu 244* 9,9mm nostolla ja pako 232* 8,8mm nostolla. Nämä tiedot on siis P11 FSM:stä. Pientä heittoa nuihin aiemmin ilmoittamiini arvoihin, mutta uskon noiden pitävän paikkansa.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Totenkopf - elokuu 06, 2015, 17:21:11
SR20DEH koneelle antoi seuraavat tiedot: Imu 244* 9,9mm nostolla ja pako 232* 8,8mm nostolla. Nämä tiedot on siis P11 FSM:stä. Pientä heittoa nuihin aiemmin ilmoittamiini arvoihin, mutta uskon noiden pitävän paikkansa.

Juu... "pientä"  ;D  Tuon tiedon perusteella olen ainakin itse elänyt. Lisäksi eGT:n DE:ssä on kolmet eri nokka vaihtoehdot. Tuoreemmissa aina vain toinen toistaan huonommat. Esim. ensimmäisessä versiossa imupuolen nokka on sama kuin GTi-R:n SR20DET:ssä, nostoa 10mm.


Kävipä nokat ristiin tai ei, niin se pitää kyllä kokeilla, että heittää DEHiin P11 De:n pakonokan.. nousee nosto ja aukiolo.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

willeer

Noni taas ollaan sorvin ääressä, pikku veikka tosin otti auton käyttöön joten ainoa mitä voin tehdä on osien irrotus ja jalostus eli kunnostaminen ja maalaus yms. Tuli sellanen ongelma vastaan että gt:ssä on edessä isommat jarrut nii mites päittäin vaihto tohon slx:ään? Onko samalla kohdalla molemmissa pultin reiät vai pitääkö enemmänkin osaa vaihtaa päittäin? Ja toisesta satulasta oli levy ilmeisesti kuluttanut osan pois nii miten onko käyttökelvoton vai voiko vielä käyttää? Kuvia siitä satulasta on kuhan  osais vaan liittää siihenki vois joku vähän opastaa ;D

willeer

#39
Tuli myös mieleen että onko molemmissa (SLX ja GT) samanlaiset laturit vai onko lataustehossa eroja? Ja etutolppien päittäin vaihto menee varmaankin ihan sujuvasti vai eroaako jotenkin?

AkiH



Etutolpissa on tuo kiinnityspultit sisältävä lätkä erilainen (kuvassa osa 14/15). GT:ssä siinä on kaksi lisäpulttia tolppien yläpään poikkituen kiinnitystä varten ja niille joutuu SLX:ssä ilmeisesti tekemään reiät koriin. Lätkä on muistaakseni helposti vaihdettavissa, mutta se ei lähde irti ilman tolpan purkamista. Muuten kai niiden tolppien pitäisi mennä aika sutjakasti paikoilleen.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

willeer

Uutta ongelmaa pukkaa, eli takasatuloiden vaihto viimistä vaille valmis mutta viel pitäisi herkistellä se käsijarrun mekaaninen osa sieltä satulasta. Eli vuosi sitten vanhoja satuloita koitin herkistellä mutta tyssäsi siihen kun se osa missä koukku johon vaijeri tulee kiinni niin sain  vaan sen noin 2cm ylös sieltä. Eli miten se lähtee kokonaan pois satulasta? Uudet tiiviste setit hankittuna jo ja muuten vaihettukkin mutta laiskuus tainnu iskee ku vaikeimpii en vaihtanu. Eli männän ja liukutappien suojakumit sekä männän o-rengas vaihettu. Niin oisko vielä sinne männän alle menevä o-rengas iso homma vaihtaa? Ja miten sen purku? Eli käytännössä purku ohjeet kuinka vaihetaan paketista vielä yli jääneet 2kpl o-rengata, yksi isompi rengas ja yksi "letkun" pätkä.

willeer

Ja tulikin mieleen että seuraavaksi kunhan takajarrut on kunnossa vaihan eteen satulat ja tolpat gt:stä. Ja tällä hetkellä hirveä nitinänatina kuuluu autosta eli slx:stä mutta gt:stä ei kuulunut, silti haluaisin kaikki kulutus osat vaihtaa eteen eli mitä kaikkia kannattaa vaihtaa. Koiranluut ovat uudet niin niitä ei kyllä tarvitse mutta puslat ja suojakumiainakin oli iskarista rikki, tietämystä viisaammilta kaivataan? Ja tosiaakin tiedän puslat mutta ei hajuakaan että monta ja missä sijaitsee mutta kun purkaa atomeiksi luulis löytyvän ja onnistuvan  ;D Samalla osista ajattelin ruosteet putsailla nii millä kannattaa maalata sitten uudestaan, alustamassaa vai ihan pohjamaali/maali yhistelmä vai jarrusatulamaali?

AkiH

Yleisimmin se natina tulee niistä ylätukivarsista, tuossa räjäytyskuvassa osat numero 16 ja 17.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

willeer

Herkistelen nyt käsijarruja purkamalla koko satulan, niin sinne satulan sisään ei mahdu ne rengaspihdit että saisi lukkorenkaan pois. Mistä mahtaisi tarpeeksi kaposet pihdit saada? ;D

NikookiN

Samaa etsiskelin itse, mutta parin kauppakierroksen jälkeen en löytänyt. Kaverin kanssa meni ilman ongelmia pelkällä ruuvarilla, ehkä liiankin helposti joten eipä pihtejä tarvinnutkaan.
Nissan Primera 2.0 GT -98, VW Transporter T4 2.4d -02 (pitkä)
Toyota Carina II 1.6 -92 (entinen)
Nissan Primera 1.6 -92 (entinen)

willeer

Motonetistä löyty melkein oikea  ja muokkaamalla vähän nii sain toimimaan. Itselläni ei tosiaankaan ollut mahdollista takaisin laitossa ruuvarin kanssa saada :D

willeer

Jaaa, takasinhan sitä lukkomutterii ei saanut, liian ahdas paikka ja jousenjännitys samalla liian vaikeaa :'(

Shamsa

Hyvin se multakin onnistui GTi:n satuloiden kanssa.. Pitää vaan painaa tarpeeksi kovaa pihdeillä ja samalla pienellä talttameisselillä painaa vastakkaiselta laidalta, pitäisi napsahtaa paikalleen.
Itse käytän semmoisella mutkalla olevia kärkipihtejä joihin hioin sopivat piikit päihin että saa seegeristä kiinni, tuntui ainakin gti sanin takasatuloihin hulahtavan helposti sisälle.

mitä rasvaa laitoit käsijarruakselille? Turhan tönkköä rasvaa jos laittaa niin sama kuin et olisi purkanut ollenkaan, mitä lirumpaa se rasva siellä on, sitä parempi. Oliko sulla vielä niissä satuloissa ne neulalaakerit ehjiä?

Se satula ei tosiaankaan toimi ilman sitä seegeriä!!
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

willeer

sellasta seuraavaksi että kannattaako päittäin vaihtaa niitä iskareita? eli oliko ne gt mallissa matalemmat ja ku vaihtaa iskaria ylipäätään niin kannattaako jotain osia vaihtaa myös samalla eli siinä iskarin päällä oli tiiviste nii se varmaan ja sit oli niitä muutamia kumipalkeita siinä päällä niin kannattaako niitä vaihtaa myös?

willeer

eli luultavasti osat 9, 11 ja 20

willeer

ja miten ton ajotietokoneen kanssa että sais sen vaihettuu. Eli onko jossain joku boksi mikä pitää myös vaihtaa vai onko kaikki mittariston sisällä ja toki varmaan antureita pitäis myös ottaa.

Ja lisäksi sellainen asia että miten ratti irrotetaan, alfamerin kirja ei siinä auttanut

Shamsa

Keskellä rattia on yksi mutteri mikä sen lukitsee paikalleen, luultavasti jonkinlaisen peitelevyn/lätkän alla.
Se on silti tiukassa vaikka mutteri/pultti olisikin auki, tarttee ulosvetäjän tai jos uskaltaa rattia hakata vasaralla..
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

AkiH

Airbagi siinä ainakin on välissä ennen kuin pääsee muttereita irrottelemaan.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Shamsa

Aina unohdan tuon airbägin kun enemmän noita bägittömiä laittelen ::)
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

willeer

tarviiko rattia irrotellessa pelätä että airbägi poksahtais? eli riittääkö ihan piuha irti pägistä vai miten saa pois päältä? ja vaihdoin mittariston ja muuten toimii mutta kulutus ja digitsalinen nopeus ei toimi niin johtuuko että jokin anturi puuttuu vai mikä on?

Shamsa

Bägien sulake pois ja akun miinus irti ennenkuin edes kosket siihen bägiin ;D
Kulutuksen signaalin mittari taitaa saada eculta, mittari sitten vain muuttaa suuttimien aukiolopulssin numeroksi, tai sitten siellä on alipaineanturi niinkuin vanhassa kunnon dx corollassa ;D eli jos sulla on slx:n johtosarja ja ecu siinä autossa niin sitä piuhaa ei taida olla olemassakaan ;D

Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Mies

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - syyskuu 28, 2015, 09:09:16
Keskellä rattia on yksi mutteri mikä sen lukitsee paikalleen, luultavasti jonkinlaisen peitelevyn/lätkän alla.
Se on silti tiukassa vaikka mutteri/pultti olisikin auki, tarttee ulosvetäjän tai jos uskaltaa rattia hakata vasaralla..


Ei tartte ulosvetäjää tai vasaraa, kyllä ne ihan käsivoimin lähtee. Korkeintaan kumivasaralla voi vähän ratin kehää "taputella" jos ei muuten irtoo, kehän takaa käsin lyömällä on pelaava keino.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Shamsa

Mulla edellisessä coupessa ja tuossa gti:ssäkin kummassakin ratit on aina pitäny irrottaa ulosvetäjällä kun se painuu niin tiukasti booreille kiinni ;D vaikka olisin just asentanu sen ratin niin silti pitää käyttää ulosvetäjää :o lähtee irti kovan pamauksen saattelemana..
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Mies

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - lokakuu 05, 2015, 11:43:31
Mulla edellisessä coupessa ja tuossa gti:ssäkin kummassakin ratit on aina pitäny irrottaa ulosvetäjällä kun se painuu niin tiukasti booreille kiinni ;D vaikka olisin just asentanu sen ratin niin silti pitää käyttää ulosvetäjää :o lähtee irti kovan pamauksen saattelemana..

Vähän autosta riippuen saattaa olla tiukassa, joskus saa hakata käsillä enempi ja joskus lähtee kerralla. Jos on boorit ottaneet kipeää tms niin voi sen takia mennä aina jumiin.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)