Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan primera p11 slx ---> GT

Aloittaja willeer, heinäkuu 28, 2015, 17:05:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

willeer

Hei, pitkän kattelun jälkeen löysin vihdoinkin varaosa auto. Varaosa auto in malliltaan GT primera ja ideana onkin vanhan slx primerani päivittäminen. Matkalla tulee varmasti paljon ongelmia ja siksi pitää täältä pyytää apua.

Aivan aluksi mitä mielessä pyörii on ajotietokoneen vaihto SLX:ääni, riittääkö mittariston vaihto vai edellyttääkö muutakin? Siihen tarvitsen kipeästi apua.

Toinen mikä mietityttää on mikä tekee gt:stä tehokkaamman, eli mitä erilaista on SR20De ja SR20DE malleilla ja tarkoitan siis mitä konkreettista ja miksi E malli on tehokkaampi?

Onko mahdollista sivuturvatyynyt siirtää slx malliin ja mitä vaatii?

Kiitos paljon etukäteen vastanneille ja jos joku ihmettelee miksi en vaihtais suoraan gt mallia vaan alle niin gt oli koriltaan erittäin huonossa kunnossa ja muutenkin huonosti pidetty, sekä haluan oppia uutta ja kaiken teen opiskelun ohella ja budjetilla.


willeer

Jos joltain löytyy niin kuskin penkki hakusessa, primeran puolinahka tai mahdollisesti maximan tai vastaavan

AkiH

Minkä vuotinen on oma autosi, se SLX? Entä varaosa-GT? 1998-mallisessa ja uudemmassa P11-korisessa Primerassa on vakiovarusteena sivuturvatyynyt karvahatuinta LX-mallia lukuunottamatta.

GT-malliseen tehoa tuovat ulkomuistista lueteltuina ainakin erilaiset nokka-akselit, pakoputkisto ja moottorinohjaus.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

willeer

SLX on 98 ja GT on muisfaakseni 97, varmistan vielä. Ja eikö sivuturvatyynyt ole samassa pilarissa jossa etupenkkien vyöt ovat?? Jos näin on niin ainakaan 98 slx: ssäni ei ole niitä sivutyynyjä.

Mitenköhän tuon moottoriohjain boxin vaihto, onko kannattavaa ja jos muuten on samat  hilavitkuttimet niin onko vaan että piuhat irti ja kiinni uuteen autoon?

AkiH

#4
Sivuturvatyynyt ovat etupenkkien ulkoreunoissa. Jos vuonna 1998 rekisteröidyssä ei ole turvatyynyjä, on se luultavasti ylivuotinen 97-mallinen. Tunnistaa kirkasvilkkuisista takavaloista, maalaamattomista ulko-ovenkahvoista (SLX:n ja GT:n kohdalla) yms.

Tuosta kuvasta näet etupenkin reunassa turvatyynyn paikan.



Moottorinohjausboksi taitaa olla naimisissa ajoneston kanssa, joten silloin taitaisi sitä vaihtaessa mennä vaihtoon myös avaimet ja lukot ja ajoneston yksikkö. Viisaammat vahvistakoon tämän mielikuvani.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Jylppy

Lainaus käyttäjältä: AkiH - heinäkuu 28, 2015, 22:40:15
Moottorinohjausboksi taitaa olla naimisissa ajoneston kanssa, joten silloin taitaisi sitä vaihtaessa mennä vaihtoon myös avaimet ja lukot ja ajoneston yksikkö. Viisaammat vahvistakoon tämän mielikuvani.

Juurikin näin.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

willeer

Okei tuo asia selvä, jossain myöhemmässä vaiheessa kenties sitten. GT on -97 vuotinen nyt varmistin asian.
Olin sitten vaihtamassa etuistuimia kun huomasin että liittimet ei mene yksiin. Slx:ssä on 3 piuhaa ja Gt:ssä 2, mites niiden kanssa menee että saa muunnettuu sopivaksi? Tähän pikaisesti apua  :-\

willeer

Tuli myös mieleen että miten etutolppien sovitus päittäin ja laturi?

AkiH

#8
Oliko siinä SLX:ssä ne turvatyynyt? Jos on ja GT:ssä ei, niin turvatyynyttömien penkkien asentaminen aiheuttaa varmaankin ongelmia katsastuksessa. Jos kumpikin on ilman turvatyynyjä, niin sen suhteen ei silloin ole ongelmia.

Jos siis penkit ovat turvatyynyjärjestelyiltään yhtenäiset, niin liittimet voisivat olla istuinlämmittimen piuhat. GT:n penkeissä ei ole alun perin ollut alkuperäisasennuksena persgrillejä, vaan ne ovat täällä maahantuojan asentamat jälkiasennuselementit. Siksi niissä saattaa olla eroja.

Pikaisella räjäytyskuvan katselulla en yhtäkkiä keksisi muita eroja etutolpissa kuin GT:n aavistuksen matalammat jouset ja yläkiinnityksen pultit poikkituelle. Niille joutuu tekemään koriin reiät, että saa tuen kiinnitettyä konehuoneen puolelta.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

willeer

Joo eli molemmissa oli penkit ilman tyynyjä. Ja siis se liittimien sovittaminen eli jätetäänkö 1piuha pois vai laitetaanko 2 piuhaa samaan? Onko kokemuksia?

AkiH

Onko noista mitään apua? Kuvat vastaavat käsittääkseni sen SLX:n sähköjä, ovat tehtaan korjausoppaasta.



Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

JJM

Ne gt:n penkkien persegrillit on 99% varmuudella rikki, ainakin kuskinpenkistä. Vastuslangat katkeaa. Verhoilut auki ja uudet elementit tilalle esim. motonetistä. Omasta jätin aikoinaan pois kun verenkierto on toistaiseksi niin hyvä että pärjää ilmankin.

willeer

Onkos siinä gtssä sitten se hi/lo asetukset ihan toimivat, kun pyörittelin päässä noita asioita niin onko se hi/lo asetus mahdollinen 2 piuhalla vai onko johdon välissä muuntaja tai jokin vastus joka muuntaa sitten hi asentoon tai vastaavaa? Toivottacasti tajusitte mitä tarkoitin ;D

AkiH

Minulla tuossa omassani on (olleet) vain yhdellä teholla toimivat penkinlämmittimet, eli se piuhojen ero voi kyllä johtua lämmitystehojen eroista. Siinä varaosa-GT:ssäsi on varmaankin ne Sunny/Cherry-malliset oranssitaustaiset katkaisijat? Niissä periaatteessa olisi mahdollisuus kahteen tehoon, mutta lieneekö niitä kumpaakin käytetty näissä maahantuojan asentamissa lämmittimissä...
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

willeer

Joo, oranssitaustaiset säätimet on ja noinhan ajattelin, täytyisiköhän sitten ottaa vanhoista penkeistä vastukset niin saisi eri tasoiset säädötkin, saattaa olla että jos toimii gtn lämmittimet niinjää tällä kertaa. Onko kokemuksia penkkien purusta? Saako takaisin kasaankin viel vai joutuuko jotain niittejä tai vastaavia porailla että kasaaminen sitten olisi jo haastavaa?

JJM

Istuin- ja selkänojaverhoilu on kiinni sellaisilla kiepautettavilla niiteillä. Jollain pihdeillä ne kiersin omasta auki. En laittanut niitä enää takaisin vaan käytin pieniä nippusiteitä ja hyvä tuli. Penkit kun ottaa ensin irti ja rauhassa availee niin onnistuu kyllä.

Kannattaa kyllä kahdesti miettiä kannattaako alkaa säätää noiden lämmittimien kanssa, se todellinen tarve on loppuviimein aika vähäistä.

(en oo kyllä koskaan tajunnut miksi pitää olla kaksi tehoaluetta persegrillissä, kun alkaa hikihelmiä kerääntyä vakoon niin laittaa pois päältä?)

AkiH

Melkein kallistuisin ajelemaan ilman lämmittimiä minäkin. Omassani ei kuskin jakkarassa toimi lämmitys (näyttää olevan katkaisjalta johto poikki) eikä persaus ole siitä huolimatta paleltunut parina viime talvena. Jos lämmityksen puutteesta pääsee yli, niin penkit kannattaa kuitenkin vaihtaa, ovat ne sen verran hyvät istua nuo GT:n tukevammat istuimet.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

NikookiN

Lainaus käyttäjältä: willeer - heinäkuu 29, 2015, 23:31:29
Onkos siinä gtssä sitten se hi/lo asetukset ihan toimivat, kun pyörittelin päässä noita asioita niin onko se hi/lo asetus mahdollinen 2 piuhalla vai onko johdon välissä muuntaja tai jokin vastus joka muuntaa sitten hi asentoon tai vastaavaa? Toivottacasti tajusitte mitä tarkoitin ;D

Juuri omasta GT:stä tutkinut lämmittimiä. Eli toinen teho on vastuksella höystettynä. Ei toimi omassa ainakaan vielä, niin en tiedä miten toimii. Paljonkohan mahtais olla ehjän lämmittimen vastus?
Nissan Primera 2.0 GT -98, VW Transporter T4 2.4d -02 (pitkä)
Toyota Carina II 1.6 -92 (entinen)
Nissan Primera 1.6 -92 (entinen)

willeer

Joo siis todellakin tällähetkellä penkit meni pelkästään päittäin eikä jaksanut syvemmin perehtyä. Töiden ja opiskelun takia pikkuhiljaa etenee tämän projekti. Nyt on takasatulat maalauksessa ja reilu viikon päästä jatkuu sitten niiden asennus ja etujarrujen maalaus. Onko kukaan lueskellut mitään blogia tai vastaavaa jostain primera projektista, jos on niin saisiko linkkiä. Itse yrittänyt vähän ettiä mutta ei ole vastaan tullut hyvää.

AkiH

Tuo oli ihan mielenkiintoinen tuunausprojekti normaalista GX:stä kohti GT-lookkia, mutta pahimmoilleen suurin osa kuvista on kadonnut: http://www.japtoys.net/forum/viewtopic.php?f=10&t=520&sid=921b145900cbcf6ca393808bcac8ae52 .
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

willeer

Kiitos linkistä, jotain tuon suuntaista olisikin hakusessa lopulta. Harmi että kuvia kontista ei näkynyt, ne olisivat kiinnostaneet myös, sillä itellä taitaa olla saman suuntainen toteutus myös.

Totenkopf

Koneen eroista vielä senverran, että juurikin noiden nokkien, ECU:n ja putkiston lisäksi eroa oli ainakin suuttimissa. Voi olla toki sidoksissa vuosimalliin muutenkin, mutta omassa -98 DEH koneessa on "topfeed"- malliset suuttimet jotka virtaa käsittääkseni 292cc/min. Entisessä -97 GX:ssä oli "sidefeed" malliset suuttimet, virtauma käsittääkseni jotain 260cc/min tietämillä. Moottoriöljyn jäähdytin löytyy myös DEH- koneesta.                                                 
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

AkiH

Tästä muutosprojektin etenemisestä olisi hauska nähdä kuvia.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

datsunpower

#23
Lainaus käyttäjältä: Totenkopf - elokuu 03, 2015, 16:34:35
Koneen eroista vielä senverran, että juurikin noiden nokkien, ECU:n ja putkiston lisäksi eroa oli ainakin suuttimissa. Voi olla toki sidoksissa vuosimalliin muutenkin, mutta omassa -98 DEH koneessa on "topfeed"- malliset suuttimet jotka virtaa käsittääkseni 292cc/min. Entisessä -97 GX:ssä oli "sidefeed" malliset suuttimet, virtauma käsittääkseni jotain 260cc/min tietämillä. Moottoriöljyn jäähdytin löytyy myös DEH- koneesta.                                               
Tehojen kannalta itse putkisossa ei varmasti ole eroa, mutta ainakin meillä -99 GT:ssä on pakosarja sama kuin -91 SR20Di:ssä. De:n pakosarja on huonompi, muistaakseni 4-1-tyyppinen. Di:ssä ja DE:ssä 4-2-(1)-tyyppinen. GT:ssä ainakin on kaksi kattia, ensimmäinen heti moottorin alla.
Pakosarja, nokat ja ECU ovat käytännössä ainoat jotka vaikuttavat tehoihin... ja huonosti nekään. Nyt en muista ihan varmaksi, että oliko GT:n DE:ssä nokat jopa samat kuin wanhassa Di:ssä.


Vanhemmassa eGT:n SR20DE:ssä onkin sitten kaikki asiat vähän paremmin  ::)
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Totenkopf

DEH koneessa on rullakeinut, joten nokatkin luulisi olevan erilaiset. Löytyy myös P11 De koneesta 2 kattia, ensimmäisen löytyessä heti pakosarjasta.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

datsunpower

Kansi on eri koska DEH:ssä tosiaan rullakeinut, en kyllä ymmärrä miksi nokkien pitäisi erota eri keinutyypistä huolimatta.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

AkiH

Numeron perusteella normaalissa SR20De:ssä ja SR20DE:ssä olisi sama kansi.

http://nissan4u.com/parts/info/110402F200/

Tulivatko rullakeinut missä vaiheessa valmistukseen SR20DE:ssä, oliko venttiilikoneisto samanlainen koko P11 GT -kauden ajan?
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

willeer

Joku pyyteli niitä kuvia nii olen vähän miettinyt että jos jotain blogin tapaista rupeisikin kirjoittamaan. Mihin sitä kirjotan nii vielä auki ja aihehan etenee luultavasti siten että hifistelyt suurimmilta osin tehty eli niistä vain vähän, sitten sisustakin on jo vaihettu eli niistäkin kuvia. Sitten nyt juuri on maalauksessa ja muutenkin työnalla (kun taas kotiin pääsen) jarrujen maalaus ja pikku fiksailut että toimii kunnolla, seuraavaksi etutolppien vaihto ja kunnostus ja sit käydään puskureiden ja helmojen kimppuun, jonka jälkeen maalaus. Ensin toki kompuran korjaus ;D vähän tohon suuntaan ajatellut. Blogi tai vastaava myös siksi että muistoja itelle ja ihan että muistaa mitä tehny. Kiitos mielenkiinnosta.

Totenkopf

Lainaus käyttäjältä: AkiH - elokuu 04, 2015, 10:58:23
Numeron perusteella normaalissa SR20De:ssä ja SR20DE:ssä olisi sama kansi.

http://nissan4u.com/parts/info/110402F200/

Tulivatko rullakeinut missä vaiheessa valmistukseen SR20DE:ssä, oliko venttiilikoneisto samanlainen koko P11 GT -kauden ajan?
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - elokuu 04, 2015, 10:37:23
Kansi on eri koska DEH:ssä tosiaan rullakeinut, en kyllä ymmärrä miksi nokkien pitäisi erota eri keinutyypistä huolimatta.

Koko P11- kauden ajan on käytetty rullakeinuja oli kyseessä sitten SR20DE, SR20DEL tai SR20DEH. Täälläpäin SR20De- nimellä liikkuva moottori liikkuu varaosaluetteloissa nimellä SR20DE ja ensimmäisen "faceliftin" (sivuturvatyynyt, oranssit takavilkut jne.) jälkeen mallimerkinnäksi vaihtui SR20DEL. Itse kansi on näinollen sama edellämainituissa. 2F2 merkintä pitäisi löytyä jakopään puoleisesta päästä.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Totenkopf - elokuu 04, 2015, 17:15:21
Lainaus käyttäjältä: AkiH - elokuu 04, 2015, 10:58:23
Numeron perusteella normaalissa SR20De:ssä ja SR20DE:ssä olisi sama kansi.

http://nissan4u.com/parts/info/110402F200/

Tulivatko rullakeinut missä vaiheessa valmistukseen SR20DE:ssä, oliko venttiilikoneisto samanlainen koko P11 GT -kauden ajan?
Lainaus käyttäjältä: datsunpower - elokuu 04, 2015, 10:37:23
Kansi on eri koska DEH:ssä tosiaan rullakeinut, en kyllä ymmärrä miksi nokkien pitäisi erota eri keinutyypistä huolimatta.

Koko P11- kauden ajan on käytetty rullakeinuja oli kyseessä sitten SR20DE, SR20DEL tai SR20DEH. Täälläpäin SR20De- nimellä liikkuva moottori liikkuu varaosaluetteloissa nimellä SR20DE ja ensimmäisen "faceliftin" (sivuturvatyynyt, oranssit takavilkut jne.) jälkeen mallimerkinnäksi vaihtui SR20DEL. Itse kansi on näinollen sama edellämainituissa. 2F2 merkintä pitäisi löytyä jakopään puoleisesta päästä.


Sanoin, että nokkien pitäisi olla samat olipa keinut mitkä tahansa (P10 Di vs. P11 DE) niin nyt väännetään pilkkua siitä oliko sama kansi P11 korisissa De:ssä ja DE:ssä  :)


Alkaa muistuttaa erästä jenkkiläisten keskustelua jossa oli sopat kunnolla sekaisin SR:n isojen ja pienten kirjainten kanssa  ;D
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.