Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

N16 Almera 1.8 ei pysy käynnissä

Aloittaja Hoikkis, heinäkuu 06, 2015, 21:40:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hoikkis

Terve. Ongelma on seuraava.  Auto käynnistyy mutta käy vain n 2-3sec ja sammuun. Auto ei anna mitään vikakoodeja.
Bensapumppu ja sen rele toimivat. Autoon on vaihdettu uusi jakoketju mutta teki jo ennen tätä samaa vikaa.
Ajonesto valo ei pala. Kaasuläppä tuntuissi liikkuvan hyvin ja olevan kunnossa?? ehdotuksia?

Whee

#1
-

Hoikkis

Juu sammuu siis tyhjäkäynnillä. Eikä voi antaa yhtään kaasua.

Alppuu

Ajoneston valo sammuu kun laittaa avaimen virtalukkoon, vai mitenkä tuo toimii?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Hoikkis

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - heinäkuu 06, 2015, 23:58:33
Ajoneston valo sammuu kun laittaa avaimen virtalukkoon, vai mitenkä tuo toimii?

valo sammuu kun avaimet laittaa virtalukkoon ja kääntää avaimesta. Ja antaa startata käytiin asti.
Kokeilin ottaa testi mielessä ton avaimentunnistus antennin irti johdoista. Silloin auton startti vaan pyörittää
mutta auto ei käynnisty.

Whee

#5
-

Hoikkis

Lainaus käyttäjältä: Whee - heinäkuu 07, 2015, 07:44:16
Miten varmistit bensapumpun toiminnan? Äänen perusteella mikä kuuluu kun käynnistää?

Mietityttää vain että saako kone bensaa. Jos p-pumppu kävisikin vain hetken päällä ja syöttäisi sen verran bensaa että kone käynnistyisi ja sitten lopettaisikin pumppauksen.

Mitattiin eileen bensapaineet. Paineet olivat 2.5-3bar kokoajan. Ja pumppu tuntuisi korva kuulolla pumppaavan kokoajan.

Hoikkis

No niin tänään Almera anto vikakoodit ulos toisella testerillä. Eli koodit on seuraavat:

P1612  Nissan - Chain of ECM-IMMU <<<-- Eli vikaa Avaimen koodauksessa, Immu laitteessa tai moottorinohjauksen koodauksessa.
P0135  Lamda 1 lämmitys ei toimi.

Eli seuraavaksi sitten varmaan auto nissanille koodattavaksi. Vai tietääkö joku jotain muuta keinoa?

Desperate child

#8
Tuo P1612 vikakoodi olis varmaan peruja siitä että käytit sen avaimentunnistus antennin irti? Meinaan se ei minun mielestäni anna kyllä käynnistyä ollenkaan jos se vika on ajonestossa. Itellä Primera tarjoaa tuota Chain of ECM-IMMU koodia aina silloin tällöin talviaikaan ja sitä ei tarvi missään käydä koodamassa, ohjekirja neuvoo ainakin primerassa opettamaan avaimet uudestaan jos ei ajoneston takia lähde käyntiin. Ja yleensä ei ole tarvinnut edes opettaa. Jos tuo tosiaan käyntiin lähtee nyt edelleen, niin vikakoodin nollaus pitäis riittää tuon ajoneston vikakoodin poistamiseksi. Ja sitten etsimään vikaa muualta.. Voisko olla että se ei nyt saa tarpeeksi bensaa sitten, jos ei kestä kaasua? Ilmamäärämittari tulis nyt itelle mieleen, jos bensaa kuitenkin tulee pumpulta.. Imuvuoto? Polttoaineen suodatin tukossa? (periaatteessa paineeseen ei tarvi virtausta, mutta ehkä vähän kaukaa haettua.. paitsi että eihän siellä se paine pysy kun kone imee sitä bensaa pois linjasta, eli ei se varmaan tästä johdu..) Kaasuläpän asentoanturi? Suuttimet?   
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

Hoikkis

Lainaus käyttäjältä: Desperate child - heinäkuu 07, 2015, 22:25:26
Tuo P1612 vikakoodi olis varmaan peruja siitä että käytit sen avaimentunnistus antennin irti? Meinaan se ei minun mielestäni anna kyllä käynnistyä ollenkaan jos se vika on ajonestossa. Itellä Primera tarjoaa tuota Chain of ECM-IMMU koodia aina silloin tällöin talviaikaan ja sitä ei tarvi missään käydä koodamassa, ohjekirja neuvoo ainakin primerassa opettamaan avaimet uudestaan jos ei ajoneston takia lähde käyntiin. Ja yleensä ei ole tarvinnut edes opettaa. Jos tuo tosiaan käyntiin lähtee nyt edelleen, niin vikakoodin nollaus pitäis riittää tuon ajoneston vikakoodin poistamiseksi. Ja sitten etsimään vikaa muualta.. Voisko olla että se ei nyt saa tarpeeksi bensaa sitten, jos ei kestä kaasua? Ilmamäärämittari tulis nyt itelle mieleen, jos bensaa kuitenkin tulee pumpulta.. Imuvuoto? Polttoaineen suodatin tukossa? (periaatteessa paineeseen ei tarvi virtausta, mutta ehkä vähän kaukaa haettua.. paitsi että eihän siellä se paine pysy kun kone imee sitä bensaa pois linjasta, eli ei se varmaan tästä johdu..) Kaasuläpän asentoanturi? Suuttimet?

Voi hyvinkin olla peruja siitä että otin irti sen antennin irti. Estääkö Nats tosiaan kokonaan käynnistyksen vai voiko myös tehdä tommosen että 2-3sec käynnistyksen jälkeen sammuttaa auton. Ilmanmäärä mittari tuntuisi antavan arvoja kuten myös kaasuläpän asennon tunnistin. Suuttimia en ole katsonut.

Hoikkis

Nyt tulee vielä tyhmäkysymys. Mistä bensasuodatin pitäisi löyty?? Ei löydy tankin vierestä eikä konehuoneen puolelta vaikka kuinka linjoja seuraa??

Whee

#11
-

Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Desperate child

Lainaus käyttäjältä: Hoikkis - heinäkuu 08, 2015, 14:14:06
Lainaus käyttäjältä: Desperate child - heinäkuu 07, 2015, 22:25:26
Tuo P1612 vikakoodi olis varmaan peruja siitä että käytit sen avaimentunnistus antennin irti? Meinaan se ei minun mielestäni anna kyllä käynnistyä ollenkaan jos se vika on ajonestossa. Itellä Primera tarjoaa tuota Chain of ECM-IMMU koodia aina silloin tällöin talviaikaan ja sitä ei tarvi missään käydä koodamassa, ohjekirja neuvoo ainakin primerassa opettamaan avaimet uudestaan jos ei ajoneston takia lähde käyntiin. Ja yleensä ei ole tarvinnut edes opettaa. Jos tuo tosiaan käyntiin lähtee nyt edelleen, niin vikakoodin nollaus pitäis riittää tuon ajoneston vikakoodin poistamiseksi. Ja sitten etsimään vikaa muualta.. Voisko olla että se ei nyt saa tarpeeksi bensaa sitten, jos ei kestä kaasua? Ilmamäärämittari tulis nyt itelle mieleen, jos bensaa kuitenkin tulee pumpulta.. Imuvuoto? Polttoaineen suodatin tukossa? (periaatteessa paineeseen ei tarvi virtausta, mutta ehkä vähän kaukaa haettua.. paitsi että eihän siellä se paine pysy kun kone imee sitä bensaa pois linjasta, eli ei se varmaan tästä johdu..) Kaasuläpän asentoanturi? Suuttimet?

Voi hyvinkin olla peruja siitä että otin irti sen antennin irti. Estääkö Nats tosiaan kokonaan käynnistyksen vai voiko myös tehdä tommosen että 2-3sec käynnistyksen jälkeen sammuttaa auton. Ilmanmäärä mittari tuntuisi antavan arvoja kuten myös kaasuläpän asennon tunnistin. Suuttimia en ole katsonut.

No siis Primerassa NATS ei anna edes startata, jos jotain poikkeavaa.. Muistelisin että vanhemmat ajonestot ei käynnistä bensapumppua, jos ei tunnista avainta, mutta tämä on nyt mutua... Taitaa olla niin että almera kyllä antaa startata, mutta ECU:n ei pitäisi mahdollistaa auton käynnistymistä, jos ajonesto on päällä.. Mutta en mene varmaksi sanomaan ettei se kuitenkaan ole ajonesto, mutta jokatapauksessa tuo koodi on varmasti tullut ainakin silloin kun oot sen antennin irrottanut ja kokeillut käyntiin..

Ai niin, eikö almerassakaan ollut bensasuodatinta :O muistin että oli vaan P12 Primeran omituisuus..

Tietysti nyt jos vikakoodeista vikaa päättelis, niin sithän se olis siinä ajonestossa ennemmin, lambdan lämmitys ei kyllä pitäisi vaikuttaa tuohon, auto kyllä käy ilman lambdaakin, mutta siinä nyt sekoittaa sitten se että on käytetty se antenni irti ja se vikakoodi voi olla tullut siitä, tai sitten se voi kertoa juuri sen vian..

Oliko tuo mitä vuosimallia, eikös alkupään almerat ollut kaasuvaijerilla ja loppupään sähkömoottorilla ohjatulla kaasuläpällä...
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

Hoikkis

Tänään päästiin hommassa sen verran eteenpäin että moottori pysyy käynnissä kun ruiskuttaa kokoajan GO STARTia letkusta imusarjaan.
Heti kun lopettaa moottori sammuu. Suuttimet kuulostaisi myös naputtavan kun Stetoskoopilla kuunteli. Mutta vaikuttais silti että
on bensapuolen vikaa. Suodatinkin löyty bensatankista mutta ei sen nyt kauheen tukkosen oloinen ollut. Vois kyllä silti tilata ja vaihtaa.

Tuleeko kenelläkään mitään ideoita?

micramies

Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

finski

Kaasuläppä tuntuissi liikkuvan hyvin ja olevan kunnossa??

Kannattaa tarkistaa se läppä ihan kahtomalla, se voi olla paskkeessa.
Mulla oli tuon sortin vikaa ja se kaasuläppä oli karstottunut, vaiva korjaantui kun sen putsasi.

Hoikkis

Kaasuläppä liikkuu hienosti ja on puhdas. Poltoaineen paineensäädintä mietin myös itse mutta paineet liikkuu kokoajan tossa 2.5-3bar välissä.
Toki voihan siinä silti olla jotain. Natsia myös nyt myös epäilen että katkaseeko oikeesti  suuttimien ohjauksen.

Hoikkis

Nyt kokeiltu toisella bensapumpulla. Ei vaikutusta. Myös tuli kokeiltua toisella eculla +immu virtalukko paketilla. +toinen avain. Tekee aivan samaa eli käy 2-3sec ja sammuun. Alkaa ideat loppumaan.

Desperate child

Pysyykö ne bensanpaineet kun sammuu? Edelleen voisi kuvitella että bensaa ei saa kunnolla, mutta jos on toisella immulla ja eculla kokeiltu, (jotka varmaan siis oli toimivia ;D?) niin sehän rajaa jo aika paljon vikakohteita pois :) ilmamäärä mittari vois olla kanssa yks syyllinen, toisaalta ei täältä käsin voi ku arvailla.
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

Hoikkis

Juu paras tilanne varmasti olisi kun jollakin olisi täällä Turun lähellä toimiva 1.8 koneella oleva almera N16. Voisi kokeilla osia ristiin.

Hoikkis

Tämä lähtee tällä viikolla nissan korjaukseen. katotaan mitä löytävät.

Shamsa

Veikkaan että löytävät ison laskun jonka antavat sinulle ;D vikaa ei tietenkään löydy ilman jatkoselvityksiä..
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Hoikkis

Almera rokkaa taas. Viaksi paljastui MAF-anturi ja sen johdot. Myös bensapumpun bensaletkuissa oli hieman tuskaa.
Nyt toimii eikä ollut mikään yli kallis korjaus.