Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan Primera P12 pakki takertelee

Aloittaja hanski65, kesäkuu 17, 2015, 23:26:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hanski65

Moro, Nissan Primera 1,6 P12 vm.2003.Peruutusvaihdetta kun yrittää laittaa päälle,niin kankeesti menee.Mikä vois olla vika?
ei voi kauhalla pyytää kun on lusikalla annettu

Whee

#1
-

hanski65

ei voi kauhalla pyytää kun on lusikalla annettu

Whee

#3
-

JJM

Anteeksi maalaisuuteni mutta mitä kanavia manuaalivaihteistossa on?  ??? Eikös ne ole puhtaasti öljykylvyssä pyöriviä akseleita ja rattaita jotka siellä on?

Eikös noista 1.6 P12 ole lauennut noita vaihdelaatikoitakin, taattua renault laatua.

Whee

#5
-

hanski65

Kokeilin vaihelaatikon öljyreijästä missä öljynpinta on.Sai lisätä abaut 1L öljyä ja rasvailin vaihekepin siirtotankojen niveliä,ei auttanut.Pakin kun saa päälle niin pois lähtee kun vähän peruuttaa ja keppiä vääntää.Että mikähän vaivaa?1,2,3,4,5 pelaa ihan jees,pakki kenkkuilee.
ei voi kauhalla pyytää kun on lusikalla annettu

Desperate child

Lainaus käyttäjältä: JJM - kesäkuu 18, 2015, 20:07:57
taattua renault laatua.

Oon kyllä netistä lukemalla antanut itselleni ymmärtää että P12 Primera on suunniteltu ennen Renault yhteistyötä + räjäytyskuvien perusteella tuo laatikko olis rakenteeltaan ihan samankaltainen kuin vaikka jossain sunnyssa... Ja niinhän niitä laatikoita on mennyt Japaniassakin valmistetuista vanhemmista Nissaneista, vääränlaisen huollon ja käytön ja huonon tuurin seurauksena :)

Kuinka paljon tuo nyt sitten häiritsee että pakki on hankala saada päälle? Meinaan jos tutkia haluaa, niin varmaan ensimmäisenä koittaa ottaa vaihdekepin siirtäjä tanko irti laatikosta ja koittaa käsin laatikosta renata sitä pakkia päälle ja jos se tuntuu siinäkin tosi hankalalta saada päälle, niin joutuu mahdollisesti koko laatikon tiputtamaan ja avaamaan. Onko keppi kuinka väljä muuten liikeiltään, jos on, niin saattaa olla siirtäjätangon ja kepin välinen pusla mennyt/kulunut väljäksi ja liike ei välity oikein laatikkoon asti. Tai jotenkin muuten keppi ja/tai siirtäjätanko väärässä asennossa ja liikkeet ei välity oikein laatikkoon asti (esimerkiksi koneen/vaihdelaatikon puslat hajonnu ja laatikko roikkuu väärässä asennossa, tai sitten vääntymää tms muissa osissa)

Vaihdelaatikossa on pakille tuo lukitushässäkkä, mikä estää suoraan vitoselta vetää pakille, siellä saattaa olla jotain hämärää mikä vastustaa,  tai sitten vaihteen siirtimissä muutenkin.
Ja varmaankin myös liian tiukat puslat vaihdekepin ja siirtäjätangon välissä aiheuttaa ongelmia... Mutta tosiaan hirveän hankala sitä on mennä arvaamaan ellei osia pääse renaamaan ja tutkimaan.. Ja onhan pakki aina se hankalin vaihde saada päälle, eikös se synkronoimaton ole ja laatikossa on tosiaan tuo pakkilukko mikä vielä vähän vastustaa lisää.
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

hanski65

No täytyy kokeilla vielä laatikosta ilman tankoja että miten pakki menee päälle.Jos menee kivutta niin vaihdella siirtotankojen nivelien puslia + vaihdekepin/siirtäjätangon pusla.Ja kurkkia koneen kiinnitykset.Kiitoksia opastuksesta,täytyy toivoo ettei tarvi laatikkoa tiputtaa :'(Mistä löytäis laatikon räjäytyskuvan?
ei voi kauhalla pyytää kun on lusikalla annettu

Desperate child

Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

Shamsa

Pakkia runnottu jossakin vaiheessa hiljaisesta(kin) vauhdista päälle? Syö melko tehokkaasti ratasta sileäksi ja ei tee hyvää siirtokaulukselle laatikon sisällä. Eipä tuo pakki tahdo aina paikallaankaan coupessakaan päälle mennä, pitää pikkusen liikauttaa autoa tai käyttää jollakin muulla vaihteella ensin. Synkronoimattoman pakin ihanuuksia ;D
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Desperate child

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - kesäkuu 20, 2015, 15:23:52
Pakkia runnottu jossakin vaiheessa hiljaisesta(kin) vauhdista päälle? Syö melko tehokkaasti ratasta sileäksi ja ei tee hyvää siirtokaulukselle laatikon sisällä. Eipä tuo pakki tahdo aina paikallaankaan coupessakaan päälle mennä, pitää pikkusen liikauttaa autoa tai käyttää jollakin muulla vaihteella ensin. Synkronoimattoman pakin ihanuuksia ;D

Itellä on paha tapa vetää pakki päälle auton liikkuessa eteenpäin, sit aina jälkikäteen tulee semmonen "ai stana, olisin nyt kaks sekunttia venannu" Tosin eipä sitä kyllä runnoa tarvi, menee paremmin päälle kun pyörii kaikki akselit laatikossa, paikaltaan kun lähtee peruuttaan niin useammin menee sorvaamiseks.. Saa nyt sit nähdä koska itelle tulee pakin kanssa ongelmia, tuon tavan takia... Varsinkin kun oon pari kertaa ajatushärön seurauksena ettiny rimeran laatikosta kutosta vaihdekepin kaulus ylös vedettynä, silloin asuu sorsa laatikossa  :-[ ::)
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

Shamsa

Harvemmin se pakki hajoaa kuitenkin, itselläkin on ongelmia 1. Ja 2. vaihteen kanssa ::)
Kylmällä lootalla 2. vaihdetta ei pysty laittamaan päälle yli 20km/h vauhdissa ilman rusahdusta, puolen tunnin ajon jälkeen alkaa notkistumaan ;D
400tkm ei oo tehny ainakaan lootalle hyvää.. Ja tuskin sekään, että tuo kyseinen yksilö on ollut leasing-autona hesassa silloinkun se oli uusi >:(
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - heinäkuu 12, 2015, 09:40:04
Harvemmin se pakki hajoaa kuitenkin, itselläkin on ongelmia 1. Ja 2. vaihteen kanssa ::)
Kylmällä lootalla 2. vaihdetta ei pysty laittamaan päälle yli 20km/h vauhdissa ilman rusahdusta, puolen tunnin ajon jälkeen alkaa notkistumaan ;D
400tkm ei oo tehny ainakaan lootalle hyvää.. Ja tuskin sekään, että tuo kyseinen yksilö on ollut leasing-autona hesassa silloinkun se oli uusi >:(

Mulla autto tuohon Redline laatikkoöljyt.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Mies

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - heinäkuu 12, 2015, 09:40:04
Harvemmin se pakki hajoaa kuitenkin, itselläkin on ongelmia 1. Ja 2. vaihteen kanssa ::)
Kylmällä lootalla 2. vaihdetta ei pysty laittamaan päälle yli 20km/h vauhdissa ilman rusahdusta, puolen tunnin ajon jälkeen alkaa notkistumaan ;D
400tkm ei oo tehny ainakaan lootalle hyvää.. Ja tuskin sekään, että tuo kyseinen yksilö on ollut leasing-autona hesassa silloinkun se oli uusi >:(

Uutta synkroa vaan, harmi kun nää lootat ei oo ikusia  ;)

Toisilla öljyillä kannattaa kokeilla kyllä, ja ei mitään jäykkiä sitten. Nopeusmittarin vaijerin reijästä on kiva täytellä vähän reilummatkin satsit.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Alppuu

Redline MTL ei ole jäykkää.

Voikohan reilummasta ylitäytöstä olla haittaa?

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Shamsa

Voihan sitä vähän täyttää yli, mutta ei hirveästi.
Jos esim täyteen laitat lootan, niin öljyt on aivan varmasti ekassa risteyksessä jo tullu pihalle ;D
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

hanski65

Joo niin kävi että meni vaihdelaatikko lopulta meni siihen että mikään vaihde mennyt päälle.Laskin öljyt pois laatikosta niin metallin paloja tuli kun magneetilla kokeilin tyhjennysreijästä.Että siltä osin valmis.No romikselta 77000km ajetusta autosta vaihdelaatikko,paikalleen ja hyvin pelaa :D.Kiitos kaikille vastanneille!
ei voi kauhalla pyytää kun on lusikalla annettu

Maca

Itsellä on useampi P12 primeraa ja kaikkiin olen laittanut laatikkoon Mobil1 mobilube SHC 75w-90 ja hyvin pelaa. Talvikäytöstä tosin ei vielä kokemusta tuolla öljyllä, mutta tuota nissanilla suosittelivat laitettavaksi.

Purkuautot: P12, P11-144, N16, K11..
Jos osien tarvetta, ota yhteyttä.

Desperate child

Itellä taitaa kanssa olla ollut primerassa tuota mobilin SHC:tä, osaa sitten sanoa sen paremmuudesta tai huonommuudesta mitään. Toiminut on ja jos on oikein kovat pakkaset niin on vähän jäykempi, niinkun koko auto muutenkin.
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

Eb

Lainaus käyttäjältä: hanski65 - heinäkuu 22, 2015, 19:45:58
Joo niin kävi että meni vaihdelaatikko lopulta meni siihen että mikään vaihde mennyt päälle.Laskin öljyt pois laatikosta niin metallin paloja tuli kun magneetilla kokeilin tyhjennysreijästä.Että siltä osin valmis.No romikselta 77000km ajetusta autosta vaihdelaatikko,paikalleen ja hyvin pelaa :D.Kiitos kaikille vastanneille

Vielä tuohon kun muistat että 80% hajottamoista väärentää kilometrit. Alat kysellä trafilta,huolloista tai viimeiseltä omistajalta jotka merkkaavat ylös lukemia noihin rekistereihin..
Selviää synkkiä ajettuja kilometrejä. Jokaisella katsastusketjulla/pajalla  on omansa kilometri rekisterit. Osan saa ilmaiseksi, osan maksua vastaan tai hyvällä keskustelulla.