Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Vetarit

Aloittaja Alppu, kesäkuu 01, 2014, 02:42:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

NNisti

#30
Siis ulommasta suojakumesta käsittääkseni kyse, eikö se ulompi vetari köhh siis nivel sitten muka irtoa siitä akselista vai minkätakia pitäisi laatikosta repiä irti koko hoito? Ei kai siellä ole kuin normisti lukkorengas kumen alla joka sitä pitää akselissa kiinni.
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

Stetu

No olishan se pitäny tajuta että tarkoitat niveltä vaikka puhut samassa viestissä "vetarista" ja vetoakselista...

Jos kaveri on jo ostanut liimattavan kummin tai meinaa käyttää ylivedettävää niin mitäs turhaa sitä niveltä irroottamaan. Samallahan sinne laittaa sitten ihan normaalin kummin :P

Alppu

#32
-




"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

#33
-




"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

#34
-









"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Whee

#35
-

Datsuuna

Hieno juttu, että tälläinenkin linkki löytyi sillä 2L:lla bensa ja dieselkoneilla varustetuille Almeroille ei ole ollut huoltomanuaalia saatavana "kaikelle kansalle" 1.4/1.6 L koneilla varustetuille löytyy ainakin Haynesilta korjausopas.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Whee

#37
-

Alppu

#38
-
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Stetu

#39
Paskat mitään momenttiavainta tarvita ku korkeintaan sylinterikannen kiristykseen. Tai no jos ei oo mitään tuntumaa sopivaan kiristämiseen niin kannattaa melkein jättää hommat jonkun osaavan harteille ;D

Ja mähän kerroin sulle edellisellä sivulla että iskaritolpan irroottaminen olkavarresta riittää vetarin poisottoon... Miksi sä kysyt neuvoa kun et kuitenkaan tee niinkuin sanotaan? :-/ 


Alppu

#40
-
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Stetu

#41
No se on hyvä ettei tartte joka asiasta erikseen kysellä...  ;)

Alppu

#42
-


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

take

Tuo kyhmy siinä pannassa on tarkoitus painaa kasaan erikoistyökalulla jolloin se kiristyy lopulliseen kireyteen. Erikoistyökalun korvikkeeksi on käynyt mm. hohtimet tai sivuleikkurit. Niillä tosin ei saa yhtä siistiä krymppäystä kuin erikoistyökalulla, mutta on ne kiinni pysyneet.

kassuliini

Mie viilasin hohtimet vähän tylsiksi ja on toiminut erittäin hyvin. :D

Alppu

Olisi pitänyt laittaa paremmin tuo perhanan panta, oli meinaan talven aikana lähteny menee.

Nyt siellä vetarissa on kuraa tai jotain ja kiva rutina lähtee kun kääntää pyörät linkkuun.

Ajattelin aluksi ottaa koko vetarin irti ja yrittää puhdistella ja laittaa uusilla rasvoilla takaisin.

Lisävihjeitä otetaan miten saisi pannan pysymään paikallaan?

Olisiko putkiklemmarista korvaamaan pantaa?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Desperate child

LainaaOlisi pitänyt laittaa paremmin tuo perhanan panta, oli meinaan talven aikana lähteny menee.

Nyt siellä vetarissa on kuraa tai jotain ja kiva rutina lähtee kun kääntää pyörät linkkuun.

Ajattelin aluksi ottaa koko vetarin irti ja yrittää puhdistella ja laittaa uusilla rasvoilla takaisin.

Lisävihjeitä otetaan miten saisi pannan pysymään paikallaan?

Olisiko putkiklemmarista korvaamaan pantaa?


En nyt lukenut koko topiccia läpi mutta:
Kai se kannattais koko vetonivel uusia jos rutisee??
Itellä on kyllä pysynyt vetarin kumit paikallaan vaikka on aluksi tuntunut siltä että jää löysälle. Yleensä koittanut saada rasvat pois sieltä kumin alta siltä kohdalta mihin panta tulee, vähän paremmin kiristynyt. Nuo "puristettavat" pannat tuntunut asettuvan ihan hyvin kun saanut vaan sopivaan hahloon, papukaijapihdeillä muistaakseni vetänyt sen esikiristyksen ja sitten vaan puristanut sen lunssin kasaan hohtimilla tai sivareilla.. Joskus mennyt käteen tuon pannan laitto (en nyt muista syytä, jäikö sitten auttamatta liian löysälle vai rikoinko sen muuten) ja sitten hakenut vaan METALLISET nippusiteet (taisi olla banduit merkkinen, mitä varaosamyyjä tarjos), hyvä asento, ruuvari tukemaan nippusiteen lukko osaa ja sitä vasten papukaija pihdeillä vetänyt kerrasta raivolla riittävän tiukalle niin pysyy, hännän tietysti katkaisee lopuksi. Onhan noita kai jotain sellaisella "veivillä" kiristettäviäkin pantoja, mutta en ole oikeassa elämässä juuri nähnyt (olenkohan koskaan...)
Ja kannattaa laittaa se panta niin päin että häntä ei pääse eteenpäin ajettaessa ottamaan vastakarvaan mihinkään kiinni (eihän tällä sinänsä merkitystä kai ole, kun se häntä on kuitenkin lyhennetty)

Putkiklemmaria ei saa käyttää vetonivelen kiinnitykseen, menee kuulemma epätasapainoon vetarit. On mulla kyllä jossain autossa ollut klemmarilla laitettuna enkä sitä ajaessa mitenkään huomannut, mutta ite käyttäisin noita mukana tulevia pantoja tai sitten niitä metallinippusiteitä..
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

Lerssinen

Lisäinfo..

Bilteeman liimattava kumi on ollu saapissa ny puoltoistavuotta jotakuinkin ja ehejä on, auto leimattu sen kans taas kk sitte  :D
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Alppu

Mä viimeksi koitin sitä bilteman liimattavaa, ei vaan jostain syystä onnistunut. Syy on ehkä kerrottu tässä ketjussa, en muista.
Tuo kumihan on ehjä, pitäisi vaan saada paikalleen ja pysymään paikallaan.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

micramies

Mikähän voisi olla syynä jos vetoakselit (nivelet) ei tahdo kestää kovinkaan montaa 10 tuhatta kilometriä, noin yleisluontoisesti kun Suzukista kyse vai liekö sitten heikkoa laatua, tosin en ole lukenut vastaavista ongelmista muualta.
Matkustajan puolelle vaihdettiin koko vetari jo takuuaikana, nyt vajaat 4v vanhana / 39tkm ajettuna kuskin puolen vetari loksahtelee hiljaa ajaessa kun kääntää hieman rattia tai joustoliikkeissä. Kuitenkaan tiukkaa ympyrää ajaessa ei kuulu mitään  :o
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

Alppu

Jos ei näiden paskojen kanssa mene hermot, täytyy kyseessä olla todella "lehmän" hermoilla varustettu henkilö.





Kumi ollut irti ties kuinka kaun... *naks* *naks* *naks*



Näytetty painepesuria.



Vieläkin naksuu käännettäessä, taitaa olla kuluneisuudesta johtuvaa??


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

Olisin #!@#¤% muokannut vähän edellistä postausta, mutta #!@#¤% kun ei pysty...
Mikähän #!@#¤% on, ettei editti toimi... ?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

Oho.. kirosanasensuuri.. :facepalm:

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Whee

#53
-

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

matti.l

Ei pystyny sinne vastaamaan,mutta tuon tyyppisen klemmarin kiristykseen sopii vanhan ajan työkalu,nimittäin hohtimet.
Oikeen muuta virkaa niillä nykyään olekkaan.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

micramies

Tuossa tube videolla näyttää olevan työkalu vetarin nivelen suojakumin klemmarin kiristykseen, cv joint banding tool:
https://www.youtube.com/watch?v=lQdEMqg3ZdY
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82