Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Note 1,4 -06 etukelkan takahelojen vaihto

Aloittaja J0NE, huhtikuu 24, 2015, 18:58:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

J0NE

Kuinkas kettumainen homma on vaihtaa noi apurungon takahelat, kun katsuri totes niiden olevan riekaleina. Vasta 150tkm mittarissa.
No onhan siellä vähän kolahdellutkin viimoset 50tkm...

Vaatiiko erikoistyökaluja vai onnistuuko perinteisillä?

Hyvät räjäytyskuvatkin olis kivoja tai mikä vielä parempaa, jos joku tietää linkin korjausohjeeseen...  8-)




Whee

#1
-

J0NE

Mahtia!

Toihan valasee jo kummasti.
Ei, kun puslakauppaan ja kelkkaa irti.
Helppo homma näin "paperilla".
Saas nähä, kauanko tulee turailtua...
8-)

J0NE

#3
Vaan onpa kannon alla noi puslat...

Suomesta ei taida saada, kun AK:lta koko kelkkaa hintaan vajaa viissataa.

Jännä sinänsä, kun sama kelkka on rellussa ja aika monessa nissanissakin...

Tilasin nyt Febestiltä näköjään viron pojilta...
Toivottavasti ne on täällä, ennenku jälkitarkastusaika menee pitkäks... No aina on toi brittilän takaportti postimaksuineen...

matti43

Täällä ruottinmaalla eivät ole kiven alla. Etukelkka kivijalka-
kauppiaalla maksaa noin 300 euroa. Tarvikeliikkeessä se maksaa
noin 150 euroa. Puslat maksaa toinen 50 euroa ja toinen 10
euroa. Ja näky olevan varastossa.
Matti ruotsista.

J0NE

Saisko linkkiä?

Tuommoset pitäs olla

http://www.amazon.co.uk/NAB-Z12R-REAR-BODY-BUSHING-8200500491/dp/B00JMBSSDY

Näyttää siltä, että Febestillä ei ollukkaan tavaraa hyllyssä, vaikka ensin oli saldoilla.

Eivät oikeen siellä osaa / halua kommunikoida...

matti43

#6
Minä löysin semmoisen varaosa liikkeen, missä palvellaan. En ole aikaisemmin ollut yhteydessä sinne, mutta satuin menemään heidän kotisivuille ja löysin Nissan Primera P11:n korjaamokäsikirjan, 90-99 ja Suomenkielellä. Se on varsinaisesti nettikauppa, ne siis lähettää postissa paketit.
Tai Schenkerhän se oli, joka toi kirjan. Se kirja oli tosiaan painettu suomessa, suomeksi ja oli harvinaisen selvät sähkö
kaaviot. En ole koskaan nähnyt niin selkeitä kaavioita. Ja oli vielä alennusmyynnissä. Sen oli tehnyt Alfameri tai jokin semmoinen. Tämän firman osoite on: www.skruvat.se
He kehuvat,että heillä on osia kaikkiin autoihin. Siellä kun näppäilee auton merkin, mallin, vuosimallin ja auton tyypin,
siis mikä moottori on niin sieltä löytyy autokohtaiset osat.
Sieltä ei rekisterinumerolla voi etsiä suomalaisiin autoihin,
mutta siinä rekisterikilven alla on paikka mistä löytyy auto-
merkit ja mallit.
Ja on vielä halpa.

Matti ruotsista.

AkiH

LainaaTämän firman osoite on: www.skruvat.se Sieltä ei rekisterinumerolla voi etsiä suomalaisiin autoihin,
mutta siinä rekisterikilven alla on paikka mistä löytyy auto-
merkit ja mallit.

Alfamerin oppaan on Matti ilmeisesti löytänyt. Skruvatilla on myös suomalaiset sivut, sieltä voi hakea täkäläiselläkin rekisterinumerolla, http://www.skruvat.fi/
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

J0NE

Skruvatit ja alvadit on koluttu.
Ei ole Koivusellakaan, joka suomessa hoitaa aika ison tukkupläjäyksen.

Tuli viron pojilta vastaus sitten viikon kuluttua, että hupsis ei meillä ookkaan, vaikka saldo toisin näytti ja tossa sulle paypalimaksus takasin.

No sit löysin eilen Brittilästä totalpartsilta varaosanumeron perusteella. Muuten kauppaavat Land Rover hiluja.
Toivotaan, että on ens viikolla täällä, ni pääsis räjäyttämään viikonloppuna...

No eipä meinannu löytyä semmosta putiikkia ihan heti sieltäkään, joka suomeen lähettää fiksuun hintaan.

Samat puslat käy ainakin Noteen, Micraan, Tiidaan, Clio 3:een, Meganeen ja muutamiin muihinkin, ni on se kumma, ettei noita oo, vai enkö vaan löydä???

Tähän mennessä eri tarvike osanumeroita on ainakin FSK-7188, TD888W, NAB-Z12R ja jokaisella pääsee vähän eri maahan...

Hieno laji


Mies

Tuo vaan kertoo siitä että nykyään ei enää haluta myydä kuin isoja osakokonaisuuksia ja autoja mitä ei korjata kotikonstein...liekkö ovat koko puslat vaihdettavissa muuten kun kelkan paskomalla  ::)
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

J0NE

Näinhän se tuppaa nykyään olemaan. Korjaaminen ei oo enää korjaamista vaan tosiaan komponenttikokonaisuus vaihtoa.
Nopeesti, makso mitä makso, kun asiakas maksaa.

Noi puslat saa sinne luvan vaihtua ja vaikka hitsaan ne kii, jos ei muuten. Sen verran paljo on jo panostettu niiden saamiseen...

J0NE

Jaa, mitä kuuluu puslarintamalle? No ei #!@#¤% niin mitään uutta!

Jo toinen myyjä palautti fyrkat ja ilmoitti, että toimittajalla on vaikeuksia.

No niin on kohta mullakin, kun jälkitarkastusaika hupenee pelleilyyn ja pitäs keritä laittamaankin.

No kolmannesta paikasta tilattu taas vähän kalliimmalla ja pitäis olla saldoilla...

Itänaapurissa näyttää koko kelkkaa purkuna olevan tarjolla ja osasta kuvia näkeekin tuon puslaongelman.


http://euroauto.ru/?option=com_eanumber&task=searchByOrigGrup&orig_grup=573588&orig_nr=544009U000

matti43

No, justiin, kun avasin tämän viestin, käänsi Schenkerin auto pihaan ja
toi puslat, siis 2 etummaista ja 2 takimmaista. Paljon nopeampaa toimitusta
tuskin on olemassa. Puslat maksaa 35 euroa ,postikulut 15 euroa, siis 50 euroa
koko juttu. Otatko ne. Ilmoita siinä tapauksessa nimi ja osoite niin on helpompi lähettää.
Matti ruotsista.

J0NE

#13
Tämän, kun oisin tienny, ni olisin varmasti ottanu...

Tänään tosin ilmoitti kolmas tilaupaikka, että paketti on matkalla. Nopeesti toimi siis sielläkin.

Kustannuksia tuli kuitenkin tuota enempi pelkille takapuslille...

Skruvatistako Matti nuo löysit?
Koitin ruottin suvultakin kattoa ja sen, minkä svenskaa bamlaa, ni en löytänyt sen enempää, kun suomisivuiltakaan.

Löytyy tukivarren etu- ja takahela, mutta ei kelkkaan...

Ehkä tämä vielä riemuksi kääntyy.  8-)

matti43

No, nyt ne on mulla hyllyssä, jos joku toinen tarttee. Tuskin olet ainoa, joka on saanut puslat rikki ;D. Mulle voi paiskata viestiä, jos tarttee jotain. Mulla on melko hyvät kontaktit osien suhteen.
Matti ruotsista.

J0NE

No nyt on tämäkin saakelin projekti hoidettu.

Sehän meni kohtuu näppärästi, vaikka ekaa pulttia avatessa murtui työkalu, joten usko oli heti lujilla.

Näin ensikertalaisena vaati talliin sisäänajosta konttorin jälkinäyttöön 6 tuntia.
Välissä piti tosin poiketa motonettiin hakemaan alatukivartta oikealle, kun oli taas vaihteeksi alapallon suojakumi rikki ja nivel väljä. Motonetistähän ei tarvikevarteen sopivaa palloa saa, niin menee aina koko varsi. 3 vuodessa olen niitä jo 5 vaihtanut, mutta se onkin ihan toinen juttu...

Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!

micramies

LainaaNo nyt on tämäkin saakelin projekti hoidettu.

Sehän meni kohtuu näppärästi, vaikka ekaa pulttia avatessa murtui työkalu, joten usko oli heti lujilla.

Näin ensikertalaisena vaati talliin sisäänajosta konttorin jälkinäyttöön 6 tuntia.
Välissä piti tosin poiketa motonettiin hakemaan alatukivartta oikealle, kun oli taas vaihteeksi alapallon suojakumi rikki ja nivel väljä. Motonetistähän ei tarvikevarteen sopivaa palloa saa, niin menee aina koko varsi. 3 vuodessa olen niitä jo 5 vaihtanut, mutta se onkin ihan toinen juttu...

Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!

Taitaa vaan nykyautoissakin olla joka merkillä omat heikot kohtansa, Suzukissa kolmen vuoden aikana jo kolmannen kerran vetonivel paskana, osaa ei saa muualta kuin merkkiliikkeestä ja toimitusaika monta viikkoa.  >:(
Nämä tällaisethan on ihan perusmekaniikkaa joiden olisi luullut jo 2000-luvulle tullessa osattavan tehdä kestäviksi autossa kuin autossa prkl.
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

Mies

Lainaa
LainaaNo nyt on tämäkin saakelin projekti hoidettu.

Sehän meni kohtuu näppärästi, vaikka ekaa pulttia avatessa murtui työkalu, joten usko oli heti lujilla.

Näin ensikertalaisena vaati talliin sisäänajosta konttorin jälkinäyttöön 6 tuntia.
Välissä piti tosin poiketa motonettiin hakemaan alatukivartta oikealle, kun oli taas vaihteeksi alapallon suojakumi rikki ja nivel väljä. Motonetistähän ei tarvikevarteen sopivaa palloa saa, niin menee aina koko varsi. 3 vuodessa olen niitä jo 5 vaihtanut, mutta se onkin ihan toinen juttu...

Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!

Taitaa vaan nykyautoissakin olla joka merkillä omat heikot kohtansa, Suzukissa kolmen vuoden aikana jo kolmannen kerran vetonivel paskana, osaa ei saa muualta kuin merkkiliikkeestä ja toimitusaika monta viikkoa.  >:(
Nämä tällaisethan on ihan perusmekaniikkaa joiden olisi luullut jo 2000-luvulle tullessa osattavan tehdä kestäviksi autossa kuin autossa prkl.

Nykyään tehdään kaikke elektroniikka ja autot yms niin, että kestävät vaan takuuajan jos sitäkään...ei niitä kannata tehdä niin kestäviksi kun ennenvanhaan koska on huonoa bisnestä.

Uutta pitää katsos saada myytyä jatkuvasti, kertakäyttökamaa alkaa olemaan nykyvehkeet ikävä kyllä.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

J0NE

Ja melkeen pari vuottahan nuo kesti.
Nyt on oikea puoli taas holo. Kolisee ja narisee... Vulkanointi revennyt.

Parissa vuodessa on tapahtunut edistystä ja nyt noita saa jo melkeen mistä vaan. Jopa kärkkäisen verkkokaupassa on, vaan ei saldoilla.

Febestiltä tällä kertaa tilasin ja taas kelkkaa lattialle...

Onko kellään muulla ongelmia näiden kanssa???

Saako nyt sanoa #!@#¤%!

J0NE

Ainakin Febestillä nopee toimitus.
Maanantai-iltana tilaus sisään, keskiviikkona aamupäivällä noudettavissa postissa.
DHL ilman postikuluja...

J0NE

Nonni.
Taas on setä saanu paskan läjään.
Tällä kertaa teutaroitiin nelisen tuntia rauhakseltaan, kun piti työkaluja ettiskellä pitkin verstasta.

Autokeskus kertoi vaihtohomman olevan 5 tuntinen juttu ja työ kustantaa 560€, helojahan heiltä ei vieläkään saa, joten 460€ pitäs laittaa lisää uuteen massattomaan kelkkaan.
Toki nykyään jo vaihtavat helojakin jos asiakas itse tuo...
Ei käy ovi sielläkään vissiin niin tiuhaan enää...

No kuitenkin tossa jäi ihan kelpo asennuspalkka itellekin, kun helat kustansi vajaa kuus kymppiä. Tai no akaltahan ei takasin saa ees kuuenkympin eestä, ni...
Tuli samalla rasvattua klotaava rattiakseli, joka aiheutti ees/taas heilutellessa napsetta, niinku joku nivel olis väljä.
Ohjausakselin saa helposti yläpäästä irti ja, kun se on ylhäältä avoin putki, ni sinne vaan vassua ja peukkua vuoron perään ja ees taas liikettä. Vois tulla muutakin mieleen, mutta väljä lähtee silleen ohjausakselista pois.

Näin tänään, mitähän huomenna...