Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera p11 -00 ei käynnisty

Aloittaja pelkko, tammikuu 15, 2015, 17:09:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pelkko

Olis pieni ongelma kyseisen auton kanssa. Lähtee käyntiin kun huvittaa, käynnistyksen esto jää päälle. Mistä etsiä vikaa ? Ecu, virtalukko, immo vaihdettu, toimi hetken ja vanha vika palasi. Johtosarja ? Pian rupeaa vituttamaan, niinku pientä oravaa ku käpy on jääs.

Datsuuna


Vikakoodien luvulla on hyvä aloittaa  :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

pelkko

Nehän on luettu jo aikaa sitte. Ja Boschin testeri anto P1610 ja P1612 (käynnistyksenesto virhetoiminto)

P1612 -> (vian sijainti) ajonestolaitteen ohjausmoduuli/moottorin ohjausmoduulin kommunikaatio toimintohäiriö (mahdollinen syy) johdinsarja, ajonestolaitteen ohjausmoduuli, moottorin ohjausmoduuli.

P1610 -> (vian sijainti) Virta-avain/moottorin ohjausmoduuli - toimintahäiriö (mahdollinen syy) Väärä virta-avain, moottorin ohjausmoduuli.


Jos vika on johtosarjassa, niin tarviiko koko johtosarjaa uusia ? Muutenkin tuntuu oudolta että vika olisi johtosarjassa.

Olisi kiva saada komenttia sellaiselta joka on ollut saman ongelman kanssa tekemisissä.

NutzAreOk

Lainaanpa tätä ketjua vaikka ei taidakaan olla kyse samasta viasta.

Eli vm.99 1.6 Primera ja on jo jonkun aikaa tuntunut, että lähtee aavistuksen tahmeasti käyntiin joskin aina ensi yrittämällä. Eilen kuitenkin kävi niin ettei jaksanut pyöräyttää itseään käymään, mutta kun hetken päästä kävin kokeilemassa uudestaan niin starttasi ensimmäisellä yrityksellä. Käytiin sitten vaimon kanssa kaupoilla ja auto lähti hyvin käyntiin joka kerta kun siinä muutamaan otteeseen piti kauppojen pihasta lähteä. No nyt kun piti lähteä aamulla viemään vaimoa töihin niin sama juttu eli ei jaksa startata. Jos odottelee hetken aikaa niin saattaa jaksaa hieman startata, mutta sitten ei mitään.

Eli onko vaan startti nähnyt parhaat päivänsä? Laitoin nyt akunkin lataukseen varmuuden vuoksi. Tuskin missään sytkäpuolella vikaa kun ajossa ei ole ollut ongelmaa ja tosiaan eilen lähti lämpimänä hyvin käyntiin kun sen oli kerran saanut käymään ja lähtenyt ajamaan.

pelkko

Startti vaihtoon, niin ongelma poistuu  ;)

Alppu

#5
Voihan se akkukin olla..


Mikä siellä starttimoottorissa mahdollisesti kuluu, joka aiheuttaa tahmeutta?

Voiko tuollasen avata ja puhdistaa tai jotain?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

NutzAreOk

LainaaVoihan se akkukin olla..

No ainakaan laturi ei ladannut kuin tunnin verran akkua eikä edes yrittänyt startata latauksenkaan jälkeen.

cedricfan

Tunnin lataus on ihan yhtä tyhjän kanssa, jollei se laturi sitten ollut 50 kiloinen starttibuusteri...
Tavanomaiset laturit on 4-6 A ja tunnissa ne saa tyhjään akkuun 3-4 Ah ja täysi akku on 55-70 Ah...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

NutzAreOk

LainaaTunnin lataus on ihan yhtä tyhjän kanssa, jollei se laturi sitten ollut 50 kiloinen starttibuusteri...
Tavanomaiset laturit on 4-6 A ja tunnissa ne saa tyhjään akkuun 3-4 Ah ja täysi akku on 55-70 Ah...

No tossa laturissa on merkkivalot kun lataa ja kun on täynnä eikä ehtinyt olla kuin tunnin kun näytti, että on täynnä. On kyllä tiedossa, että normilatureilla pitää olla useita tunteja.

pelkko

Vaihda nyt vaan se startti niin pääset ongelmasta. Eikä oo mitään kovin kallis osa, mutta aika vittumaises paikkaa vaihtaa. Ja jos nyt palattaisiin taan otsikon mukaiseen aiheeseen ! KIITOS !

jmaki

LainaaNehän on luettu jo aikaa sitte. Ja Boschin testeri anto P1610 ja P1612 (käynnistyksenesto virhetoiminto)

P1612 -> (vian sijainti) ajonestolaitteen ohjausmoduuli/moottorin ohjausmoduulin kommunikaatio toimintohäiriö (mahdollinen syy) johdinsarja, ajonestolaitteen ohjausmoduuli, moottorin ohjausmoduuli.

P1610 -> (vian sijainti) Virta-avain/moottorin ohjausmoduuli - toimintahäiriö (mahdollinen syy) Väärä virta-avain, moottorin ohjausmoduuli.


Jos vika on johtosarjassa, niin tarviiko koko johtosarjaa uusia ? Muutenkin tuntuu oudolta että vika olisi johtosarjassa.

Olisi kiva saada komenttia sellaiselta joka on ollut saman ongelman kanssa tekemisissä.

Onkos tämä ketjun aloittajan käynnistysongelma jo selvinnyt? Itellä olisi -01 Almerassa hyvinkin samankaltaisia ongelmia. Ei siis lähde enää lainkaan käyntiin, vikakoodeina nuo samat ajonestoon liittyvät ja immo-yksikkö vaihettu. Vika alkoi parisen kuukautta sitten siten, että vaati silloin tällöin useamman starttauksen ennen kuin käynnistyi, mutta nyt tosiaan ei lähe enää millään. Mietin, että onko jollain kokemusta tuon johtosarjan vaihdosta tai olisiko jotain vinkkejä miten asiaa edistäisi. Auto oli merkkiliikkeessä aiemmin tutkittavana, mutta silloin ei vikaa saatu päälle ja tuo immo-yksikkö vaihettiin varuiksi. Mittariston punainen vilkkuvalo kuitenkin sammuu normaalisti kun laittaa virrat päälle.

Totenkopf

Lainaa
Mikä siellä starttimoottorissa mahdollisesti kuluu, joka aiheuttaa tahmeutta?



Puslat. Marellin starteissa oikea vitsaus. Kaksi kappaletta vaihtanut jo uusia, en tosin samaan autoon.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

hege85

#12
Jos startti pyörii nihkeästi voi se myös "kadottaa" virrat ja antaa vikakoodeja . ainaki tämmöstä olen lukenut , Just vaihdoin meganeen startin jolla ajettu melkeen 400tuhatta.nyt lähtee kuin palmun alta :). messinki helat kulunut soikeiksi tartisa ja ei jaksanut välissä lähtä käyntiin ja huom.. se vika etenee hitaasti vuosien varrella. Kampiakselin asentotunnistin voi myös aiheuttaa ettei käynnisty.

Alppu

Lainaa
Lainaa
Mikä siellä starttimoottorissa mahdollisesti kuluu, joka aiheuttaa tahmeutta?



Puslat. Marellin starteissa oikea vitsaus. Kaksi kappaletta vaihtanut jo uusia, en tosin samaan autoon.

Jos jossain olisi startin räjäytyskuvaa, niin voisi auttaa ymmärtämään paremmin. :)

Corollan starttiin joskus vaihtelin sellaset "käpälät" kun olivat kuluneet loppuun.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

datsunpower

Lainaa
Lainaa
Lainaa
Mikä siellä starttimoottorissa mahdollisesti kuluu, joka aiheuttaa tahmeutta?



Puslat. Marellin starteissa oikea vitsaus. Kaksi kappaletta vaihtanut jo uusia, en tosin samaan autoon.

Jos jossain olisi startin räjäytyskuvaa, niin voisi auttaa ymmärtämään paremmin. :)

Corollan starttiin joskus vaihtelin sellaset "käpälät" kun olivat kuluneet loppuun.


En usko, että sellaista räjäytyskuvaa on olemassakaan, joka auttaisi sinun kanssasi...


Mutta puslilla luulisin tarkoitettavan startin liukulaakereita.. tai jotakin väliholkkia.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

cedricfan

Toyotan starttiin saa vaihdettua solenoidin kontakteja.
Nyt puhuttiin itse moottorin liukulaakereista, jotka on messinkiheloja
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV