Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Turbo Cherryn Mäntä.

Aloittaja nortti85, heinäkuu 02, 2013, 22:40:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nortti85

Noniin tuli ostettua pitkästä aikaa turbo cherry.
Melko orginaali ja räpeltämätän versio.

1000kilsaa sillä kerkesin ajelusta nauttia,kunnes meni pari mäntää  ;D

Itte epäilin ensin kannenpaffia,mutta 2-4 sylinterin männissä reijät pakopuolella.

Syytä rikkoon en tiedä,mutta epäilisin bensan saannin loppuneen täyskaasu vedossa,ja menneen laihalle.

Ahtopaine mittaria ei ole,joten paineista ei tietoa,mutta turbon kelloa 0.5bar mallia ja se toimii.

Mutta nyt pitäis sitten mettästää 2 mäntää tuohon.

Ikäväksi osoittautui tuo lohko joka hiljattain porattu +1mm ylikokoon.

Ei tunnu mäntää löytyvän aivan helpolla. ainakaan netin ihmeellisestä maailmasta.

Itsessä pääsy koivusen webshoppiin ja muutamiin muihin maahantuijien ohjelmiin,mutta ei meinaa löytyä ylikoko mäntää.

Onko jollakin tietoa mistä noita voisi saada.? tietysti joku moottori koneistamo varmaan saa parhaiten hankittua,että aloitan huomenna kyselyn niistä.

Sitten toinen asia.. Saako Jostain parempaa(kestävempää) mäntää tähän moottoriin.? Cp,JE,accaralite ym. myy eioota. 78mm poraukselle sais jo jos hyvinkin....

No ehkä en rupia tätä sen suuremmin virittelemään,ja annan olla vakiona. Mutta samalla sinne vois laittaa jotku paremmat männät,niin ei tarviisi heti aukoa uudestaan.



Mies

Männistä en osaa sanoa mutta laita nyt ihmeessä laajakaista kiinni että ei tulevaisuudessa heti uutta konerikkoa tule.  Ei noita ahdettuja liikoja ole liikenteessä, ja tuntuu että ne vähätkin poljetaan rikki  :P

Olikos tää kirsikka mahdollisesti nettiautossa kaupan lähiaikoina?
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

mikcutin

Terve! itsellä mahtaa olla sama ongelma.. laajakaistaa ei ole kiinni, paineet oli 1.5 (hukkaportti jumissa) ja kävin mutkan ajamassa ja ajoin kotiin kunnes tuli ongelmia.. 1 pytyltä ainakin paineet kadoksissa. varmistan vielä toki sen puristuspainemittarilla ennenkö alan enempää vouhottaan.. ebaysta löytyy varmaankin mäntiä :) ja turbocherryssä on e16 koneen männät ja kiertokanget.. vai olenko paljonkin väärässä?.. joku moottorikoneistamo mahdollisesti voi tig-hitsata ne männät jossei millään uusia löydy. itselläkin ois kiinnostusta laittaa uudet männät mutta osaako joku kertoa mistä niitä saisi? -Mikc
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

take

Lainaaja turbocherryssä on e16 koneen männät ja kiertokanget.. vai olenko paljonkin väärässä?..
Väärässä. Nimittäin E16 männissä on selkeästi pienempi palotila. Ero on niin silminnähtävä ettei voi sekoittaa. Kiertokankia noista on vaihdeltu ristiin koska E16 kanget pitäisi olla paremmat.

nortti85

Lainaaebaysta löytyy varmaankin mäntiä :) -Mikc


Moro. En ainakaan itse löytöny +1mm ylikoko mäntiä mistään ebaystä.
Saksan ebays oli vaparin +1mm ylikokoa,mutta onko vaparis sama mäntä mitä turbos.?

Tero-75

Kiertokanget ovat samat kuin E16-koneessa, mutta männät ovat erilaiset johtuen matalammasta puristussuhteesta.

Turbokoneiden puristusten suhteen on nykyään kahta koulukuntaa. Toiset haluavat edelleen tehdä matalapuristeisen (7-8) moottorin, toiset taas korkeampipuristeisen (9 tai jopa yli). Ovathan nykyautojenkin turbomoottorit varsin korkeapuristeisia, ja nykyaikaiset polttoaineensyöttö- ja valvontajärjestelmät kyllä sallivatkin sen.

Jos et halua moottorista matalapuristeista laita sinne vakiot E16 männät. Oikeilla seoksilla kestävät kyllä kaikki ne tehty jotka E-moottorista on mahdollista saada.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

nortti85

Moro. Tämäkin auto on taas ajossa. Melkein 2vuotta seisoi hallissa :)

Ei ollut mitenkaan helppo tehtävä löytää noita 1mm ylikoko mäntiä. Suomesta ei mistään. 4 eri koneistamoa etsi niitä. Toki erikois tilauksesta olis saanut kilpamäntää,mutta ei tullut kysymykseen tässä tapauksessa.

Lopulta löysin itse australian ebäystä.