Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Vaihteistoöljyn vaihto imupumpulla

Aloittaja toukopouko, huhtikuu 07, 2015, 15:12:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

toukopouko

Tere!

Onko kukaan suorittanut tälläistä toimenpidettä, esim. nopeusmittarin vaijerin reijästä, sähkötoimisella öljynvaihtopumpulla? Tyhjennysproppu on huolella juuttunut kiinni, siksi tälläinen juoni.

Onko myöskään ketään kokeillut "pestä" vaihdelaatikkoa, esim laittamalla löpöä sisälle ja ajamalla renkaat ilmassa?

Operaation kohde on B11 CD17-koneella. Laatikon laakerit ujeltaa matkanopeuden mukaan sen verran lujaa, että jotain tarttis tehdä. Yks harkinnan aihe on mitä öljyä sisälle lykkää, jos saa ne vanhat ulos. Redlinea vai esim. Motoxin synteettistä..
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

Alppu

#1
Minkälainen avaimen paikka siinä tyhjennyspropussa on? Almerassa muistaakseni 1/2 tuuman avaimelle neliökolo.

Pesusta ei ole kokemusta, mutta liekö tarpeen jos laatikosta tulee ihan normaalin näköistä öljyä?

Uskaltaako kaataa löpöä, vai ennemmin jotain halpaa moottoriöljyä?

Ilman muuta RedLineä, jos Motoxiin verrataan, ehkäpä tuollaista: http://www.roadmachine.fi/redline/MT90.html

?


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

ILVES-Joe

Polttoäljyllä olen muutaman kerran vaihteistoa pessyt.
Viimeksi jokkis-Sunnyn vaihteiston kun ei nuo normisynkrot oikein tykkää X1R lisäaineesta, on liian liukasta...
Laitoin polttoäljyä normimäärän, pyörittelin eri vaihteilla pyörät ilmassa joka vaihteella eri kierroksilla noin 10 minuuttia, p-ö pois ja puhdas p-ö tilalle ja sama uusiksi sitten jätin öljyropun irti yöksi ja sitten Redline MT-90 tilalle, alkoi synkrotkin pelaamaan paremmin.

Imupumpussa on ongelmana että ei ole varma meneekö se alimpaan kohtaan ja sitten jää tavaraa pohjalle, oma roppu on alimmassa kohtaa ja siten saa kaikki valutettua pois.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

140ypower

uskoisin kyllä että se proppu lähtee auki jos sa vähän lämmitettyä jollain ja koputeltua muutan kerran sopivalla avaimella sitä  :)
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

sochapter

Mulla oli sekä tyhjennys- että täydennysproppu aivan totaalisen jumissa. Lämmittelin toholla molempia 10min/proppu, sitten vain avain kiinni ja kevyesti naksahti auki ja lähti pyörimään. Parempi vaan täyttää ja tyhjentää öljyt niistä tarkoitetuista rei'istä.
1995 Almera N15 GA16DE
1993 VW Golf VR6

toukopouko

Ok kiitos vinkeistä :) Täyttö/tarkastusreikä aukesi helposti. Ehkä mä vielä yritän lämmittää sitä tyhjennystulppaa, jahka löydän sopivan kaasusäiliön mun polttimeeni..

Tulpan kolo on mennyt jo vähän väljäksi, eli puolen tuuman räikkä vähän muljuu siinä. Jos löytäis jostain napsua isomman neliskanttisen avaimen ja hakkais sisälle, niin vois olla parempi, mutta mistä semmosen kehittäisi.
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

Datsuuna

#6

Laita pieni palanen jotain hyvin ohutta peltiä esim. messinkipeltiä räikän karan tilkkeeksi lyömällä kara tulppaan pelti välissä. Kannattaa varmaan vaihtaa myös tulppa tiukempaan.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti