Kirjoittaja Aihe: Datsun B310 Turbo Coupe  (Luettu 102266 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 459
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #660 : Elokuu 06, 2019, 07:24:23 »
Samanlaista mietin minäkin, eli yhdestä pumpusta voisi teurastaa tuon korotuspalan. Hyvin mun moottorissa öljy riitti turbollekin, mutta ollut kans suunnitelmat öljyruiskuille, joten lisätuotto ei haittaisi. Kiva nähdä miten tuo öljypumppumodaus onnistuu ja miten toimii käytännössä.

t. Mika

Juu, ei ole lisävirtauksesta pahitteeksi. International puolella muutamat muutkin tehneet tämän kyseisen modifikaation onnistuneesti.
'' I think I mentioned that the high volume pump raised my hot idle pressure from 17 to 29 PSI.''

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 459
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #661 : Elokuu 06, 2019, 17:20:56 »
Hood scoopit tuli ja mallailin niitä eri tavoin konepellille:







Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 459
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #662 : Elokuu 06, 2019, 17:21:29 »






Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 459
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #663 : Elokuu 07, 2019, 19:08:41 »
Lisää hippuloita tuli kiinasta:




Pitää vielä modailla öljypumppu tosiaan niin pakettivalmis. Ja pitää katsoa onko tuolle T-haaralle enään käyttöä adapteripalikan seurauksena

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 459
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #664 : Elokuu 09, 2019, 21:19:33 »
Uudet suuttimet tuli postissa. Piti olla Boschin, mutta tuli jonkun Deleen brändisenä. Vein Finjectorille penkitettäväks kaikki 8 ja sieltä valikoitui itselle paras satsi: 4,5,6,8. 3 Bar penkityksen lisäksi pyysin vielä käyttämään 5 Barin paineilla. Ei muutoksia tuloksiin, joten pitäisi toimia omassa käytössä 2 bar ahtopaineisiin asti. Myyn loput 4 kpl. 1,2,3,7. HP 50 euroa. Kaikissa näytti olevan hyvä ruiskutus patterni, nätti kartio. Tuon seiska suuttimen joutunee ainakin käydä modaamassa jotta saa toimivan toisesta satsista.

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 459
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #665 : Elokuu 21, 2019, 19:49:32 »
Viimekerrasta vierähtänyt taas aikaa ja löysin itseni taas autotallista. Sain tehtyä öljyjäähdyttimelle kannakepaikan jatkamalla painesäiliön brackettia hieman pidemmäksi hitsaamalla alumiinia:


Korkinkin mahtuu vielä alta saamaan auki onneksi.

Mallailin 9'' flektiä päälipuolisin ja vaikuttaa sopivalta. Pitää vain keikauttaa tuonne alapuolelle ja kiinnitellä jäähdyttimeen.

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 459
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #666 : Elokuu 22, 2019, 19:15:36 »
Sain flektin asennettua paikoilleen nippusiteillä ja kumitulpilla:



Flekti vetää todella hyvin ilmaa läpi ja ei värise  8) Öljynlämpötila- ja jännitemittari myös tilattu autoa varten.

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 459
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #667 : Tammikuu 13, 2020, 18:53:30 »
Ohhoh, nyt on ollut taukoa!

Ostin viimevuosikymmenellä jännitemittarin ja öljyn lämpötilamittarin:


Joululahjaksi sain nippanikilven.


Ja huomenna pitäisi tulla kustom tilatut Wisecon takomännät postista. Laittelen kuvia kun saan hyppysiini  ::)

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 459
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #668 : Tammikuu 14, 2020, 19:07:06 »
Tuli mäntiä postissa:










Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 459
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #669 : Tammikuu 14, 2020, 19:07:24 »



pitää vielä tarkistella että mitat pitää paikkansa

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 459
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #670 : Tammikuu 14, 2020, 20:35:25 »
Nopeet konvertoinnit kertoivat jotain tällaista:

Datsun A15 turbo pistons                   Original
Piston specs            
Forging   F40097X   Inch             mm   mm
Comp Height      1.184   30.0736   30
Bore Size              3.0118   76.49972   76
Suggested Skirt Clear   0.0035   0.0889   0.035
            
Pins            
Diameter              0.748   18.9992   19
Length                 2.5   63.5           63
Width or Wire Dia     0.49   12.446   NaN
            
Rings            
Top Land thickness     0.28   7.112   5
            
Dome and Valve Pockets            
Dome Rise              -0.325      
Dome Volume      -20      
Deck Thickness      0.525      
Intake pocket Dia      1.6   40.64   37
Exhaust pocket Dia      1.325   33.655   30

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 459
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #671 : Tammikuu 15, 2020, 16:44:40 »
Ja wiseco-propaganda speksejä uusista männistä (kopioitu enkkublogistani):

* They have moved the first ring landing to 7 mm from previous 5 mm to move them away from the high temperatures.
* On top landing they have contact reduction grooves which reduce the friction by minimizing piston material in contact with the cylinder wall above the top ring. They also serve as a way to disrupt pressure spikes caused by detonation which helps to resist ring unseating
* The accumulator groove between the first- and the second ring to provide relief space for pressure that is escaping past the top ring before it attempts to pass the second ring. Therefore, it will support the top ring sealing by relieving pressure and it helps reducing ring flutter caused by pressure changes.
* ArmorFit skirt coating is a self adjusting liner that will reduce noise and improve piston stability when it's moving up and down.

 

http://blog.wiseco.com/piston-coatings

http://blog.wiseco.com/ring-grooves

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 459
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #672 : Tammikuu 15, 2020, 18:39:09 »
Parille konepajalle lähetetty tarjouspyyntö lohkon koneistuksesta, surffailin samalla netistä Tomein kansipahveja, pitää kysellä niistä vielä pari speksiä valmistajalta.

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 459
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #673 : Tammikuu 16, 2020, 16:08:02 »
Kansi lähetetty koneistamolle nimeltä Kansiset. Tsekkaa tasopinnan, palotilt ja venttiilit.

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 459
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #674 : Tammikuu 16, 2020, 19:57:59 »
Hitsailin tänään vihdoinkin pakoputkistoon kiinni lämpötila-anturit jokaiselle sylinterille. Tavoitteena saada +-2% korjaus sylinterikohtaiseen ruiskutukseen. Vielä pitää tehdä nokka-anturille paikoitus, jonka jälkeen saadaan sekventiaalinen suutinohjaus.







Poissa mikan

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 5 712
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #675 : Tammikuu 17, 2020, 13:09:18 »
Kertoisitko vähän teoriaa tuosta polttoaineen ruiskutusmäärästä suhteessa pakolämpötilaan?
Siis kun sulla on siis tulossa sekventiaaliruisku ja mahdollisesti +-2% eri määrä bensaa per sylinteri. Voiko asiaan vaikuttaa, että imupuoli virtaa eri pyttyihin eri lailla ja saavat eri määrän ilmaa?
En ole siis asiaan aiemmin perehtynyt.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 459
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #676 : Tammikuu 17, 2020, 13:50:22 »
Kertoisitko vähän teoriaa tuosta polttoaineen ruiskutusmäärästä suhteessa pakolämpötilaan?
Siis kun sulla on siis tulossa sekventiaaliruisku ja mahdollisesti +-2% eri määrä bensaa per sylinteri. Voiko asiaan vaikuttaa, että imupuoli virtaa eri pyttyihin eri lailla ja saavat eri määrän ilmaa?
En ole siis asiaan aiemmin perehtynyt.

t. Mika

Juu, eli tosiaan sen takia yleensä rajoitettu megasquirtissa +-2% koska voi olla ongelmia myös sytytyksessä, jolloin pakolämpötilat voivat olla sylinterikohtasesti eri. Mutta pääasiassa tosiaan voidaan kompensoida sitä, että sylinterien välinen ilmamäärä voi olla eri, riippuen paljolti imusarjan ja painekotelon geometrioista.

Poissa mikan

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 5 712
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #677 : Tammikuu 17, 2020, 17:13:07 »
Huonomuistisena kyselen, että mites olitkaan toteuttanut nokka-akselin asentoanturin?

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 459
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #678 : Tammikuu 17, 2020, 20:52:11 »
Huonomuistisena kyselen, että mites olitkaan toteuttanut nokka-akselin asentoanturin?

t. Mika

Siihen teen pidikkeen seuraavaksi, tulee Hall anturi. Pitää etsiä vielä anturi jostain osien seasta kun ei muista minne tuuppasin sen joskus yli puoli vuotta sitten. Laittelen kuvia kun saan aikaiseksi  ::)

Poissa mikan

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 5 712
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #679 : Tammikuu 17, 2020, 22:24:39 »
No ilmankos en muistanut, kun sitä ei vielä ollutkaan.  :D

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 459
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #680 : Tammikuu 17, 2020, 22:59:44 »
No ilmankos en muistanut, kun sitä ei vielä ollutkaan.  :D

t. Mika

Joo  ;D