Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Datsun B310 Turbo Coupe

Aloittaja Atomic, heinäkuu 01, 2013, 17:51:05

« edellinen - seuraava »

simovaari ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Atomic

Ja toiset käyrät valmiiksi:


Ja porasin kaikki suutintaskut läpi:

Atomic

Kävin ostamassa dremelin suutintaskujen ja imusarjan hoonaukseen:


ja alumiiniteippin voimilla taas vähän mallailua, siitä johtuen jotkut putket vähän vinossa, pitänee tehdä jigi joka paikoittaa suutintaskut oikeille etäisyyksilleen.


Atomic

Tilailin foorumin kautta toisen kojelaudan härpäkkeineen päivineen:


ostin myös tuuletusritelikön eteen


ja kromipuskurin kiinnikkeet eteen, pitääpi putsailla ja tehdä uudet reiät niitä varten konetilan puolelle:


sain asenneltua hanskalokeronkin paikoilleen


mcgangsta

Millos nähdään liikenteessä?  8)
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

Atomic

Lainaus käyttäjältä: mcgangsta - marraskuu 07, 2018, 10:10:54
Millos nähdään liikenteessä?  8)

Soon..  ::)


Onhan tuossa vielä laittoa

Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Atomic

Ostin uuden kytkimen sylinerin:

Jarrupääsylinterin (NOS)

Etumaskin merkit:





Ja kytkimen kanssa pieniä onglmia:


Pitänee kiinnittää työsylinteri moottoriin jotenkin kun vaihdelaatikon pätkässä ei ole mitään sopivia kiinnityskohtia. Ja mahdollisesti hankkia willwoodin vetävä työsylinteri:


Ainiin ja 1000 projektikuvaa tuli juuri täyteen  ::)

Atomic

Sain lokasuojien suojat:



aloitin painekotelon väkertämisen:


Ja ostin näppärän työkalun:




Ja sitten porasin ja kierteytin paikan T-haaralle iskaritorniin:






rengas ei vielä kiinni tässä kuvassa, mutta näkeepi miltä setuppi näyttää kokonaisuudessaan suurinpiirtein:

mikan

Paljonkohan mahtaa olla jousittamatonta massaa? Jarruosat painaa varmaan aika paljon. Varsinkin nuo Volvon satulat on heviä kamaa.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Atomic

Lainaus käyttäjältä: mikan - joulukuu 19, 2018, 07:31:00
Paljonkohan mahtaa olla jousittamatonta massaa? Jarruosat painaa varmaan aika paljon. Varsinkin nuo Volvon satulat on heviä kamaa.

t. Mika

Hyvä kysymys, pitää puntaroida tulevaisuudessa  ;D

Shamsa

Ei onneksi näyttänyt kovin kalliita olevan nuo manuaaliset niittimutteripihdit, olisi itsellekin hyvä hankkia.
Työpaikalle niitä paineilmakäyttöisiä hommattiin, 1000€/kpl  :o ei vaikuttanut kovin kummoiselta kun vähän yhtä purkasin, mikähän niissäkin maksaa :o
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

140ypower

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - joulukuu 19, 2018, 20:26:31
Ei onneksi näyttänyt kovin kalliita olevan nuo manuaaliset niittimutteripihdit, olisi itsellekin hyvä hankkia.
Työpaikalle niitä paineilmakäyttöisiä hommattiin, 1000€/kpl  :o ei vaikuttanut kovin kummoiselta kun vähän yhtä purkasin, mikähän niissäkin maksaa :o

Noissa normikäsikäyttöisissä hirveästi laatueroja alle satasen vehkeissä. Mulla nykyään ikh popniitti/mutteri pihdit, ne olleet parhaat ylivoimaisesti.
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

Atomic

Tulipahan iso paketti marteliukselta:




sitten porasin reiät laippaan ja aloin tigillä heppailemaan downpipea kasaan:





Mike_

Ahtaaksi käy.Ettei vaa kolise käynnissä ollessa?😕
180B sss -75

Atomic

Lainaus käyttäjältä: Mike_ - joulukuu 21, 2018, 18:59:01
Ahtaaksi käy.Ettei vaa kolise käynnissä ollessa?😕

pitänee vähän oikaista vielä kun on heppauksilla kiinni. Tosin putket liikkuu melko kivasti koneen mukana niin ehkä parempi pitää väliä ympärillä oleviin laatikoihin  ::)

140ypower

Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

Atomic


140ypower

Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

Atomic

Sain anakondan aika hyvälle mallille, toinen kerta toden sanoo:


Saa edelleen nätisti pujoteltua yläkautta:


Laillinen maavara (check):


Pitänee vain kytkimen työsylinterin kierteitä lyhentää hieman tieltä, muuten ei ongelmia mahdollisten kolinoiden kanssa:




Argonit loppu niin ei pääse jatkamaan. Pitäisi ensiviikolla saada jostain kaasua, tai muuten menee sitten ensivuoden puolelle loman ollessa jo ohi... Toivottavasti jostain vielä voisi saada. Sillä aikaa vedin jarrulinjat pelkääjän puolelle:

Atomic

Otin vanhan bensa ja jarrulinjan pois auton alta ja asentelin taakse menemään kaksi uutta jarrulinjaa. Pitänee ostella uusi bensalinja tässä lähiaikoina myös:



Atomic

Vielä tarttis supistuspalan 2.5-2.75'' ja sitten olis ahtimelta intercoolerille välinen välikkö hoidettu. Pitänee miettiä jos veis tuon syylarin uudelleen kennotettavaks ja jos siihen teetättäis pari uutta liitoskohtaa joista olis mahdollista saada turbolle vesilähdöt

mikan

Downpipen kanssa kannattaa miettiä myös kuinka paljon siinä säteilee lämpöä, ettei ole mitään kuumuudelle herkkää ihan lähellä.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Atomic

Lainaus käyttäjältä: mikan - joulukuu 24, 2018, 15:22:38
Downpipen kanssa kannattaa miettiä myös kuinka paljon siinä säteilee lämpöä, ettei ole mitään kuumuudelle herkkää ihan lähellä.

t. Mika

Joo turbo myssy ja lämpö nauhaa tulossa juuri postista :)

Atomic

Hirveesti ei ole pyhinä kerennyt tekemään autoa. Tänään maalasin punaisella jarrusatula spraylla uudet takasatulat:


Ja ostin jarruputkien asennuskouruja ja jouduin maalaamaan mustiksi kun niitä oli vain oranssina mätänetistä:


Ja tein 1/8 kierteen lämppärinlähtöön joka tulee kanteen kiinni niin saan mitattua lämpöjä siitä:

Atomic

Takajarrusatulan maalaus valmis:


Jarrulinjojen järkkäilyä:


Eteen vedetty kaikki linjat, pitää tehdä tukipalikat seuraavaksi letkuille:


Ja leikkelin vanhoja paloja pois ja aloin tekemään takapyörien sisälokasuojia:


Atomic

Renkaat pitäis mahtua ok uusiin sisälokkareihin:


Vielä pari palaa tekemättä, sain lokasuojan lipan nätisti taitettua myös sisäänpäin:



Atomic

Postista pakettia:


Sieltä tuli turbolle huppu, note to self: älä koske paljain käsin, kuoresta lähtee teräviä piikin tuntuista kuitua


Pakosarjakäärettä:


lisää rosteripantaa:


Ja alottelin toisen puolen lokasuojaa:

Alppuu

#357
Tätä tulee seurattua, vaikka puoliakaan ymmärrä tai osaisi tehdä...  ;D

Jännä huppu turbolla, ei kai se liikaakaan voi lämmetä?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Atomic

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - joulukuu 28, 2018, 18:26:26
Tätä tulee seurattua, vaikka puoliakaan ymmärrä tai osaisi tehdä...  ;D

Jännä huppu turbolla, ei kai se liikaakaan voi lämmetä?

Huppu pitää turbiinin lämmöt ja ei päästä niitä konehuoneeseen lämmittämään, pitää kääriä vielä downpipe myös pakoputkinauhalla  ;D Haluan lähinnä pitää lämmöt pois imusarjasta ja ympäröivistä maalipinnoista, letkuista yms

datsun nissan

#359
voi poistaa