Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Datsun B310 Turbo Coupe

Aloittaja Atomic, heinäkuu 01, 2013, 17:51:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Atomic

Lainaus käyttäjältä: ankoldi - syyskuu 19, 2017, 00:22:08
Hyvää meininkiä muuten mutta kannattaa varmaan ihan ensitöikseen laikata tuo vesikierto tuosta kampikammion huohotusputkesta irti ettei vahingossakaan unohdu! Tämä varmasti jo ensikesänä tällä tahdilla ajossa?

Juu niin pitääpi, kuten tuolla aikaisemmin jo huomautettiin. Katsoin väärin vedenkiertoputkeksi  ::) hups.. Ja toivotaan näin, mitään ei pidä lupailla tosin  ;D

Atomic

Noni, sain imusarjan laipat koneistuksesta ja tämmöset tuli:


20mm kokonaispaksuus, 10mm kevennykset kulmissa  ;D

Atomic

Ja vielä testailut vanhan imusarjan kanssa, näyttäis menevän päittäin  ;D sit suutintaskuja hitsailemaan


Atomic

Maalasin lisää auton lattiaa:




Ja löysin lisää ruostetta takaikkunoiden tiivisteiden alta:


Atomic

Imusarjan kanssa pähkäilyä:



Jotain 3D ideointia ja konseptia:


Lisää mietteitä enkkublogissa:
http://community.ratsun.net/topic/49413-turbo-coupe-b310-with-a15-engine-my-first-project/page-32

Atomic

Uudet auto gaugen mittarit tuli ja sain modailtua ne orkkis kehyksiin:
Mittareissa avaus-seremoniat, stepperimoottorit, värinvalinnat sekä peak ja warning funktiot säädöillä











Ja asensin vihdoin öljypohjan paikoilleen:

Tero-75

Onko tuo nopeusmittari GPS-pohjainen vai mistä ottaa tietonsa?
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Atomic

Lainaus käyttäjältä: Tero-75 - syyskuu 29, 2017, 23:18:24
Onko tuo nopeusmittari GPS-pohjainen vai mistä ottaa tietonsa?

Tais olla ihan sensoripohjainen, katsotaan saanko volvon perän nopeusanturista jotain iloa. Mittarissa säätöruuvi nopeuden kalibroimiseksi

Atomic

Ostin alustamassapistoolin ja ruiskuttelin vielä paksut kamat kardaanitunneliin ennekuin laitoin moottorin ja vaihteiston uudelleen paikoilleen:


Ostin uudet vaihdelaatikko ja peräöljyt sekä jarrupalat eteen:




datsun nissan

miten sulla riittää tilaa projektille

Shamsa

Johan tuon kokoiseen talliin mahtuu varmaan useampikin auto  ;D
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Alppuu

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Atomic

Lainaus käyttäjältä: datsun nissan - lokakuu 04, 2017, 21:11:11
miten sulla riittää tilaa projektille

Ihan hyvin siellä mahtuu liikkumaan  ;D Ylätallissa 2 autopaikkaa tuon monttupaikan lisäksi.

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - lokakuu 04, 2017, 23:08:18
Ensi kesäksi ajoon?  ::)



Voipi ehkä toteutuakkin  ::) Mitään en halua vielä manailla mutta voi olla että käynnistyy jo tämän vuoden puolella  ;D

BA

Miks laatikkoon ATF:ää eikä RedLineltä sinne kuuluva MT-90 tai sitten MTL jos ohkasempaa öljyä haluaa?

Atomic

#254
Lainaus käyttäjältä: BA - lokakuu 05, 2017, 07:57:31
Miks laatikkoon ATF:ää eikä RedLineltä sinne kuuluva MT-90 tai sitten MTL jos ohkasempaa öljyä haluaa?

Sitä mulle tuupattiin kun kävin kysymässä että mitäs siihen kuuluis laittaa  ::) tiedä sitten~

Shamsa

Joihinkin lootiinhan suositus on juuri ATF, mutta yleensä kai uudemmista autoista kyse. Tai sitten bemareista ;D
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Atomic

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - lokakuu 05, 2017, 08:54:06
Joihinkin lootiinhan suositus on juuri ATF, mutta yleensä kai uudemmista autoista kyse. Tai sitten bemareista ;D

Niin näkyis ainakin ohjekirjankin mukaisesti myös, nyt kun alettiin säikyttelemään  ;D

''Manual transmission with overdrive, M47 II

Capacity: 1.6 US qts = 1.5 liters.
Fluid type: Automatic Transmission Fluid Type F''

cedricfan

Lainaus käyttäjältä: BA - lokakuu 05, 2017, 07:57:31
Miks laatikkoon ATF:ää eikä RedLineltä sinne kuuluva MT-90 tai sitten MTL jos ohkasempaa öljyä haluaa?

Ninpä. Joskus muinoin kun ei ollut vaihtoehtona kuin siirappi/vaseliini-notkeuden manukkaöljy, tai talvellakin edes hieman juokseva ATF, niin moni valmistaja suositteli kylmiin maihin ATFää. Mutta kun se ei ole hyvä voiteluaine rattaille, niin miksi mennä antiikkisella suosituksella huonosta aineesta enää, kun on talvikelpoja manukkaöljyjä? Plus niitä vieläkin parempia, kuten Red Line.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

BA

Sitäpaitsi tuossakin mainittu TYPE F ei varsinaisesti ole Dexron-tyyppinen ATF ensinkään.  :-X

Kai se tuollakin pelaa, mutta olisin itse valinnut/neuvonut toisin.

Atomic

Lainaus käyttäjältä: BA - lokakuu 05, 2017, 09:19:53
Sitäpaitsi tuossakin mainittu TYPE F ei varsinaisesti ole Dexron-tyyppinen ATF ensinkään.  :-X

Kai se tuollakin pelaa, mutta olisin itse valinnut/neuvonut toisin.

Juuh, en ole itse hirveästi perillä näistä öljyistä niin pakko ollut mennä niillä mitä joku muu sanoo  ::) Katsotaan tosiaan miten toimii sitten ajossa

cedricfan

Type-F on 60- ja 70-luvun Fordeihin ja Borg-Warnereihin.
Kytkös sen ja Datsunin kohdalla juontaa juurensa aikaan, jolloin Datsun käytti BW-automaatteja.
Eli yksi öljy.
Manuaalivaihteistossa ei Type-F vs Dexron kitkaluisto-ominaisuuksien erolla ole merkitystä.
Mutta jos synkat ahdistaa tuolla, niin vaihda öljyä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Atomic

Lainaus käyttäjältä: cedricfan - lokakuu 05, 2017, 11:33:02
Type-F on 60- ja 70-luvun Fordeihin ja Borg-Warnereihin.
Kytkös sen ja Datsunin kohdalla juontaa juurensa aikaan, jolloin Datsun käytti BW-automaatteja.
Eli yksi öljy.
Manuaalivaihteistossa ei Type-F vs Dexron kitkaluisto-ominaisuuksien erolla ole merkitystä.
Mutta jos synkat ahdistaa tuolla, niin vaihda öljyä.

Jees, katsotaan miten sujuu vaihteiden vaihto ajossa kun romu saadaan liikkeelle  ;D

Atomic

Kardaani paikoillaan:




Pitää alkaa miettimään kytkimen työsylinterin paikkaa:


Autoa piti nostaa keulasta 5cm koska renkaat osuivat lokasuojien lipareisiin:


Uudet jarrusatulat taka-akselille:


Muita kuvia:



Atomic

Kävin ostamassa lisää jarrukilkkeitä:


Ja sain ilmaiseksi Mazda MX3 coupe penkit:



Laitoin penkkeihin datsunin orkkiskiskot kiinni, kuskinpuoleisessa kardaaninpuoleinen kisko meni pulttaamalla paikoileen, mutta oven puoleiseen joutui vähän pidentämään kiskoa, muuten meni leveyden puolesta hyvin paikoilleen:


Pelkääjänpuolen penkissä joutui pidentämään kumpiakin kiskoja n 3cm:




Penkeissä on hyvä istua ja mukava ajotuntuma, tuntuu hyvältä vaihtoehdolta tähän koslaan:


Kuskin penkissä voi säätää penkin korkeutta, selkänojan asentoa ja penkin korkeutta polvitaipeiden kohdalta:


Pelkääjän puolen penkissä on takana pikku vetokahva penkin taittomekanismia varten jotta takapenkiltä pääsee nopeammin pois:


Laitoin ovet kiinni ja otin muutamia kuvia:







Penkit olisi tarkoitus verhoilla vastaamaan orkkispenkkien verhoilua, eli tekonahkaa sivuille,päätukeen ja taakse. Mustaa kangasta keskelle istuinosaan sekä selkänojaan.

Atomic

Eipäs oo tullu laiteltua mitään pitkään aikaan, kandin kirjottaminen vie aika paljon aikaa nykyään








Vissiin korvaan tuon bensamittarin samantyylisellä vedenlämpötilamittarilla

Atomic

Moottoritilaan laitettu jotain piuhoja ja bensamittari korvattu veden lämpötilamittarilla



Atomic

Väsäsin jtn 3D esimerkkimallia painekotelosta. Painotettu että on helppo tehdä ja on suht oikean kokoinen hommaansa. Nykyinen tilavuus n. 0.73 litraa, ~ 50% moottorin tilavuudesta.


Atomic

Päivitetääs tännekkin jotain välillä.

Elikkäs tein Golf MkII angel eyes valoille pienet bracketit jotta valojen säätö onnistuu nyt alkuperäisistä kohdista:


Asensin myös trikkeripyörän ja vedin momenttiin:

Päätin siinä samalla asentaa vihdoinkin laturin paikoilleen:


Ja vähän kattella mihin HAL anturin voisi tökätä:

Atomic

Vedin angleeyes virtapiuhat kabiiniin asti:




Otin kojelaudan pois jotta johdotus olis helpompaa:



Huomasin myös että takalasin lämppärin klipsi oli hajonnut, onneksi ei taida olla tarvetta tällä autolla  ::)


Sit pitäis tietää vielä mikä tämä laatikko on:


Konehuone alkaa täyttymään piuhoista  ::)

Atomic

Joku ehdotti jo että olis joku välipalikka ''intermittent'' asennolle pyyhkijöiden moottoria varten  ;D pitää huomenna katsoa tarkemmin