Kirjoittaja Aihe: Datsun B310 Turbo Coupe  (Luettu 38927 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 201
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #210 : Elokuu 25, 2017, 22:12:57 »
Sain tunnelin valmiiks:






Ja piirsin imusarjan laipat, pitää upata cadi tiedosto jossain vaiheessa muille käytettäväksi~

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 201
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #211 : Elokuu 26, 2017, 21:25:39 »
Pitää muokata laippakuvia vielä vähän lisää, mutta laitan päivitetyt sitten myöhemmin tänne, tänään tein muitakin laippakuvia ja piirtelin kojelaudan muottia valmiiks,
Hitsailin pohjaa ja kynnyskoteloita vähän lisää myös










Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 201
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #212 : Elokuu 29, 2017, 22:41:04 »
Sain mahdutettua sisätilalämppärin paikalleen, leikkasin pienen osan pois joka jakaa ilmaa jalkotilaan:


Pitäis myös pohtia mistä ottaa ahtimelle vedenkierron:


Hioin syylarin puhtaaks ja maalasin laidat sinkkimaalilla ja sit jollakin jämämaalilla mitä oli nurkissa, pitänee ostaa lisää mustaa maalia:


Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 201
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #213 : Elokuu 30, 2017, 23:39:27 »
Kävin ostamassa lisää mustaa maalia ja sain syylarin maalattua loppuun:


Sain vihdoinkin lämppärin myös kasaan uudelleen maalattujen osien ja uusien vaahtomuovien kanssa:



Sovittelin myös lisää osia paikoilleen. Keskikonsolia tai dash lidiä pitää leikellä tupakansytkärin kohdalta jotta palaset menevät kohdilleen tunnelirempan jälkeen:

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 201
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #214 : Syyskuu 01, 2017, 20:57:54 »
Maalasin ensimmäisen puoliskon 2k tummanharmaa teollisuusvärillä:





Huomenna pystyis aloittamaan saumojen liimaamisen ja lämppärin yms kiinnittämisen tulipeltiin

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 201
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #215 : Syyskuu 02, 2017, 14:03:52 »
Löysin nurkista lämppärin kontrolliboksin hippulat jotka oli B310 farkusta:


Vedin pensselin kanssa mustaa sikaflexiä saumojen päältä varmistukseksi:


Laitoin lämppärin paikoilleen, pitää modata vielä letkuja hieman kompensoimaan mottorin eteenpäin liikuttelun:


Kokeilin kanssa lamppuja kiinni, tosin ne ei tule jäämään, tilasin Golf Mk1 angeleyes etulamput:


Lämppäri kiinni:

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 201
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #216 : Syyskuu 04, 2017, 20:45:13 »
Korjailin haljenneita muovipaneeleja:



Ja leikkelin tupakansytytin/tuhkakupin paikan pois:


Sopii paljon paremmin keskikonsolin kanssa:


Poissa mikan

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 5 287
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #217 : Syyskuu 05, 2017, 09:33:20 »
Aika kivasti näyttää osat löytävän paikkansa, vaikka muutoksia oletkin tehnyt melko paljon.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 201
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #218 : Syyskuu 05, 2017, 18:33:06 »
Yllättävän hyvin juu  ;D

Vein kardaanin koneistettavaksi espooseen kometille, hain pultteja ja muttereita turbon laippaa varten:


Siirsin tupakansytyttimen paikan rattilukon viereen:


Ja keräsin kaikki uudet osat auton sisälle asennusta odottamaan:

Poissa mikan

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 5 287
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #219 : Syyskuu 06, 2017, 12:34:20 »
Melkein kuin olisi käyty mun kaapilla.  :)
Mulla on myös ATEcu, Aeroflow ja Innovate.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 201
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #220 : Syyskuu 07, 2017, 18:43:52 »
No sitä sentään en ole tehnyt  ;D ::) mutta tuosta kasasta saa pikku hiljaa laitella osia paikoilleen, tänään virittelin öljy- ja vesilinjoja ahtimelle.

Moottori ja laatikko pois:


Öljypohja valmiiksi, tein pienen lisätaskun sivulle kompesoidakseni leikattua palaa kallistuksenvakaajan tieltä:



Saumat pitää vettä ja 4 litran kanssa öljyn paluuaukko on pinnan yläpuolella:



Melko sulava mutka:


Pelleilin loppuajan letkujen kanssa ja katsoo nyt miten ne vie ahtimelle, tässä pari otosta:



Poissa mikan

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 5 287
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #221 : Syyskuu 08, 2017, 08:36:59 »
Mikä on turbon vesiletkun sisähalkaisija?

t. Mika

Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 201
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #222 : Syyskuu 08, 2017, 20:14:27 »
Mikä on turbon vesiletkun sisähalkaisija?

t. Mika

Ei mielikuvaa, mutta ostettu öljy ja vesiletkut ahdinta varten asiantuntevasta kaupasta kyllä  ::)

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 201
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #223 : Syyskuu 08, 2017, 20:33:49 »
Sain vaihdelaatikon putsattua ja maalattua:


Asensin kytkinlevyn ja paineasetelman:


Hioin vähän palaa pois koneen puolesta jotta saan pultit moottorinpuolelta vaihdelaatikon päähän tuleviin muttereihin:


Koko höskä kasassa:


Kytkinvipu uuden laakerin kanssa paikoillaan:



Hitsasin mutterin turbon vesilähtöä varten:

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 201
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #224 : Syyskuu 09, 2017, 22:17:10 »
Massasin pohjaa kevyesti spray kamalla ja sen jälkeen kävin hitsaus saumat läpi pensselin kanssa paksummalla tökötillä. Ruiskutan myöhemmin paksumman kerroksen kompuran kanssa:



Purin vanhan etupuskurin ja putsasin kannakkeet ja maalasin ne:


Löysin mattamustaa pensselikamaa ja sutasin öljypohjan, puskurin tuet, konepellin kannakkeet ja mootorin kannakkeet sillä + matta lakka päälle:





Maalasin myös pääjarrusylinterin korkit:



Joillakin saattaa olla siisti autotalli, minulla ei  ::) ;D

Poissa mikan

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 5 287
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #225 : Syyskuu 10, 2017, 12:24:43 »
Tallista näkee ettei ole autoharrastus ihan uusi juttu.  ;)

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler

Poissa nabco

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 505
  • DATSUN - KESTÄÄ
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #226 : Syyskuu 10, 2017, 12:33:29 »
"Hitsasin mutterin turbon vesilähtöä varten:" minä en näissä ahdin hommissa hirveä guru ole, mutta eikö tuosta kuvassa lähde koneen huohotinputki?
"Ei kaikki ruostunut ole romua"  100A LE10, 120A LF10, 140A LN10, 120Y LB210, 150Y LB310, -89 Hiase. Järvellä Evinrudet Sportwin -71 ja Fisherman -65

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 201
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #227 : Syyskuu 10, 2017, 14:09:22 »
"Hitsasin mutterin turbon vesilähtöä varten:" minä en näissä ahdin hommissa hirveä guru ole, mutta eikö tuosta kuvassa lähde koneen huohotinputki?

Ounou, pitää tarkistaa  ;D luulin katsoneeni vesikierroksi kun menee lähelle vesitaskuja:
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 10, 2017, 14:12:14 kirjoittanut Atomic »

Poissa datsun nissan

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #228 : Syyskuu 10, 2017, 17:14:40 »
minkä verran aikaa on mennyt projektiin

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 201
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #229 : Syyskuu 10, 2017, 20:40:25 »
minkä verran aikaa on mennyt projektiin

En nyt osaa tunteja sanoa, mutta aloitin vuonna 2012  ;D

Poissa valpas

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 4 675
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #230 : Syyskuu 11, 2017, 07:21:00 »
"Hitsasin mutterin turbon vesilähtöä varten:" minä en näissä ahdin hommissa hirveä guru ole, mutta eikö tuosta kuvassa lähde koneen huohotinputki?
Helkutin hyvä huomio!

Poissa Daset

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 2 589
  • Vanha taksi s*****a
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #231 : Syyskuu 11, 2017, 10:50:42 »
Mun mielestä ahtimen vesijäähdytys on vähän turhaa kun jäähtyyhän se sillä öljylläki. Toinen asia sitten semmoset kisavehkeet jossa ahdin on kokoajan suurella rasituksella.
Nissan Cedric SGL LD28 automatic '85, Nissan Cherry 1.5 GL '85 TURBO, Nissan Primera 1.6 Traveller '05, Nissan Maxima VG30E automatic '90, Subaru Forester 2.0 S-turbo awd at '98

Poissa Shamsa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1 348
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #232 : Syyskuu 11, 2017, 12:56:55 »
Henkilöautoissa se ahtimen vesijäähdytys on sen takia että ei ahdin pala, kun ei kaikki niitä autoja jälkikäytä...
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
Nykyinen: BMW 320D Touring -04

Poissa datsun nissan

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #233 : Syyskuu 11, 2017, 15:38:38 »
minkä verran aikaa on mennyt projektiin

En nyt osaa tunteja sanoa, mutta aloitin vuonna 2012  ;D
oletko ollut tyytyväinen projektin etenemiseen? siitähän tulee uusi

Poissa Daset

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 2 589
  • Vanha taksi s*****a
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #234 : Syyskuu 11, 2017, 20:53:52 »
Henkilöautoissa se ahtimen vesijäähdytys on sen takia että ei ahdin pala, kun ei kaikki niitä autoja jälkikäytä...

Mutta sittenhän siihen pitäis jo asentaa sähköinen kiertovesipumppu, joka ottais jäähdytyksensä vesikennocoolerilta nii ois jotain järkeä. Joo saattaa hajota kyllä muutakin jos ei vedätyksen jälkeen jälkikäytä. Kansi ainakin aika kovilla.
Nissan Cedric SGL LD28 automatic '85, Nissan Cherry 1.5 GL '85 TURBO, Nissan Primera 1.6 Traveller '05, Nissan Maxima VG30E automatic '90, Subaru Forester 2.0 S-turbo awd at '98

Poissa Shamsa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1 348
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #235 : Syyskuu 11, 2017, 21:14:10 »
+se vesijäähdytys pidentää ahtimen laakeroinnin elinikää.
Garrettin käyrät löysin joskus jostakin, nestejäähdytteinen oli sammutuksen jälkeen jopa 100 astetta viileämpi kuin pelkkä öljyjäähdytteinen..

Turha aihe väitellä kun ei sitä nestejäähdytystä valmistajat turhaan siihen ahtimeen halua.
Ja btw, ainakin mun dieselistä löytyy sähköinen vesipumppu, se joskaan ei ole jäähdytystarkoituksessa sinne tehtaalla asennettu.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
Nykyinen: BMW 320D Touring -04

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 201
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #236 : Syyskuu 11, 2017, 23:20:04 »
minkä verran aikaa on mennyt projektiin

En nyt osaa tunteja sanoa, mutta aloitin vuonna 2012  ;D
oletko ollut tyytyväinen projektin etenemiseen? siitähän tulee uusi

Tässähän tämä terapian omaisesti   ;D Valmistuu aikanaan

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 201
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #237 : Syyskuu 11, 2017, 23:26:14 »
''The water-cooled bearing is a feature that probably extends the average turbo's useful life by a factor of two. The presence of water flow through a jacket surrounding the bearing chamber greatly reduces temperature rise of the lubricating oil as it passes through the bearings. The reduced temperatures keep the oil from looking like Brand X in the Mobil 1 commercials. Charred oil residue accumulating inside the turbo and eventually blocking the oil flow, thus killing the turbo, is the dread disease called ''coked-up bearings.'' (see chapter 4.) The water-cooled bearings was created because too many end users refused to change oil on a schedule dictated by the turbo. Ironically, the presence of the water-cooled bearings does not offer serious extension of oil-change intervals. Go straight to the best combination possible: water-cooled bearings and frequent oil changes'' - Corky Bell, Maximum Boost

Poissa Atomic

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 201
  • Datsuni on mun ratsuni~
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #238 : Syyskuu 16, 2017, 19:16:58 »
Sain angeleyesit asennettua:








Ja ruiskuttelin lisää alustamassaa + maalasin vaihdelaatikon tuen:

Poissa ankoldi

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 54
  • Datsun B310 turbo
Vs: Datsun B310 Turbo Coupe
« Vastaus #239 : Syyskuu 19, 2017, 00:22:08 »
Hyvää meininkiä muuten mutta kannattaa varmaan ihan ensitöikseen laikata tuo vesikierto tuosta kampikammion huohotusputkesta irti ettei vahingossakaan unohdu! Tämä varmasti jo ensikesänä tällä tahdilla ajossa?