Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Datsun B310 Turbo Coupe

Aloittaja Atomic, heinäkuu 01, 2013, 17:51:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Atomic

Sain tunnelin valmiiks:






Ja piirsin imusarjan laipat, pitää upata cadi tiedosto jossain vaiheessa muille käytettäväksi~

Atomic

Pitää muokata laippakuvia vielä vähän lisää, mutta laitan päivitetyt sitten myöhemmin tänne, tänään tein muitakin laippakuvia ja piirtelin kojelaudan muottia valmiiks,
Hitsailin pohjaa ja kynnyskoteloita vähän lisää myös










Atomic

Sain mahdutettua sisätilalämppärin paikalleen, leikkasin pienen osan pois joka jakaa ilmaa jalkotilaan:


Pitäis myös pohtia mistä ottaa ahtimelle vedenkierron:


Hioin syylarin puhtaaks ja maalasin laidat sinkkimaalilla ja sit jollakin jämämaalilla mitä oli nurkissa, pitänee ostaa lisää mustaa maalia:


Atomic

Kävin ostamassa lisää mustaa maalia ja sain syylarin maalattua loppuun:


Sain vihdoinkin lämppärin myös kasaan uudelleen maalattujen osien ja uusien vaahtomuovien kanssa:



Sovittelin myös lisää osia paikoilleen. Keskikonsolia tai dash lidiä pitää leikellä tupakansytkärin kohdalta jotta palaset menevät kohdilleen tunnelirempan jälkeen:

Atomic

Maalasin ensimmäisen puoliskon 2k tummanharmaa teollisuusvärillä:





Huomenna pystyis aloittamaan saumojen liimaamisen ja lämppärin yms kiinnittämisen tulipeltiin

Atomic

Löysin nurkista lämppärin kontrolliboksin hippulat jotka oli B310 farkusta:


Vedin pensselin kanssa mustaa sikaflexiä saumojen päältä varmistukseksi:


Laitoin lämppärin paikoilleen, pitää modata vielä letkuja hieman kompensoimaan mottorin eteenpäin liikuttelun:


Kokeilin kanssa lamppuja kiinni, tosin ne ei tule jäämään, tilasin Golf Mk1 angeleyes etulamput:


Lämppäri kiinni:

Atomic

Korjailin haljenneita muovipaneeleja:



Ja leikkelin tupakansytytin/tuhkakupin paikan pois:


Sopii paljon paremmin keskikonsolin kanssa:


mikan

Aika kivasti näyttää osat löytävän paikkansa, vaikka muutoksia oletkin tehnyt melko paljon.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Atomic

Yllättävän hyvin juu  ;D

Vein kardaanin koneistettavaksi espooseen kometille, hain pultteja ja muttereita turbon laippaa varten:


Siirsin tupakansytyttimen paikan rattilukon viereen:


Ja keräsin kaikki uudet osat auton sisälle asennusta odottamaan:

mikan

Melkein kuin olisi käyty mun kaapilla.  :)
Mulla on myös ATEcu, Aeroflow ja Innovate.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Atomic

No sitä sentään en ole tehnyt  ;D ::) mutta tuosta kasasta saa pikku hiljaa laitella osia paikoilleen, tänään virittelin öljy- ja vesilinjoja ahtimelle.

Moottori ja laatikko pois:


Öljypohja valmiiksi, tein pienen lisätaskun sivulle kompesoidakseni leikattua palaa kallistuksenvakaajan tieltä:



Saumat pitää vettä ja 4 litran kanssa öljyn paluuaukko on pinnan yläpuolella:



Melko sulava mutka:


Pelleilin loppuajan letkujen kanssa ja katsoo nyt miten ne vie ahtimelle, tässä pari otosta:



mikan

Mikä on turbon vesiletkun sisähalkaisija?

t. Mika

Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Atomic

Lainaus käyttäjältä: mikan - syyskuu 08, 2017, 08:36:59
Mikä on turbon vesiletkun sisähalkaisija?

t. Mika

Ei mielikuvaa, mutta ostettu öljy ja vesiletkut ahdinta varten asiantuntevasta kaupasta kyllä  ::)

Atomic

Sain vaihdelaatikon putsattua ja maalattua:


Asensin kytkinlevyn ja paineasetelman:


Hioin vähän palaa pois koneen puolesta jotta saan pultit moottorinpuolelta vaihdelaatikon päähän tuleviin muttereihin:


Koko höskä kasassa:


Kytkinvipu uuden laakerin kanssa paikoillaan:



Hitsasin mutterin turbon vesilähtöä varten:

Atomic

Massasin pohjaa kevyesti spray kamalla ja sen jälkeen kävin hitsaus saumat läpi pensselin kanssa paksummalla tökötillä. Ruiskutan myöhemmin paksumman kerroksen kompuran kanssa:



Purin vanhan etupuskurin ja putsasin kannakkeet ja maalasin ne:


Löysin mattamustaa pensselikamaa ja sutasin öljypohjan, puskurin tuet, konepellin kannakkeet ja mootorin kannakkeet sillä + matta lakka päälle:





Maalasin myös pääjarrusylinterin korkit:



Joillakin saattaa olla siisti autotalli, minulla ei  ::) ;D

mikan

Tallista näkee ettei ole autoharrastus ihan uusi juttu.  ;)

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

nabco

"Hitsasin mutterin turbon vesilähtöä varten:" minä en näissä ahdin hommissa hirveä guru ole, mutta eikö tuosta kuvassa lähde koneen huohotinputki?
"Ei kaikki ruostunut ole romua"  100A LE10, 120A LF10, 140A LN10, 120Y LB210, 150Y LB310, -89 Hiase. Järvellä Evinrudet Sportwin -71 ja Fisherman -65

Atomic

#227
Lainaus käyttäjältä: nabco - syyskuu 10, 2017, 12:33:29
"Hitsasin mutterin turbon vesilähtöä varten:" minä en näissä ahdin hommissa hirveä guru ole, mutta eikö tuosta kuvassa lähde koneen huohotinputki?

Ounou, pitää tarkistaa  ;D luulin katsoneeni vesikierroksi kun menee lähelle vesitaskuja:

datsun nissan

minkä verran aikaa on mennyt projektiin

Atomic

Lainaus käyttäjältä: datsun nissan - syyskuu 10, 2017, 17:14:40
minkä verran aikaa on mennyt projektiin

En nyt osaa tunteja sanoa, mutta aloitin vuonna 2012  ;D

valpas

Lainaus käyttäjältä: nabco - syyskuu 10, 2017, 12:33:29
"Hitsasin mutterin turbon vesilähtöä varten:" minä en näissä ahdin hommissa hirveä guru ole, mutta eikö tuosta kuvassa lähde koneen huohotinputki?
Helkutin hyvä huomio!

Daset

Mun mielestä ahtimen vesijäähdytys on vähän turhaa kun jäähtyyhän se sillä öljylläki. Toinen asia sitten semmoset kisavehkeet jossa ahdin on kokoajan suurella rasituksella.
P12 Primera 1.6 Visia Traveller '05, J30 Maxima VG30E AT '91, Y30 Cedric SGL LD28 AT '85, LE10 100A 1.2 '76, KPLE10 120A Coupé '73, WD21 VG30 Pathfinder

Shamsa

Henkilöautoissa se ahtimen vesijäähdytys on sen takia että ei ahdin pala, kun ei kaikki niitä autoja jälkikäytä...
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

datsun nissan

Lainaus käyttäjältä: Atomic - syyskuu 10, 2017, 20:40:25
Lainaus käyttäjältä: datsun nissan - syyskuu 10, 2017, 17:14:40
minkä verran aikaa on mennyt projektiin

En nyt osaa tunteja sanoa, mutta aloitin vuonna 2012  ;D
oletko ollut tyytyväinen projektin etenemiseen? siitähän tulee uusi

Daset

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - syyskuu 11, 2017, 12:56:55
Henkilöautoissa se ahtimen vesijäähdytys on sen takia että ei ahdin pala, kun ei kaikki niitä autoja jälkikäytä...

Mutta sittenhän siihen pitäis jo asentaa sähköinen kiertovesipumppu, joka ottais jäähdytyksensä vesikennocoolerilta nii ois jotain järkeä. Joo saattaa hajota kyllä muutakin jos ei vedätyksen jälkeen jälkikäytä. Kansi ainakin aika kovilla.
P12 Primera 1.6 Visia Traveller '05, J30 Maxima VG30E AT '91, Y30 Cedric SGL LD28 AT '85, LE10 100A 1.2 '76, KPLE10 120A Coupé '73, WD21 VG30 Pathfinder

Shamsa

+se vesijäähdytys pidentää ahtimen laakeroinnin elinikää.
Garrettin käyrät löysin joskus jostakin, nestejäähdytteinen oli sammutuksen jälkeen jopa 100 astetta viileämpi kuin pelkkä öljyjäähdytteinen..

Turha aihe väitellä kun ei sitä nestejäähdytystä valmistajat turhaan siihen ahtimeen halua.
Ja btw, ainakin mun dieselistä löytyy sähköinen vesipumppu, se joskaan ei ole jäähdytystarkoituksessa sinne tehtaalla asennettu.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Atomic

Lainaus käyttäjältä: datsun nissan - syyskuu 11, 2017, 15:38:38
Lainaus käyttäjältä: Atomic - syyskuu 10, 2017, 20:40:25
Lainaus käyttäjältä: datsun nissan - syyskuu 10, 2017, 17:14:40
minkä verran aikaa on mennyt projektiin

En nyt osaa tunteja sanoa, mutta aloitin vuonna 2012  ;D
oletko ollut tyytyväinen projektin etenemiseen? siitähän tulee uusi

Tässähän tämä terapian omaisesti   ;D Valmistuu aikanaan

Atomic

''The water-cooled bearing is a feature that probably extends the average turbo's useful life by a factor of two. The presence of water flow through a jacket surrounding the bearing chamber greatly reduces temperature rise of the lubricating oil as it passes through the bearings. The reduced temperatures keep the oil from looking like Brand X in the Mobil 1 commercials. Charred oil residue accumulating inside the turbo and eventually blocking the oil flow, thus killing the turbo, is the dread disease called ''coked-up bearings.'' (see chapter 4.) The water-cooled bearings was created because too many end users refused to change oil on a schedule dictated by the turbo. Ironically, the presence of the water-cooled bearings does not offer serious extension of oil-change intervals. Go straight to the best combination possible: water-cooled bearings and frequent oil changes'' - Corky Bell, Maximum Boost

Atomic

Sain angeleyesit asennettua:








Ja ruiskuttelin lisää alustamassaa + maalasin vaihdelaatikon tuen:

ankoldi

Hyvää meininkiä muuten mutta kannattaa varmaan ihan ensitöikseen laikata tuo vesikierto tuosta kampikammion huohotusputkesta irti ettei vahingossakaan unohdu! Tämä varmasti jo ensikesänä tällä tahdilla ajossa?