Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Datsun B310 Turbo Coupe

Aloittaja Atomic, heinäkuu 01, 2013, 17:51:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Atomic

Lainaus käyttäjältä: mikan - heinäkuu 14, 2016, 00:45:49
Mitenkähän tuo etupää sitten kun jousi painuu kasaan ja vanne/rengas taittuu yläreunasta sisäänpäin? Vielä en lähtisi kaaria hitsaamaan ennen kuin auto on "maassa" pyörillään ja keulassa täysi paino. Camberia lisää?

t. Mika

Joo siis oli vapaana nuo etutolpat, ja toisella foorumilla juurikin ehdottivat samaa  ;D Eli kävin tuossa äsken tallissa tunkkaamassa sitä jousitusta sisään, mutta ei näyttänyt muuttavan vanteen rataa juuri mitenkään. Ja sehän se juttu onkin, pitäis laittaa etukumit paikalleen, mutta sitten ei ole enään vanteilla palautusoikeutta  ::) Ja joo, ehdottelivat myös noita säädettäviä camber levyjä, mutta itse haluaisin mahdollisimman lähelle nollaa...

Ilmeisesti kaikkia pelottaa vähän että miltäs semmoset levikkeet tulisi näyttämään rottelossa, eivätkä haluaisi teurastaa orkkispeltejä  ::)

ankoldi

#151
Lainaus käyttäjältä: Atomic - heinäkuu 14, 2016, 09:33:38
Ilmeisesti kaikkia pelottaa vähän että miltäs semmoset levikkeet tulisi näyttämään rottelossa, eivätkä haluaisi teurastaa orkkispeltejä  ::)


Ei, vaan kaikki kunnolliset on jo hyvin tehokkaasti jo pilattu/ruostuneet pilalle. Nuo vakiokaaret tottelee osaavissa käsissä mankelia tehokkaasti, että saisit hyvin varmasti renkaasi sopimaan. Toisaalta ulkonäkösyistä ymmärrän, jos taakse tulee niin miksei eteenkin...

Projektia seuratessani on herännyt kysymys että miksi taka-akseli swappi ennen etupäätä? Simpukka on surkea ajatpa sitten mitä tahansa ja datsunin taka-akseli kestää lukkoon hitsattuna ainakin oman ja lähipiirin kokemuksien mukaan uskomattoman tehokkaasti.

Projektissa muuten näkyy tekemisen meininki, joka on tietysi tärkeintä! Kun allekirjoituksen datsunin sain kieritettyä katon kautta niin tarttis itekkin tekemisen meininkiä vähän liiaksikin (tai vaihtokorin...)

Ja vielä kun auto on kunnolla palasina niin kannattaa laittaa nippu rahaa sivuun ja rakentaa kunnon kaaret kärryyn, sellasia tappokoneita nämä vanhemmat pelit jos vähänkään jotain pääsee sattumaan :)

Atomic

Lainaus käyttäjältä: ankoldi - heinäkuu 15, 2016, 16:29:52
Lainaus käyttäjältä: Atomic - heinäkuu 14, 2016, 09:33:38
Ilmeisesti kaikkia pelottaa vähän että miltäs semmoset levikkeet tulisi näyttämään rottelossa, eivätkä haluaisi teurastaa orkkispeltejä  ::)


Ei, vaan kaikki kunnolliset on jo hyvin tehokkaasti jo pilattu/ruostuneet pilalle. Nuo vakiokaaret tottelee osaavissa käsissä mankelia tehokkaasti, että saisit hyvin varmasti renkaasi sopimaan. Toisaalta ulkonäkösyistä ymmärrän, jos taakse tulee niin miksei eteenkin...

Projektia seuratessani on herännyt kysymys että miksi taka-akseli swappi ennen etupäätä? Simpukka on surkea ajatpa sitten mitä tahansa ja datsunin taka-akseli kestää lukkoon hitsattuna ainakin oman ja lähipiirin kokemuksien mukaan uskomattoman tehokkaasti.

Projektissa muuten näkyy tekemisen meininki, joka on tietysi tärkeintä! Kun allekirjoituksen datsunin sain kieritettyä katon kautta niin tarttis itekkin tekemisen meininkiä vähän liiaksikin (tai vaihtokorin...)

Ja vielä kun auto on kunnolla palasina niin kannattaa laittaa nippu rahaa sivuun ja rakentaa kunnon kaaret kärryyn, sellasia tappokoneita nämä vanhemmat pelit jos vähänkään jotain pääsee sattumaan :)

No se! Sitä paremmalla syyllä vois leikellä ne kaaret pois ja uudet tilalle. Joku pistikin jo YV:llä viestiä kaarista juttua  ::) Voisin säästää ne myös tohon toiseen B310 coupeen varaosiks, ko se pitäis museokatsastaa tässä lähiaikoina  ;D

Ja varmaan sen takia kun ei kukaan ole niistä maininnut mitään saati itse ole vertailukokemusta  ;D Ja mielummin nyt tuli laitettua varmasti kestävämpi perä ko alkaa itse räkimään sinne taakse mitään. Tohon ko saa vaihettua sit niitä eri hammastuksia ja luistonestoa jne

Joo no tää on mun eka autoprokkis muutenki niin tulee hyvää harjotusta tulevan varalle  ;D No huhuh, onneks ei äijän sit käyny kuinkaa? Onhan tähän mun projektiinki tullu aikoinaan transit kylkee kardaanitunneliin asti edellisellä omistajalla ja oli jossain koripajalla harjotustyönä niillä ja vetivät ilmaseks mittoihinsa  ::)

Ja juu, kyllä tähän rahansa saa nopeasti upotettua.. No mutta tää on mulle kanssa tämmöstä terapiaa ko pääsee omin käsin jotain väkertämään

Atomic

Laitoin golffin takakaaret tohon eteen ja näyttää omasta mielestä ihan päteviltä  ::)









mikan

Voi joutua keskeltä vähän lyhentämään, niin kuin aika usein käy Golfin kaarien kanssa, kun niitä sovittaa johonkin toiseen autoon.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Atomic

Kävin biltemasta ostelemssa parit lukkopihdit:


Ja sitten aloin väsäilemään loksujen kanssa:





Aika nätisti istuu, ei tarvinnu paljoa väännellä. Pitää huomenna käydä vähän kattoo gummeja vanteisiin ja sitten puukkosahaan uusia teriä  ::)

Atomic

Sitten vähän lisää kuvia:





Atomic

Lisää kuvatuksia:






Aika kivan näköset tuli  ::)

Atomic

Sain pelkääjänpuolen kaarta alotettua mutta alkaa menemään myöhäseks niin täytyy jatkaa huomenna  ::)



Atomic


Atomic

Kärry tunkattu alas:





Alan räpeltää varmaan noita takakaaria kohtapuolin  ::)
pientä häiriötä panoramakuvissa leikkauksien kanssa  ;D ;D

Atomic

Lisää kuvia ja turinoita. Eli jos säilytän nykyisen ajokorkeuden niin akselin kallistuksenvakaajat ovat aika lähellä runkoa/akselia.. Vaihtoehtoina tietty kiinnityspisteiden modifiointi tai sitten jäykät takajouset... Tai molemmat  ::)









Tein takakaaret samalla profiloinnilla/kallistuksella/tasolla kuin etukaaretkin

Atomic

Vähän lisää kuvatuksia:







Pitää miettiä miten tuon lokasuojan taittaa tuolta takaa jotta näyttää järkevältä ja myötäilis alkuperäisiä muotoja. Loppu aika kesken taas ja pitää pakata kamat ja jatkaa ens viikolla  ::)

Atomic

No sain sen toisenki takaloksun jotenki kiinni. Nyt pitäis vielä viimestellä vähän jokapuolelta ja sit keksiä jotain muuta tekemistä. Käyn huomenna kysymässä paljos maksais 215/50 x 15 nakit taakse niin sais perän pudotettuu omalle painolleen. Ja sit vois varmaa ottaa akselin irti ja viimeistellä kiinnikkeet ja laittaa jousituet paikoilleen takajousien kanssa. Pitää myöhemmin sit metsästellä tiukempia jousia taakse. Ja säädettävät iskaritki olis varmaan aika nasevat.






Atomic

Siivoilin tänään vähän ylätallia ja päätin taas laitella pelkääjän puolen ovea:




Atomic

Tuli ostettua tämmöset:



Ja pitäis vielä ostaa tämmöset:


Atomic

Lisää kuvatuksia:







Elikkä korjailin vähän konepeltiä, vielä olis pientä tekemistä noiden pienten reikien kanssa. Otin taka-akselin taas ulos ja hitsailin loput saumat ja heppasin jousilautaset kiinni. Sitten putsailin vielä vähän osia, kun oli päässyt hiekkapuhalluksesta hiekkaa ratin osiin.

Atomic

Eturenkaat ei tosiaan mahtunu kääntymään ihan tarpeeksi, niin hommasin eteen 195/45 kumit ja laitettiin 195/50 kumit taakse



Pitäis saada taakse jotkut matalammat jouset, orkkisjouset nyt alla. Pitäis tiputtaa joku 75-90mm että alkais näyttämään hyvältä.

Atomic

No nyt se on madallettu, huomioiden että perä painuu alas vielä noin 10-20mm kun tankki tulee täyteen ja akku takakonttiin

Eikä jääny tukivarretkaan vaivaamaan, näytti olevan ainakin 50-60mm varaa runkoon nähden

Atomic

Sain plaanattua pakosarjan vihdoinki



Atomic

16k näyttökertaa poks..

Sain jenkeistä tämmösen Dash lidin, makso $40 + postikulut. Meinasin putsata ja sitten varmaan laittaa uusiks ton feikkipuun tuohon, tai maalata yksivärisellä maalilla

Nozzz


Atomic

Olisko taas vähän päivityksen paikka  ::)

Lisää keulan hitsailua ja pulttien kiristelyä spekseihin. Ens viikonloppuna vois saada loput keulan osista pulttailtua kiinni ja maalattua + massattua.




Modailin vielä golfin kaaria etuloksuissa sen verran ettei pyörät ota kääntyessään kiinni niihin:


Vanha kuva, asentelin pedaalit ja rattipylvään paikoilleen


Tilasin myös uuden lukkosarjan, vilkut ja jotain muuta sälää

mikan

Mukava nähdä, että projekti etenee!

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Atomic

Sain tehtyä etupään kasaan ja massattua ja ruostesuojattua osat:



Mies

Siitä se vaan valmistuu, hyvä  ;)
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Atomic

#176
Juu kyllä tää tästä  ;D alumiini MIG kamat pitäis olla selvillä lähiaikoina ja pääsis niitä juttuja tekemään.
Sillä aikaa rupesin maalailemaan jarrusatuloita, koska punainen maali lisää tunnetusti hevosvoimia, ja feikki brembo tarrat ainakin 20hp per caliperi.



Thaikuista tuli kans uudet vilkut, makso jonkun 13e, näissä uusissa ei ole noita trimmi osia, niin sen takia tilasin,


Asensin jarrupääsylinterin ja kytkimen työsylinterin:


Ja kunnostin pyyhkiöiden moottorin ja maalasin asennuslevyn kuparimaalilla ja vedin lakat moottorin ulkopintaan:


Ja viimetteeks ihmettelin vähän trikkeripyörää, pitää käydä hommaa baltic boltista pidempi pultti tuohon eteen:








sunsun

HYVÄ siitä tulee kun sen maalaa   8) 8)
-79 140Y Coupe

Atomic

Kyselin ympäriinsä ja sain luvan lainata MIG:iä kaverin luona alumiinihitsaukseen, pakkasin kamat ja vein motin ja vaihelaatikon sinne:


Kaikki oli valmista ja MIGiä oltiin jo laittamassa tulille,


Mutta se perkule veti oikarit powerissa ja löi läpi virrat ja sulatti kaapelia:


Kahtoo miten tuon saa sitten korjattua.. Mutta postissa tuli myös uusi lukkosarja:

sunsun

Tutulla saattas olla Kempin TIG-kone myytävänä tai mahdollisesti vuokrattavissa. En kylläkään ole varma sen alumiininhitsaus- mahiksista.
Sitten on sellainen kun   Techno-Weld . kannattaa tutustua.
-79 140Y Coupe