Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Datsun B310 Turbo Coupe

Aloittaja Atomic, heinäkuu 01, 2013, 17:51:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Atomic

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - elokuu 16, 2015, 02:10:25
Teetkö uuden imusarjan vai meinasitko käyttää (osana) tuota kaasarin imusarjaa?

Sekäettä varmaan. Pitää kahtoa miten jaksan viritellä  ::) Aluks aattelin tehä tuosta orkkiksesta käyvän pelin ja sitten myöhemmin tehdä ihan uus.

Atomic

Dodii, sehän mahtuu sinne  ::) Ainakin melkein.. No ei mutta moottorinkannakkeita joutuu vähän modaamaan, syy löytyy kohta.




Ohjaussimpukan ja turbon väliin jää miun mielestä vähän liian vähän tilaa niin aattelin että vois tehdä uudet moottorituet (lohkoon kiinnitettävät palat) ja siirtää konetta vähän eteenpäin.




Turbo mahtuu hyvin onneks paikalleen eikä ota hittiä seinämään



Mun mielestä ihan hyvällä mallilla alkaa olemaan tää  ;D pitää alkaa ostaa loppupalat pakoputkistoon ja downpipeen

Atomic



Tein uudet moottorikannakkeet 10cm päähän, pitäis olla tilaa  ;D



Sit katoin että vollen vaihelaatikon keppi tulee moottorinpäästä 76cm päähän, niin koneen eteenpäinsiirtäminen auttoi tässäkin asiassa sitten.



Sitten sovittelin Opel vectran 2.0l syylaria paikoilleen

Meinasin laittaa 4 pientä tuuletinta sivuille kiinni konetilanpuolelle




Ja sitten sain käsiini 3'' putkea downpipen tekemiseen

StanLaurel

Mihis ohjaussimpukan ja apusimpukan välinen tanko tulee? Tekee hyvää painojakaumalle kevyt peräisessä takavetoisessa koneen siirto eteenpäin, vähän sama kuin kiipeis puuhun perse edellä  ;D
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Atomic

#94
Lainaus käyttäjältä: StanLaurel - elokuu 19, 2015, 22:43:50
Mihis ohjaussimpukan ja apusimpukan välinen tanko tulee? Tekee hyvää painojakaumalle kevyt peräisessä takavetoisessa koneen siirto eteenpäin, vähän sama kuin kiipeis puuhun perse edellä  ;D

Pitää kattoo mimmoset välit jää  ::) Voi sitä vähän tuupata taaksekkin päin, ei sitä kaikkea sit kuitenkaan huomioi ekalla kerralla  ;D Ja valetaan vaikka takakontti betonilla (vitsivitsi) kahtotaa mitä keksitään  ::)

Edit: Melkein menee! Piti käydä oikein äkkiä tallissa kahtomassa, pitänee siirtää konetta 2cm taakse nii pitäis jäädä varojakin. Ei tosiaan yksin välttämättä tuu mietittyä kaikkea loppuun, varsinkaan ko simpukat yms varret irrallaan  ;D

matti.l

Se tankohan ei sitten liiku suoraviivaisesti vaan vaatii liikkumisvaroja niin eteen ,kun taaksepäinkin .
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

Atomic

Lainaus käyttäjältä: matti.l - elokuu 20, 2015, 09:20:17
Se tankohan ei sitten liiku suoraviivaisesti vaan vaatii liikkumisvaroja niin eteen ,kun taaksepäinkin .

Jepjep, pitää pistää tangot kunnolla paikalleen ja käännellä rattia ja nähdä mimmoset tilat jää  :)

datsunpower

Tehoja tulossa ilmeisesti kome-neljäsataa hevosvoimaa? Muuten en kyllä tuota 3" outletiä enkä varsinkaan downpipeä saa itselleni selitettyä...
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Atomic

Lainaus käyttäjältä: datsunpower - elokuu 20, 2015, 12:49:13
Tehoja tulossa ilmeisesti kome-neljäsataa hevosvoimaa? Muuten en kyllä tuota 3" outletiä enkä varsinkaan downpipeä saa itselleni selitettyä...

3'' tulossa downpipeen siksi koska turbolta lähtö on 3'' siitä sitten kuristaa pienemmäksi vähän matkan päästä 2-2.5''  8)

mikan

Eikös tässä tavoite ollut ainakin aluksi pari sataa kaakkia. Mahtaako ahdinkaan järkevästi yltää kovin paljon pidemmälle? Mutta mun mielestä 3" DP on ihan jees ja siitä sitten supistuu pienemmäksi putkeksi. Tekee hyvää ahtimen heräämiselle.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Atomic

Lainaus käyttäjältä: mikan - elokuu 21, 2015, 15:06:12
Eikös tässä tavoite ollut ainakin aluksi pari sataa kaakkia. Mahtaako ahdinkaan järkevästi yltää kovin paljon pidemmälle? Mutta mun mielestä 3" DP on ihan jees ja siitä sitten supistuu pienemmäksi putkeksi. Tekee hyvää ahtimen heräämiselle.

t. Mika

Juurikin näin! Katotaan siten tulevaisuudessa muuttuvalaipaista ahdinta ko on rahaa  ::)

140ypower

Mullakin 310 koko putki 3 tuumasta, taka akselin kohdalla meinas olla ongelmia  ;D
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

Atomic

Lainaus käyttäjältä: 140ypower - elokuu 21, 2015, 17:18:36
Mullakin 310 koko putki 3 tuumasta, taka akselin kohdalla meinas olla ongelmia  ;D

Haha, vedit kuitenkin akselin yli? itellä ei taida onnistua ko olis tarkotus madaltaa tuntuvasti  ::)

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: mikan - elokuu 21, 2015, 15:06:12
Eikös tässä tavoite ollut ainakin aluksi pari sataa kaakkia. Mahtaako ahdinkaan järkevästi yltää kovin paljon pidemmälle? Mutta mun mielestä 3" DP on ihan jees ja siitä sitten supistuu pienemmäksi putkeksi. Tekee hyvää ahtimen heräämiselle.

t. Mika
Kyllä, putkiston pitää olla avara, mutta liioittelemalla ei juuri muuta saa kuin hankaluuksia rakenteluun.

Itse tekisin 3" outletin ja siitä jouhevasti heti 2,5" jolla loppuun asti. Riittää varmasti siihen mitä kone tulee hengittämään ja on paljon helpompi saada mahtumaan auton alle.


Mutta jokainen tyylillään... jatkakaa  ;)
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Atomic

Jahas, olisikohan sitä aika laittaa tännekkin jotain statuspäivityksiä  ::) Elikkäs, lomaa on ja aikaa tehdä autoa taas jonkin verran eteenpäin. Sain hitsattua ilmanotto aukot ja ruiskuteltua kotelomassat + alustamassat lokasuojiin. Tänään olis tarkotusta vähän maalailla auton sisustaa ja ehkä jopa konetila saa uuden värin.

Atomic

Maalasin auton katon bitumitöhnällä


massasin yhen kerroksen, vielä pari kerrosta lisää:


kohta kaikki tiivisteet ja o-renkaat vaihdettu:


mulla on vielä ongelmana se, että en tiedä mihin osa 31b kuuluu.. se on siis n 1,5cm jousi
http://www.jimellisvolvoparts.com/images/parts/volvo/fullsize/GR-34947.jpg

AkiH

Kunnon kalansilmälinssi tuossa ylimmässä kuvassa. 8)
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

eepo

Lainaamulla on vielä ongelmana se, että en tiedä mihin osa 31b kuuluu.. se on siis n 1,5cm jousi
http://www.jimellisvolvoparts.com/images/parts/volvo/fullsize/GR-34947.jpg

Räjäytyskuvasta puuttuu jotain yksityiskohtia mutta onko sulla paikka 31a ja c:lle?
Voisko se tulla mitenkään 31 ja 31a väliin? Löytyykö toista parempaa räjäytyskuvaa? Volvoforum?

Atomic

#108
Lainaus käyttäjältä: eepo - joulukuu 12, 2015, 23:39:35
Lainaamulla on vielä ongelmana se, että en tiedä mihin osa 31b kuuluu.. se on siis n 1,5cm jousi
http://www.jimellisvolvoparts.com/images/parts/volvo/fullsize/GR-34947.jpg

Räjäytyskuvasta puuttuu jotain yksityiskohtia mutta onko sulla paikka 31a ja c:lle?
Voisko se tulla mitenkään 31 ja 31a väliin? Löytyykö toista parempaa räjäytyskuvaa? Volvoforum?

Niin puuttuukin, sen takia en ole pystynyt selvittämään oikeaa kohtaa.. Luulen että 31a ja 31c menee 31 perään, mutta en ymmärrä miten. Ja jos löydät paremmat räjäytyskuvat, 10 pistettä ja papukaija merkki, laatikko on siis Volvon M47. Toivon vaan että en oo kerenny laittaa osia sen verta kasaan että olisi unohtunut tuo osa välistä, mulla on siis  vielä osa 89 asentamatta. Voin uppia kuvia jos auttaa  :D

EDIT: taisin löytää paikan sille ja joudun ilmesesti purkamaan vaihdelaatikkoa vähän. Kuvassa osat menee numerojärjestyksessä peräkkäin, joten tuo pikkujousi on ennen vitosvaihteen rattaistoa, tietenkin...  ;D

Atomic

Sain hienon joululahjan:


Ja sain vaihdelaatikon kasaan :D

140ypower

Pätevä setti, mulla ollut sama jokusen vuoden  :D
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

Atomic

Tulee taas viivästymistä projektiin ko omalla parkkiksella joku mukava henkilö oli murtanut käyttiksen (chrysler shelby turbo) kuskinpuoleisen lukon paskaks ja tuhonnut rattipilarin muovit niin ettei vilkut toimi miten pitäisi. Niin pitää alkaa metsästelemään tästä sitten osia siihenkin ja hankkia itselleen joku toinen auto alle..

Mies

Yritä jaksaa taistella! Oliko sulla rattilukkoa rysyssä käytössä? Yleensä hidastaa vähän intoa mennä sorkkimaan varkaustarkoituksessa.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Atomic

Nonii, pääsee taas postailemaan jotain pitkästä aikaa :P

Tämmöstä oon päässy kyhäilemään viimeaikoina:


Ahtopaineputkille reijät, intercoolerin paikka mietitty valmiiksi, vääntelen varmaan huomenna lattaraudasta kehikot ja kiinnikkeet sille.


Konetilan maalausta..



Ja pari kuvaa motista:



Sain jo melko hyvät ideat päähäni miten aijon imusarjan totetuttaa, jos saan jotain järkevää aikaseks niin postailen lisää kuvia taas  ;D

Atomic

Tein intercoolerille lattaraudasta kiskot ja sit pitäis viel hitsailla parit lattateräkset runkoon kiinnitystä varten. Tulee aika hyvin piiloon muuten maskin alle, pistän myöhemmin vielä lisää kuvia ko saan silikoniletkut ja vähän hitsailtua kokoon kyhäelmää.


Sit leikkelin vähän dassen vanhaa laatikkoa niin saan sovituspalan siitä volvon laatikon naittamista varten:





Ja putsasin kaikki etutukivarret ja hippelit ja maalailin niitä siinä sitten, niin sais ton keulan kasaan täst pikkuhiljaa:

Atomic

Vähän jotain lisää räpellystä:
Sain silikoniletkut vihdoinkin ja pääsin laittelee intercooleria paikoilleen:


Peittyy aika hyvin maskin alle, melko kelpo sleepperi :)


Vähän joutuu muovimaskista trimmaa kun tuolla maskin alareuna kaartuu sisäänpäin niin se osuu intercooleriin.


Heitin vauhtipyörän ja paineasetelman motin perään ja tarkastin että pyörii ongelmitta:


Ja eikä oo ees lähellä osuakseen  ::) Kytkinlevyn kokoa kasvatettiin siis 180mm-->215mm


Tältä näyttää Datsvol 1.X vaihelaatikko motti kyhäelmä  ;D Pitää tilata kaasut himaan ja pääsee pistää yhteen.




Lisää taas varmaan huomenna. Jos saan ton etupuolen parsittuu kasaan täst niin ens viikolla hyvällä lykyllä pääsis rullaa rungon ulos ja kattoo vähän että mites taka-akselin sovituksen kanssa käypi  ;D

Atomic

Jotain lisäpäivittelyy tänne:
















AkiH

Projekti näyttää edistyvän ihan hyvällä tahdilla. Tuon punaisen oven koristeraita voisi sopia valmiiseen autoonkin mukavasti. Tuleeko tästä musta vai vaihtuuko väri?
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Atomic

Lainaus käyttäjältä: AkiH - kesäkuu 19, 2016, 14:51:37
Projekti näyttää edistyvän ihan hyvällä tahdilla. Tuon punaisen oven koristeraita voisi sopia valmiiseen autoonkin mukavasti. Tuleeko tästä musta vai vaihtuuko väri?

Joo tässä lomalla aikaa väsäillä  ;D Tosin työtkin olis jees, vaikee saada mutterinkiristäjän hommia tosin nykyään kesätöiks.. Mutta siis meinaatko noita teippauksia vai? Ja alunperin oli ideana että tulis mattamusta ja ehkä jotain pieniä maalauksia. Ton moottoritilanki piti olla mattamusta, mutta vaikka vedin sen mattatahnan siihen ruiskulla päälle niin näkee oman peilikuvansa siitäki, nii saa nähä pitääkö ostaa uudet värit  ::) ...

Atomic

Unohtunu postailla taas kuvatuksia tänne, joten tästä tulee pitkä spämmäys:

Elikkäs oon unohtanu missä vuonna 2013 puretut osat on niin piti alkaa ottamaan osia purkudatsuneiden pylväistä että saa levyt paikoilleen:

Pieni vertailu vielä orkkislevyn ja nykysen jäähy mazda 626 levyn kanssa:


Kävin paikallisessa vanneliikkeesä ettimässä vanteita tähän, ja tultiin siihen tulokseen että pitäis alkaa pultattavia speissereitä kattelee ko tos tulee niin jyrkkä nousu ton nelipistesatulan kanssa:

Eli tosiaan, dassen madallettu tolppa, opel vectran etuiskarit, volvo 240 nelipiste jarrusatulat, mazda 626 jäähytetyt levyt ja tommonen aftermarket jousisarja  ;D


Vähän liippaa läheltä, mutta on siinä ainaki 3mm tilaa  ;D


Ei oo töitä nyt kesäks nii pitää vähän jossain kohassa budjetoida niin kävin hakee vanhat penkit projektiks:




Siivoilin intercoolerin alatuen vielä, tuli ihan näpsäkän näkönen:



Ja sitten vaan maalaillu osia ja laittanu kasaan:



Ja tuoliprojekti jatkuu:


Pesin päälyset ja pehmusteet painepesurilla ja runsaalla määrällä erillaisia shampoita ja homeenpoistoaineita käyttäen:

Oli nätti päivä ulkona: