Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Datsun B310 Turbo Coupe

Aloittaja Atomic, heinäkuu 01, 2013, 17:51:05

« edellinen - seuraava »

AkiH ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Atomic

(jatkoa edelliseltä sivulta) Sitten sitä pelottavaa tavaraa lisää, eli vanhan pilkkomista ja uuden vireille laittoa  ::) Katotaan jos saisi vielä tänään toisen puolen myös hanskattua. Ensimmäisen jälkeen tuli melko leveä hymy kun laittoi valon paikoilleen  ::)



Atomic

Sain toisen puolenkin räpellettyä kiinni  ::)





Tuosta jos vielä tuon takalistan maalaisi mustaksi  8) Muun auton ollessa ehkä helmiäs sininen? (ehkä?)

mikan

#512
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Atomic

Onhan se melko lähellä inspiraation kohdetta jo (takavalojen puolesta siis)  ::)

Atomic

Tankkia putsailtu ulkoa päin:



Ja maalattu vasaramaalilla sen jälkeen:



Pitää lillutella sisältä tököttien kanssa ensiviikonloppuna jos mahdollista. Tilasin myös rosteriset AN3 liittimet kytkinlinjastoa varten. Vielä jos tilaisi 300 eurolla hippuloita niin dassen käynnistys voisi koittaa kohtapuolin  ::)

Atomic

Tankin pohjalta mömmöjen poistoa:


Ja painekotelon viimeistelyä vihdoin:



Atomic

Ja lisää downpipen tuunailua:





Atomic


StanLaurel

Toi jousto-osa on ihan turha takavetoisen pakoputkessa, lisää vaan työtä ja rahan menoa.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Atomic

Lainaus käyttäjältä: StanLaurel - huhtikuu 02, 2019, 20:40:33
Toi jousto-osa on ihan turha takavetoisen pakoputkessa, lisää vaan työtä ja rahan menoa.

Noh, tulipahan tuhlattua!  ::) Lisää se putken pituutta onneksi sen 140mm. Ja auttaa kääntämään änkkää oikeaan suuntaan. Kiitos inputista

C 110 ratsuni

primera 2,0 sport -00

Atomic


Atomic


Atomic

Sitten taka-akselin irroittelua vielä ja tukivarsien tukien saumojen viimeistelyä. Ja samaan syssyyn takalevyn hitsailuja kun oli mennyt hiekkapuhalluksessa vähän reikäseksi:
[/img]







mikan

#524
Lambdan kiinnitys vähän epäilyttää. Mutteri näyttää kovin pitkältä ja mites tuo kulma on pakokaasun virtaukseen nähden.
Kiva nähdä, että on virtaa kintaissa ja projekti etenee!

t. Mika

https://wbo2.com/lsu/LsuInstal.pdf
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Atomic

Lainaus käyttäjältä: mikan - huhtikuu 07, 2019, 10:34:56
Lambdan kiinnitys vähän epäilyttää. Mutteri näyttää kovin pitkältä ja mites tuo kulma on pakokaasun virtaukseen nähden.
Kiva nähdä, että on virtaa kintaissa ja projekti etenee!

t. Mika

https://wbo2.com/lsu/LsuInstal.pdf

Tein ihan innovativen omien ohjeiden mukaan, joiden mukaan anturin pinta koskettaa vain vähän putken sisäpintaa ja asennetaan klo 9 ja klo 3 välille, ideaalinen asennuspaikka klo 12. Holkki tuli asennuspaketin mukana juuri tuon pituisena  ::) Joo kohta jos pääsis pöristelemään, alkaa jännittämään jo valmiiksi  ;D

''A high quality welding job is critical to making sure no fresh air is introduced into the air stream at the sensor. Additionally, a supplied one-inch bung keeps the sensor out of the direct exhaust stream, which can reduce sensor life if not used. If you're using an existing bung, make sure it is at least one inch long.''

''Once establishing how far downstream in the exhaust system to position the wideband O2 sensor, the bung should be mounted between 9 o'clock and 3 o'clock. Condensation buildup can destroy a sensor very quickly, so mounting the sensor between 9 o'clock and 3 o'clock protects it from water build-up at the bottom of the exhaust pipe. If there is sufficient space between the top of the exhaust pipe and floorboard, mounting the sensor at 12 o'clock is ideal.''

http://blog.innovatemotorsports.com/important-tips-to-get-the-maximum-life-out-of-your-o2-sensor/

mikan

#526
Anturin pinta koskettaa vain vähän putken sisäpintaa. Hmm, olen tainnut laittaa lambdan sitten aina liian syvälle. Kello 12 se on käyttiksessä, mutta omissa virityksissä tila yleensä rajoittaa. Toinen mitä olen miettinyt, niin kuinka kaukana turbosta sen olisi hyvä olla. Tilan puuttuessa, se on tullut laitettua yleensä liian lähelle. Kuplassa koko putkikaan ei olis riittävän pitkä. :-)

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Atomic

Lainaus käyttäjältä: mikan - huhtikuu 07, 2019, 15:37:35
Anturin pinta koskettaa vain vähän putken sisäpintaa. Hmm, olen tainnut laittaa lambdan sitten aina liian syvälle. Kello 12 se on käyttiksessä, mutta omissa virityksissä tila yleensä rajoittaa. Toinen mitä olen miettinyt, niin kuinka kaukana turbosta sen olisi hyvä olla. Tilan puuttuessa, se on tullut laitettua yleensä liian lähelle. Kuplassa koko putkikaan ei olis riittävän pitkä. :-)

t. Mika

Näin ainakin innovativen ohjeiden mukaan, boschin laajakaista lambda siinä oli. Ohjeissa luki että vähintään 24 tuuman päähän ahtimesta ja sinne tienoille rullamitan kanssa mittailin palikan paikan  ;D

Atomic

Vikat imusarjan putkistot yms hippulat laitettu tilaukseen taas do88 kautta  ::) Devconin steel putty tuli myös postissa ja pakoputken kannakkeet tuli hommattua. Ensistarttaus alkaa olemaan pelottavan lähellä piakkoin.

Atomic

Devconin epoxy tahnat imusarjassa:





Pitää sitten kun kerkiävät kuivamaan. Eka erä vaikuttaa jo tosi lupaavalta ja mielettömän kovaa tököttiä kyllä kuivaessaan.

Atomic

Pudottelin myös koko taka-akselin pois:



Ja maalasin mustalla vasaramaalilla  ::)


Ja massailin auton pohjaa lisää:




Bensatankkiliuotukset ovat myöskin käynnissä, tilanne tällä hetkellä:


Atomic

Uudet rosterikilkkeet tuli kytkimen työsylinteriä varten postissa:


Siirtelin myös huohotusputken paikkaa:




Maalailin sisälokkarit:

Laitoin rosteripunosletkua turbon downpipeletkun päälle:


Ja laittelin lämpöteippiä konehuoneeseen ahtimen lähettyville:


Ja vahvistelin kytkimen työsylinterin rosterikiinnikettä:

Tero-75

Mistä olet hommannut tuota punosletkua?
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Atomic

Lainaus käyttäjältä: Tero-75 - huhtikuu 11, 2019, 21:47:35
Mistä olet hommannut tuota punosletkua?

Kaveri heitti ylimääräisenä pätkänä joku 2 vuotta sitten  ::)

Atomic

Lisää tavaraa ruotsista:

Nyt pitäis olla kaikki imuputket kunnossa, pitää muutama mutka trimmata kohdilleen enää:


Sitten devcon puttyn hiomisia:




Atomic

Banjoliittimen choppaus ja uusi 90 asteen kartio pohjalle:


Ja tuennan siloittelua:


Ja sitten päätin kokeilla vähän kuumankesto ryppymaalia:




Atomic

Kokeilin liquid epoxia kiinnittämään IAC putken läppärunkoon:


Ja vasaroin välijäähyttimen putkille vähän pehmeämmät läpivientireiät:


Ja sitten vähän kasailua:



Ja sitten otin taka-akselilta vetarit pois, puhdistelin ja laitoin uudet laakerirasvat:


Vanha hiekkapelti oli päässyt vähän kärsimään jo:


Sitten pitäisi käydä ostelemassa uudet mutterit imu- ja pakosarjan kiinnitykseen huomenissa. Ehkä tämä tästä kohta saadaan käymään  ::)

Atomic

Ollaan vaarallisen lähellä datsunin ensisavuja, nyt on imu-ja pakosarja kiinni:


Bensatankki pitäisi saada pinnoitettua loppuun ja kaikkiin vesiletkuihin pitäisi laittaa pannat paikoilleen. Sitten turbo pitäis kiristellä ja pakoputkisto kiinnittää ja tehdä auton pohjaan parit roikottimet.

Atomic

Tein anakondaan lisää jatketta:



Kiristelin turbon pakosarjaan ja downpipen turboon:



Ja pari satunnaista otosta, siivoilin autotallia pitkin päivää kun oli päässyt melkoiseen kuntoon  ::)


C 110 ratsuni

No niin,nyt tarvii avautua täältäkin.Hienoa työtä olet tehnyt ja aika kamalalla vauhdilla kun on tekemisen innostus päällänsä.Mutta pieni huomio pläjähti silmään,ohjaussimpukka ei kestä noin lähellä turpon ja pakarin kuumuutta.Öljyt kiehuu ja tiivisteet sulaa,öljyt pihalle ripuloi.Alumiinistä tekaset lämpösuojan ja samalla jarrusylkylle asti jotta suojaa varmuudella nestesäiliöt lämmöltä.Voipi olla pahimmilaan hankala ajaa ilman ohjausta ja jarruja  ;D.
primera 2,0 sport -00