Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Datsun B310 Turbo Coupe

Aloittaja Atomic, heinäkuu 01, 2013, 17:51:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikan

Anna palaa! Laikkakone siellä näyttikin odottelevan tallin lattialla.


t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

nabco

Eikös kuitenkin jätettäsi alkuperäset :-[
"Ei kaikki ruostunut ole romua"  100A LE10, 120A LF10, 140A LN10, 120Y LB210, 150Y LB310, -89 Hiase. Järvellä Evinrudet Sportwin -71 ja Fisherman -65

Perso

Lainaus käyttäjältä: mikan - tammikuu 10, 2019, 23:50:48
Anna palaa! Laikkakone siellä näyttikin odottelevan tallin lattialla.


t. Mika
Samaa mieltä! 😀
Kaaret on jo muokattu, aika päästää irti hirveistä orkkistakavaloistakin.  ;)
... Tästä mitään museoautoa olla tekemässä...

Hyvältä näyttää tekeminen.

J
Aina sattuu, tottunee...
Datsuneita vuodesta 1994...
Nyt menossa mukana monenlaista koupee kutosella ja ilman...

Atomic

Pitänee aluksi katsoa miten saa tehtyä sabluunat noille ja suunnitella vähän kiinnitysvaihtoehtoja  ;D

Atomic

Sain vihdoin 3/8 NPT kierretyökalun postissa ja sain lämpötila-anturin kanteen kiinni:



Ja leikkelin etuloksuja kummaltakin puolelta ja korjailin pahimmat moukut pois:


Ja nappailin kuvia autosta ovet kiinni:




Atomic

Takaiskarit ja tankkiin soveltuva bensapumppuhässäkkä viivästyy maaliskuuhun kun tuotteita ei ollutkaan saatavilla... Ja tuli tilattua taas uusi kaasupullo ulkomailta kun suomessa maksaa täyttäminen saman verrain kuin uuden ostaminen muualta ja toimituskin nopeampaa, hohhoijaa  ::)

Atomic

Ostin uuden konetilalaatan:



Hitsailin kanssa muttereita katkenneisiin pultteihin, nyt sais bensatankin takaisin paikalleen. Pitänee ostaa kohtapuolin sitä E85 sopivaa bensatankin sealeria:


Tein 3/8 NPT kierteet bensakiskoon, ostan adapterin sitten 3/8 NPT -> 8 AN josta sitten -> 6 AN


ja sitten etulokkarien korjailuja:





Tsuumailin kanssa kromipuskuria paikalleen uusilla kiinnikkeillä. Merkkailin konehuoneen puonelle uudet kiinnityspisteet.




Perso

Kyllähän ne kiiltävät osat aina on piste iin päälle 😀👍
J
Aina sattuu, tottunee...
Datsuneita vuodesta 1994...
Nyt menossa mukana monenlaista koupee kutosella ja ilman...

Atomic

Lainaus käyttäjältä: Persovarmari - tammikuu 19, 2019, 18:07:13
Kyllähän ne kiiltävät osat aina on piste iin päälle 😀👍
J

Näinhän se on, vielä kun tietäisi minkälaista värimaailmaa haluasi laitella autoon jossain vaiheessa  ;D

Perso

Kullan värisiin vanteisiin käy saman värinen, tietty, mutta myös punainen. 🤔
Metalliväri.
Tai jos vanteetkin muuttaa väriä niin tummempi metalliharmaa...? 😀
Aina sattuu, tottunee...
Datsuneita vuodesta 1994...
Nyt menossa mukana monenlaista koupee kutosella ja ilman...

Atomic

Lainaus käyttäjältä: Persovarmari - tammikuu 19, 2019, 21:06:56
Kullan värisiin vanteisiin käy saman värinen, tietty, mutta myös punainen. 🤔
Metalliväri.
Tai jos vanteetkin muuttaa väriä niin tummempi metalliharmaa...? 😀

Ai niinko näin:


eiku..  ;D ;D

Perso

Aina sattuu, tottunee...
Datsuneita vuodesta 1994...
Nyt menossa mukana monenlaista koupee kutosella ja ilman...

Atomic

10L pullo saapunut paikalle:


220Bar:


Pitäis riittää imusarjan ja pakoputkiston viimeistelyyn  8)

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: Atomic - tammikuu 19, 2019, 19:43:27
Lainaus käyttäjältä: Persovarmari - tammikuu 19, 2019, 18:07:13
Kyllähän ne kiiltävät osat aina on piste iin päälle 😀👍
J

Näinhän se on, vielä kun tietäisi minkälaista värimaailmaa haluasi laitella autoon jossain vaiheessa  ;D

Päältä musta ja sisältä pinkin punainen.  :D
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Atomic

Lainaus käyttäjältä: Alppuu - tammikuu 25, 2019, 18:25:32
Lainaus käyttäjältä: Atomic - tammikuu 19, 2019, 19:43:27
Lainaus käyttäjältä: Persovarmari - tammikuu 19, 2019, 18:07:13
Kyllähän ne kiiltävät osat aina on piste iin päälle 😀👍
J

Näinhän se on, vielä kun tietäisi minkälaista värimaailmaa haluasi laitella autoon jossain vaiheessa  ;D

Päältä musta ja sisältä pinkin punainen.  :D

Tulee mieleen lada jonka näin joskus, musta päältä, pinkki karvakatto silmiin asti ja murtomaa suksi spoilerina  ::) ;D

Atomic

Hitsailin painekoteloon putkia:



Kesti taas vähän aikaa totutella alumiinin hitsaukseen  ::)

Atomic

Alottelin tekemään koko projektin pelottavinta osuutta, imusarjaa  ;D

Sain aika hyvin kaikki hepattua paikoilleen




Käytin vanhaa magneettia tukemaan mutkia hitsauksen ajaksi:



Näyttäisi omasta mielestä menevän ihan nätisti yhdessä nyt. Pitää vielä testata että suuttimien  välimatka on sopiva. Mittailin kyllä kokoajan kun hitsasin, pitää mennä vielä toteamaan miten hyvin onnistuttiin suuttimien kera



Niin ja tietenkin vielä olisi paikallaan mennä kokeilemaan miten hyvin mahtuvat konepellin alle..  ::)

Atomic

Jatkoin mallailua:


Mutta kaikki ei mennyt lopuksi niinkuin strömssöössä ja kun hitsasin putkia 1 ja 2 laipaan kiinni, putki 1 venyili paikoiltaan ja osoittaa nyt liikaa oikealle. Joten täytyy sahata putki pois ja alotella alusta. Tää imusarjan tekeminen on kyllä ihan omaa luokkaansa, ei siinä että materiaalikin on ihan annelista työskennellä, mutta tosi huonot näkyvyydet ja pienet kulmat hitsata. No, ehkä tämä tästä vielä  ::)

mikan

Joskun oon miettinyt, että tekis imusarjan uretaanista. Sitten sen päälle kuiduttais hiilikuidun ja lopuksi sulattaa uretaanit sisältä pois.  ::)

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Shamsa

Lainaus käyttäjältä: mikan - tammikuu 28, 2019, 11:10:25
Joskun oon miettinyt, että tekis imusarjan uretaanista. Sitten sen päälle kuiduttais hiilikuidun ja lopuksi sulattaa uretaanit sisältä pois.  ::)

t. Mika

Vähänkään aikaa ollut vaahto ei sulakaan enää niin hyvin kuin tuore. Pehmenemään sen saa kyllä vielä, asetoni ja muurahaishappo ollaan todettu parhaaksi täällä työmaalla.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Atomic

Uudet takajouset tuli haettua, edessä nyt 4kg ja takana 3.4kg jouset, kuvassa näkyvät vielä vanhat itse rälläköidyt versiot. Huomenna pääsee testaamaan toivottavasti. Tullasin myös uudet iskarit juuri, katsotaan kerkiävätkö huomiseksi


mikan

Ostitko jouset Vallilasta vai mistä? Paljonko maksoi?

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Atomic

Lainaus käyttäjältä: mikan - tammikuu 31, 2019, 15:34:48
Ostitko jouset Vallilasta vai mistä? Paljonko maksoi?

t. Mika

Sieltäpä juuri, pari hunttia  ::)

mikan

No ei paha, kun saa juuri sellaiset jouset kuin haluaa. Toivottavasti myös halu osui oikeaan, eli autosta tulee noilla hyvä ajaa.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Markus.

Silkalla mututuntumalla vois kuvitella, että madallettuun kevyeen kiesiin aika hyvät arvot vois nuo olla. Painavammassa (?) 240z:ssa on orkkisjouset siinä parin kilon tuntumassa, samaten vielä painavammassa S13:ssa, eikä nekään silti mitään ihan lehmiä ole, jos nyt sitten erityisen tukeviakaan.
Sporttijousissa sit suunnilleen 30-100% jäykempiä, coilovereissa aina kivireki -luokkaan asti.

Riippuu tietty mitä haluaa ja odottaa mukavuuden suhteen, mut jos on tottunut ja asennoitunut raakaan fiilikseen, niin numeroiden valossa aika hullun jäykkä alusta on vielä ihan ookoo ja hauska. :)

Atomic

Lainaus käyttäjältä: mikan - helmikuu 01, 2019, 08:42:00
No ei paha, kun saa juuri sellaiset jouset kuin haluaa. Toivottavasti myös halu osui oikeaan, eli autosta tulee noilla hyvä ajaa.

t. Mika

Juu toivotaan että tuli mututuntumalta sopivat, illalla ehkä selviää. FedEx lupaili että uudet säädettävät iskarit olisi myös tänään perillä

Atomic

Lainaus käyttäjältä: Markus. - helmikuu 01, 2019, 09:32:47
Silkalla mututuntumalla vois kuvitella, että madallettuun kevyeen kiesiin aika hyvät arvot vois nuo olla. Painavammassa (?) 240z:ssa on orkkisjouset siinä parin kilon tuntumassa, samaten vielä painavammassa S13:ssa, eikä nekään silti mitään ihan lehmiä ole, jos nyt sitten erityisen tukeviakaan.
Sporttijousissa sit suunnilleen 30-100% jäykempiä, coilovereissa aina kivireki -luokkaan asti.

Riippuu tietty mitä haluaa ja odottaa mukavuuden suhteen, mut jos on tottunut ja asennoitunut raakaan fiilikseen, niin numeroiden valossa aika hullun jäykkä alusta on vielä ihan ookoo ja hauska. :)

Juu speksit oli otettu toiselta datsun foorumilta ja todettu rally cross ja katuajoon sopivahkoiksi. Uskalsin itsekkin näillä siis mennä, ajossahan se vasta sitten tuntuu tosiaan  ::)

Markus.

Jees. Iskareissahan erot tuleekin vastaan erityisesti. Mulla oli aikoinaan S13:ssa halvimman pään coiloverit (Brittiläisen Apex-tuotemerkin kiinalainen tjsp) 6/4kg jousilla, jotka oli olevinaan coileissa pehmeät. Vaikka iskarit sääti pehmeimpään asentoon ja jousen esijännitykset nolliin, niin ajolleen ne oli aivan kivikovat ja pompottavat. Kovemmilla jousilla kokeilin, ihan samanlaiset. Mikään säätö ei vaikuttanut käytännössä mihinkään.  ;D

Teinin iskareissa asia oli jo ihan eri tolalla, säätö vaikutti perstuntumalta huomattavasti, ja K-Sportin tolpilla sama homma, joskaan ei ihan niin voimakkaana.

Atomic

Lainaus käyttäjältä: Markus. - helmikuu 01, 2019, 12:35:02
Jees. Iskareissahan erot tuleekin vastaan erityisesti. Mulla oli aikoinaan S13:ssa halvimman pään coiloverit (Brittiläisen Apex-tuotemerkin kiinalainen tjsp) 6/4kg jousilla, jotka oli olevinaan coileissa pehmeät. Vaikka iskarit sääti pehmeimpään asentoon ja jousen esijännitykset nolliin, niin ajolleen ne oli aivan kivikovat ja pompottavat. Kovemmilla jousilla kokeilin, ihan samanlaiset. Mikään säätö ei vaikuttanut käytännössä mihinkään.  ;D

Teinin iskareissa asia oli jo ihan eri tolalla, säätö vaikutti perstuntumalta huomattavasti, ja K-Sportin tolpilla sama homma, joskaan ei ihan niin voimakkaana.

Auts! Jännityksellä odottaen omia iskareita, ei näkyny fedexiä vielä. QA1 iskarit kyseessä niin pitäisivät olla kyllä vissiin laadukkaat  :-X *sormet ristissä*

datsunpower

Lainaus käyttäjältä: Markus. - helmikuu 01, 2019, 12:35:02
Jees. Iskareissahan erot tuleekin vastaan erityisesti. Mulla oli aikoinaan S13:ssa halvimman pään coiloverit (Brittiläisen Apex-tuotemerkin kiinalainen tjsp) 6/4kg jousilla, jotka oli olevinaan coileissa pehmeät. Vaikka iskarit sääti pehmeimpään asentoon ja jousen esijännitykset nolliin, niin ajolleen ne oli aivan kivikovat ja pompottavat. Kovemmilla jousilla kokeilin, ihan samanlaiset. Mikään säätö ei vaikuttanut käytännössä mihinkään.  ;D

Teinin iskareissa asia oli jo ihan eri tolalla, säätö vaikutti perstuntumalta huomattavasti, ja K-Sportin tolpilla sama homma, joskaan ei ihan niin voimakkaana.
Saman suuntaista huomannut itsekin kun aika monessa Nissanissa tullut säätämässä istuttua... Monesti tullut mietittyä, että tämäkö nyt on sitten nopea alusta kun renkaat ovat suurimman osan ajasta irti tiestä.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.