Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Datsun B310 Turbo Coupe

Aloittaja Atomic, heinäkuu 01, 2013, 17:51:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Atomic

Sain löydettyä paikan mystiselle laatikolle  ;D

Laitoin myös uudet vaahtomuovit raitisilma venttiileille:


Ja pelleilin sähköjen kanssa koko päivän, olin asentanut sulakerasian pinnit peilikuvana  ::) .... Nyt valot toimii jo


AkiH

Tämähän edistyy nyt hyvää vauhtia. Kesäksi ajoon?
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Atomic

Lainaus käyttäjältä: AkiH - joulukuu 10, 2017, 18:40:11
Tämähän edistyy nyt hyvää vauhtia. Kesäksi ajoon?

Jooh, nyt kun sain kouluhommat pois alta niin kerkeää vähän lomailemaan  ::) Mitään en mene lupailemaan vielä

Atomic

Ostin sitten uuden konepellin kun vanha oli niin rupunen siitä sisätaitteen kohdalta, hinta oli sen verran kohdillaan niin kannatti hommata   ::) säästyy itse x määrältä työtä



Sain loputkin orkkissähköt toimimaan nyt, vilkut, jarruvalot, parkit, pitkät, lämppärin flekti yms yms toimii.


Ja tehtiin vähän sotasuunnitelmaa angeleyesien piuhotuksesta, eli palavat parkkien kanssa, mutta sammuvat kun laitetaan lyhyet tai pitkät päälle.


Ja sain käytettyä orkkis peltiosaa keskikonsolin kiinnityksessä, porasin vain uudet reiät tunneliin


Atomic

Hups, tohon kaavioon pitäisi muuttaa niin, että 4 pinnin jälkeen angel eyeseiltä menee suoraan maihin  ;D Mutta toimivat nyt, pysyvät päällä parkkien kanssa, sammuvat kun high tai low beamit menevät päälle. Sitten oon tapellu muiden piuhojen kanssa ja kaapeloinut aika paljon.





Lambda anturin paikka keskikonsolille, viereen tulee myöhemmin öljynpainemittari



Vielä piuhotukset kesken, pitäisi ostaa muutamat releet lisää ja laittaa uusi sulakerasia paikoilleen yms


Tuon myöhemmin takakontista plussakaapelin 200A pääkytkimelle, jossa M10 pultit


ECU löysi myös paikoillensa  ::) tappelen jokukerta sen piuhojen kanssa









Map sensorin paikkakin löytyi:


Piuhoja vähän siistitty, vielä tekemistä

Atomic

Siivoilin vähän tallia pahemmalta sotkulta:


ja ostin uuden kytkimen työsylinterin:

Ja tein sille pidikkeen jota pitää vielä työstää:


Olisin laittanut myös kromipuskurin eteen, mutta muovipuskurin tuet ei näytä käyvän päikseen niin millään, onkohan jollakin enemmän tietoa siitä että ovatko erilaiset?


Atomic

Sain kaikki ECU:n piuhat vedettyä ja selviteltyä:






Ostin uuden akun takakonttiin, katson jos saan huomenna vedettyä piuhat sieltä eteen:


Vielä riittää siistittävää, mutta nyt jokainen johto löytänyt oikealle paikalleen:


Huomasin myös että imusarjan laippojen kanssa ei mahdu oikealta puolelta tekemään oikein mitään kun pakosarja tulee tielle, pitää katsoa jos saisi teetettyä jonkinlaisen kollektorin mikä yhdistää 1,2 ja 3,4 sylinterit niinkuin orkkis imusarjassa. Kyselee jos jokin paja suostuisi semmoisen tekemään

mikan

Minkäslaisella työkalulla olet värkkäillyt liittimiä ATEcun johtosarjaan?

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Atomic

Lainaus käyttäjältä: mikan - joulukuu 29, 2017, 11:34:28
Minkäslaisella työkalulla olet värkkäillyt liittimiä ATEcun johtosarjaan?

t. Mika

Riippuu liittimistä. Normi abikopihdeillä ja sitten ihan normi pihtejä DIY liittimien kanssa missä taitetaan sivut johdon päälle ja vedonpoisto johdon muoviosan päälle.

Atomic

Akkuun tuli jytyt kaapelit:


Blokkista maadoitus runkoon:


Piuhasarjan siistimistä:


Ja testaus että kaikki toimii vielä:


Pitää ostaa vielä se DB9 liitin ja siitä USB adapteri niin saisin koneen kiinni, eilen en löytänyt paikallisista kaupoista naarasliitintä niin jäi kokeilut siihen

datsun nissan


Atomic


datsun nissan

#282
voi poistaa

valpas

#283
Lainaus käyttäjältä: Atomic - joulukuu 31, 2017, 11:12:01
Lainaus käyttäjältä: datsun nissan - joulukuu 30, 2017, 21:58:55
eikö mene jo hermot

Niin mihin?  ;D
Kivaahan tuo rakentelu on!
Ihmisissä on eroja. Jotkut tykkää tehdä, jotkut ei.
Ja kun jotain aloittaa, niin tekee sen loppuun asti, tai ei sitten aloitakkaan. Niitä aloittajia, ja ihmettelijöitä on aika paljon. Niitä, jotka tekee loppuun asti ei oo montaa.
Sitkeytä vaan rakenteluun, kyllä siittä hyvä tulee.
Monilla on syynsä, ettei projektejaan täällä esittele (valitettavasti). Pitää olla riittävän "paksunahkanen". :)
Ihan on mukava seurata, mitä touhuat.
Kannustan. (en oo vilkkuja muualle vielä kaupannu...... :)) )

Atomic

Lainaus käyttäjältä: datsun nissan - tammikuu 01, 2018, 01:15:40
Lainaus käyttäjältä: Atomic - joulukuu 31, 2017, 11:12:01
Lainaus käyttäjältä: datsun nissan - joulukuu 30, 2017, 21:58:55
eikö mene jo hermot

Niin mihin?  ;D
laittamiseen, melko moni mutkainen

Harrastushan tämä on, ja oppii samalla kaikenlaista  ;D pikkuhiljaa tästä jotain kiteytyy

Lainaus käyttäjältä: valpas - tammikuu 01, 2018, 08:43:51
Lainaus käyttäjältä: Atomic - joulukuu 31, 2017, 11:12:01
Lainaus käyttäjältä: datsun nissan - joulukuu 30, 2017, 21:58:55
eikö mene jo hermot

Niin mihin?  ;D
Kivaahan tuo rakentelu on!
Ihmisissä on eroja. Jotkut tykkää tehdä, jotkut ei.
Ja kun jotain aloittaa, niin tekee sen loppuun asti, tai ei sitten aloitakkaan. Niitä aloittajia, ja ihmettelijöitä on aika paljon. Niitä, jotka tekee loppuun asti ei oo montaa.
Sitkeytä vaan rakenteluun, kyllä siittä hyvä tulee.
Monilla on syynsä, ettei projektejaan täällä esittele (valitettavasti). Pitää olla riittävän "paksunahkanen". :)
Ihan on mukava seurata, mitä touhuat.
Kannustan. (en oo vilkkuja muualle vielä kaupannu...... :)) )

Juurikin näin, olisi tässä vaiheessa turhauttavaa lyödä pillit pussiin ja lopettaa  ;D Hauskaa kyllä kun porukat jaksaa seurailla näpertelyä, pitää harrastusta yllä, sekä luo itselleen hyvän dokumentaation projektista  :)

Atomic

Imusarjan laipat koneistettu nyt 13.5 mm paksuuteen, katsotaan jos saisi uusilla mutkilla mahdutettua  ::)

mikan

Oletko laittamassa edelleen yhden kaasuläpän vai tuleeko läppärungot? Jos omaani tekisin nyt, niin varmaan tulisi tuplien imusarja ja perään läppärungot. Kiinalaiset ei kuitenkaan mitään hirmuisia maksa edes suomalaisella jälleenmyyjällä: http://tt-motors.com/kauppa/index.php/cPath/56_64/osCsid/n6hgdv0or3dh18id902o1gv5f1

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Atomic

#287
Lainaus käyttäjältä: mikan - tammikuu 02, 2018, 14:45:48
Oletko laittamassa edelleen yhden kaasuläpän vai tuleeko läppärungot? Jos omaani tekisin nyt, niin varmaan tulisi tuplien imusarja ja perään läppärungot. Kiinalaiset ei kuitenkaan mitään hirmuisia maksa edes suomalaisella jälleenmyyjällä: http://tt-motors.com/kauppa/index.php/cPath/56_64/osCsid/n6hgdv0or3dh18id902o1gv5f1

t. Mika

50mm läppärunko on ostettu jo ja mennään sillä tällä hetkellä  ::) muuten näyttivät ihan päteviltä kyllä! Tosin hintaa tulee varmaan vähän enemmän kuin yhdellä läpällä, riippuu tietenkin kuinka paljon pystyy tekemään suutintaskuja yms itse.

Atomic

Päässyt jäämään päivitykset vähän vähemmälle taas  ::)

No mutta olen saanut viimeisimpiä antureita asenneltua, TPS:


avoin painekotelon ilman lämpötila anturi


suljettu vedenlämpötila anturi:


Ostin myös DB9 to USB adapterin ja näyttäisi keskustelevan megan kanssa hyvin:



Päivitin megan uusimpaan firmikseen ja kalibroin anturit:


Ja sitten kävin ostamassa vähän öljyä moottoriin ja sain loppujen lopuksi pyöritettyä konetta. Ihan pirteästi pyörii eikä kuulu toistaiseksi mitään ihmeellisiä ääniä. Katson jos saisin huomenna hitsailtua imusarjaa.


Atomic

Kai sitä tännekkin vois laittaa rumia hitsauskuvia  ;D

hitsasin suutintaskut käyrän päätyyn niin että bensasuihku osuisi mahdollisimman keskelle imukanavaa:

Tein pienen jigin mutkille:

Suutintaskut kiinni:

ensimmäinen taskun hitsaus ei näyttänyt kovinkaan jalostetulta, migillä on kyllä hankalaa sohia alumiinin kanssa tällaisia osia:

Mutta pian alkoi saumatkin näyttää joltakin, nopeat kädenliikkeet näyttivät tuottavan parempaa tulosta:

40mm suoria pätkiä:

hitsattu kiinni:

Ja menevät venttiilikopan yli näin:

Suutintukki tuli myös koneistettua:

Päätyihin vielä AN kierteet

käyrien hiontaa, kesken:


Kohta saa alkaa painekoteloa kyhäämään:

Atomic

Pulttasin puolan vihdoinkin paikoilleen, reijät vaan meni ylösalasin  ::) no mutta ei se noinkaanpäin itseäni haittaa. Sytytystulpan johdot oli vähän eksoottiset kun niissä oli normaalia pienemmät päädyt mitä volkkarissa joissa tuo sama hukkakipinäpuola:


Atomic

Sain sittenkin mahdutettua 7'' flektit orkkis syylarin kanssa, vesipumpun hihnapyörä meinasi käydä kyllä lähellä:



Sain myös tehtyä testipalan kyktimen työsylinterille, jossain vaiheessa pääsee kokeilemaan kytkintuntumaa kabiinista käsin:

Atomic

Asensin vihdoin jarrupalat eteen:


Rupesin myös soveltamaan bensapainesäätimen kanssa ja kiristelemään AN liittimiä:


Väänsin myös kytkimelle valmiin linjan:


Kuvia nykyisestä tilanteesta:



Atomic

Aloin puuhastelemaan painekotelon parissa:



ja pistin tilaukseen öljynpainemittarin

Atomic

Migillä sai räittyä kasaan jotain tämän näköistä:

Huomenna jatkuu

Atomic

Sain taas vähän eteenpäin projektia, ongelmia imusarjan kanssa vieläkin, suutintaskujen suuntaaminen käyrien kanssa tuottaa hieman ongelmia ja yksi suutintaskuista näyttää olevan eri tasossa muiden kanssa. Lisäksi O-renkaat eivät tiivisty kunnolla suutintaskuihin hitsauksen jälkeen. Joko liimaan suuttimet taskuihin, tai koneistan suutintaskut uudelleen, niin että saan upotettua valmiit suutintaskut niihin. Nähtäväksi jää miten onnistuu, mutta eiköhän nuo tuosta  ::)



Atomic

#296
Oho, taas unohtanu laittaa tarinaa tänne  ::) Koulun kanssa ollu kiireitä, tein tässä välillä itselle oman CNC plasmaleikkurin myös.

Mutta autoa oon laitellu myös viikonloppuisin, poistin tosiaan kaikki takaikkunat ja putsasin karmit ruosteista ja maalasin ruosteenestopohjamaalilla:


Pelkääjänpuolelta pitää vielä rälläköidä palaa pois kun oli mädäntynyt tiivisteen alta niin pahasti, mutta pikkuikkunan sain maalattua:


Maalasin myös sisätilan katon ja putsasin sitä ennen tietty ruosteista, mietin vielä että pitäisikö vetää kattoon asti sillä 2K tumman harmaalla mitä suihkutellut lattiaankin.


Alotin myös kynnyskoteloiden viimeistelyä kuskin puolella:



Sain aika siistiin kuntoon, ei ihan hirveästi jaksanut hifistellä:




Sain myös öljynpainemittarin tonne keskikonsoliin lambdamittarin viereen:



Konehuoneessa vedelty lisää piuhoja:

mikan

Mikä kierre on noissa lämpöantureissa?

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

Atomic

Lainaus käyttäjältä: mikan - huhtikuu 28, 2018, 20:33:17
Mikä kierre on noissa lämpöantureissa?

t. Mika

Hyvä kysymys, en ole ottanut vielä selvää, nopea googlaus näyttäisi NPT kierteitä. En ole vielä kiinnittänyt niitä mihinkään

mikan

Okei! Kaverin projektia varten vaan kysyin. Se osti anturit M12x1.5 ja imusarjassa on kierre M16x1.5. Täytyy jostain löytää tuohon väliin adapteri tai sitten M16x1.5 imuilman lämpöanturi.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita