Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

VAROITUS ULKOLAISISTA AUTON DIILAAJISTA

Aloittaja mortica, toukokuu 21, 2013, 18:26:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mortica

Täällä foorumilla pyörii ainakin kahdella eri nimimerkillä sama ulkolainen heppu, joka diilaa Euroopasta isompia Datsuneita (ja varmaan muitakin japsiautoja) ulkomaille. Suomessa olevat autot on haluttuja kun niissä on ohjauslaitteet valmiiksi vasemmalla puolella kohdemaata ajatellen.

Kukaanhan ei voi estää isompia ja harvinaisia autoja valumasta ulkomaille jos ulkomaan elävä maksaa autosta pyydetyn hinnan, ikävä kyllä.
Jos myytte ulkomaille niin pyytäkää kunnon rahat edes...

Epäonnistuneita kauppoja ja jopa varkauksia on tiedossa Euroopan alueelta näistä ostajista. Kannattaa siis olla varovainen...

Ja jos joku häiriköi yksityisviestein tai sähköpostein ostoilmoituksilla ulkomailta niin ota yhteys ylläpitoon. Ne nimimerkit jotka nyt on tiedossa on bannattu foorumilta.
410, 510, K11, N15 *Drive a Datsun and decide*

BA

#1
Ja lisähuomatuksena;

Samalla tyylillä on briteistä lähtenyt auto kadun varresta. Ensin tuli arabien osto-ilmoituksia ja kun ei kauppaa tullut niin lähti sitten kuorma-autolla väkisin. Oli kilpitiedoilla kaivettu omistajan sijainti ja loput olikin helppoa...

Niitä kiinnostaa eritoten Skylinet, mutta myös kutos-bensakoneiset Cedricit, Laurelit ja Zetat/ZX:t kelpaa. Lähinnä vuosimallia -80 vanhemmat.


Nämä yllättäen ilmestyivät taas välittömästi kun kahdessa allaolevassa topikissa julkaistiin kuvia autoista.

Tatu K.

BA tarkoitatko tuota mun c10 topicia ja c110 arvo topicia? Kannattaisiko ottaa kuvat pois näkyvistä?

Alppu

LainaaBA tarkoitatko tuota mun c10 topicia ja c110 arvo topicia? Kannattaisiko ottaa kuvat pois näkyvistä?

No ei tietenkään kannata.
Mutta kilvet ja mahdollisesti muut tunnisteet joidenka avulla autot on helppo paikantaa..



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

BA

#4
Kyllä tässä noita kahta aihetta tarkoitetaan.
Ei ole huono idea pitää noista kilpiä piilossa.



Kuvio tämän takana ja noiden arabien kiinnostuksen syy on seuraava.

-Kutoskoneiset vanhat Japsiautot on sillä suunnalla kovassa huudossa, ja Skyline on todellisessa kulttimaineessa.
-Sikäläinen lainsäädäntö estää RHD (oikealta ajettavien) käytön tieliikenteessä
-LHD-C10:ä ei ole käytännössä tuotu mihinkään päin maailmaa kuin satunnaisia kappaleita, muualle kuin suomeen.

LHD C10 siis on hyvässä lykyssä harvinaisempi ihan maailmanlaajuisestikin kuin aito C10-GTR...  :-X


Nämä keskieuroopasta (hollannista ainakin) kirjoittelevat ja yhteyttä ottavat arabitaustaiset henkilöt tekevät autoilla ja osilla aika kovaakin bisnestä.
Autoa saattaa oikeasti etsiä hyvinkin henkilö jolla on takataskussa rahaa riittämiin, ja pystyy laittamaan romunkin kunnostukseen äkkiä juuri tarvittavan summan rahaa, kunhan vaan on joku aihio. Lisäksi täällä hinnat ovat paljon alempia kuin Japanin suunnalla missä näitä sentään joskus on kaupankin.
Kyllä ne siis tietysti RHD:n LHD:ksi muuttaa tarvittaessa, mutta siitä tulee ilman aitoja LHD-osia hiukan "kootut teokset" rakennelma.

Tämä "lentävä hollantilainen" tulee kyllä ihan varmasti auton hakemaan jos kaupat tekee. On käynytkin jo useampaankin kertaan.
Kävi muuten FinnJAE:ssakin männävuosina kääntymässä.

Ketään ei toki voi estää myymästä autoaan mihin haluaa, mutta Suomen Nissan Kerhon etua ei millään tapaa aja se että oikeasti maailmanluokan harvinaisuudet katoavat drifting-leluiksi miljardööri-beduiineille.


Ja tosiaan tiedossa on jo että ne autot pahimmassa tapauksessa lähtee ihan kysymättäkin.  :-/

BA


240K gt

#6
Minulla on tästä "lentävästä hollantilaisesta" tuore erittäin huono kokemus :(. Hän halusi väkisin ostaa minulta Datsun 240k gt:n, vaikka auto ei ollut edes myynnissä. Tuli paikalle, maksoi 1000e käsirahaa. Tehtiin kirjallinen sopimus, että auto noudetaan 2013 marraskuun lopuun mennessä. Loput kauppasummasta piti maksaa, kun auto noudetaan. Vei autoon kuuluvat varaosat mennessään, koska oli kirjallinen sopimus että jos hän auton ostaa, hän saa myös autoon kuuluvat varaosat yms. haltuunsa. Hän sanoi, että hänen pitää ottaa osat mukaansa, koska huolintafirma joka auton hakee, on kieltänyt laittamasta osia auton sisään, ettei tule mitään vahinkoa laivamatkalla. Kuulosti ihan järkeen käypältä. Osat eivät missään vaiheessa olleet erikseen myynnissä. Kun sain hänet tavoitettua, hän kertoi minulle, että hänellä ei olekkaan kirjallisesti sopimaamme kauppasummaa, vaan huomattavasti vähemmän rahaa. Hän ei noudattanut laillista ja oikeustoimikelpoista sopimustamme, eikä ole autoa hakennut, saati loppua kauppasummaa maksanut. Hänen tarkoituksenaan oli vain ja ainoastaan saada varaosat huijattua minulta. Varaosia hän ei ole minulle palauttanut, vaikka ne ovat minun omaisuuttani. Varaosien arvo on huomattavasti enemmän kuin hänen maksamansa käsiraha autosta.

Olen tehnyt hänestä tutkintailmoituksen poliisille asianimikkeellä petos.

Jos olet myymässä Datsunia ja sinua lähestyy sähköpostitse ([email protected]) kees kees, Sam Dirk, S.Hamoud, Sam Hamoud tai Salem Hamoud, niin oleppa tarkkana. Minäkin olin olevinani tarkka, vaan heikolta näyttää, että osia takaisin saan.

Jos hän Datsun 240k gt:n osia kaupustelee, niin saattaapi olla minun omaisuuttani. Minulla on kuvia osista sekä kuva tästä tyypistä. Osien lisäksi hänen mukaansa lähti mm. Tekniikan maailma vuodelta 1974, jossa on kyseistä mallia olevan Datsunin koeajo.

Jos kuulet, että tämä tyyppi on taas Suomeen tulossa, niin saa vihjasta.

Minulla löytyy dokumentit kaikkiin tässä mainittuihin asioihin. Jos tunnet tämän tyypin ja hän väittää jotain muuta, niin hän ei puhu totta. Hän osaa kyllä olla ystävällinen ja vakuuttava, vaan tässä tapauksessa totuus hänen toiminnastaan ei ole kovin mairitteleva.


   
DATSUN 2D HARDTOP- 240K gt-AUTOMATIC C 110 -74
V8 TUNTERPIRTTI -94
URPOKIISSELI PIITLE -07
OSSUUS SH KARVAOOPELISTA :) -09

mortica

Kiitos 240kgt avautumisesta myös tänne foorumille.

Toivotaan että saat hänelle menneet osat jollain tavalla edes takaisin.

Tässä oleva varoitus pätee myös kaikkiin muihin isompiin japseihin mitkä ovat haluttuja saudeissa.
410, 510, K11, N15 *Drive a Datsun and decide*

240K gt

#8
Viemiään osia tämä "lentävä hollantilainen" ei ole edellenkään palauttanut lukuisista kehoituksista huolimatta. Eikä Hamoudilla varmaan ole alunperinkään ollut aikomusta niitä palauttaa. Siksi haluan varoittaa muita ihmisiä tästä tyypistä.  Henkilökohtaisesti en suosittele ketään ryhtymään minkäänlaiseen kauppasuhteeseen tämän tyypin kanssa. Älä ainakaan osta häneltä minun omaisuuttani olevia 240k gt:n osia >:(. Tai jos ostat, niin älä maksa niistä hänelle mitään :P.

Kuva tästä "lentävästä hollantilaisesta" löytyy osoitteesta : kiki.kuvat.fi. Samasta osoitteesta löytyy kuvia joistakin tyypin viemistä varaosista; klikkaa mustaa ikonia tuolla kuvapalvelussa (malta, että se latautuu, on isohko PDF).
DATSUN 2D HARDTOP- 240K gt-AUTOMATIC C 110 -74
V8 TUNTERPIRTTI -94
URPOKIISSELI PIITLE -07
OSSUUS SH KARVAOOPELISTA :) -09

Laffi

No en kyllä ihan äkkiä tuon näköiseltä tyypiltä ostaisi mitään.

BA

Onhan autosi paikassa josta sitä ei kuormurilla vaan tulla ja nosteta kyytiin?


Näin oli ulkomaisessa sisarkerhossa käynyt. Edeltävissä vaiheissa oli myös jotain autokauppa-säätöä näiden kamelikuskien kanssa mikä ei ollut sitten kauppaan johtanut. Auto ilmeisesti piti saada, koska kolmannen osapuolen toimesta sitten ilmestyi harakanvarvas-internetsivustolle projektikuvat samasta autosta sandaalivarpaiden käsittelyssä.  >:(

240K gt

Auto on hyvässä tallessa. Paikka on niin hyvin "miinotettu", että ei lähde ratsuni siitä paikasta edes kilon palasina. Sinne kun erehtyy joku pelle omin luvin pyörimään, niin muistaa käyneensä ;).
DATSUN 2D HARDTOP- 240K gt-AUTOMATIC C 110 -74
V8 TUNTERPIRTTI -94
URPOKIISSELI PIITLE -07
OSSUUS SH KARVAOOPELISTA :) -09

vihainen

Iltaa uudelta jäseneltä  :D

Sanon suoraan, piti/täytyi ainoastaan tämän kyseisen "lentävän köh köh.. jne" tänne rekisteröityä.
Myös täytyi "keksiä" noinkin omaperäinen nic, kun muilla foorumeilla olen todella aktiivinen, niin haluan pysyä "naamattomana"

Asiaan, tämä kyseinen Pelle on hyvinkin tuttu ja naaman nähnyt, sekä henkilökohtaisesti tavannut.

Toisella kerralla ei kyllä jää pelkälle tapaamis asteelle.
Sen verran tunnen esille tullutta kusetus tapausta.

Ja auto todellakin on hyvässä säilössä tällähetkellä.

"suunnittelee kesälomareissua Hollantiin"

Kiitos ja anteeksi, yritin kovasti olla provosoimatta, mutta minkäs teet >:(

-vihainen-

BA

#13

240K gt

#14
Kiitos kun laitot tuon linkin youtubeen. Itse ei keretty vielä siihen asti. Ollaan laitettu nämä kaikki neljä youtuben "tekelettä" talteen. Ihan siltä varalta, jos tämä tyyppi sattuu ne sieltä poistamaan. :P
DATSUN 2D HARDTOP- 240K gt-AUTOMATIC C 110 -74
V8 TUNTERPIRTTI -94
URPOKIISSELI PIITLE -07
OSSUUS SH KARVAOOPELISTA :) -09

Pastori

Onko muilla Suomalaisilla Japsifoorumeilla miten tietoutta asiasta? Olen koittanut nyt huudella itse ainakin kansainvälisesti tutuille ja tuntemattomille että pysyy kaukana ko. herrasta. Se on sitten eri asia ottaako kukaan todesta tai kuin usein käy noilla foorumeilla.
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

BA

Muistakaahan nyt sitten puheissanne että tämä kyseinen henkilö, ja muutkin k.o. toimintaa harjoittavat haravoivat sekä täkäläisiä, että ulkomaisiakin myyntikanavia ja foorumeita näiden kutoskoneisten mallien osalta aika tehokkaasti. Ei niiltä nämäkään jutut jää huomaamatta.

Muutenkin, kun teksti pysyy mahdollisimman google-translatorin ymmärtämättömissä (se ei ossoo savvoo!) ei ole pelkoa että ymmärtäisivät mistä puhutaan.

240K gt

Henkilökohtaisesti toivon, että tämä kyseinen henkilö nimenomaan lukisi nämä laittamani viestit ja ymmärtäisi lukemansa. Hänen tapansa toimia ei ole millään muotoa hyväksyttävää. Rehellinen ihminen olisi korjannut aiheuttamansa sössön. Vaan ei hän ole minun omaisuuttani olevia osia edelleenkään palauttanut. Eikä ole vastannut viimeisempiin meileihinkään mitä olen hänelle lähettännyt. Näinkö toimii rehellinen mies?

Mutta kommentoidaan me rehelliset ihmiset lain sallimissa puitteissa. ;)
DATSUN 2D HARDTOP- 240K gt-AUTOMATIC C 110 -74
V8 TUNTERPIRTTI -94
URPOKIISSELI PIITLE -07
OSSUUS SH KARVAOOPELISTA :) -09

mrgallop

#18
Lainaahttp://youtu.be/1EWIOx53x4M
no perhana, suomikilpisellähän tuo ajeli... Ja ilmeisen tyytyväisenä ku nuin nauratti!!
Liekkö tuo zx myös täältä?
Ravaako se täälä solokennaan? Paljokohan tuollaisesta laresta saa turpaanipäiltä??
1600SSS(PL510) jokunen
1800SSS(PL510) rallye/h
1600SSS(PL510) rallye/h
1600(PL510) muuan
1600(PL510) 2-dr se ainut suomikilpi
260z(s30)
Exät:
1600(VPL510)VAN
Maxima -87 3.0
King Cap 4WD 720
K11 -02

AkiH

Paketillinen tyhjiöpakattuja silakoita vientiin meneviin takapenkin alle. Kestää aikansa, kun siellä sandaalimaissa muhivat pehmusteiden alla, mutta kun paine kasvaa riittäväksi, paketti räjähtää ja haju on sen mukainen. Siinä on Aatamilla selittelemistä sheikeille.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

ILVES-Joe

Samalla suuntaa näiden kirjoittelemisien kanssa että kun asiasta kirjoitellaan ja varoitellaan niin kyllä tämä huijari ne jossain vaiheessa lukee ja ymmärtää niin ehkä on pieni mahdollisuus että ei tule Suomeen kauppoja tekemään tai toivottavasti huijaukset ei onnistu enää.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

mortica

#21
Itse on tullut sekaannuttua välillisesti (omasta tahdosta sekä  tahtomatta) "muutamiin" suomessa ja ulkomailla tapahtuneisiin tai totetutumattomiin ko. herran kauppoihin ja tullut huijatuksi myös itse. Kannattaa tosiaankin tarkkaan miettiä mitä asiasta julkisesti kirjoittelee varsinkin jos ei ole omaperäistä kokemusta asiasta. Siinä vaiheessa kun alkaa tulla outoja ulkomaan kielisiä puheluita niin pistää miettimään...

Kutosmiittiblogin suurin kävijäryntäys oli jossain vaiheessa saudeista ja johti siihen että piti autojen kuvista kilpiä suttailla kaiken varalta... eli löytävät kyllä kaiken ja koluavat nettiä ahkerasti millä lie haravalla  ;D.
410, 510, K11, N15 *Drive a Datsun and decide*

nabco

Aijai kun teki pahaa katella tuota videota..oisivat ottaneet etes suomi kilivet ja tarrat pois, vähän niinku vittuillakseen jätetty paikalleen
"Ei kaikki ruostunut ole romua"  100A LE10, 120A LF10, 140A LN10, 120Y LB210, 150Y LB310, -89 Hiase. Järvellä Evinrudet Sportwin -71 ja Fisherman -65

Timppa

#23
LainaaAijai kun teki pahaa katella tuota videota..oisivat ottaneet etes suomi kilivet ja tarrat pois, vähän niinku vittuillakseen jätetty paikalleen

mitäpä se helpottaa kun tietää mistä auto on lähtösin.....
no onneksi on tuollanen itellä pihalla.... mutta huonompi aihio kylläkin...
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

OH2KV

Minulla on se periaate, että mieluummin näen entisen ajoneuvoni entistä ehompana kun sen myyn. Siis vieläpä livenä. Ja tästä syystä kotimaahan tullaan ainoastaan kauppaamaan.
Vähemmistökansalaisethan ihan jotakuinkin suomea puhuvat ovat tulleet ostelemaan, mutta kun hinnan laittaa ns. "tontille" pyörittelevät päätään. Jonnekin arabiaan kerroin on noin 10 pyyntiin.

No, onneksi mun romut eivät ole kiinnostavien mallien listalla. Eikä myynnissäkään.

Ajatuskin tuntuisi kauhealta, mikäli Kimmon linkittämän videon musiikiksi mukamas luokiteltavaa vinkunaa kuuluisi minun ex- datsunissa >:( :( :-X Ei antana......
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

240K gt

#25
Miksiköhän ei pyöri enää S.Hamoudin puuhastelut youtubessa? ::)

Kuva tästä tyypistä löytyy edelleen kiki.kuvat.fi
Viereisestä luukusta löytyy edelleenkin myös kuvia joistain hänen minulta petollisesti huijaamistaan k gt:n varaosista.(malta, että se latautuu, on isohko PDF)
DATSUN 2D HARDTOP- 240K gt-AUTOMATIC C 110 -74
V8 TUNTERPIRTTI -94
URPOKIISSELI PIITLE -07
OSSUUS SH KARVAOOPELISTA :) -09

Tsun-Tee

#26
LainaaMiksiköhän ei pyöri enää S.Hamoudin puuhastelut youtubessa? ::)

Kuva tästä tyypistä löytyy edelleen kiki.kuvat.fi
Viereisestä luukusta löytyy edelleenkin myös kuvia joistain hänen minulta petollisesti huijaamistaan k gt:n varaosista.(malta, että se latautuu, on isohko PDF)
Juup, nyt tuli tutkailtua noita kuviakin... :(

Bensatankin luukulle ois ollut itsellä tarvetta, tietääpähän olla ostamatta jos tarjotaan... ;)

Mullakin tullut monta kertaa tarjouksia autosta. Niin tältä kuin monelta muultakin ulkolaiselta tyypiltä. Kerran kuussa tai joskus jopa viikossa.

Osassa tapauksia on ollut jopa ihan asiallinen hintatarjouskin, ja tosiaan asiallisen oloinen tyyppi kyseessä noin puheitten perusteella. Niin moni muukin.

On käsirahat kuulemma mukana ja löytyy oikea esitys/käsitys noutoon ja laivaukseen liittyvistä asioista.

-Mutta, kun ne ottaa esille tämän varaosa-asian, ja ainahan ne sen ottaa kun kuulee että osia on useasta LHD-autosta, niin kummasti on kaupat aina tyssänneet  siihen kun sanoo että osat lähtee viimeisenä. Tai kun koko kauppasumma on käteisenä maksettu.

Harmittaa puolestasi kyllä, osille on aina tarvetta ihan kotimaassakin ja kyllähän ne kannattaa itsellä pitää jos autokin on. Paljonhan näitä on ulkomaille myyty ja homma joskus jopa toimii. Mutta nykyisin ei enää vissiin saa niin halvalla ja nuo varaosat varsinkin herättää ahneuden ja kusetuksen mahdollisuuden äkkiä.
Me ollaan suomalaiset liian rehellistä sakkia ja ei uskota toisten voivan olla ihan niin karkeasti enempi persiistä! >:(

Nimim. Eipä paljoa osia ollut tarjolla kun omani peuran kanssa kolaroin...

Ps. Jos on ajoja P-Karjalassa niin poikkea toki ihmettelemässä Tohmiksella, kohtalotovereita (C110 omistajia siis) olisi kiva tavata... meitä ei enää ole kovin moneksi. Ja onhan täällä toki muitakin merkin edustajia hämmästeltäväksi. :)

valpas

Lainaa
............
Ps. Jos on ajoja P-Karjalassa niin poikkea toki ihmettelemässä Tohmiksella, kohtalotovereita (C110 omistajia siis) olisi kiva tavata... meitä ei enää ole kovin moneksi....... :)

Kun Länsisuomen suuntaan joskus ajelet, niin poikkea siinä matkan varrella vilkaseen, onko projekti edenny. Osoitteen tiedät.

Tsun-Tee


260z

#29
Tuolle jampalle möin 200l nisun kesällä 2013..
Ihme jätkä jos tuolleen kusettelee.  Mulle makso mitä pyysin ja lähti ajelemalla poikkeen kaikilla neljällä pytyllä... Tosin en antanut mitään kusetuksen mahdollisuutta. Mikään tavara ei liiku ilman käteistä..

Ja ZX Turbo ei kiinnosta pätkääkään tätä sankaria..  :'( Sikäli tuo Turbo joutas vaikka saharaan kun eihän se mikään alkup. Suomiauto olekaan ja Suomessa saa romuraudan hinnan..  ::)

HLS30
C210(211) 240 Skyline GT 2 door ht 1980
C110 240 KGT 2 door ht, 1976 x2
C10  2400 GT 4-door 1972"Hakosika"
PMC a150 1966 x2
Datsun 140y Sunnytin b310 2-door