Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan Primera P11 kulutus?

Aloittaja mika_u, marraskuu 29, 2013, 23:12:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AkiH

#30
LainaaMiten voi olla noin suuria kulutuksia?
Itellä ajotietokoneen mukaan p11 gt:ssä ja testattunakin auto vie ajotietokoneen mukaisesti n. 5.6 - 6.5L sadalla, kun ajetaan maantie ajoa alle satasta.
Motarillakin kulutus ollut korkeintaan 7.5L sadalla.

Ja yks jännä ominaisuus on että, kun tankkaa auton täyteen ni sitä ei mittarin mukaan saa täyteen vaan jää yksi palkki ylhäältä vajaaksi :D
Eli useimmiten tankki onkin punasilla viivoilla, mutta hälläväliä kun voi ajaa vielä 3-400 kilsaa ^^

Niinjoo ja lisäyksenä, onko muut hoksannu että se bensankulutus ei päivity itsestään ainakaan alaspäin?
Pitää aina välillä, kun olen matkalla resetoida eli (Painaa sitä nappia pohjassa kunnes viivat vilkkuu) niin se alkaa laskemaan keskikulutusta uudestaan :)

Minulla GT:ssä ajotietokone valehtelee puolisen litraa alaspäin siihen verrattuna, mitä tankattujen litrojen mukaan näyttäisi oikeasti kuluttaneen. Rengaskokokin vaikuttaa lukemaan, onko sinulla alla alkuperäiskokoiset pyörät?

Kyllä minulla ajotietokone myös laskee keskikulutuslukemaa, mikäli se sen aiheelliseksi katsoo. Ei se sitä itsekseen nollaa niinkuin joissain Volkkareissa taitaa tehdä, tankilla olen itse nollannut, jolloin näkee tankillisen keskikulutuksen.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

karchu

#31
Talvirenkailla mitattuna nuo lukemat ja alkuperäiskoot kyllä.
En sitten tiiä miten vie kun kesänakit laitoin niin, ovat 17 tuumaset 215/45 : )
Ja meinasin sitä keskikulutuslukemaa, että ei päivity alaspäin ollenkaan. Jos vaikka olisi just vetäny kaupungissa, niin kulutus näyttää 11 litraa sadalla ja menee maantielle niin se on edelleen 11 litraa sadalla, ellei päivitä itse :D
Nipponi on mun ratsuni