Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

100a virranjakajan kansi ongelma

Aloittaja VilleP, maaliskuu 26, 2015, 16:57:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VilleP

Ongelmana se että ostin tohon datsuniin uuen virranjakajan kannen, mutta ei edes lupaa käyntiin sen kanssa. Autoon on vaihettu 1.2 kone, mutta taitaa olla sama kansi a10 ja a12 moottorissa? ainakin motonetissä myyään samaa kantta molempiin moottoreihin. Onko näihin koneisiin olemassa jokin erillainen jakajankansi vielä? motonetin tuotenumerolla 10-4493 oleva ei ainakaan toimi, 2 eri kannella kokeillu.  :-?

mikan

Tulpanjohdot on tietysti oikeassa järjestyksessä?  ;)

Tulppa irti ja katso tuleeko kipinää...

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

VilleP

Kyllä on oikein ;D kipinää ei tule mihinkään uuella kannella, tarkastelin lähemmin nuita kansia niin uusi kansi on muutamia millejä pienempikin joka suunnassa kuin vanha, lisäksi vanhassa kannessa on tuommonen kynsi voiskohan olla koko virranjakaja jostain toisesta moottorista sitten  :o
Tässä kuva, vasemmalla vanha kansi ja oikealla uusi

Datsuuna


Semmonen vielä, että käykö auto vanhalla kannella ? Jos ei käy niin vika on varmasti muualla kun kannessa. Kokeile antaako kipinää, kun kansi on irti ja kanteen puolalta tuleva korkeajännitejohto on n. 5 mm päässä sopivasta maattavasta kohteesta. Toisella kätösellä sitten avaat katkojankärjet silloin pitäisi kipinän napsahtaa jos kaikki on muuten kunnossa.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

zedric

tais olla että mitsubishin jakajaan eri kansi kuin hitachi..ainaki yhdessä A moottorissa oli näin joskus 90 luvulla...
C23M-C32-P11-WP11-C110-Y30-C120-B210-430-E10-S130. ferguson tef20,ted20 x3,david brown 880 LD28,bedford tk "330",Bedford tl1260x2 ,matkaaja 9004

Jylppy

Lainaatais olla että mitsubishin jakajaan eri kansi kuin hitachi..ainaki yhdessä A moottorissa oli näin joskus 90 luvulla...

Mut eikös mitsun jakajassa ole kansi ruuveilla kiinni, kun taas hitachissa klipseillä?
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

C 110 ratsuni

Jos se  käy sillä vanhalla kannella,aja tänne Ii:hin niin katotaan mikä sitä vaivaa.
primera 2,0 sport -00

VilleP

Vanhalla kannella pelaa kyllä normaalisti, mutta alkaa oleen vaihtokunnossa. Pittää kahtoa jos ei toho kohta jotain keksi, niin pitää viiä viisaammalle näytettäväks  :D

matti43

Laita oikean mittainen pyörrin sinne kannen sisälle. Kipinä ei hyppää
noin pitkää väliä. Ja tulpan johdot oikeisiin reikiin.
Matti ruotsista.

nabco

Motonetissä oli saatavilla aikoinaan myöskin kohdistuskielekkeellä olevaa jakajankantta, tämä olisi varmaankin se passeli? On sitä mitsuakin klipseillä, hyllyssä lojuu vaneten jakaja a-koneeseen jossa klipsit, tässä mallissa taas vähän isommat osat ku hitachissa mutta toimii vissiin hitachin kannella ja pyörijällä..pelkän kannen kun vaihto niin jumii
"Ei kaikki ruostunut ole romua"  100A LE10, 120A LF10, 140A LN10, 120Y LB210, 150Y LB310, -89 Hiase. Järvellä Evinrudet Sportwin -71 ja Fisherman -65

cedricfan

Se kiellekkeellinen ei ole Euroopan malli, siksi haastavampi versio.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

AnttiA

#11
Valokuvissa näyttäisi olevan eri kohdissa nuo 4 tappia kannen kiinnityksiin nähden, jolloin pyörijän pään ja näiden tappien väliin jää liian pitkä hyppy valokaarelle kehän suunnassa. Jakajia on siis ainakin kahta kolmea mallia Hitachi ehkä se yleisin??
Jos nuo kuvat vääristää, niin sitten 4 tapin halkaisija ja korkeusmitta vanhaan nähden kannattaa tarkistaa.