Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

joustintukilaakeri

Aloittaja finski, maaliskuu 15, 2015, 15:52:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

finski

Tais sitten mennä tuo oikeasta kulmasta.
Rattia kääntää, niin vinkuu kuin kumikenkiä vastakkain inisyttäisi ja suoralla tiellä hakee koko ajan oikelle puolelle.
Mistä saisi edullisimpaan hintaan kappaleen, vai olisiko järkevä vaihtaa kumpaakin etukulmaan tuo?

matti43

#1
Olis hyvä tietää, minkä merkkinen ja minkä mallinen auto on kyseessä,
Kaikissa autoissa on omalaisensa vehkeet ja ne ei passaa muihin malleihin. LUE FOORUMIN SÄÄNNÖT TUOSTA KOLME RIVIÄ YLEMPÄÄ >:( >:(
Matti ruotsista.

finski

Katos perkule, unohtu tuo tärkeä tietä laittaa....
Auto on p12 primera 2003 ja 1.8 farkku.
Tuossa jo oli pari päivää ilman ininää, mutta taas se alkoi.
Paikallaan varsinkin kun auto on ja rattia kääntää, niin oikea etukulma mistä se ääni tulee ja ohjaus hieman takeltelee ja viettää oikealle.
Se on varmaan iskari kokonaan tietenkin otettava irti jotta sen palikan voi vaihtaa sinne?

Alppu

#3
En tiiä, onko tämä sama asia, mutta mulla joskus takerteli Almerassa joustintukilaakeri(?) iskarin yläpäässä.
(Sellanen kaksiosainen pyörivä muovinen osa muistaakseni. Osan saa napsautettua kahtia auki).
Aamulla kun lähti parkista ja käänsi rattia, niin kuulu *bong* ääni ja samaa takkuamista huomasi kun nosti kulman ylös ja käänteli pyöriä.
Ei kuitenkaan vedellyt mihinkään tai muuta.
Kuitenkin purkamalla, putsaamalla ja uudet rasvat laittamalla sinne yläpäähän tuli kuntoon ja on ajettu sen jälkeen jo monta vuotta.

Mikä tuo joustintukilaakeri on englanniksi?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

mies51

Uusin Almera N16 etuiskarit ja samalla yläpään tukilaakerit. Siis vain jousi ja se yläpään kumi jäi entiset. Olivat nääs yläpään muoviset laakerit pettäneet. Silti ratin kääntö takkuilee eli parkista läHdettäessä rattia käännettäessä kuuluu bong, bong. Syynä ilmeisesti nuo surkeat muoviset liukulaakerit. Minkä ihmeen takia ovat vaihtaneet nuo surkeat muoviset liukulaakerit.
Sunnyn kuulalaakereita ei tarvinnut uusia koskaan. Suojakumeja vaihdettaessa laitoin uudet vaseliinit ja niillä mentiin 0-280000km myyntiin asti.

mies51

Eikö tuohon Almera N16 etupäähän löydy kuula- tai rullalaakeria iskarin yläpäähän? Ottaa aivoon tuo bong bong kääntäessä, joka tuli vaihdettuani iskarin yläpään liukulaakereineen.

Jonttula

Jos jostain jotain korvaavaa löytyy niin infoa tänne kans.. Itseäkin ärsyttää tuo mainitsemasi "bong" joka tulee esille hyvin kun ruudusta lähtee ja hiljasilla vauhdeilla pienistä töyssyistäkin tulee ääni. Tämä sama homma ollut kaikissa kolmessa n16 allussa, jota meillä on ollut.

Alppuu

No, toisen puhdistin ja rasvasin uudestaan, eikä ole enää "BONG" kuulunut 100 000 kilometriin tai jotain.
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

Nugetti

Tjaah, ei mulla nuo muoviset kääntölaakerit aiheuttaneet koskaan mitään ylimääräisiä ääniä. Yksi mikä luulis vaikuttavan on ettei vedä niitä ylämuttereita liian kireälle, (vedin ite orkkis momenttiin kun sattui N15 korjausmanuaali olemaan) silloinhan se ei pääse kääntymään kunnolla jos on liikaa painetta. Kaipa niissä on myös valmistajakohtaisia eroja kuinka hyvin pelaavat.

mies51

Kuinka suuri on tuo oikea momentti Almera N16:ssa?

Nugetti